B/G - LSK - Torsdag 01.05.2014 kl.1800

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • GIFKanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2009
    • 8243

Andreomgangen er bedre fordi vi disker opp flere pasningskobinasjoner og finner også den hengende spissen i bakrommet ved noen anlendinger. Vi får løftet hele laget og tar over ballinnehavet borte fordi vi klarer holde mer i ballen. Bakfra gjøres det kloke valg med ball istedenfor å dunke den opp og vekk, og vi får virkelig brukt Johan på det han kan når vi har et resultat å spille på.

Kippe må løfte seg mange hakk for å ta tilbake plassen, vi spiller bedre fotball uten ham.

Kommentar

• Folke
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2008
      • 5955

Overraskende, gledelig og sist men ikke minst imponerende. Dagens kanarifugl er Haglund, svarte greit på kritikken fra bl.a. undertegnede! Banens beste uten tvil Magnar Ø. Sette han på benk etter dette blir ikke populært..

Kommentar

• andee
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2004
        • 1191

Opprinnelig skrevet av andee
        Blir sannsynligvis grisetøft, men håper i det lengste på 1-2.
        Ser dere? Hjelper å værra positiv! Snakk Sportsklubben din opp.
        TS05 - Felt C

Kommentar

• _Jonern
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 4397

Ødegaard og Gabrielsen bak der = konge duo, og det er fremtiden begge to! Kippe er en legende men jeg tror tiden er inne for et generasjonsskifte bak der. Men, jeg tviler sterkt på at Kippe benkes neste kamp.
          ..................

Kommentar

• Uwes disippel
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2006
            • 6039

Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
            Vanskelig kamp på kunstgress i regnvær
            Hæ? Sola skinte vel fra nesten skyfri himmel.

Kommentar

• Kjell.T.Ring
              Poll St. Ring
              --==FORUMRUNKER==--
              • Dec 2005
              • 11796

Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
              Hæ? Sola skinte vel fra nesten skyfri himmel.
              Var det ikke litt regn a? Uansett. Møkkunderlag og det var lett å se.
              Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• armykanari
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2009
                • 747

Opprinnelig skrevet av _Jonern
                Ødegaard og Gabrielsen bak der = konge duo, og det er fremtiden begge to! Kippe er en legende men jeg tror tiden er inne for et generasjonsskifte bak der. Men, jeg tviler sterkt på at Kippe benkes neste kamp.
                Jeg får virkelig ikke blitt mer enig!!! Jeg er over gjennomsnittet glad i Kippe som fotballspiller og han betyr mye for klubben, men om vi har noen form for klausul på Ødegaard. Så er vi nødt til å sikre fremtiden. Sier ikke at vi skal benke Kippe ut året her nå, men vi må da i så fall la Magnar spille. (men kun om vi har en mulighet til å signere ham på permanent basis)

Kommentar

• bjarmann
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2005
                  • 2994

Nå er som flere har påpekt tida inne for et generasjonsskifte i forsvaret. Ødegård og Ruben bak fremover og vi får et mye mer spillende lag. Herlig andre omgang idag. Nå gjelder det bare å ta med detta spillet til hjemmebane så skal jeg slutte å henge på nakken din Haglund
                  I år så tar vi alt

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                    Poll St. Ring
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Dec 2005
                    • 11796

Opprinnelig skrevet av maxpayne
                    Spør du meg så passer dette kampbildet B/G aldelses utmerket...
                    Bra timet innlegg.
                    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• GIFKanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2009
                      • 8243

Opprinnelig skrevet av _Jonern
                      Grepet burde vært gjort for lenge siden, men når spillere blir større enn klubben vegrer man seg. Selvfølgelig er en spillende midtbane bedre når den slipper få nakkesleng, men heller brukes jevnlig. Bruk Kippe når vi møter type Sogndal og Odd, når vi virkelig trenger luftskytset i boks, ellers må man faen meg våge tenke utvikling av egen spillestil.

Kommentar

• DoubleHi5
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2011
                        • 4263

Opprinnelig skrevet av bjarmann
                        ... så skal jeg slutte å henge på nakken din Haglund
                        Det er vel å dra det vel langt!
                        Elska þetta félag

Kommentar

• Fugl1120
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2005
                          • 3528

Opprinnelig skrevet av Grusom B
                          Synes Ringstad er bb, men stor kudos til MØ, RG og Fofana. Erling viste nok en gang at han alltid kommer til sjanser, og med selvtilliten han fikk i dag spår jeg flere mål de nærmeste ukene. Jeg er sikker på at vi har en spiss som er god for 10-15 i året i ham, vi må bare gi ham tid og slutte å omtale ham som en omskolert kant.
                          Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                          Ringstad er hel konge denne kampen og han turbo'n ble takla så hardt i reklameskiltet at han ikke turte å gå i duell med Stian mer. Gøy å se Fofana sette en perle. Har venta litt på det. Hvis det løsner for han kan det bli morro.

Erling knallgod og burde hatt 2. 1. valg på topp fra start. Med litt hell hadde han hatt 3-4 i år. Godt å ha Tommy i bakhånd.
                          Moro å se at to andre deler akkurat de samme refleksjonene jeg gjorde meg etter kamp. Ringstad er en gigant på backen i dag, tar Trond Olsen fullstendig ut av kampen i 1 omgang og har stålkontroll bakover på høyrekanten hele veien. Hans beste kamp defensivt i LSK?

Erling leverer nok en fin match synes jeg. Målet er pur klasse, selv om jeg har sett han enda bedre i banespillet. Kanskje får vi en ketchup-effekt? Høiland beviser for meg at han er en solid innbytter som gir full innsats, men er fortsatt hakket bak Erling i køen i mine øyne. Synes Erling fungerer bedre som oppspillspunkt også.

Deilig at Fofana endelig får hull på byllen. Viser jo gang på gang at råmaterialet er utrolig spennende, når han knekker koden får vi antagelig ikke beholde han særlig lenge før han blir solgt.

Enig i at forsvaret er solide i dag, bør Ødegaard starte neste? Kanskje. Jeg tror Lundemo og Palmi er inne i laget igjen til neste kamp hvert fall. Taktikken virket til å være og ligge dypt i 1 omgang og ta kontringer helhjertet. Litt skuffet over det, selv om jeg isolert sett synes det kan være fornuftig mot et godt hjemmelag som Glimt. Veldig bra at man ser mulighetene for å styre kampen og tar grep om kula i 2 omgang. Oppløftende er det at vi har hatt reelle sjanser på seier i 5 av de første 6 matchene, kanskje spesielt mot Viking og Aalesund fikk vi dårlig uttelling. Fortsetter vi det spillet vi har hatt i innledningen tror jeg at vi kan plukke en del poeng fremover. Det er kort vei opp til topp 5, det gjelder å henge på når toget går i mai.
                          Lauken er vår venn!

Kommentar

• hthaug
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Nov 2004
                            • 440

Spiser hatten min og gleder meg stort over 3 poeng!

Kommentar

• ynnor
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2008
                              • 857

Enig i de som roser Ringstad i dag. Fullstendig kontroll på sin side. Godt å se han tilbake etter et par middels kamper. Andersson holdt jeg på å løpe ut og bytte ut selv sist i Pondusstil. . I dag er han god i mine øyne.

Kommentar

• GIFKanari
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2009
                                • 8243

Synes denne kampen viser at dette laget kan spille fotball, og man viser faktisk tegn på at det man hevder det øves på, denne fantastiske fotballen, faktisk ikke bare er pubprat. Og jeg skjønner godt det taktiske i Haglunds uttalelser, at det tar press av spillerne, men LSK bør ikke ha noe mål å være statistene i en fotballkamp, rollen vi egentlig har spilt i alle de seks første kampene så langt sett fra både et medie- og ekspertperspektiv.

Nå bør man ta ballen å våge si hvordan LSK skal spille og ikke hvordan vi først og fremst skal demme opp for motstanderen. Og hjemme mot Sogndal kan vel knapt være en bedre anledning. Sink or swim!

Kommentar

• trigz
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 7135

Vel, glem ikke at hjemmekampene stort sett har et helt annet kampbilde enn i dag. Mot dypere motstand trenger vi sårt en hodesterk murbrekker. Sogndal kommer vel til å slå opp telt i egen 16-meter.
                                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• tullebukk
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2006
                                    • 5446

Origi 6
                                    Østli 5
                                    Ruben 6
                                    Magnar7
                                    Stian 7
                                    BHR 5
                                    Johan 6
                                    Ohi 5
                                    Fofana 6
                                    Erling 6
                                    Pvm 5

Kommentar

• Folke
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jun 2008
                                      • 5955

Totalt uenig i at Ohi var blant lagets dårligste spillere.. Tullebukk :-)

Kommentar

• GIFKanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2009
                                        • 8243

Johan må også opp et hakk, i andreomgangen er han akkurat den liraren han er på sitt beste. Leker seg til tider og viser ting vi ser så altfor sjelden fordi vi aktivt lar være å bruke ham slik han fungerer best.

Kommentar

• andersmm
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2006
                                          • 5764

Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                          Origi 6
                                          Østli 5
                                          Ruben 6
                                          Magnar7
                                          Stian 7
                                          BHR 5
                                          Johan 6
                                          Ohi 5
                                          Fofana 6
                                          Erling 6
                                          Pvm 5
                                          Greit at Fofana putta, men en 6er har han ikke fortjent. Og Ohi skal opp ett hakk. Var jækla god i vårt etablerte forsvarsspill. Ute og bøffa ballen fra Bodøværinger støtt og stadig. Ellers bra med i oppbyggningsfasen.
                                          "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

Working...