Vålerenga – Lillestrøm, Ullevaal mandag 19. mai 2014 kl 18.00

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Hamburg & Kanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 3006

Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
    Fra VGLive:

Avslutninger: VIF 11 - LSK 23
    Avslutninger på mål: VIF 1 - LSK 9
    Avslutninger i stengene: VIF 0 - LSK 1
    Sluttresultat: 2 - 2

Helvete!

Ville vært mindre fornøyd med motsatte fortegn, dvs et heldig 2-2 ran av oss og spillemessig komplett gamperøvvarompe minus, som VIF er. Løser vi floka foran mål, er vi et topplag i Norge. Kan ikke noen ringe Tommy Lund og la han gi avslutterne våre litt ekstra trening? Hos EK sitter det jo mentalt, fyren har topp fysikk, jobber seg til sjanse på sjanse men EFFEKTIVITETEN er begredelig. Med normal uttelling er han toppscorer og proffaktuell. Det må jo være bra motivasjon, eller? Lån han ut til en eller annen tysk klubb i vinter så lærer han et og annet om kynisme og effektivitet. Da har vi gullgutten vår!

Det å vite at enga er et dritlag, og likevel sniker til deg poeng mot oss, må være god motivasjon for å trene hardt, heve seg ytterligere og pisse over de i ti kamper på rad.
    LSK Norges beste lag

Kommentar

• Spntneous
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2007
      • 1990

Tommel opp til Grindheim som slenger en liten kommentar om tilskuertall og søndagskamper i det korte intervjuet på slutten av kampen.
      Stolt programleder av Kanari-fansen Radio!
      Episodene ligger på iTunes og kfl.no

Kommentar

• Fugl1120
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2005
        • 3528

Opprinnelig skrevet av Stray Cat
        Hvilket ikke er bra. Effektiviteten er elendig.
        Herre jesus for et fokus. Dette var en kamp man reiv av seg halvparten av sveisen, men lite er vel bedre enn at vi skaper et hav av sjanser mot Vålerenga på eget gress? Det er typisk at vi slipper inn ei grov keepertabbe og scorer selvmål borte mot Vålerenga og de holder på å rane med seg 3 poeng igjen slik som bortekampen mot Stabæk tidligere i år. Det er skuffende at vi gjør to så grove feil bakover i samme kamp, det er skuffende at vi er så dårlige i avslutningsøyeblikket, men dette var igjen et LSK jeg gledet meg over å se. Vi angriper borte, skaper masse sjanser, fortjener definitivt seieren og kommer til å plukke masse poeng om vi fortsetter utviklingen som vi har gjort i sesonginnledninga. Totalt er jeg veldig fornøyd med første tredjedel, hvor vi har fått alt for dårlig betalt resultatmessig i forhold til spill og likevel har poengsnitt til å kjempe om topp 5.

Dagens gleder var for meg Fofana, Vaagan Moen og Ohi. Fofana viser igjen toppnivået, men må stabilisere seg der og levere sånne kamper oftere. Dessuten har han en del å gå på i forhold til å skape farligheter ut av de ekstreme dribleferdighetene hans. I dag herjer han med hele Vålerenga-laget, sjelden man ser tilsvarende i Norge. Vaagan Moen leverer ingen fantastisk kamp, men jeg synes han tok et stort steg i riktig retning og var betydelig bedre enn i innhoppene tidligere i år. Hadde fortjent en scoring på frisparket og kommer også til en kjempesjanse i første som han skal sette. Ohi leverer i mine øyne en solid første omgang. Ikke minst er Johan fantastisk bra i dag, men det er mer regelen enn unntaket.

Det er spesielt å være skuffet over 1 poeng når man scorer et kanonmål 5 minutter før slutt som henter hjem 1 poeng borte. Viktig å frarøve Vålerenga 3 poeng, men vi hadde fortjent alle selv. I skuffelsens timer velger jeg å se lyst på det, nok en bra gjennomført kamp av gutta, men manglende marginer gjør at vi ikke henter hjem seieren. Gjenskaper vi disse prestasjonene i kamp etter kamp, er vi definitivt med i kampen om topp 5 hele veien til mål.
        Lauken er vår venn!

Kommentar

• Uwes disippel
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2006
          • 6039

Beste kampen borte mot engen på mange år. Haglund er definitivt inne på noe nå.
          Dog vanskelig å ike fokusere på den sløste sjansers kamp.

Kommentar

• BD
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Feb 2006
            • 1440

Rekdal er i godt humør og bare tøyser under intervjuet. Sier med stor humor og glimt i øyet at vålerenga hadde fortjent tre poeng i dag.

Børrestad: "Statistikken viser at Lillestrøm har 23 skudd og 9 av de på mål, mens vålerenga har ett skudd på mål"

Rekdal: "Det er ikke sikkert Lillestrøm hadde hatt 23 avslutninger hvis vi hadde lagt oss bakpå".

Han holder maska godt også. Tøysebukken.

Kommentar

• reka
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Aug 2005
              • 13278

Fra søpleforumet:
              LSK spiller med #vierlsk på drakta...
              Hva faen?

Kommentar

• Ola
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2003
                • 1651

For dårlig poengfangst på de to siste dessverre. Det kreves nå at vi tar 6 poeng på de tre neste før VM. Og de tre kampene er ikke akkurat walk over. Men laget og stallen er bra, og for første sesong på lenge er vi ikke i bunnstriden.

Kommentar

• Uwes disippel
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2006
                  • 6039

Opprinnelig skrevet av reka
                  Fra søpleforumet:
                  Gidder ike gå inn der, men merker jwg er spent på svarene.

Kommentar

• reka
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Aug 2005
                    • 13278

Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                    Gidder ike gå inn der, men merker jwg er spent på svarene.
                    Var faktisk en som innrømte at de hadde herma. Forøvrig er forumet deres dødt som plata etter en hundepatruljeaksjon.

Kommentar

• _Jonern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 4397

I ettertid er jeg meget fornøyd med kampen. Vi mangler 3 fuckings mann, sentrale i laget sådan. Alikevel kjører vi over søpla i store deler av kampen (de er ubeseira hjemme i år). Bittert at vi ikke vinner sånne kamper, er jo ofte det som skiller toppen fra middelmådigheten, men likevel. Vi er faen meg seige i år! Tar vi Stabæk nå så har vi hatt en fin 1/3 av sesongen.
                      ..................

Kommentar

• xeR
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Jan 2004
                        • 11206

Opprinnelig skrevet av _Jonern
                        I ettertid er jeg meget fornøyd med kampen. Vi mangler 3 fuckings mann, sentrale i laget sådan. Alikevel kjører vi over søpla i store deler av kampen (de er ubeseira hjemme i år). Bittert at vi ikke vinner sånne kamper, er jo ofte det som skiller toppen fra middelmådigheten, men likevel. Vi er faen meg seige i år! Tar vi Stabæk nå så har vi hatt en fin 1/3 av sesongen.
                        Surt å ikke vinne, men følelsen 2-2 fem min før slutt ga meg var søren ikke langt unna seiersrus. Godt gjennomført bortekamp.
                        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• bjarmann
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2005
                          • 2988

Surt at vi ikke vinner denne! Vi er soleklart best i andre omgang og enga er knapt i nærheten av målet vårt. Typisk engaflyten at de får 2 drittmål som kommer som etresultat av keepertabbe og et uforståelig selvmål. Må nok en gang påpeke hvor irriterende det er at keepere trenes opp til å kaste seg på hvert jævla skudd! En beinparade der og alt er unngått.

Denne kampen viser jo egentlig det eneste problemet vi har i laget. Vi mangler noen som kan sette den i kassa. Hvor mange store sjanser har vi idag?`10? God forsvarskamp idag utover måla. Boybandur var vel ikke på banen?
                          I år så tar vi alt

Kommentar

• Jan
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Sep 2007
                            • 386

Opprinnelig skrevet av reka
                            Var faktisk en som innrømte at de hadde herma. Forøvrig er forumet deres dødt som plata etter en hundepatruljeaksjon.
                            Bare jeg som finner det litt merkelig at de hundepatruljeaksjonene som regel er et par timer før kampstart? Skulle ikke forundre meg om noen høyt oppe i VIF-systemet har kontakter i Oslo-politiet.

Kommentar

• Jeffers
                              Seniormedlem
                              Forumonanist
                              • Aug 2005
                              • 186

+ for at mediene fokuserer på at LSK gjorde en god kamp tross alle sjansene som de sløste bort - og minimalt med spalteplass på Enga.
                              Votis subscribunt fata secundis

Kommentar

• G-Man
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2011
                                • 3251

Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                                Dagens gleder var for meg Fofana, Vaagan Moen og Ohi.
                                Ja, tja og nei.

Kommentar

• Stray Cat
                                  Moderator
                                  • Aug 2008
                                  • 5918

Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                                  Herre jesus for et fokus.
                                  Det er deilig at vi skaper mange sjanser, men det er like frustrerende at gutta ikke setter dem og det er det lov å kjenne på. Denne kampen burde vi vunnet med god margin og jeg har et stort håp om at det skal løsne for Erling, for da blir han livsfarlig.
                                  Ellers er det vel ingen som ikke lar seg begeistre av målet til Fofana og at vi faktisk har et lag igjen. Jeg snakket kun om effektiviteten.
                                  For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

Kommentar

• GIFKanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2009
                                    • 8243

Hva hvis Erling gir penger for hver hunderprosenter han brenner, da får vi kanskje råd til en spiss. I dag bør han ihvertfall gi en ukelønn til Fofana. Men typisk nok er det vel nettopp et reddet poeng som gjør at vi ikke foretar forandringer på topp. Mot Molde løp Erling vekk fra mål, i dag er han komplett ego og har tunnelsyn. Det er dessverre mer komikveld enn noe annet. La han slippe, han binder seg og tåler ikke ansvaret som målgjører. La ham få terrorisere slitne motspillere når kampbildet tilsier det, et scenario vi kan få ofte borte. En soleklar supersub.

Digger at vi slipper til så lite sjanser, men hva er det Kippe og Origi driver med? Hele kampen eier de ikke kommunikasjon seg imellom og det bidrar til at vi på nesten sedvanlig vis klarer rote vekk tre selvsagte poeng. Selvskading er vi fortsatt i en egen divisjon på.

Ellers ser det jævla bra ut, bortsett fra et fryktelig åpningskvarter dominerer vi det meste, etter pausen også ballinnehavet. Men vi vil aldri hevde oss skikkelig uten flere naturlige målscorere. Vi har funnet en oppskrift på å bli et frykta bortelag, men vi kan ikke ha en spiss på topp som ikke treffer en låvedør. Grei stemning, men NFF har lyktes ganske bra i å ødelegge dette oppgjøret.

Kommentar

• Ketil Cantona
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2004
                                      • 6813

Måtte se matchen på tv da det er jævlig langt å reise fra Palma:-)

Men, All cred til spillere og fans. For det første - hørte knapt klanen noen få ganger gjennom matchen og det bar stort sett på piping mot skuddkongen! Vg og Tv2 hat 1 skudd på mål fra søpla, Lsk hadde 9 på mål og 23 totalt. Altså, vi pissa på søpla og ble ranet for en seier.

Rekdal sa på tv2: Hadde vi lagt oss bakpå ville ikke LSK skapt så mange sjanser… De hadde hjemmebane for faen.
                                      Nei, stolt av å være fugl!!

Kommentar

• klippen
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Aug 2009
                                        • 251

Bra og morsom kamp idag, surt at vi ikke vinner men i lengden blir det mange poeng om vi produserer like mye sjanser som idag. Håper vi, supportere, klarer og mobilesere og få godt med folk på kampen mot Stabæk. Det betyr mye for laget, og ikke minst mye for klubbkassa. Endelig spiller LSK ganske bra fotball igjen, det begynner å bli en stund siden sist!

Kommentar

• ulfpulf
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • May 2004
                                          • 2509

En VIF-klassiker til glede for nye lesere:

san Paolo i åpningsinnlegget i kamptråden i VPN-forumet:
                                          Kampen mot LSK er IKKE et derby, det er et lokaloppgjør - fordi Lillestrøm IKKE er fra Oslo by.

Cyrus i samme kamptråd:
                                          Kamper mot LSK er ikke derbykamper. Derby er mot lag innenfor samme bygrense, f.eks. Lyn, Skeid osv. Lokaloppgjør og hatkamp beskriver vel kampene mot LSK best

Fra Bokmålsordboka - kanskje ikke samme språkfaglige tyngde som VPN, men brukt av ganske mange:
                                          derby (utt dærbi el. da(r)bi; eng etter den tolvte jarlen av Derby)
                                          1 hesteveddeløp over 2400 m (opphavlig bare om flatløp for treårige galopphester)
                                          2 f eks i fotball: lokaloppgjør

Så, karer, kamper mot LSK for dere er derbykamper fordi de er lokaloppgjør, samme hvor gjerne dere vil de ikke skal være det.
                                          For meg er kamper mot VIF mer et nødvendig onde.

Kommentar

Working...