Vålerenga – Lillestrøm, Ullevaal mandag 19. mai 2014 kl 18.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fuglamannen
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2011
    • 543

    Kamptråd Vålerenga – Lillestrøm, Ullevaal mandag 19. mai 2014 kl 18.00

    Årets kamp DEL 1.

    Her gjelder det å reise skuta etter tapet mot Molde.

    Ektremt viktig å gjøre en god profil, vi er i dytten og forskjellen på seier og tap er meget stor. Skal vi fortsette å våre i toppen eller skal vi bli innblandet i nedre sjiktet av midten.

    Vi er inne i et ganske tøft program i Molde, Vålerenga, Stabæk, Rosenborg og Strømsgodset.

    Denne kampen blir meget viktig i kampen om å holde positiviteten og fylle åråsen flere ganger i år!

    Origi
    Østli - Gabrielsen - Kippe - Ringstad
    Mjelde - Andersson - Lundemo - Fofana
    Palmason - Knudtzon/Høiland


    Veldig usikker på Knudtzon / Høiland....Høiland kan være en god kjemper mot enga og så setter vi på Knudtzon etter Høiland har skaffet seg selv + de rundt seg gule kort. Han er en fighter.

    Usikker på PVM, men han kan fort være en spiller vi bør ha i en slik kamp om han finner tilbake til formen.

    Jeg antar også at Riise ikke spiller og velger derfor Mjelde inn. Jeg vil se han.....

    Er Andersson ute vil jeg ha inn Ohi.


    Statistikk siste 6 kampene på Ullevaal:

    Lillestrøm borte 4 1 1 17-4
    Vi har hatt et godt tak på søpla på Ullevaal de siste årene som de har hatt på oss på Åråsen. La oss bygge videre på statistikken og vinne denne svært viktige 6 poengskampen!

    FORZA FUGLA!!!
    Last edited by RSP; 18.05.2014, 10:30. Begrunnelse: Tagget som kamptråd
  • G-Man
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2011
    • 3209

    #2
    Jeg ville benket Kippe, og brukt Magnar og Ruben til å temme Kjartanson. Hvis de gjør den jobben, og Stian nøytraliserer Berre - så kommer vi ikke til å få mål imot. Gir vi Kjartansom tid og rom - så går det til h…....e

    Kommentar

    • vermu
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2008
      • 1729

      #3
      Det er ikke hurtigheten som er islendingens styrke. Han må hindres i å komme til avslutninger og da er tacklingsstyrken og plasseringsevnen til Kippe gull verdt. I tillegg blir det alltid krig og noe mer lange baller i disse kampene.

      Kippe er selvskreven i denne.

      Kommentar

      • pattriot
        Seniormedlem
        Forumsadist
        • Aug 2011
        • 108

        #4
        Det kan da ikke være nødvendig å ta T-banen opp til Berg for så å gå ned til Ullevaal igjen? Selv jobber jeg på Blindern. Jeg har tenkt i år, som tidligere år, å tusle opp Sognsveien før kampen, inn på familie- og barn, og ned igjen etter. Dette synes jeg var litt overdrevent.

        Kommentar

        • andee
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2004
          • 1191

          #5
          Tror neppe Haglund vil gjøre flere rokeringer enn strengt tatt nødvendig, så Kippe starter nok.
          Riise er definitivt ute, så han må erstattes, og der er det jo flere muligheter, enten han erstattes direkte eller Fofana flyttes over. Johan er 50/50, og Lundemo kan også i verste fall måtte hviles.
          3/4 i midtbanelinja ut fra en god periode, er i så fall en skikkelig hodepine, men håper både Johan og Lundemo blir klare.
          Da skal vi kunne eie midtbanen, og ganske sikkert ta poeng, med mindre Kjartansson dunker to i denna matchen òg.
          TS05 - Felt C

          Kommentar

          • Percy Nilegård
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2003
            • 5146

            #6
            Kunne det være på plass med en liten ringerunde til slummens håpefulle i natt? Alle midler skal taes i bruk før slike kamper!
            "Alltid blodsprengt"!
            Fong/Macho

            Even Nordlien

            Kommentar

            • _Jonern
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 4384

              #7
              Regner med at Riise ikke spiller (hvor faen blir det av status på han forresten?), i så fall mener jeg vi må gjøre noen flere endringer i laget. Enten må Knudtzon flyttes ned på høyre kant og Høiland inn som spiss. Eller så må vi flytte Fofana over på høyre, og sette inn enten Vaagan Moen eller Mjelde på venstre kant. Det siste jeg vil se er Palmason som erstatter for Riise på høyre kant! Det fungerte nok en gang ikke mot Molde. Mener helt klart at Mjelde bør få muligheten nå. Ellers bør Lundemo og Johan bite tenna sammen nå og fullføre hardkjøret i mai med stil. Spesielt Lundemo er viktig, og dette er ikke anledning til å spare de beste. Har trua på seier, vi er mye bedre enn vif. Men da må vi gjøre tingene som vi skal. Blir vel jevnt og krig som vanlig men tipper vi drar i land en knepen 1-2 seier.
              ..................

              Kommentar

              • Folke
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2008
                • 5955

                #8
                Normalt ville jeg satt Kippe på benken i en kamp mot den type spiss motstander har, men vi setter da faen ikke kapteinen på benken mot vålerengen.. Ett sted går grensa! Kippe skal bruke musklene sine til å knuse alt som kan krype og gå i nærheten av eget mål. Til slutt skal han knuse all motstand i lufta og nikke inn ett par mål. Synd BHR er ute, eneste som kan erstatte han mot møkkalaget er Mjelde. Pluss på med Tommy på topp og vi har ett passe bra lag med god blanding av faenskap og finesse! Kjør over pakket.. NB! Vil gjerne høre beinrestene knekke helt ned til Mallorca!

                Kommentar

                • G-Man
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2011
                  • 3209

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av vermu
                  Det er ikke hurtigheten som er islendingens styrke. Han må hindres i å komme til avslutninger og da er tacklingsstyrken og plasseringsevnen til Kippe gull verdt. I tillegg blir det alltid krig og noe mer lange baller i disse kampene.

                  Kippe er selvskreven i denne.
                  Enig i at det ikke er hurtigheten som er Kjartansons styrke, men det er viktig at vi kommer hurtigst mulig opp i han og blokkerer skuddene hans. Leste intervju med Mjelde etter kampen mot Start, og det var nettopp det at Startforsvarerne ga islendingen for mye tid og rom han var forbannet over.
                  Jeg elsker Kippe, nesten like høyt som Dollyholly, men akkurat mot søpla og trolig også Stabæk mener jeg Magnar er et bedre valg. Kjartanson hater når noen umiddelbart er i beina hans.

                  Kommentar

                  • Fredenburg91
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Mar 2013
                    • 377

                    #10
                    Er det lov å spørre om det blir tifo i år? Opplegget i fjor var ihvertfall helt jævlig med de fløytene..
                    ---------------------------------------------------------------------
                    Ivrig Lillestrøm-supporter, i med- og motgang! Forza Fugla!
                    Skribent for Málaga de Noruega. Vamos Málaga!
                    ---------------------------------------------------------------------

                    Kommentar

                    • KrisB
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2008
                      • 2923

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Fredenburg91
                      Er det lov å spørre om det blir tifo i år? Opplegget i fjor var ihvertfall helt jævlig med de fløytene..
                      Blir det noe blir det het sikkert ikke avslørt her. Bare å komme på Ullevål i morgen å se.

                      Kommentar

                      • kunden
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2005
                        • 2366

                        #12
                        Uten Riise, Andersson, Ruben og Lundemo blir det vanskelig å få med seg noe, tror jeg, dessverre. Hva er status på disse spillerne. Synd hvis det er ham-stringen til Riise. Da er han vel ikke klar før etter VM, kanskje det samme med Andersson?
                        Blir vesentlige rokkeringer. Høiland eller Erling på kant. Ohi og PVM sentralt kan funke om vi ligger lavt.
                        Jeg tipper Haglund vil gamble med enten Lundemo eller Andersson. Kanskje begge to. Kampen er uhyre viktig på flere måter. Det psykiske aspektet med å slå erkerivalen er stort. Poengmessig vil det plassere oss på øvre halvdel. Med tap og vanskelige kamper i nærmeste fremtid, kan fort all positiviteten være snudd til fortvilelse og atter en gang plassere oss i sumpa.

                        Rettelse: Leser at Lunan friskmelder seg selv og er klar idag.
                        Last edited by kunden; 19.05.2014, 06:59.

                        Kommentar

                        • mats
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Mar 2008
                          • 621

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av kunden
                          Uten Riise, Andersson, Ruben og Lundemo blir det vanskelig å få med seg noe, tror jeg, dessverre. Hva er status på disse spillerne. Synd hvis det er ham-stringen til Riise. Da er han vel ikke klar før etter VM, kanskje det samme med Andersson?
                          Blir vesentlige rokkeringer. Høiland eller Erling på kant. Ohi og PVM sentralt kan funke om vi ligger lavt.
                          Jeg tipper Haglund vil gamble med enten Lundemo eller Andersson. Kanskje begge to. Kampen er uhyre viktig på flere måter. Det psykiske aspektet med å slå erkerivalen er stort. Poengmessig vil det plassere oss på øvre halvdel. Med tap og vanskelige kamper i nærmeste fremtid, kan fort all positiviteten være snudd til fortvilelse og atter en gang plassere oss i sumpa.

                          Rettelse: Leser at Lunan friskmelder seg selv og er klar idag.
                          Tipper Ruben, Anderson og Lundemo spiller... håper i hvert fall. Vi må ha enten Marius eller Johan på banen,

                          Kommentar

                          • Oddis
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2006
                            • 2744

                            #14
                            Syntes Ringstad virket veldig sliten mot Molde. Er han klar i dag?
                            Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

                            Kommentar

                            • knut
                              Make knut Great Again
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2006
                              • 9463

                              #15
                              Foreslår Høiland på kant, om EK skal være spiss. Høiland er eneste som klarer å treffe lissa til medspiller i det offensive spillet hver gang.

                              Han må uansett starte. Lager hælvette for engen.

                              Kommentar

                              • Børge
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2013
                                • 2558

                                #16
                                På høyre kant er det to mulige valg: Erling eller Fofana. Finnes ikke andre valg. Palmi er ikke kantspiller lengre.
                                Sint og tverr på felt N

                                Kommentar

                                • Kjell.T.Ring
                                  Poll St. Ring
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Dec 2005
                                  • 11796

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av Børge
                                  På høyre kant er det to mulige valg: Erling eller Fofana. Finnes ikke andre valg. Palmi er ikke kantspiller lengre.
                                  Enig. Blir en slags merkelig 4-3-3 med han som oppspillspunkt ofte langt nede i banen.
                                  Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                  Kommentar

                                  • knut
                                    Make knut Great Again
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2006
                                    • 9463

                                    #18
                                    Hvis Haglund noen gang setter Palmi på høyre kant igjen, så er han en bløff av en fotballtrener.

                                    Kommentar

                                    • KrisB
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2008
                                      • 2923

                                      #19
                                      Vi har mange usikre fra forrige kamp, noen som vet om søpla er svekka? Karantener,skader og div?

                                      Kommentar

                                      • Kristiansen
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Aug 2007
                                        • 1332

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av KrisB
                                        Vi har mange usikre fra forrige kamp, noen som vet om søpla er svekka? Karantener,skader og div?
                                        Fra Vgd: Muri er skadet, Calvo er på landslagssamling og Mathisen er ute med en kjenning i lysken.




                                        Kommentar

                                        Working...