Snittlønna er ikke i nærheten av drøye millionen i dag. Går man 2-3 år tilbake satt nok fortsatt en del med kontrakter signert i lønnsbalubaen 2007-2008, i dag er de kraftig redusert. I LSK i dag har nok antagelig bare Riise over millionen i lønn blant spillerne som ikke har utgående kontrakt nå. Kanskje også Kippe, selv om jeg ville blitt overrasket om LSK ga over 1 million på en 3-års kontrakt på en tilsynelatende gammel spiller. Skulle jeg tippe ligger snittet i LSK på rundt 600.000. De unge og afrikanerne tjener særdeles lite (omkring 250.000) og de utgjør en solid andel av stallen vår i dag.
Det er mulig Molde og RBK har et lønnsnivå som snitter rundt millionen, men det er nok svært få andre klubber som har det. Kan heller ikke se for meg at andre "storklubber" som Viking, Brann eller Vålerenga er i nærheten. Det har vel også vært sagt at man i LSK setter et lønnstak på 850.000, men at eksterne investorer har sagt seg villige til å betale deler av lønna utover dette dersom man mener spilleren er verdt det. I så måte kan nok sikkert de virkelig gode spillerne tjene over millionen i LSK også neste år.
Det er mulig Molde og RBK har et lønnsnivå som snitter rundt millionen, men det er nok svært få andre klubber som har det. Kan heller ikke se for meg at andre "storklubber" som Viking, Brann eller Vålerenga er i nærheten. Det har vel også vært sagt at man i LSK setter et lønnstak på 850.000, men at eksterne investorer har sagt seg villige til å betale deler av lønna utover dette dersom man mener spilleren er verdt det. I så måte kan nok sikkert de virkelig gode spillerne tjene over millionen i LSK også neste år.
Kommentar