LSK anno 2015

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Børge
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2013
    • 2558

    Opprinnelig skrevet av kunden
    Da må meter'n bli sett på som bedre valg. Han ønsker seg vel tilbake til Norge og er pr d.d. ledig på markedet?
    Sint og tverr på felt N

    Kommentar

    • GIFKanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2009
      • 8243

      Virkelig en uting at andre medier er ute og hevder Powell er ledig på markedet og aktuell for andre klubber før LSK selv har kommet en offisiell uttalelse. Til og med et nytt trenerteam skal LSK ha ansatt. Har de forlatt lokalene helt og holdent på Åråsen?

      Kommentar

      • Fredenburg91
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Mar 2013
        • 377

        Stallen for 2015-sesongen, ref. dagens Romerikes Blad:

        Keepere: Arnold Origi, Kenneth Udjus

        Forsvar: Bjørn Helge Riise, Marius Amundsen, Frode Kippe, Stian Ringstad, Simen Kind Mikalsen

        Midtbane: Marius Lundemo, Ohi Omoijuanfo, Innocent Bonke, Moryké Fofana

        Angrep: Erling Knudtzon, Fred Friday, Amahl Pellegrino

        I tillegg har klubben tilbudt kontrakter til Johan Andersson, Petter Vaagan Moen, Simen Nordermoen, Jørgen Kolstad og Fredrik Krogstad (fra Lørenskog). Pálmi Rafn Pálmason er uaktuell.

        Joachim Osvold er fremdeles under kontrakt? Burde stått på lista? I tillegg er det flere spennende juniorspillere som kan komme til å spille en rolle på A-laget. Uansett er det opplagt hvor man trenger forsterkninger. Det hadde ikke skada med en ny midtstopper og en ny ving (evt. flytte Knudtzon ut på vingen der han hører hjemme, og se etter en islending på spissplass). Med forbehold om at Andersson og PVM ikke fortsetter, hadde en ny sentral midtbane/hengende spiss også vært flott å få inn.
        Bjarmann ber om tålmodighet når det gjelder troppen for 2015 - det vil ta lengre tid å få alt på plass i vinter enn det har gjort tidligere, spesielt med tanke på økonomien. Ingen signering i julegave med andre ord.


        ---------------------------------------------------------------------
        Ivrig Lillestrøm-supporter, i med- og motgang! Forza Fugla!
        Skribent for Málaga de Noruega. Vamos Málaga!
        ---------------------------------------------------------------------

        Kommentar

        • Totti21
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Mar 2004
          • 3499

          Opprinnelig skrevet av Fredenburg91

          Bjarmann ber om tålmodighet når det gjelder troppen for 2015 - det vil ta lengre tid å få alt på plass i vinter enn det har gjort tidligere, spesielt med tanke på økonomien. Ingen signering i julegave med andre ord.


          Er nok også smart mtp at flere av spillerne uten kontrakt for 2015 vil bli mer desperate etter å finne seg en ny klubb og kanskje senke lønnskravene når man står uten lønn i januar.

          Kommentar

          • DoubleHi5
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2011
            • 4091

            Opprinnelig skrevet av Totti21
            Er nok også smart mtp at flere av spillerne uten kontrakt for 2015 vil bli mer desperate etter å finne seg en ny klubb og kanskje senke lønnskravene når man står uten lønn i januar.
            Det kan du jo ha rett i. Likevel synes jeg at det vil være grunn til en gryende uro med tanke på at treningen starter om under fem uker og at vi per i dag altså har bare 14 spillere som er klare for neste sesong. Spesielt tenker jeg på hvordan sesongoppkjøringen vil bli hvis både Johan og PVM fortsatt ikke har skrevet under. Skal de trene med LSK fra januar? Skal vi spille inn laget med dem som helt sentrale brikker? Hvis vi gjør det, og de i løpet av vintervinduet likevel skulle gå til en annen klubb, kanskje en annen TL-klubb, hva da? Og hvis de ikke skal trene med oss, og vi heller ikke har erstatterne klare, er det heller ikke noe særlig med tanke på å samspille laget.
            Elska þetta félag

            Kommentar

            • Fredenburg91
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Mar 2013
              • 377

              Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
              Det kan du jo ha rett i. Likevel synes jeg at det vil være grunn til en gryende uro med tanke på at treningen starter om under fem uker og at vi per i dag altså har bare 14 spillere som er klare for neste sesong.
              14 spillere stemmer nok ikke helt, da eksempelvis Kolstad er tiltenkt en rolle på A-laget. Det er flere på reservelaget som kan ta steget opp i vinter, eller som i det minste vil delta på A-lagets treninger i vinter. Også Osvold da. Tviler på at treningene vil lide noe særlig da det innledningsvis handler mest om fysisk form enn lagets sammensetning og koblinger mellom spillerne.

              Uansett er det helt riktig som Bjarmann sier - LSK har ikke råd til å gamble. De får ta den tida de trenger, for å sikre at vi slipper nok en svartmalt sesong økonomisk sett. De som eventuelt kommer inn må passe rammene klubben har for 2015, rammer som kanskje ikke er 100 % klare i dag. LSK har ikke råd hverken økonomisk eller sportslig til å hente spillere som ikke ender opp med å spille en viktig rolle for klubben (sånt er selvfølgelig utfordrende å forutse, da skader/formsvikt kan ramme hvem som helst). Men jeg vil ikke se en ny Dosso f.eks. som aldri helt rakk å tilpasse seg, og som ikke ble en viktig og nyttig brikke (ikke for å henge ut Dosso, men av de afrikanske importene i den perioden var han en av de LSK bomma på).

              Nå har vi fått en ny trener som har oversikt over det som rører seg av spennende alternativer på Sagaøya, samtidig som LSK tilsynelatende er mer på ballen med tanke på lokale spillere og spillere i lavere divisjoner i Norge (Fredrik Krogstad eksempelvis). Så får man invitere en haug av spillere på prøvespill fordelt utover vintern, og bruke tid på å vurdere hvilke alternativ man skal gå for. Vi får bare være tålmodige.
              ---------------------------------------------------------------------
              Ivrig Lillestrøm-supporter, i med- og motgang! Forza Fugla!
              Skribent for Málaga de Noruega. Vamos Málaga!
              ---------------------------------------------------------------------

              Kommentar

              • Børge
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2013
                • 2558

                Opprinnelig skrevet av Fredenburg91
                14 spillere stemmer nok ikke helt, da eksempelvis Kolstad er tiltenkt en rolle på A-laget. Det er flere på reservelaget som kan ta steget opp i vinter, eller som i det minste vil delta på A-lagets treninger i vinter.
                15 utespillere og 2 keepere teller jeg opp i oversikten ovenfor. Inklusiv Osvold, Nordermoen og Kolstad. Det er tynt å starte opp treninga i januar med. Selv om PVM og/eller Johan signerer ny kontrakt, er det uansett tynt.
                Sint og tverr på felt N

                Kommentar

                • BroganTrundler
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jul 2014
                  • 665

                  Håper spillere som Keivan, Ofkir og Karterud kan være en del av førstelaget neste sesong.
                  Last edited by BroganTrundler; 03.12.2014, 23:50.

                  Kommentar

                  • tilt
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Apr 2007
                    • 813

                    Pvm/johan ut. Magne Hoseth inn... Kjør debatt.
                    livet er en gamp for de som ikke kan si k
                    https://twitter.com/#!/KjetiI

                    Kommentar

                    • reka
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Aug 2005
                      • 13277

                      Opprinnelig skrevet av tilt
                      Pvm/johan ut. Magne Hoseth inn... Kjør debatt.
                      Som i "dette er en god idé" eller som i "dette kommer faktisk til å skje fordi jeg har hørt et rykte"?

                      Kommentar

                      • LS89
                        Kamptrådkongen
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2013
                        • 3379

                        Hoseth er fortsatt en utmerket spiller, som har fått ufortjent mye tyn i media (selv om dette har bedret seg betraktelig siste par årene). Jeg hadde sagt ja takk som en erstatter for Johan og PVM hvis så er tilfellet.

                        Kommentar

                        • Klimtkongen
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Sep 2014
                          • 419

                          Hoseth = nødløsning. Han må vel nærme seg 40?

                          Kommentar

                          • joacim
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2009
                            • 559

                            hva tenker folk om forventninger i 2015. kan vi forvente at vi skal ligge der vi har ligget i år - kjempe om medalje? eller forvente at det går litt tilbake.

                            personlig tenker jeg at spillerstallen kanskje må på plass før det trekkes konklusjoner.

                            kjør debatt.
                            Styremedlem 2016

                            Kommentar

                            • Kjell.T.Ring
                              Poll St. Ring
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Dec 2005
                              • 11796

                              Opprinnelig skrevet av Klimtkongen
                              Hoseth = nødløsning. Han må vel nærme seg 40?
                              Og feide vel over kona til assistenttreneren i Molde mener jeg å huske.
                              Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                              Kommentar

                              • joacim
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2009
                                • 559

                                Opprinnelig skrevet av LS89
                                Hoseth er fortsatt en utmerket spiller, som har fått ufortjent mye tyn i media (selv om dette har bedret seg betraktelig siste par årene). Jeg hadde sagt ja takk som en erstatter for Johan og PVM hvis så er tilfellet.
                                han nærmer seg vel 40 - flere på ønskelista før han, men han er kanskje ikke så dyr? uansett - scorer han mål om semien mot oss (for Molde) så er han helt klart god nok
                                Styremedlem 2016

                                Kommentar

                                • reka
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Aug 2005
                                  • 13277

                                  Klubben burde holde seg for god til å eksperimentere med flere avdanka spillere med etternavn som slutter på "-seth".

                                  På det personlige plan er jeg positiv - forutsatt at han er skadefri, motivert og tar til takke med en anstendig lønn, noe som er urimelig å forvente.

                                  Kommentar

                                  • BroganTrundler
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jul 2014
                                    • 665

                                    Mitt største ønske for neste sesong er at Ohi får prøve seg i en hengende spiss-rolle.

                                    Kommentar

                                    • maurakanari
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jul 2005
                                      • 637

                                      Ohi kan godt få prøve seg, men har ikke helt trua på han. Neste år må han ta steget.
                                      VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

                                      Kommentar

                                      • Folke
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2008
                                        • 5955

                                        Opprinnelig skrevet av maurakanari
                                        Ohi kan godt få prøve seg, men har ikke helt trua på han. Neste år må han ta steget.
                                        Ja han begynner å dra på åra nå..

                                        Kommentar

                                        • bjarmann
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2005
                                          • 2925

                                          Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                                          Og feide vel over kona til assistenttreneren i Molde mener jeg å huske.
                                          Hørte dama til juniortrenern jeg. Mens hans egen kone lå hjemme med kreft. Sjarmtroll denne Magne
                                          I år så tar vi alt

                                          Kommentar

                                          Working...