LSK anno 2015

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Jannis
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jun 2005
    • 266

Opprinnelig skrevet av Totti21
    Tror f.eks Thorstein Helstad tjener mer i dag enn han ville gjort om han hadde takket ja til LSK sitt tilbud, og ikke minst kommer han i gang med en ny viktig fase i livet sitt. Han hadde jo blant annet også et tilbud fra Sandefjord Fotball han takket nei til lenge etter LSK kontrakten røyk.
    En kombinasjon av en brukbar sivil jobb og ekspertkommentator på TV2 er sikkert ikke så langt unna topplønna i LSK anno 2015, samt at det er mer forutsigbart og trygt.
    Nå er vel Helstad en del eldre en disse to også da, som talte mot han kontra Johan og PVM.....

Kommentar

• Emil B
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2006
      • 5921

Når blir det klart hvem LSK skal spille mot og hvilke datoer under La Manga oppholdet? Er en del av oss i UFC som skal dit.

Kommentar

• Kjell.T.Ring
        Poll St. Ring
        --==FORUMRUNKER==--
        • Dec 2005
        • 11796

Dritt lei av å vente. Virker som vi mister PVM, PRP, MØ og JA. Når blir dette avklart?

Føler hver dag uten lyd er en dårlig dag. Mye av sesongen 2015 blir avgjort i løpet av en måneds tid vil jeg tro.
        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• Børge
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2013
          • 2564

Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
          Føler hver dag uten lyd er en dårlig dag. Mye av sesongen 2015 blir avgjort i løpet av en måneds tid vil jeg tro.
          Serien starter vel ikke før i starten av april? Selv en gjennomgående hardbarka pessimistisk fyr som meg har ikke gitt opp helt enda
          Sint og tverr på felt N

Kommentar

• Kjell.T.Ring
            Poll St. Ring
            --==FORUMRUNKER==--
            • Dec 2005
            • 11796

Opprinnelig skrevet av Børge
            Serien starter vel ikke før i starten av april? Selv en gjennomgående hardbarka pessimistisk fyr som meg har ikke gitt opp helt enda
            Det er jeg klar over men vi har 3 mann som har vært veldig viktige i år som jeg tipper blir avklart fort og JA og PVM som er våre forsvinner vel senest 01.01? Samme med Magnar?

Kommentar

• _Jonern
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 4397

Spillere kommer og går. Sånn her var det i fjor og. Stallen var da syltynn og bortimot tidenes dårligste og alle tippa nedrykk. Så blomstra Lundemo og flere andre. Forsvinner de nevnte spillerne så kommer det garantert inn nye, sånn har det alltid vært. Men når det er sagt så er jeg mer optimistisk med tanke på Johan og PVM enn tidligere i høst. Virker faktisk ikke som at de er så attraktive for andre klubber som vi kanskje frykter. Tiden vil vise, men at vi stabler et godt lag på banen til seriestart er jeg trygg på.
              ..................

Kommentar

• Klimtkongen
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2014
                • 424

Tviler på at JA og PVM signerer for noen på denne siden av nyttår. Slitsomt å hele tiden rykke tilbake til start pga økonomi. I stedet for å bygge videre på det vi har må vi erstatte for ikke å tape terreng.

Vi har jo noen brukbare unggutter, men vi kan ikke stole på at de skal bære dette. Bak der igjen er det syltynt.

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                  Poll St. Ring
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Dec 2005
                  • 11796

Opprinnelig skrevet av _Jonern
                  Spillere kommer og går. Sånn her var det i fjor og. Stallen var da syltynn og bortimot tidenes dårligste og alle tippa nedrykk. Så blomstra Lundemo og flere andre. Forsvinner de nevnte spillerne så kommer det garantert inn nye, sånn har det alltid vært. Men når det er sagt så er jeg mer optimistisk med tanke på Johan og PVM enn tidligere i høst. Virker faktisk ikke som at de er så attraktive for andre klubber som vi kanskje frykter. Tiden vil vise, men at vi stabler et godt lag på banen til seriestart er jeg trygg på.
                  Helt enig i innlegget ditt. Det jeg vil prøve å legge til er fordelen med å ha f.eks. Johan neste år som selv om PVM, PRP og MØ er borte neste år kjenner gruppa og står for ryggraden i spillet. Kan godt få inn andre i rollen men jeg blir overrasket om vi finner noen som er bedre.

Han har dårlig med tilbud virker det som. Hva skal vi gi over lønnstaket han garantert skal over? 950'+350' = 1,3' vil jeg sette som markedsverdi for han i Skandinavia.

Hva krever han?

Kommentar

• GIFKanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2009
                    • 8243

Både Kristinsson og Bjarmann har fremstått rimelig selvsikre synes jeg, og sistnevnte sa at de som nå satt på gjerdet angående ny kontrakt også tok en sjanse i og med at klubben måtte se etter andre muligheter. Det lover ihvertfall godt, så får man heller begynne å bli kritisk hvis mye fortsatt står igjen når laget drar til La Manga. Det er den fristen sportslig ansvarlig selv har satt, og den er fortsatt flere uker unna.

Kommentar

• Fugl1120
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2005
                      • 3528

Han har dårlig med tilbud virker det som. Hva skal vi gi over lønnstaket han garantert skal over? 950'+350' = 1,3' vil jeg sette som markedsverdi for han i Skandinavia.

Hva krever han?
                      Såvidt meg bekjent har Johan lønnstilbud på rundt 650.000 i Halmstad. De har ikke særlig store budsjetter til lønninger av hva jeg har hørt fra bekjente som holder med klubben. Det er vel nærliggende å tro at LSK har gitt et bedre økonomisk tilbud enn det. Fram til eventuelt andre klubber dukker opp med noen bedre tilbud ligger vel markedsverdien til Johan ganske nøyaktig på hva høystbydende klubb har vært villig til å tilby han, hvilket definerer markedsverdi
                      Lauken er vår venn!

Kommentar

• Uwes disippel
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2006
                        • 6039

Kan vel også være at aktuelle klubber sitter litt på gjerdet, slik at de kan få ned lønnsnivået et hakk eller to.
                        Ser selv når jeg ansetter, jeg tilbyr ikke aktuell kandidat jobben dagen etter intervjuet, uansett hvor lyst jeg har på å skaffe meg personen. Det gir kandidaten et fortrinn i lønnsforhandlinger, da jeg kan virke lettere desperat.

Kommentar

• knut
                          Make knut Great Again
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2006
                          • 9539

Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                          Såvidt meg bekjent har Johan lønnstilbud på rundt 650.000 i Halmstad.
                          Som pdd 1 000 000 norske KR...

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                            Poll St. Ring
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Dec 2005
                            • 11796

Dette er en Worst case første elever:

Origi

BHR-Amundsen-Kippe-Ringstad

Brændsrud-Bonke-Lundemo-Fofana

Friday

Knudtzon

Dette laget uten skader trur jeg ikke rykker ned. Kan også sette Erling på kanten og Pelle på topp.

Men vi trenger flere som BHR. Erfarne spillere som setter standard. Håper han er kaptein neste år.

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                              Poll St. Ring
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Dec 2005
                              • 11796

Såvidt meg bekjent har Johan lønnstilbud på rundt 650.000 i Halmstad. De har ikke særlig store budsjetter til lønninger av hva jeg har hørt fra bekjente som holder med klubben. Det er vel nærliggende å tro at LSK har gitt et bedre økonomisk tilbud enn det. Fram til eventuelt andre klubber dukker opp med noen bedre tilbud ligger vel markedsverdien til Johan ganske nøyaktig på hva høystbydende klubb har vært villig til å tilby han, hvilket definerer markedsverdi
                              Jeg stakk fingern i været når jeg gjetta markedsverdi. Uansett rart hvis han skal ha dobbel lønn for å fortsette hos oss. Men jeg mener han er verdt å legge litt ekstra på.

Kommentar

• flisbyen
                                Utestengt
                                • Sep 2010
                                • 305

Kommentar

• Leif A
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2003
                                  • 3962

Merkelig av NFF å legge opp til seriefinale på Skagerak to år etter hverandre...
                                  Knurr...

Kommentar

• BD
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Feb 2006
                                    • 1440

Dette er en Worst case første elever:

Origi

BHR-Amundsen-Kippe-Ringstad

Brændsrud-Bonke-Lundemo-Fofana

Friday

Knudtzon
                                    Eventuelt Kind Mikalsen på venstre og Fofana på høyre?

Kommentar

• Børge
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2013
                                      • 2564

Fra spillertråden til eks-spiller Magnar Ødegaard:
                                      Klubben sleit med å få igjennom signaturen til Marius Amundsen fra Strømmen, den gang var det snakk om mellom 50-100k i overgangssum. Det finnes ikke nåla i veggen til overgangssum på Åråsen.
                                      Amundsen kom for kr 250 000,-. Rett skal være rett. Og med maks kr 400 000,- i overgangssum for en så solid back, burde la seg gjøre innenfor eksisterende lønnsbudsjett.

Summen av overganger hittil i vinter:
                                      Ut: Palmi, Mjelde, Ødegaard
                                      Inn: Brændsrød. I tillegg er Kolstad tatt opp fra Jr. stallen.
                                      Tilbud om re-signering, men avslått: PVM og Johan.
                                      Tilbud om kontrakt: en Krogstad fra Lørenskog (som holder med vif?)

Har det noen gang vært en magrere høst for LSK på overgangsmarkedet? Jeg kan ikke huske det. Rutine ut døra og en spiller på 19 år som vif ikke ønsker å ha med videre. Man har forsøkt å re-signere tre spillere - ingen har signert. Alle tre har avslått forslaget til ny kontrakt. En har signert for ny klubb. De to siste sitter på gjerdet og venter på andre beilere - LSK fremstår som en nødløsning om ingen andre kommer på banen med mer penger...

Et annet trist kapitel i LSK om dagen, er lsk.no. Vi skriver 17 desember. Hvilke nyheter har kommet der i desember? Jo. "Nordermoens resignering er klar", terminlista er klar og det er det av sportslige nyheter for desember. Ellers er det en del om kvinnene, noe som har tatt seg opp i høst. Også to artikler om at nå bør du fornye sesongkortet. lsk.no har utviklet seg til et virkelig trist kapitel i høst! Det er ikke de som har jobbet frivillig for lsk.no sin skyld, men styret som åpenbart har prioritert bort denne informasjonskanalen. Håper for øvrig at Nordermoen har re-signert og ikke resignert... Ville vært trist i en så ung alder
                                      Sint og tverr på felt N

Kommentar

• Avon
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Oct 2011
                                        • 267

PVM har vel strengt tatt ikke avslått tilbudet ennå, ifølge artikkelen i rb 12.des hadde han verken takket ja eller nei. Det kan tyde på at han synes klubbens tilbud er akseptabelt, men at han venter og ser om det dukker opp et bedre tilbud. Det ser mørkere ut med JA som neppe vil signere med mindre han får et bedre tilbud, og da må nok en investor på banen.

Kommentar

• McGuffy
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2004
                                          • 5102

Opprinnelig skrevet av Børge

Har det noen gang vært en magrere høst for LSK på overgangsmarkedet? Jeg kan ikke huske det.
                                          Mja, vinteren 2003 hentet vi vel kun Eirik Soltvedt. Og det var det. Så rundet vi nyåret, fikk tilgang til midler og hentet et par gutter ved navn Shane, Robert, Michael og Christoffer. Med flere.

Jeg sier ikke at det samme skjer nå, men jeg husker at Soltvedt var det vi trøstet oss med den vinteren.

Kommentar

Working...