LSK anno 2015

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • krogen
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Aug 2009
    • 228

    Opprinnelig skrevet av Avon
    PVM har vel strengt tatt ikke avslått tilbudet ennå, ifølge artikkelen i rb 12.des hadde han verken takket ja eller nei. Det kan tyde på at han synes klubbens tilbud er akseptabelt, men at han venter og ser om det dukker opp et bedre tilbud. Det ser mørkere ut med JA som neppe vil signere med mindre han får et bedre tilbud, og da må nok en investor på banen.
    Godt poeng angående PVM! Jeg håper virkelig han blir med videre. Når det gjelder JA, er ikke det mannen vi bør vrenge lommene for og be investorer om hjelp til å få med videre. Prioriteten nå er etter min mening midtstopper. På et år har vi mistet Østli, Lunan Gabrielsen og Ødegaard. I tillegg er vel Kippes posisjon svekket.

    Kommentar

    • HSft
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2004
      • 6079

      Håper vi vurderer å låne inn Sakor om vi ikke får signert Andersson.

      Kommentar

      • mats
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Mar 2008
        • 621

        Når vi ikke klarer å signere Ødegaard, som er ung og vært så god, er det krise i LSK!!!!

        Kommentar

        • _Jonern
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 4380

          Opprinnelig skrevet av mats
          Når vi ikke klarer å signere Ødegaard, som er ung og vært så god, er det krise i LSK!!!!
          Ja, og det er det da faktisk og? Ikke meningen å gå etter deg spesielt, men det virker fortsatt som at enkelte folk ikke helt skjønner det enda. Skal vi hente spillere må de være gratis med fornuftig lønn. Skal vi kjøpe så er vi dønn avhengig av investorhjelp. Mange faktorer som spiller inn ang Ødegaard. Kanskje vi ikke fikk hjelp av investorer. Kanskje ikke klubben ønsket å ha han videre. Kanskje han selv ikke ville. Det vet de færreste av oss.
          ..................

          Kommentar

          • El Caco
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2009
            • 2286

            Opprinnelig skrevet av mats
            Når vi ikke klarer å signere Ødegaard, som er ung og vært så god, er det krise i LSK!!!!
            Hvor har du vært dette året?

            Opprinnelig skrevet av _Jonern
            Ja, og det er det da faktisk og? Ikke meningen å gå etter deg spesielt, men det virker fortsatt som at enkelte folk ikke helt skjønner det enda. Skal vi hente spillere må de være gratis med fornuftig lønn. Skal vi kjøpe så er vi dønn avhengig av investorhjelp. Mange faktorer som spiller inn ang Ødegaard. Kanskje vi ikke fikk hjelp av investorer. Kanskje ikke klubben ønsket å ha han videre. Kanskje han selv ikke ville. Det vet de færreste av oss.
            +1
            Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

            Kommentar

            • Børge
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2013
              • 2558

              Opprinnelig skrevet av _Jonern
              Ja, og det er det da faktisk og? Ikke meningen å gå etter deg spesielt, men det virker fortsatt som at enkelte folk ikke helt skjønner det enda. Skal vi hente spillere må de være gratis med fornuftig lønn.
              Man klarte faktisk å signer Marius Amundsen for kr 250' i innkjøp senest i sommer. Vi snakker ikke om millioner. Ufattelig at det ikke er mulig å ta en slik sum av for eksempel lønnsbudsjettet.

              Sportsklubben bør ha en veldig god plan for hvordan dette løses, med mindre man synes det er en god ide å gå inn i sesongen med to seniorer på stopperplass og kun juniorer i bakhånd. Er også andre hull som fylles - Palmi og Mjelde er også forsvunnet.
              Sint og tverr på felt N

              Kommentar

              • GIFKanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2009
                • 8243

                Magnar Ødegaard er en norsk spiller i landslagsskorpa, med flere kamper på aldersbestemte lag. Slike spillere skal klubben strekke seg ekstra langt etter. Og gjør man ikke det skal det være gode argumenter for å la være, det fremstår bare merkelig om investorene skulle sette seg på bakbeina angående en slik spiller. Enten har man funnet en utenlandsk spiller man mener er bedre, eller så mener man at LSK får henta flere unge lovende for den samme totalsummen det ville kostet å sikre seg Magnar. Og da er det greit i min bok.

                Nå skal Bjarmann og Kristinsson få tid til å vise seg tilliten verdig, for de har litt av en jobb å gjøre.

                Kommentar

                • Marit
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2010
                  • 885

                  Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                  Slike spillere skal klubben strekke seg ekstra langt etter.
                  Og akkurat der har du kjernen i hvorfor klubben er så fucked nå som den er. Har man ikke penger, så har man faktisk ikke penger. Er man med på Luksusfellen så hjelper det ikke at man "bare må" ha kabeltv og kjøpe det og det til barna.

                  Man kan faktisk ikke bruke mer enn man har råd til bare fordi man håper at det skal lønne seg. Det har vi prøvd, og derfor er vi der vi er i dag hvor vi må selge Ruben billig enda hverken han eller vi egentlig ville det (ja jeg er fortsatt bitter for det der).

                  EDIT: Var egentlig ikke til deg den der GIF, jeg er bare generelt litt lei av folk som argumenterer for at vi må "strekke oss litt", spesielt i forhold til Johan og gjengen.
                  Andas in och andas ut
                  Orkar jag så orkar du

                  Kommentar

                  • GIFKanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2009
                    • 8243

                    Opprinnelig skrevet av Marit
                    Og akkurat der har du kjernen i hvorfor klubben er så fucked nå som den er. Har man ikke penger, så har man faktisk ikke penger. Er man med på Luksusfellen så hjelper det ikke at man "bare må" ha kabeltv og kjøpe det og det til barna.

                    Man kan faktisk ikke bruke mer enn man har råd til bare fordi man håper at det skal lønne seg. Det har vi prøvd, og derfor er vi der vi er i dag hvor vi må selge Ruben billig enda hverken han eller vi egentlig ville det (ja jeg er fortsatt bitter for det der).

                    EDIT: Var egentlig ikke til deg den der GIF, jeg er bare generelt litt lei av folk som argumenterer for at vi må "strekke oss litt", spesielt i forhold til Johan og gjengen.
                    Strekke seg litt lenger innenfor de rammene man har. Det er svært viktig for LSK å ha spillere som Ødegaard i troppen. Alle kjøp og mye lønn er avhengig av investorer, det er hele tiden snakk om prioriteringer. Når man velger bort en spiller som Ødegaard bør man ha andre gode kort på hånda. Så får vi vente i spenning på hva som kommer.

                    Kommentar

                    • kjellfjell
                      Juniormedlem
                      Bøffel
                      • Jun 2006
                      • 29

                      Jeg liker Magnar Ødegård og jeg ville gjerne hatt man med videre. Men, så god har han ikke vært de to åra han har vært her.
                      Fra RB:
                      Forsvarsspillere i LSK 2014
                      Average rating:
                      1. Ruben Gabrielsen 5,38 (16)
                      2. Frode Kippe 5,16 (19)
                      3. Marius Amundsen 4,93 (15)
                      4. Simen Kind Mikalsen 4,91 (11)
                      5. Magnar Ødegaard 4,71 (24)
                      6. Anders Østli 4,67 (12)
                      Nest dårligste rating av våre forsvarsspillere.
                      Hele stallen:
                      1. Ruben Gabrielsen 5,38 (16)
                      2. Johan Andersson 5,36 (28)
                      3. Petter Vaagan Moen 5,35 (26)
                      4. Arnold Origi 5,19 (32)
                      5. Marius Lundemo 5,18 (28)
                      6. Bjørn Helge Riise 5,18 (28)
                      7. Frode Kippe 5,16 (19)
                      8. Moryké Fofana 5,00 (29)
                      9. Marius Amundsen 4,93 (15)
                      10. Simen Kind Mikalsen 4,91 (11)
                      11. Erik Mjelde 4,89 (9)
                      12. Fred Friday 4,83 (6)
                      13. Stian Ringstad 4,81 (26)
                      14. Erling Knudtzon 4,71 (28)
                      15. Magnar Ødegaard 4,71 (24)
                      16. Pálmi Rafn Pálmason 4,69 (26)
                      17. Anders Østli 4,67 (12)
                      18. Ohi Omoijuanfo 4,42 (19)
                      19. Tommy Høiland 4,00 (5)
                      20. Amahl Pellegrino 3,67 (3)
                      21. Kenneth Udjus 3,00 (1)
                      [FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]På 15ende plass av 21 spillere.

                      Hent opp en midtstopper fra juniorstallen isteden.[/FONT]
                      LSK rykker aldri ned. De hører hjemme i den norske eliteserien, slo Erik Mykland fast i TV2-studioet.

                      Kommentar

                      • Børge
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2013
                        • 2558

                        Opprinnelig skrevet av Marit
                        Og akkurat der har du kjernen i hvorfor klubben er så fucked nå som den er. Har man ikke penger, så har man faktisk ikke penger. Er man med på Luksusfellen så hjelper det ikke at man "bare må" ha kabeltv og kjøpe det og det til barna.
                        Vi snakker ikke her om stallfyll, men en spiller som leverte jevnt over veldig bra for Sportsklubben i 2014. Vi snakker om en spiller som i løpet av hans periode i LSK spilte 22 kamper i tippeligaen, laget slapp inn i snitt 1,18 mål med han på banen og pådro seg 0 gule og røde kort. En som har vært ganske så fast på U21 og det som er av guttelandslag de siste årene. Det er ikke slik at man bare må noe ekstra snacks til fansen eller er ute og shopper fordi man bare må - det er en av spillerne som har skylda for at LSK faktisk havnet der dem havnet.

                        Saken her faktisk litt som å få tilbud om kjøpe en Mercedes med lav km stand til prisen av Kia med ukjent historikk, men du velger å vente for å se om det dukker opp noe til vrakpant som er like bra eller bedre - om du har flaks. For en bil trenger du for å kunne utføre jobben din, men kanskje man vil gamble på en billig bil som man ikke har en anelse om driftssikkerheten på og sliter med å komme tidsnok på jobb/få utført jobben? LSK trenger sårt en stopper, med mindre man ønsker å gamble på de to man har og juniorer i back-up.
                        Sint og tverr på felt N

                        Kommentar

                        • Avon
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Oct 2011
                          • 267

                          Det er synd at de ikke hadde råd til å beholde Ødegaard, klubben trenger minst en stopper til, men det vil nok være lurere økonomisk å hente et billigere talent når vi har 2 stoppere som vi vet holder godt nok nivå. Hvis de hadde kjempet mot TIL om ham kunne det presset prisen/lønnen opp også.

                          Det viktigste å bruke penger på er en god sentral midtbane, jeg tror Bonke trenger minst en sesong til før han holder godt nok nivå til å spille fast(men han kan selvfølgelig overraske slik som Lundemo). Det er en svært viktig posisjon, og akkurat nå har vi bare Lundemo som vi vet holder godt nok nivå. Jeg ville også prioritert å bruke penger på en god spiss før midstopper.

                          Kommentar

                          • plantemiddel
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Feb 2012
                            • 806

                            Og jeg ville prioritert å bruke pengene på å betale ned lån.

                            Kommentar

                            • _Jonern
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 4380

                              Opprinnelig skrevet av Børge
                              Saken her faktisk litt som å få tilbud om kjøpe en Mercedes med lav km stand til prisen av Kia med ukjent historikk, men du velger å vente for å se om det dukker opp noe til vrakpant som er like bra eller bedre - om du har flaks. For en bil trenger du for å kunne utføre jobben din, men kanskje man vil gamble på en billig bil som man ikke har en anelse om driftssikkerheten på og sliter med å komme tidsnok på jobb/få utført jobben? LSK trenger sårt en stopper, med mindre man ønsker å gamble på de to man har og juniorer i back-up.
                              Hjelper fint lite å få et godt tilbud på en bil, når du uansett hvor billig den er, ikke har penger til å kjøpe den. LSK har ikke 400.000 å bla opp for Magnar. Og hvis investorer ikke vil bidra så går det ikke. Så enkelt er det. Selvom det er jævlig bittert. Det er et røverkjøp av dimensjoner. Det finnes mange gode stoppere både i Norge og ute i Europa som kan hentes gratis. Ville selv ha med Magnar til neste år, definitivt. Men har god tru på at Runar og Bjarmann fikser dette i løpet av vinteren. Det er heldigvis ikke seriestart i mårra
                              ..................

                              Kommentar

                              • tullebukk
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2006
                                • 5446

                                Vi trenger 1 kanskje 2 midtstoppere, 1 sentral ballfordeler, 1 venstre kant og 2 spisser. Får vi på plass dette kjemper vi om topp 4 .

                                Kommentar

                                • LS89
                                  Kamptrådkongen
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2013
                                  • 3378

                                  Hvilken formasjon benytter Runar seg av, 4-4-2?

                                  Kommentar

                                  • BroganTrundler
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jul 2014
                                    • 665

                                    4231.

                                    Kommentar

                                    • Dinho
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2006
                                      • 884

                                      Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                      Vi trenger 1 kanskje 2 midtstoppere, 1 sentral ballfordeler, 1 venstre kant og 2 spisser. Får vi på plass dette kjemper vi om topp 4 .
                                      Vi trenger å erstatte Ødegaard. 1 midtstopper må vi ha. Her det er tynnest i troppen da ingen av backene, hverken høyre eller venstre kan spille midtstopper. Ei heller de sentrale på midten. Vi trenger å erstatte Andersson. 1 sentralmidtbanespiller. Vi trenger å erstatte PvM, 1 Spiss eller offensiv midtbanespiller. På venstre kant har vi Fofana, potensielt den beste i Tippeligaen. Vi har 3 spisser i Pelle, Friday og Knudtzon, vi trenger ikke 2 til, i så fall må en av de tre nevnte ut. Gitt at hverken PvM eller Johan blr med videre vil jeg konkludere med at vi må ha: 1 stopper, 1 midtbane, 1 spiss/offensivmidtbane. om økonomien tillater det, hente enda en midtstopper. det vil si minimum 3 nye spillere, helst 4.

                                      På mange måter veldig enig med deg tullebukk, Jeg håper på to nye midtstoppere samt Johan og PvM med videre.
                                      twitter @amundsakis
                                      ΘΥΡΑ 13

                                      Kommentar

                                      • Børge
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2013
                                        • 2558

                                        Pr torsdag teller LSK sin stall 16 utespillere og to keepere. Ut forsvinner PVM, Andersson, Mjelde, Palmi og Magnar. Av disse ble det produsert 18 mål og 13 assist. PVM (2), Palmi (5), Andersson (7) og Magnar (8) var alle på topp 10 på alt om fotball sin spillerbørs. Ingen skal fortelle meg at slike motorer i spillet er lette å erstatte. De fire på topp 10, var alle faste på laget.

                                        Mirakler kan fortsatt skje (jul om dagen. Miraklenes høytid, men håpet om PVM og Johan må vel sies å svinne mer og mer for hver dag som går. Tyst som i graven rundt dem.

                                        Hva sitter så Sportsklubben igjen med inn i det nye året? Ikke noe som minner om gull, glitter og ny kontrakt.

                                        Eneste plassen på banen hvor laget er virkelig godt forspent, er mellom stengene. Origi er stødig. Beste spilleren i 2014. God backup i Udjus.

                                        I forsvar har man BHR som HB og. Nordermoen som.backup. VB er Ringstad og Mikalsen to stødige fyrer som gir hverandre konkurranse. I midten er det kun to stk i form av Amundsen og Kippe. Gode spillere, men det skal store under til om dem er skadefrie i 30 seriekamper+ cup. Ryktes Rogne inn, men det er korttidskontrakt - maks 1 år og krav om å få gratis i sommer om man skal forstå hva som blir skrevet om hans situasjon.

                                        På høyre kant er det Brændsrød. Erling kan sikkert også brukes der. Således er det vel dekning på den plassen, men frykter Brændsrød blir litt lett enn så lenge. Venstre kant er det Fofana. Eventuelt en av VB'ene. Sentral midtbane er Lundemo selvskreven. Som kompanjong er det da Ohi eller Bonke. Bonke fremstår uferdig pr d.d. Kolstad er vel også alternativ, men er vel mer av den offensive typen.

                                        Lengst frem er det Erling, Pellegrino, Osvold og Friday. Friday og Erling er nok først i køen. Mellomrommet fylles av enten Ohi, Pellegrino eller Kolstad?

                                        Synes det ser stusslig ut så langt. Mye erfaring, mange målpoeng og kontinuitet forsvinner ut porten. Lite rykter. Eneste er vel at to stk fra Afrika kommer på prøvespill - er vel kartlegging igjen. Denne islendingene som var på prøve i høst (Arni?) som.ryktes inn, men det er en spiss og det er vel neppe der skoen trykker?

                                        Hvilke signaler er gitt? Runar sa når han signerte at han håpet stallen er så komplett som mulig når treningen starter opp nå om rundt regnet ei ukes tid. Bjarmann sier at det kommer til å ta lengre tid enn normalt å fylle opp stallen i år pga økonomi. Ganske så motstridende signaler i min bok, men en trener sine ønsker er vel neppe ikke alltid sammenfallende med hva en sportslig ledelse kan levere.

                                        Merket meg en kommentar fra Steinar Nilsen for ei stund tilbake. Han sa at stallen måtte fylles før jul. "Det er da det er billig å fylle opp" var hans mening. Ødegaard, Kongshavn og en jeg ikke husker navnet på i farta for under 1 mill er jævlig billig selv i dagens marked. Smarte kjøp. Forstår at Sportsklubben ikke har ei krone å.bruke på.nye spillere, når kanskje den beste stopperen i 2014 ryker til en konkurrent for maks 400K.

                                        Så for vi se da, hvor genial strategien til Bjarmann er. Husker flere signeringer i siste liten som ikke akkurat blir rammet inn og hengt på veggen som rene diplomer. Kan faktisk ikke huske en signering i siste liten som har vært suksess under Bjarmann annet enn Nosa? Og hvordan vil det slå ut at spillerne får minimal tid før sesongstart med laget?

                                        16 utespillere og 2 keepere til første trening. Regner med det fylles på med juniorer og prøvespillere, men hvordan vil kvaliteten bli? Jeg er veldig skeptisk til hvordan denne sesongoppkjøringen vil utarte seg.... Greit å ha dårlig råd, men dette er gambling.
                                        Sint og tverr på felt N

                                        Kommentar

                                        • Fugl1120
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2005
                                          • 3528

                                          Opprinnelig skrevet av Børge
                                          Ryktes Rogne inn, men det er korttidskontrakt - maks 1 år og krav om å få gratis i sommer om man skal forstå hva som blir skrevet om hans situasjon.
                                          Hvor stammer ryktene om korttidskontrakt fra? Jeg er ikke oppdatert på situasjonen rundt Rogne, men dersom det er sannhet i at han er villig til å dra tilbake til Tippeligaen synes jeg kanskje dette virker som et noe merkelig krav. Uansett ville Rogne vært en fantastisk signering og en forsterkning sammenlignet med Ødegaard, så får man eventuelt ta problemet om han signerer og forsvinner igjen. Nå handler det tross alt først og fremst om å bygge et slagkraftig lag, vi har nok av talenter som skal få vokse i årene, om noen mer rutinerte er her på lånt tid får vi håpe at de kan lære noe videre til våre egne mens de er her. Kanskje kan Amundsen løfte seg noen hakk før neste år og være klar for fast plass til høsten dersom Rogne forsvinner?


                                          Opprinnelig skrevet av Børge
                                          Merket meg en kommentar fra Steinar Nilsen for ei stund tilbake. Han sa at stallen måtte fylles før jul. "Det er da det er billig å fylle opp" var hans mening. Ødegaard, Kongshavn og en jeg ikke husker navnet på i farta for under 1 mill er jævlig billig selv i dagens marked. Smarte kjøp. Forstår at Sportsklubben ikke har ei krone å.bruke på.nye spillere, når kanskje den beste stopperen i 2014 ryker til en konkurrent for maks 400K.
                                          Jeg synes dette høres litt merkelig ut. Panikk-kjøp er nok dyrere på slutten av et vindu enn tidlig, men i vårt tilfelle er vi hovedsakelig på jakt etter spillere uten kontrakt. Jo lenger ut i året vi kommer, jo mer øker presset på spillerne som enda ikke har signert kontrakt. Jeg tror i vårt tilfelle at vi må spekulere i at spillerne vi ønsker ikke får noe bedre økonomisk tilbud andre steder og tilslutt velger oss. Slik har den norske modellen alltid vært, også når man kjøpte spillere. Fordi vårt vindu er lengre i vinterhalvåret har vi "fordelen" av at vi kan plukke opp restene til en billig penge like før sesongstart.

                                          Jeg er ikke så bekymret over at vi mister noen spillere nå uten å ha erstatterne klare allerede. Det overrasker vel ikke at det tar tid å finne erstattere, og man håper vel i det lengste fortsatt på Johan og PVM. Dersom vi i februar ikke har avklart disse spillerne og eventuelt funnet erstattere er det grunn til bekymring. Spør du meg er det i utgangspunktet kun en bra sentral midtbanespiller som er kritisk for å stille et slagkraftig lag dersom alle nevnte forsvinner, men bredden er syltynn. Jeg registrerer at en del mener vi står i fare for å rykke ned dersom ikke PVM og Johan signerer. Det er i og for seg noen som spår dette hvert år, men jeg tror man har lagt et veldig solid fundament med mange spillere som har spilt i systemet i flere år. Man har en solid sentrallinje, kanskje med unntak av sentralt på midten. Jeg forsøker å være forsiktig optimist og gir Bjarmann litt mer tid før jeg blir bekymret. Jeg er dog litt skuffet over at klubben er såpass passiv på å markedsføre ambisjoner og ny trener etter en nyansettelse. Man ansetter en tidligere legende som mange mener burde øke interessen rundt klubben betraktelig, men jeg kan ikke huske en eneste gang en treneransettelse har blitt mer forbigått enn denne.
                                          Lauken er vår venn!

                                          Kommentar

                                          Working...