Definitivt spennende, men det finnes en spiller som har kommet inn for Real Madrid i Champions League for Raul som spiller i FK Tønsberg også, uten at jeg tror han ville styrket oss noe i dag. derfor tenker jeg heller at det finnes en grunn til at denne fyren kan være aktuell for oss.
LSK anno 2015
Collapse
X
-
Han ser god ut ut i fra mange av de youtube videoene jeg har sett av ham. Når jeg sier god, så mener jeg tippeliga god. Ikke la liga god, selvsagt. men det er jo det vi leter etter. Så, da er det ikke så viktig hvor han kommer fra. Finnes mange gode spanske, portugisiske, italienske og greske spillere uten kontrakter der nede.twitter @amundsakis
ΘΥΡΑ 13Kommentar
-
Spemmemde type, Ezequiel, men han har 8 mål på 91 klubbmatcher i karrieren hittil, iflg. Wikipedia. Men kanskje assistenten som ving? Tydklandseventyret talte kun to kamper. Har ikke tatt steget. Nettopp derfor vi hat en mulighet her. Om vi får utvikling i matadoten, kan vi sitte igjen med gode penger ved salg.
Kommentar
-
Definitivt spennende, men det finnes en spiller som har kommet inn for Real Madrid i Champions League for Raul som spiller i FK Tønsberg også, uten at jeg tror han ville styrket oss noe i dag. derfor tenker jeg heller at det finnes en grunn til at denne fyren kan være aktuell for oss.Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellumKommentar
-
Viktig å sikte kandidatene nøye fremover; Vi trenger "Den ultimate goalgetter".
(Han kan komme fra egen stall i 2015(?) - har trua på både Erling, Friday, Pelle m.fl.)
Like/vel så viktig, mener jeg - ved siden av å reelt styrke troppen (på papiret) - er at han/de har gode holdninger og passer inn i spillergruppa...Kommentar
-
Han du nevner her, står med 1 a-kamp for Real, i 2004, er 32 år gammel og har spilt i Tercera i flere år. Vår mann er jo mye yngre og har nylig erfaring på veldig mye høyere nivå. Det er haugevis med arbeidsledige, spanske spillere på høyt nivå. Syns det er positivt at vi har begynt å vende blikket sørover i Europa!
Men, det er gøy å lese i treningstråden at Tullebukk skriver at han gjorde seg bemerket på første trening med laget. Er jo veldig mange av prøvespillerne man knapt får med seg at deltar en gang.
Som du sier er det mange spennende spillere i sør-europeiske klubber og lønnsnivået i ligaene under den øverste i disse landene gjør at man kan finne spillere som definitivt holder meget høyt Tippeliganivå selv om de ikke er gode nok for en La Liga klubb eller Serie A klubb.
I Danmark har serieleder FC Midtjylland hatt bra suksess med å hente spillere som ikke har fått ny kontrakt i blant annet Nederlandske klubber.Kommentar
-
Hvis Lundemo også ryker ut porten på Åråsen, noe jeg nesten tar for gitt all den tid klubben mangler ca$h, så blir laget redusert med Magnar, Lundemo, Palmason, Andersson og Vaagan Moen i løpet av vinteren (de to sistnevnte har jeg null tro på at signerer ny kontrakt....). Det er 50 % av det beste laget klubben kunne stille med i 2014. Utsiktene blir ikke bedre for hver dag som går, men tvert i mot enda mer tåkete og uoversiktlig. Eneste som holder håpet oppe, er at jeg tror klubben fikk tak i en dyktig trener.Sint og tverr på felt NKommentar
-
Tror dessverre ingen trener kan holde dette laget oppe snart. Snart mister vi det siste vi hadde av kreativitet og kvalitet fremover. Og vi setter vårt lit til spillere som ingen av oss har hørt om før. Vi skal være utrolig heldige om en av de nye blir en storspiller første sesong, at alle blir det er utopi.Kommentar
-
Som du sier er det mange spennende spillere i sør-europeiske klubber og lønnsnivået i ligaene under den øverste i disse landene gjør at man kan finne spillere som definitivt holder meget høyt Tippeliganivå selv om de ikke er gode nok for en La Liga klubb eller Serie A klubb.
I Danmark har serieleder FC Midtjylland hatt bra suksess med å hente spillere som ikke har fått ny kontrakt i blant annet Nederlandske klubber.
Deres to øverste divisjoner har til sammen 36 lag. Det vil si at hver eneste runde så starter 396 spillere. Overført til norske forhold så tilsvarer det at våre to øverste nivåer skulle inneholdt to lag.
Om vi skulle samlet alle de beste spillerne i Tippeligaen og 1.divisjon i to lag så er det mange gode fotballspillere som blir utelatt. Sånn er det i de store nasjonene også. Norske landslagsspillere spiller på nivå to i Tyskland. At vi kan finne interessante spillere der litt nedover i systemet og i andre store fotballand tar jeg egentlig for gitt.Kommentar
-
Jeg tror man ikke skal krisemaksimere situasjonen helt heller. Punkt én, jeg tror ikke vi mister Lundemo. Punkt to. Vi har mista en del spillere, men faktisk mista færre enn hva som ofte har vært tilfellet tidligere. Skal vi virkelig sprenge banken for tre spillere over 30? Nei, selvfølgelig ikke! PVM, Andersson og Palmason har oftere vært slakta enn hylla på forumet. Det sureste tapet ser ut til å være Ødegaard som var ung og lovende.
I løpet av tre år på Åråsen spilte PVM, Andersson og Palmason langt under det man kunne forvente, stort sett. Det var vel faktisk kun på slutten av kontraktsperioden at alle tre presterte på et nivå man kunne forvente. Jeg mener det ikke er tvil om at alle tre ønsker å kunne melke ut det maksimale i sin sannsynligvis siste kontrakt, og jeg er faktisk glad for at LSK ikke er klubben hvor det skal melkes! Jeg tar heller i mot en sulten islending som er villig til å gå i krigen og som trener mer enn 20% (som feks hva tilfellet med Johan), jeg tar heller i mot en sulten spanjol og jeg tar heller i mot en sulten bosnier. De unge spillerne som kommer opp er helt avhengig av forbilder som går foran og viser hva som trengs for å ta steget opp og ingen er bedre enn dette enn feks BHR. Andersson var et forbilde for unge spillere med tanke på hva han presterte forrige sesong, men på ingen måte i forhold til hva som trengs av trening.Kommentar
-
Er vel ikke noe tvil om at det finnes spillere overalt i verden som kunne styrket oss. Men hvordan skal dette løses? Har man tenkt på hvor mange personer som må til for å sondere hele Europa? Og hva det koster å ha personer som skal jobbe for klubben. Har merket meg innlegg hvor folk anbefaler diverse land vi burde se til. Øst blokk landene, Nederland, Island, Tyskland, Afrika osv. Greit nok å gi klubben tips om spillere. Sett at man har opprettet et sted man kan tipse om spillere. Hvem skal betale for alle flyreisene og hotellopphold? Klubben er vel raka fant? Selvfølgelig kan man invitere spillere på prøvespill. Men det krever også at vi spandere flybillett. Kan jo heller ikke ha et lass med prøvespillere hele tiden. Blir ikke kvalitet på trening for de spillere som faktisk skal spille for klubben i 2015.Kommentar
-
Jeg tror man ikke skal krisemaksimere situasjonen helt heller. Punkt én, jeg tror ikke vi mister Lundemo. Punkt to. Vi har mista en del spillere, men faktisk mista færre enn hva som ofte har vært tilfellet tidligere. Skal vi virkelig sprenge banken for tre spillere over 30? Nei, selvfølgelig ikke! PVM, Andersson og Palmason har oftere vært slakta enn hylla på forumet. Det sureste tapet ser ut til å være Ødegaard som var ung og lovende.Kommentar
-
Det er lenge siden sist, men jeg registrererat det nå råder positivitet i forumet. Flere svært lovende spillere på prøve og vi beholder Lundemo. Slike nyheter er det lenge siden vihr opplevd på forumet. Hvem er det som har disse kontaktene. Nigerianeren er vel Atta-Bjarmann kontakt, men spaniolen og serbern, hvem har kjennskap til disse. Itilleg går det rykter om en red-head fra tidligere Fulham og Sparta Prauge. Folkens dette er svært gode nyheter. Jeg er så glad for at vi som står klubben nær endelig får litt positivitet etter et år med katastrofeøkonomi. Håper vi har mulighet til å hente disse spillerne om de er gode nok. Nå ble jeg plutselig litt positiv igjen.Fugla ForeverKommentar
-
Det er lenge siden sist, men jeg registrererat det nå råder positivitet i forumet. Flere svært lovende spillere på prøve og vi beholder Lundemo. Slike nyheter er det lenge siden vihr opplevd på forumet. Hvem er det som har disse kontaktene. Nigerianeren er vel Atta-Bjarmann kontakt, men spaniolen og serbern, hvem har kjennskap til disse. Itilleg går det rykter om en red-head fra tidligere Fulham og Sparta Prauge. Folkens dette er svært gode nyheter. Jeg er så glad for at vi som står klubben nær endelig får litt positivitet etter et år med katastrofeøkonomi. Håper vi har mulighet til å hente disse spillerne om de er gode nok. Nå ble jeg plutselig litt positiv igjen.Kommentar
-
Silly season 2015
På vei inn:
Finnur Orri Margeirsson
Fredrik Krogstad
På prøvespill per nu:
Marcel Gecov
Ezequiel Calvente Criado
Uduak Cyril Idemokon
På vent:
Johan Andersson
Petter Vaagan Moen
Løse rykter:
Björn Bergmann Sigurðarson
Miljan Govedarica
Martin Rauschenberg
Thomas Rogne
Jonathan Ricardo Glenn
Noen glemt?Last edited by McGuffy; 08.01.2015, 12:58.Kommentar
-
Løse rykter:
Miljan GovedaricaKommentar
-
Silly season 2015
På vei inn:
Finnur Orri Margeirsson
På prøvespill per nu:
Marcel Gecov
Ezequiel Calvente
N.N (spiss/kantspiller fra Nigeria)
På vent:
Johan Andersson
Petter Vaagan Moen
Løse rykter:
Miljan Govedarica
Martin Rauschenberg
Thomas Rogne
Jonathan Ricardo Glenn
Noen glemt?"A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa IgieborKommentar
-
Uduak Cyril Idemokon
Kommentar
Kommentar