Det er åpenbart en del man ikke får med seg angående LSK når man sitter på andre kanten av landet, men kan noen fortelle meg hva som har skjedd med Jacob Faye Lund? Kontrakt ut 2014 og er ikke nevnt i opplistinga til RB.
LSK anno 2015
Collapse
X
-
Kommentar
-
gilbertKommentar
-
Vi har jo liten armada av unge keepere nå, noen må vel ut. Siste på stammen var vel Twizere, har fundert litt på hvor de egentlig skal spille alle mann. Utifra det lille grunnlaget man har å dømme på etter prestasjoner på andrelaget vil jeg ihvertfall sette Christensen foran Faye Lund. Man må ikke være stor og høy som keeper for å nå langt, men Faye Lund er nok ikke god nok på andre områder for å veie opp for den åpenbare svakheten.Kommentar
-
Godset har forøvrig re-signert Mounir, mannen som ikke kan kaste en ball med to hender. Det betyr muligens at de ikke singler seg ut Ringstad (eller SKM) etter å ha mottatt friske Ødegaard-millioner, hvis de da ikke fortsatt mener at det ikke er helt optimalt med en høyrebeint venstreback.Kommentar
-
Det eneste spørsmålstegnet jeg har er spissplassen. Er ikke helt trygg på at hverken Pelle eller Friday er i stand til å levere tilstrekkelig. Men den nye nigerianeren, der i mot - det så veldig lovende ut!Kommentar
-
Nevner nok en gang Harry Kane som jeg har assosisert med Ohi, for potensialet vet vi ligger der selv om det går i rykk og napp når Ohi spiller. En dag kan det plutselig eksplodere! Handler kun om noen gode perioder og opplevelser.Kommentar
-
Ikke så veldig bekymra for spissplassen. I fjor kom vi på 5. Plass med Erling som spiss. Herlig fyr, men ingen notorisk måljeger. Pelle og Friday har større potensial der. Det jeg ser som våre svakeste punkt er stopperplass."A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa IgieborKommentar
-
-------------Origi--------------
Riise-Rex-Kippe-Stian
-------Gecov-Johan-------
Cyril?-Lundemo-Fofana
-------------Friday-------------
Ser ikke så verst ut dette (om alt slår til). Har fortsatt ikke et klart førstevalg på høyre kant, men mange spillere kan bekle den posisjonen. God mix av ferdigheter og erfaring. I tillegg har vi ganske bra dekning bak disse. Mye ungt og spennende.
Bak Riise har vi Nordermoen og Amundsen. På stopperplass Amundsen. Har vi noen bra stopperalternativ i juniorstallen? Bak Ringstad har vi Simen, som strengt tatt ikke står veldig mye tilbake for Stian. Sentralt, Margeirsson, Bonke og Ohi. På kantene er kun Fofana bankers. Litt avhengig av hvem som starter på høyre har vi Brændsrød, Erling, Cyril og Ofkir som alternativ på kantene. Offensiv midt kan primært bekles av Lundemo og Johan, mens Ohi, Kolstad og Krogstad kan funke som backup. På spissplassen er det race mellom Friday og Pelle, men Erling kan også melde seg på.
Føles som denne stallen er den mest komplette vi har hatt på en stund faktisk. Om Rex, Gecov og Cyril signerer."A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa IgieborKommentar
-
Med Johan på plass og eventuelt en midtstopper som er i nærheten av Magnar Ødegaard sitt nivå, så begynner det å se bra ut mtp 2015. Hvis man i tillegg regner med at noen av de unge som spesielt Fofana, Lundemo og Friday tar noen nye steg, så vil jeg påstå at spillermaterialet i alle fall er på nivå med det som ga oss en fin 5.plass forrige sesong.
Etter noen måneder med mørketid, prat om økonomi, styresammensetning og spillere på utgående kontrakt, så begynner i alle fall jeg å se positivt på det igjen.Kommentar
-
Ja, ser bedre ut enn på lenge. Samtidig så klarer jeg ikke helt å bli kvitt tanken om at Johan inn betyr at Lundemo forsvinner.Kommentar
-
Om vi signerer han Nigerianeren blir jeg helt vill i buksa! Lurer på om den investorloven er tredd i kraft? For ellers skulle jeg gjerne slengt med noen kroner for han, hvis han er så god som alle sier.Kommentar
-
Kommentar
-
Hvis det stod mellom Andersson og Gecov er jeg redd vi gikk for den tryggeste, men sannsynligvis svakeste løsningen. Som deg håper jeg dog at vi får begge! Av det jeg har sett av Gecov kan jeg ikke forstå annet enn at han vil være særdeles god i Tippeligaen.Kommentar
-
Glem heller ikke at Johan er på plass for kun en sesong. Håper ikke vi blir stående der uten å kunne hente Gecov om mindre enn et år fra nå. Jeg har alltid elsker krigere på midten, og vil utifra det jeg har sett elsket Gecov i gult og svart.Kommentar
-
Men, jeg hadde definitivt sagt ja takk til begge to.Kommentar
-
Men vi trenger jo ikke Gecov nå, med begrensa midler må det prioriteres enda hardere. Betyr det heller at spillere som Bonke får mer førtelagsfotball så er det helt greit. Nå må først hullene på høyrekant og i midtforsvaret tettes, så får man i beste fall håpe at det er noe igjen. Og er det ikke det er jeg fornøyd lell, og tror laget står minst like sterkt som foran fjorårssesongen. Men det er lenge igjen til seriestart og jeg føler nesten ting har falt på plass litt for kjapt.
Jeg forventer nærmest bud på Fofana, og muligens også Ringstad. Virker nå bortimot bekrefta at IFK har gitt opp Lundemo. Ser vanskelig hvordan det skal være noe igjen å hente Gecov med.Kommentar
Kommentar