LSK anno 2015
Collapse
X
-
(
- men nå er vel dette tråden for LSK anno 2015 - så skal ikke grave for mye i andre lag - noen walkover er heller ikke Mjøndalen..
Jeg tror årets LSK steg for steg vil vokse seg fram til noe som blir over snittet i TL..Kommentar
-
Enig! Jeg så det i 2.omg mot start, også i deler av Aalesund kampen at det er tegn på artig fotball. Og når Runar selv påpeker at det er for lavt tempo, gleder det at vi har en trener som tar grep tidlig. Bare pasningene begyner og sitte, blir detta moro som fan!Kommentar
-
Jeg mener ikke at VG Lupen er verdens beste analyse, men de lagene vi har møtt så langt er spådd å ende som nummer 10, 11 og 14. De neste to er Stabæk og Mjøndalen som er spådd å bli nummer 12 og 15 og de kampene vil si mye om hvordan vår sesong vil bli.
Tar vi ikke seks poeng her så er vi godt etablert på nedre halvdel og med det spillet vi har vist så langt så er det forhåpentligvis mye å gå på der også.
Etter de to lette kampene venter RBK, Molde og søpla i de tre neste. Vinner vi ikke de to kampene mot Stabæk og Mjøndalen så er det ikke urealistisk at vi står med ganske få poeng når vi skal til Sarpsborg 16.mai. Det er et skrekkscenario at vi bare har 4-5 poeng før kampen mot Sarpsborg. Så en på papiret lett kamp mot Glimt før vi avslutter mai borte mot Godset.
Ja, mye skal gå galt. Men står vi ikke med 8 poeng (minimum 6) etter de to neste så kan det hende vi må over i juni før vi passerer 10 poeng. Det vi har vist så langt mot veldig overkommelig motstand har ikke imponert meg og blir det ikke bedre så frykter jeg at i hvert fall Godset borte, RBK borte og Molde hjemme blir null poeng. Sarpsborg er ikke walkover og det er dessverre ikke søpla heller. Så vi må starte å ta de poengene vi skal i kamper mot dårligere motstand. Ellers kan det fort bli litt krise det her.Kommentar
-
Kjenner jeg gruer meg sterkt til kampene mot RBK borte og Enga hjemme. Forventer aldri seier på Lerka men er redd vi fort kan få 5-6 mål i rassen. Enga har nok en gang pissflaksflyt. Nei, faen jeg gruer meg til den kampen nåI år så tar vi altKommentar
-
Jeg har egentlig alt gitt opp at vi skal kjempe rett bak de beste lagene. Jeg tror ikke på noen ny femteplass.
Men vår serieåpning er mot VG Lupens lag 10,11,12,14 og 15. Og litt senere i mai har vi Bodø/Glimt som er spådd som nummer 13. VG Lupen er jo ikke fasiten, men vi har antakeligvis en ganske lett åpning med 5 kamper mot antatt dårlig motstand. Klarer vi ikke ta noe særlig med poeng mot dem, så blir det veldig vanskelig framover.
Si vi vinner en og taper en de neste to, så har vi bare 5 poeng etter 5 kamper. Så er det Enga, RBK og Molde i de tre neste. Her tror jeg vi har mulighet for poeng mot Enga men ikke noe garanti, men at RBK og Molde er to tap. Da har vi i beste fall 8 poeng etter 8 kamper. Tap borte i Sarpsborg på 16.mai og knokkelkamp hjemme mot Bodø. Vinner vi den så har vi 11 poeng før vi reiser til Drammen og med stor sannsynlighet taper også der.
Etter det så er det Viking, Sandefjord, Odd, Haugesund, Godset og Enga en gang til. Normalt så skulle det bety 7-8 poeng.
Og da står vi med 18-19 poeng etter 17 runder. Da følger vi et skjema som legger opp nedrykksstrid.
Kanskje jeg bare er overnervøs, men hvis ikke vi tar to seire i de to neste så mener jeg vi har rota bort en veldig enkel serieåpning og må ta igjen det tapte senere. Det er veldig sannsynlig at vi 16.mai har to poeng, pluss de poengene vi tar i de to neste kampene. Og er det mindre enn 6 poeng så gjør vi det veldig vanskelig for oss. Da er det mulig vi er i bunnen i alle fall gjennom sommeren.Kommentar
-
Folk må få skrive hva de vil, men hvis vi hvert år skriver at vi frykter nedrykksstrid, så kanskje det ikke er så bra heller. Jeg ser positive ting ved laget og tror ikke at å male fanden på veggen hvert eneste år, er så lurt. Jeg forstår at folk er bekymra, men synes noen er i overkant ensidige og kritiske. Haglund ble konstant hakket på her inne, og nå er mange av dere i gang igjen. Men bevares: skriv akkurat hva dere vil. Jeg må også få skrive hva jeg vil.Kommentar
-
Vi møter fem av de antatt dårligste lagene i de fem første kampene. Etter tre av den har vi fortsatt ikke vunnet en kamp. Da trenger man ikke å få panikk, men det må da være lov å si man er bekymret.Kommentar
-
Enig. Man kan akseptere svake prestasjoner/resultater i starten på sesongen med en ny trener, men det som i alle fall gjør meg bekymret er utydelighet i ønsket spillestil, merkelige tilnærminger til kamper samt en nokså svak matchcoaching så langt. Der hvor prestasjoner og resultater svinger, bør nivået på de tre siste punktene helst være på et nokså høyt og konstant nivå - allerede fra sesongstart. Forhåpentligvis er det bare det at Runar ikke kjenner ligaen og spillerne spesielt godt som er årsaken til den merkelige starten. Han skal i alle fall få bra (nok) med tid til å vise at han er riktig mann.Last edited by Herman; 24.04.2015, 16:16.Kommentar
-
Enig. Man kan akseptere svake prestasjoner/resultater i starten på sesongen med en ny trener, men det som i alle fall gjør meg bekymret er utydelighet i ønsket spillestil, merkelige tilnærminger til kamper samt en nokså smak matchcoaching så langt. Der hvor prestasjoner og resultater svinger, bør nivået på de tre siste punktene helst være på et nokså høyt og konstant nivå - allerede fra sesongstart. Forhåpentligvis er det bare det at Runar ikke kjenner ligaen og spillerne spesielt godt som er årsaken til den merkelige starten. Han skal i alle fall få bra (nok) med tid til å vise at han er riktig mann.Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.Kommentar
-
LSK er ganske ujevn i prestasjonene i disse tre kampene. Vi spiller en håpløs omgang mot Start og spiller helt greit i resten av omgangene. Laget vårt er blitt solide på kunstgress. Jeg husker før om åra hvordan vi sleit med teknikken da vi spilte på kunstgress. Jeg gleder meg til Stabæk-kampen på søndagen, og jeg tror den blir mer åpen enn mange liker å tro, men har et stort håp om at vi har marginene med oss. Skandaledommeren fra Alfheim er heldigvis ikke dommer og laget vet å falle av tidsnok bakover slik at vi hindrer å bli tatt på fart.Kommentar
-
Tydelighet i eget angrepsspill er vel først og fremst noe som kommer over tid. Jeg mener vi nå har sett noen tegn på hvordan vi ønsker å spille, og har trua på at dette blir mer og mer tydelig utover. Er enig i at vi ikke har spilt bra ennå, men jeg gir Runar minst en sesong før det er han jeg begynner å kappe huet av.Kommentar
-
-
Riise (sannsynligvis klar)
Ofkir (ute på ubestemt tid)
Lundemo (usikker, vurderes hvilt)
Origi (sannsynligvis klar)
Vilhjalmsson (sannsynligvis klar)
Nordermoen (holdes igjen etter lang tid som skadet)
Brændsrød (blir klar)
Rexhepi (nær comeback)
Bonke (en uke med gipset finger igjen)
Tolker det som at Ofkir, Nordermoen, Rexhepi, Bonke og muligens Ringstad er uaktuelle til helga. Lundemo blir kanskje innbytter? Allerede tynt på midten, men det kan lønne seg å spare ham for å få ham 100% til de vanskelige kampene i mai.Kommentar
-
Kolstad har allerede vist at han har nivået inne. Finnur er jeg mer usikker på. Om han reduserer feilprosenten på pasningene med 90 prosent, kan han bli et bra arbeidsjern på midten.Kommentar
-
Leste på facebooken at en Anita som gjerne vil fortsette, er ferdig i klubben når kontrakta går ut i september grunnet "for mye kompetanse". Hun har liksom gjort seg selv overflødig med å være så flink i jobben.
Er jo helt stille rundt detta, så er det sant?
#føkkeoppaltgaranti #norgesmerkeligstetoppklubb #minevennererikkedinevenner?
edit: Kan ta med at det var en faksimile fra rbKommentar
Kommentar