LSK anno 2015
Collapse
X
-
Her har man forsvart Haglund gjennom tre relativt svake år, sett under ett, hvor vi ofte var så overtydelige og trege i angrepsspillet vårt (særlig i sesong 2) at vi var utrolig lette å forsvare oss mot. Da er det merkelig at enkelte begynner å rette systematisk kritikk mot Kristinsson allerede etter tre seriekamper. Jeg har ikke sett så mye av LSK under Runar ennå, men andreomgangen mot Start ga i alle fall bud om engasjement og trøkk, noe jeg ofte savnet under Haglund.Kommentar
-
Leste på facebooken at en Anita som gjerne vil fortsette, er ferdig i klubben når kontrakta går ut i september grunnet "for mye kompetanse". Hun har liksom gjort seg selv overflødig med å være så flink i jobben.
Er jo helt stille rundt detta, så er det sant?
#føkkeoppaltgaranti #norgesmerkeligstetoppklubb #minevennererikkedinevenner?
edit: Kan ta med at det var en faksimile fra rbLauken er vår venn!Kommentar
-
Det må dog ikke være en heltidsansatt i en stilling kalt "daglig leder." I NFF's kriterier heter det at det kan være en ansatt i administrasjonen eller en tillitsvalgt.
Så kan man jo begynne å se på listen over tillitsvalgte i LSK etter sist årsmøte, og se om man får 2+2 til å bli ca 4...Knurr...Kommentar
-
Leste på facebooken at en Anita som gjerne vil fortsette, er ferdig i klubben når kontrakta går ut i september grunnet "for mye kompetanse". Hun har liksom gjort seg selv overflødig med å være så flink i jobben.
Er jo helt stille rundt detta, så er det sant?
#føkkeoppaltgaranti #norgesmerkeligstetoppklubb #minevennererikkedinevenner?
edit: Kan ta med at det var en faksimile fra rb
Det jeg ikke forstår er at styret enten har hentet en som kun har administrative kompetanser eller påstår at hun kun har administrative kompetanser. Jeg vet ikke hvilken som er riktig.
En daglig leder kan og burde være kapabel til å jobbe med alle arbeidsoppgaver innenfor sin bedrift. Markedsføring, salg osv. Videre nevnes det at Espen skal få mer tid til å gjøre disse opppgavene. Utifra hva jeg er bekjent, så er ikke Espen Søgård kompetent innenfor bedrifsutvikling, salg eller markedsføring. På noen som helst måte. Jeg forstår ikke strategien eller valgene som besluttes akkurat nå. Om det er en som ikke er kompetent nok til å være med videre av disse to, så er det dessverre Espen.
Jeg håper dog at dette betyr at de vil hente en ny daglig leder som kan bidra på flere områden enn kun administrative. En som aktivt kan jobbe som salg/markedssjef/entreprenørskap ,samtidig som han/hun kan holde styr på å minimere all candy crushen som spilles.
Jeg konfronterte dem på twitter her om dagen, om ståa på kontoret. Angående ting de hadde på gang var det snakk om kanskje en "barnasdag" en eller annen kamp. Deres beste svar var dog at de ikke har planene helt klarer for hva deres strategi er for hjemmekampen mot Vålerenga. Som er om 10 dager. De har jo bare hatt 4 måneder på seg å planlegge det siden terminlisten kom ut. Så det er jo forståelig.
Tipp topp tommel opp!twitter @amundsakis
ΘΥΡΑ 13Kommentar
-
En daglig leder kan og burde være kapabel til å jobbe med alle arbeidsoppgaver innenfor sin bedrift. Markedsføring, salg osv. Videre nevnes det at Espen skal få mer tid til å gjøre disse opppgavene. Utifra hva jeg er bekjent, så er ikke Espen Søgård kompetent innenfor bedrifsutvikling, salg eller markedsføring. På noen som helst måte.
Håper forøvrig at ansvaret fordeles på de som er best skikket til å ivareta det, uavhengig av nåværende stilling. Eller ideelt sett, som du sier at man får inn en ny daglig leder som passer ennå bedre mtp det behovet som er i klubben i dag.Kommentar
-
Du har selvfølgelig rett i at Anita eksempelvis ikke behøver å ha utdannelse eller kompetanse om de andre arbeidsoppgavene i en bedrift, men at det er er sterk norm i dagens bedriftsmarked. Drevet av entreprenørskap og innovasjon.
Om hennes kvalifikasjoner kun er administrative, så støtter jeg det at hun nok ikke er riktig person i dagens LSK til å lede skuta. Noe jeg også nevnte over. Da trenger man heller en entreprenør og innovatør til å drive klubben fremover uten å ha for stort fokus på det administrative. Et team på 6 personer trenger ingen "DL" men en sjef. En kreativ person. Som er mer direkte involvert i deres arbeidsoppgaver enn det Anita var.
Jeg står ved, som du gjør, at man skal ha en formell utdannelse. Selv om man heter Espen Søgård om man skal jobbe med markedsføring for Lillestrøm Sportslubb. Gode nettverk er alltid viktig, men det er likgyldig om man ikke vet hvordan man kan/skal bruke dem. Nå kan det være at jeg tar helt feil av Espen, men jeg tror vi må være ærlige omkring dette. Det er for klubbens beste interesse.Last edited by Dinho; 24.04.2015, 13:25.twitter @amundsakis
ΘΥΡΑ 13Kommentar
-
Må si jeg er mildt sagt kritisk til at LSK kvitter seg med sin DL. Håper de har en plan med dette og at planen ikke utelukkende er å spare penger. Når argumentasjonen til LSK er at Anita er for flink for klubben så begynner jeg å lure! Slik jeg ser det har Anita gjort en kjempejobb med å få ned kostnadene og sparke folk. Takken er da at hun også får sparken fordi hun er for flink!! Sportsklubben har gjort mye rart de seinere år, men dette tar kaka. Håper det er masse informasjon som ikke har kommet frem ennå som rettferdiggjør dette. Hvis det ikke er tilfelle kan det bli spennende å se hvordan det nye styre vil fungere fremover. Det siste LSK nå trenger er et maktsjukt styre som ikke ser skogen for bare trær.Fugla ForeverKommentar
-
Du glemte/overså muligens "sølv i håret", men jeg er like fullt redd for at du har rett.Knurr...Kommentar
-
Det var dette jeg bekymret meg for da "gamlegutta" mobiliserte og det gikk som det gikk. Liker ikke!Andas in och andas ut
Orkar jag så orkar du
Kommentar
-
Synes han gjør det bra på Snap, de dagene han oppdaterer.
For meg (personlig) hadde det sånn ellers bare vært sorgene og boring Kalle over hele fjøla, uten hans lille bidrag der.
(liten shout-out til Bjørnar Sollie på twitter og)Kommentar
-
Jeg veit ingen ting om hva som har skjedd her. Men det kan også tenkes at dette er helt i tråd med ABs egne ønsker. Det skjer ofte i næringslivet at en leder hentes inn som "feiekost" når en bedrift skal gjennom en vanskelig omstilling som innebærer store endringer i staben. Det kan tenkes at de -tross alt - næringlslivskompetente personene i styret har hatt en plan med dette, at Anita ser at hennes jobb i det hele og det store er gjort, og at hun sjøl har lyst til på gå videre med andre oppgaver som ikke innebærer så mye daglig klubbdrift med involvering av alt fra pølsesalg til strategiutvikling. La oss heller takke Anita for en utmerket gjennomført jobb, forhåpentligvis en liten edelsten på CV-en, og ønske lykke til videre. Så får vi se hva "gull i tenna, sølv i håret og bly i ræva" tryller opp av hatten i de videre driften.Kommentar
-
Ryddejobben er gjort og staben er redusert til seks personer. Da er det i følge styret ikke bruk for den kompetansen hun innehar. Men jeg ville ikke forventet at noen dro opp noe som helst av hatten, kroktåa, siden hun ikke skal erstattes.For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!Kommentar
Kommentar