LSK anno 2015

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kroktåa
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2015
    • 2962

Opprinnelig skrevet av Klimtkongen
    Tipper det blir 0 mot RBK, 0 mot Molde, 0 eller 1 mot Sarpsborg, 3 mot B/G og 0 mot Godset
    Kjenner på gikta at vi kommer til å overraske mot bart og/eller trålmafiaen og/eller ælvemuslingene, mens vi kommer til å tryne mot Særp og/eller B/G. Hadde vært typisk.

Kommentar

• Klimtkongen
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2014
      • 424

Opprinnelig skrevet av Kroktåa
      Kjenner på gikta at vi kommer til å overraske mot bart og/eller trålmafiaen og/eller ælvemuslingene, mens vi kommer til å tryne mot Særp og/eller B/G. Hadde vært typisk.
      Tror vi har størst sjanse mot Molde. RBK scorer jo en del og det er vanskelig å få den heldige 1-0 seieren da.

Men vi må slå Bodø.

Kommentar

• Kanarivogel89
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2006
        • 4663

Inngangen til kampen mot Molde minner på mange måter om samme oppgjør for to år siden. Molde, som også den gang var regjerende seriemester, møtte LSK i 2. serierunde. Ekspertene var klare i sin tale: Dette blir walkover for Molde mot et Lillestrøm som hadde skuffet stort under Haglund.

Det året tok vi seks poeng mot Molde.

Kommentar

• Dinho
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2006
          • 884

Den største styrken til LSK i år er at vi er vanskelige å slå. Vi spiller ikke alltid fantastisk fotball (som vi gjorde med 10 mann i 2.omg mot Start og i 2.omg mot enga), men vi er tøffe å møte. Så vi skal ikke se bort i fra at vi klarer å skrape med oss greit med poeng i de neste tøffe kampene. Man vet aldri.

Opta kom med en frisk statestikk her om dagen.
          med 90,59% er LSK den som vinner overlegent flest taklinger av alle i Tippeligaen. Haugesund er nr.2 med 86%.
          Litt back to basics med Runar, men det er det vi forventer av LSK. Det skal gjøre vondt når de møter oss.

Så får vi bygge oss videre fra "the basics". Det kommer. Noen omganger/perioder har vært riktig gode.
          twitter @amundsakis
          ΘΥΡΑ 13

Kommentar

• tullebukk
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2006
            • 5446

Osvold ferdig i Lsk og klar for Finske Kups.

Kommentar

• woodford
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Aug 2004
              • 164

Begynner å bli farlig tynn stall nå.....

Kommentar

• GIFKanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2009
                • 8243

Opprinnelig skrevet av tullebukk
                Osvold ferdig i Lsk og klar for Finske Kups.
                Ikke overraskende, men han drar vel ikke før vinduet åpner?

Kommentar

• tullebukk
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2006
                  • 5446

Tror han drar med engang.

Kommentar

• armykanari
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2009
                    • 744

Opprinnelig skrevet av tullebukk
                    Tror han drar med engang.
                    Spotta på Gardermoen i dag, retning Mummidalen.

Kommentar

• kunden
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2005
                      • 2428

Opprinnelig skrevet av woodford
                      Begynner å bli farlig tynn stall nå.....
                      Rydder unna nordmenn så vi får plass og råd til Frode Johnsen til sommeren

Kommentar

• Tittil
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Apr 2009
                        • 341

Stabæk mistet 10 spillere etter forrige sesong, akkurat nå leder de 2-0 over Enga borte. De er enda fattigere enn LSK. Men de klarte å erstatte 10 spillere med bravour og er i toppen av TL. De har en fantastisk trener og er fantastisk dyktige til å hente spillere. LSK på sin side henter 2 ubruklige islendinger og en fra Finland som ikke holder mål. Noen gjør en altfor dårlig jobbpå Åråsen. Når man i tillegg er fornøyd med å ikke slippe inn mer enn 3 mål på Lerkendal er dette en fallitterklæring for en tidligere toppklubb som LSK. Pr i dag er alt som var av vinnerkultur, offensive holdninger og dristighet borte. Tilbake står en klubb som kun har som mål å overleve økonomisk, men kanskje glemmer at et nedrykk kan være "kroken på døra"

Kommentar

• Xavi
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2008
                          • 1275

Flott at du påpeker det for oss som ikke får med seg sånt.
                          Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
                          Anders, Tidligere styremedlem KFL

Kommentar

• GIFKanari
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2009
                            • 8243

"Bli med videre på oppturen" kontra "jeg lover ingen dans på roser, men jeg lover å gi alt". Noe kort og konsist med et nikk til laget og treneren som skapte et LSK som ble en faktor igjen, kontra et slogan som oser av skippertak og en "fornøyd med bare å være med"-holdning. Noe som signaliserer kontinuitet og trygghet, kontra noe Mjøndalen har tatt fullstendig eierskap på i norsk fotball. De er hva LSK engang var, fotball på minste felles multiplum. De er langballer, dødballer og sugende taklinger.

Og de eneste som nekter å innse det er LSK selv. Til stor forlystelse for kringkasterne av, og flere av de som følger, norsk fotball.

Kommentar

• Kay
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2004
                              • 763

BHR og JRA sin ut med arma og sutre til dommern, mens motstandern fortsetter å spille fotball kan du få billig av meg. BHR skal ha for at han sto på og prøvde å skape noe i andre omgang i dag, men jeg er dritt lei av å se slike holdninger. Man kan bli frustrert av den norske dommerstanden men realiteten er at de gambler på å få frispark istede for å bare gjøre jobben sin. Trodde det var barneskole lærdom at man spiller til dommern blåser.

Kommentar

• holmiz
                                The kjøkken-kanariz
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2006
                                • 6064

Opprinnelig skrevet av Kay
                                Trodde det var barneskole lærdom at man spiller til dommern blåser.
                                Det ER barnehagelærdom at man spiller til dommern blåser, og så kan en tolke det akkurat dit en vil når det kommer til troppen vår.
                                Hilsen Anders

Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                                Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

Kommentar

• LS89
                                  Kamptrådkongen
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2013
                                  • 3410

Noen som kan forklare meg denne "Gi alt garantien" som de pøser på med? Jeg har foreløpig sett nada til noe som helst garanti i år. Hva innebærer den?

Kommentar

• knut
                                    Make knut Great Again
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2006
                                    • 9537

Opprinnelig skrevet av LS89
                                    Noen som kan forklare meg denne "Gi alt garantien" som de pøser på med? Jeg har foreløpig sett nada til noe som helst garanti i år. Hva innebærer den?
                                    Foreløpig en garanti på linje med "och köper du denna seng for førtio tusen, så får ni tretti års garanti!'

"Good deal", tenker du, før du får vite at garantien bare gjelder for den underste treramma - ja, om den skulle knekke. Noe den aldri gjør.

Kommentar

• Kroktåa
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2015
                                      • 2962

Opprinnelig skrevet av knut
                                      Foreløpig en garanti på linje med "och köper du denna seng for førtio tusen, så får ni tretti års garanti!'

"Good deal", tenker du, før du får vite at garantien bare gjelder for den underste treramma - ja, om den skulle knekke. Noe den aldri gjør.
                                      Ha ha. Jeg har knekt to. Men det begynner å bli noen år siden...

Kommentar

• Tittil
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Apr 2009
                                        • 341

Dagens RB er tydelige på at spillestallen er syltynn og at nysigneringene ikke holder mål. Det understrekes samtidig at andre lag i tippeligaen med tilsvarende rammevilkår lykkes langt bedre enn LSK på dette området. Spillere selges eller løses fra kontrakten uten at de erstattes, og det skjer midt i det tøffeste programmet i sesongen. Synes dette er å gamble med klubbens eksistens som TL-lag, og dette er ikke Runars ansvar. Sportsdirektør og styre må ansvarliggjøres for dette. At man ikke signerte Piermayer på en korttidskontrakt i dagens situasjon er for meg uforståelig.

Kommentar

• KFL41
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • May 2004
                                          • 3648

Er stallen vår så jævlig dårlig sammenlignet med andre? I mål har vi endelig en keeper som tar det han skal ta. Et backpar i Riise og Ringstad. Anderson, Lundemo og Fofana. Hvilke lag av Glimt, Start, Sandefjord, Mjøndalen, Tromsø, Haugesund har slike ressurser i laget? Klarer de å skrape sammen tilsvarende spillere til sammen? Jeg tviler. Jeg syntes det er ille å høre trenern stå i media og si at vi ikke har gode nok spillere. Førsteellveren vår er slett ikke dårlig. Hvis vi holder islendingene ute av laget, burde vi kunne bygge videre på det vi bygde opp i fjor, men å spille noe mer direkte enn Haglund tillot oss.

Vi spiller bra når vi tørr stole på våre ferdigheter. Dessverre har vi en trener som prater laget ned og bruker spillere som ikke fungerer i laget. RK var her under Erlandsen, og han var vel ekspert i å prate ned laget, men da vant vi kamper. Det gjør vi ikke nå og da blir det bare demoraliserende å prate ned laget. Innsats på trening er greit nok som kriteriet for laguttak men kvalitet må være det viktigste. Islendingene som er hentet har godt av å sitte på benken og se hvordan norsk fotball funker, så kan de få sjansen i skadefravær, suspensjoner eller når tett kampprogram tilsier det. Frem til Lundemo og Ofkir blir klare, håper jeg vi satser på Fofana, Anderson samt Bonke/Kolstad/Krogstad på de 2 resterende plassene på midten. Knudtzon og Friday fremme. Både Kolstad, Krogstad og Ofkir har vist at vi ikke savner Palmi spesielt mye.

Slutt å bruk energi på spillere vi ikke har og forsøk å få frem det beste i de som er her. Det er mer enn godt nok til å komme seg på 6-8 plass i den ligaen her.

Kommentar

Working...