LSK anno 2015

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Folke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2008
    • 5955

    Opprinnelig skrevet av daf
    Ser først NÅ at RB har en sak hvor man også sammenlikner Stabæk og LSK, med Strømmen kamper som grunnlag.
    Min observasjon harmonerer veldig bra med hva flere 2010 "stjerner" hevder etter cupexiten.

    http://www.rb.no/sport/strommen-if/d...k/s/5-43-92385
    Det er like mye verdi i det en 2010 spiller sier som det er i hva vi frustrerte supportere sier under kampene..

    Kommentar

    • Dole
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2004
      • 1582

      Opprinnelig skrevet av Folke
      Det er like mye verdi i det en 2010 spiller sier som det er i hva vi frustrerte supportere sier under kampene..
      Nå er det vel i og for seg bare å sjekke tabellen for å finne styrkeforholdet mellom Stabæk og Lillestrøm så langt i sesongen.

      Kommentar

      • Folke
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2008
        • 5955

        Opprinnelig skrevet av Dole
        Nå er det vel i og for seg bare å sjekke tabellen for å finne styrkeforholdet mellom Stabæk og Lillestrøm så langt i sesongen.
        Skiller 7 poeng.. LSK har ikke hatt noen topp sesong etter mitt syn, men det er ikke helvetes mye forskjell vi snakker om her.. 7 poeng!

        Kommentar

        • _Jonern
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 4380

          Opprinnelig skrevet av Folke
          Skiller 7 poeng.. LSK har ikke hatt noen topp sesong etter mitt syn, men det er ikke helvetes mye forskjell vi snakker om her.. 7 poeng!
          Og vi burde seriøst hatt minst 4-5 poeng til. Da hadde vi vært med i medaljekampen for alvor. Seier hjemme mot Start og borte mot Sandefjord så hadde vi vært på tredjeplass.
          ..................

          Kommentar

          • Gjest

            Opprinnelig skrevet av Folke
            Det er like mye verdi i det en 2010 spiller sier som det er i hva vi frustrerte supportere sier under kampene..
            Da er vi enige om at det har stor verdi, for det som sies under kamp er (nesten) helt sant...

            Kommentar

            • OptimistFugl
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2008
              • 462

              Opprinnelig skrevet av Dole
              Nå er det vel i og for seg bare å sjekke tabellen for å finne styrkeforholdet mellom Stabæk og Lillestrøm så langt i sesongen.
              Og man kan sjekke maratontabellen for å finne styrkeforholdet mellom 2010 og oss.

              Kommentar

              • Folke
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2008
                • 5955

                Opprinnelig skrevet av OptimistFugl
                Og man kan sjekke maratontabellen for å finne styrkeforholdet mellom 2010 og oss.
                Går vel ikke an å komme særlig lenger unna hverandre sånn sett.. Hehe!

                Kommentar

                • McGuffy
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 5099

                  Mener virkelig Strømmen-spillerne at laget de tapte 5-1 mot, var bedre enn laget de slo 2-1?! Stopp pressen! Er det sant?!

                  Kommentar

                  • Ola
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2003
                    • 1651

                    Stabæk anno 2015 er et bedre lag en Lillestrøm anno 2015, det er vel udiskutabelt? De har sannsynligvis ligaens beste trener og motivator, samt 2-3 spillere som har prestert på veldig høyt TL-nivå. Mer skal ikke til i denne ligaen. Neste år mister de Dio og Bob og vips, så er de snart i divisjonen under.

                    Kommentar

                    • ynnor
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2008
                      • 857

                      Etter egen husk har vi nå fått 11 gule og et rødt kort de 4 siste kampene mot 1 gult til motstanderen. Dette er i min bok ganske oppsiktsvekkende, da jeg ikke synes vi har spilt stygt i noen av kampene. Med tanke på konsekvensene av å måtte stå over kamper er dette blitt et stort problem.

                      Kommentar

                      • Kroktåa
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2015
                        • 2937

                        Opprinnelig skrevet av ynnor
                        Etter egen husk har vi nå fått 11 gule og et rødt kort de 4 siste kampene mot 1 gult til motstanderen. Dette er i min bok ganske oppsiktsvekkende, da jeg ikke synes vi har spilt stygt i noen av kampene. Med tanke på konsekvensene av å måtte stå over kamper er dette blitt et stort problem.
                        Etter hva jeg kan huske, er det vel heller ingen av de kortene som er kommet etter stygt eller farefullt spill. Et par har kommet på grunn av for seine taklinger, men ikke stygt. Resten er vel for tull, tøys og i kategorien "billig/uforståelig"?

                        Det røde fikk vel Kippe for å ha berørt skulderen til en motspiller som sistemann?

                        Kommentar

                        • GIFKanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2009
                          • 8243

                          Skal man fortsette i samme tralten eller vil man gjøre noe med faktumet at man skaper sjanser på linje med ligaens bånnlag, og nå ha gått fem omganger uten spillemål? Med Johan ute, er det engang riktig formasjon man starter med? Snakker man om en liten krise på høyrekanten når en kamprusten Lundemo går foran tre andre unge nordmenn og når ingen av dem heller erstatter ham i løpet av kampen? Kan ihvertfall vanskelig tolkes som noe annet enn en advarsel til disse tre.

                          Blir Fofanas rolle totalt sett faktisk mer hemmende enn konstruktiv når Mikalsen knapt lenger beveger seg over midten? Legges det for mye opp til at han skal gjøre alt for oss? Dobling på kant er jo ikke-eksisterende som begrep. Viser ikke Pelle i alt han gjør offensivt at venstrekanten faktisk er hans beste posisjon? Hvor mye taper laget på at Fofana skifter side, eller får en friere rolle med høyrekanten som utgangspunkt? Riise har vel ihvertfall motormessig de beste forutsetninger for å ta det ekstra defensive ansvaret, om han ikke også får hjelp av en ekstra mann inn sentralt til å dekke rommene? Eller hva med Timisela, hvordan er han defensivt en mot en? Er han bare årets Piermayr som tar plass der han ikke bør ta plass som utlending?

                          4-5-1 med Friday aleine på topp, som ihvertfall har litt styrke til å takle oppgaven? Erling uten Johan viser seg gang på gang å være den ordinære Erling vi var vant til. Nå er han igjen nærmest konstant feilvendt, jager håpløse baller i lufta, og bevegelsene stemmer ikke. Noe må gjøres for å komme ut av tralten man har vært i siden Gamle Plastikk, Sarpsborgkampen virker som et fjernt minne.

                          Og hva faen skjer med alle korta? Er det et disiplinproblem? Tviler ikke på at Runar er en godt likt trener, men måten altfor mange kort har kommer på gir en dårlig magefølelse. Er det for mye "kamerat"? Det handler ikke bare om dårlige dommere, unormalt mange kort sett i sammenheng med type fotball vi spiller.

                          Kommentar

                          • Kroktåa
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2015
                            • 2937

                            Jeg tror du skal se på vår sentrale midtbane. Den gungerer over hodet ikke offensivt. Da blir kantspillerne og de to på topp overlatt helt til seg selv og sine egne initiativ.

                            Kommentar

                            • fjacob82
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2005
                              • 1507

                              Opprinnelig skrevet av Kroktåa
                              Jeg tror du skal se på vår sentrale midtbane. Den gungerer over hodet ikke offensivt. Da blir kantspillerne og de to på topp overlatt helt til seg selv og sine egne initiativ.
                              Spør du meg virker det som Finnur og Bonke har funnet tonen og fungerer godt sammen, problemet er jo som du sier at det ikke blir noe offensivt, da begge tenker defensivt. Tror det kunne fungert fint med Bonke og Finnur sammen på midten, hvis Lundemo hadde spilt bak Knudtzon, med Fofana på VK og Krogstad på HK.
                              Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                              *Brasseberget*

                              Kommentar

                              • Trooond
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Mar 2015
                                • 1039

                                Enig i at Lundemo ikke fungerte overhode på høyre kant. Han har vel ikke hatt noen god sesong så langt, og det å la han hemme spillet så lenge for at han skal spilles varm, var vel delaktig i å kun klare 1 poeng. Han burde hvertfall ikke fått mer enn de 60 minuttene som var planen.
                                De som har fått spille på høyre kant hittil, har vel stort sett gjort jobben rimelig bra.
                                Er vel bare Brændsrød nå, som ikke har fått prøve seg mer enn maks 15 minutter. Men han er typisk kantspiller også, og med han i kampform, har man en rask spiller som kan utfordre og det ikke er så lett å forsvare seg mot. Dersom det da også kommer bra passninger, tror jeg det offensive kunne fungert på en helt annen måte. I oppkjøringa kom jo han og Riise ofte på overlap, og det igjen ga mange gode innlegg fra kant.
                                Syntes det var merkelig at det nå ble valgt en forsvarer på høyre kant, i en kamp som nesten vippet i riktig favør. Riktig bytte der, kunne avgjort kampen. Med noen baller da ut på høyre, ville det også åpnet seg mer rom for de i midten.

                                Virker ikke som Runar helt får til det med å være offensivt og endre kampbilde til det mer offensive utover i kampen.

                                Kommentar

                                • _Jonern
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 4380

                                  Aldri før har det vært så frustrerende å ligge i ingenmannsland. Helt sykt at vi kaster bort muligheter til å henge med i toppen så mange ganger! Hva er målet til klubben egentlig? Vi har kasta bort 5-6 poeng bare i juni/juli! Og akkurat de poenga er veien opp til medaljeplass. Så forbanna kort vei opp! Men det er jo ikke en kjeft i klubben som prater om det. Virker som at uavgjort og 7.plass er noe vi trives godt med. Helvete, hver gang jeg tenker på gårsdagen så blir jeg så jævlig forbanna. Det er så typisk oss. Og det bare suger motivasjonen til å møte opp og se på det laget her ut av kroppen.
                                  ..................

                                  Kommentar

                                  • Serbern
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2006
                                    • 5496

                                    Hadde ikke Haglund 12 uavgjorte i sin første sesong? Runar på vei mot noe lignende.

                                    Kommentar

                                    • Frode D. Homb
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Dec 2003
                                      • 982

                                      Jeg er faktisk helt enig med Jonern. Johan tar en pause, vi henger ikke sammen offensivt i de siste fire kampene. En spiller som Stian Ringstad er helt ute av form og vi sliter med å spille gode omganger. Det er et under at vi har tatt seks poeng i de fire siste kampene. Godset og VIF ser skarpe ut og vi skal få kjørt oss dersom feriegjengen fra Åråsen som er fornøyde med 7.-plasser, og en ledelse som drømmer om spillersalg, får det som de vil. Makan til middelmådighet, vi er blitt. Vi kommer til å bli pløyd over av både Godset og VIF om dette fortsetter og da kan dere bare legge ned hele bruket.

                                      LSK er blitt en en liten bedrift der målet er at klubben skal betale lønn til administrasjonen. Da må klubben selge spillere og nå selger vi oss ut av medaljekampen, men vent, vi har vært i feriemodus og spilt oss ut av medaljekampen.

                                      Baklengsmålene i går vitnet om et lag uten guts og vilje til å vinne.

                                      Kommentar

                                      • reka
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Aug 2005
                                        • 13277

                                        Ny midtbanekonstellasjon hver gang, med den desidert dårligste som eneste faste. Ellers er det rokkeringer over en lav sko og syltynn samhandling som eneste resultat. Spillere som putter tre mål starter på benken i neste kamp. Laget virker helt kjønnsløst, er tydelig at det er viktigere å vise stake på trening enn i kamp. Er målet med denne sesongen å utvikle Finnur slik at han etterhvert tar nivået i tippeligaen?

                                        Kommentar

                                        • Trooond
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Mar 2015
                                          • 1039

                                          Når kippe går ut, må man rockere i forsvaret også
                                          Men å velge å endre på motsatt beck i tillegg , tror jeg skapte enda mer usikkerhet i forsvar. At Bjørn Helge i tillegg mislyktes så til de grader på ving, gjorde det jo ikke noe bedre.
                                          Taktiske bom er det vel nok av nå

                                          Kommentar

                                          Working...