LSK anno 2015

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • mats
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Mar 2008
    • 621

    Skuffende at vi gang på gang har muligheten til å spille oss inn i medaljekampen, men klarer alltid å hoppe ut av den. Le av å alltid være nesten. Å bytte Bjørn på kant var dumt, da kan man heller bruke noen unggutter.

    Kommentar

    • DoubleHi5
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2011
      • 4073

      En gang, i det som fortoner seg som en mer enn fjern fortid, var LSK eksponenten for innsats og for det noe forslitte, men akk så aktuelle uttrykket "å blø for drakta". I dag kan det virke som om vi konkurrerer med de absolutte bunnlagene om å unngå å få grønske på drakta. (Ja, det finnes enkelte hederlige unntak!)

      En gang var LSK det laget i Norge som hadde "full kontroll" på det islandske spillermarkedet. Vi hentet "gull" gang på gang. I dag har Vålerenga fullstendig overtatt vår rolle der. Mens de henter toppspiss etter toppspiss, henter vi middelmådigheter som i beste fall trenger en "Haglund-alder" (les: 2-3 år) før de muligens vil prestere. Og dette skjer til overmål etter at vi har hentet den gamle LSK-helten og mannen med flere landskamper enn noen annen islandsk spiller som trener.

      En gang hadde LSK en trener som hadde så stor respekt i spillergruppa at spillerne "ikke turte" å ikke prestere. Da visste de at det ventet nattetrening på Åråsen. Men vi samlet jo ikke på fjerdeplasser... Under gårsdagens runde synes jeg spesielt Ålesund-treneren viser hvor viktig - og avgjørende - det er med en trener som gir klare og tydelige meldinger, og det med pondus. Tenk hva det laget vi tross alt har i dag kunne ha utrettet hvis alle var 100% sjerpet og "på" i hver kamp. Fra start til slutt.

      En gang hadde vi et styre som satte seg hårete mål. De turte til og med å gå ut i media med sine kjepphøye ambisjoner, til tross for at "alle" lo av oss og baksnakket oss. Som bonus for dette fikk vi med på kjøpet at alle lag fryktet Åråsen mer enn noen annen bane og at "alle" hatet oss.

      Hva har skjedd?

      Jeg trodde i min naivitet at når "gamlegutta" tok makta og fikk inn sine folk i styret i år, at ting ville endre seg og at LSK ville fremstå med litt mer stake. Mulig det er noe jeg ikke har fått med meg, men jeg må spørre: Er det noen som har hørt noe som helst om veivalg og ambisjoner fra det nye styret??

      LSK anno 2015 fremstår for meg mer og mer som "en styrt avvikling" som toppklubb.
      Elska þetta félag

      Kommentar

      • Tvilling
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Nov 2006
        • 1472

        Det var da voldsomt.. Marginene er små.. Med ny trener og tynn stall, ja, sesongen er sårbar, og det ER muligheter og det kan gå begge veier. Og så langt har det gått begge veier..
        Runar gjør da stort sett en god jobb, og hans justering med Friday inn var feks et godt trekk.
        Ja, vi burde og kunne ha vunnet i Haugesund.
        Slik som ekspertene her nå uttaler seg, lurer jeg på om en som nå endelig kan gå på kamp på søndag (pga ferie) - skal man gå? Er den kampen allerede tapt??

        Kommentar

        • Trooond
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Mar 2015
          • 1039

          At man savner, guts, råskap og vinnervilje, er vel ikke ulovlig å si.
          Akkurat nå virker det som man er fornøyd med det middelmådige.
          Det er potensiale til noe mye bedre, om laget blir brukt riktig, og man får inn vinnervilje, motivasjon og innsats !
          Det er vel det som påpekes. Selv om man sier stallen er tynn, så ligger potensialet der, det har flere vist. Nå føles det bare som en flau vind.
          Få igang stormen !

          Kommentar

          • Gjest

            Opprinnelig skrevet av Tvilling
            Det var da voldsomt.. Marginene er små.. Med ny trener og tynn stall, ja, sesongen er sårbar, og det ER muligheter og det kan gå begge veier. Og så langt har det gått begge veier..
            Runar gjør da stort sett en god jobb, og hans justering med Friday inn var feks et godt trekk.
            Ja, vi burde og kunne ha vunnet i Haugesund.
            Slik som ekspertene her nå uttaler seg, lurer jeg på om en som nå endelig kan gå på kamp på søndag (pga ferie) - skal man gå? Er den kampen allerede tapt??
            Ny trener har man vel ikke etter 6 mnd og 15 TL kamper..

            Kommentar

            • dollyholly
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jul 2007
              • 965

              Slår vi Godset på søndag er vi mest sannsynlig på 6.plass til ferien. Taper Molde og Viking er vi på delt 4. plass hvis man legger til det ene poenget. Med kapteinen tilbake på søndag tipper jeg det blir seier. Godset spiller i Albania på torsdag og begynner nok å bli slitne. Merkelig at så mange er supernegative....

              Kommentar

              • _Jonern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 4380

                Opprinnelig skrevet av dollyholly
                Slår vi Godset på søndag er vi mest sannsynlig på 6.plass til ferien. Taper Molde og Viking er vi på delt 4. plass hvis man legger til det ene poenget. Med kapteinen tilbake på søndag tipper jeg det blir seier. Godset spiller i Albania på torsdag og begynner nok å bli slitne. Merkelig at så mange er supernegative....
                Blir det seier på søndag så er tabellposisjonen absolutt bra. Det som er kjedelig er at den kunne/burde vært bedre. Håpløst å kaste bort seieren på lørdag, håpløst å spille 0-0 mot Sandefjord etc. Hver gang vi har en gylden mulighet så går det i dass, det står skrevet i manus på forhånd.
                ..................

                Kommentar

                • Frode D. Homb
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Dec 2003
                  • 982

                  Godset spilte ut Viking med en mann mindre nå sist. Hva får dere til å tro at den feriegjengen som spiller i gult og sort skal spille to gode omganger?

                  Kommentar

                  • Yellow-not-jella
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2009
                    • 1606

                    Vi reiser rundt og blir delvis pissa på. Nå får dere snu "kjerringa".

                    Kommentar

                    • mrognan
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2008
                      • 846

                      Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
                      Godset spilte ut Viking med en mann mindre nå sist. Hva får dere til å tro at den feriegjengen som spiller i gult og sort skal spille to gode omganger?
                      Godset har ett (!!) poeng i år fra naturgresskamper, LSK har tapt 1 kamp på Åråsen i år.
                      Statistisk sett så går det vel mot en uavgjort kamp til, og jeg har liten tro på at plastikkgjengen fra motorveibrua skal klare å stikke av med alle poengene fra Åråsen.
                      Morten

                      Kommentar

                      • tullebukk
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2006
                        • 5446

                        Opprinnelig skrevet av Yellow-not-jella
                        Vi reiser rundt og blir delvis pissa på. Nå får dere snu "kjerringa".
                        vi har kun tapt 3 kamper i år så pissa på javel

                        Kommentar

                        • Kroktåa
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2015
                          • 2937

                          Opprinnelig skrevet av Yellow-not-jella
                          Vi reiser rundt og blir delvis pissa på. Nå får dere snu "kjerringa".
                          Vi har blitt "pissa på" i 2 av 15 matcher: Borte mot bart og ælvemuslingene. Resten har vi vært på høyde med, eller klart bedre enn motstanderen.

                          Kommentar

                          • Ugla
                            Medlem
                            Hoffnarr
                            • Oct 2014
                            • 47

                            Poengmessig ligger vi vel omtrent på samme plass nå som i fjor på denne tiden. Mye skader og nye spillere, jeg har trua på at vi får en grei plass i år. Medalje neste år. :-)

                            Kommentar

                            • WAK
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jul 2006
                              • 966

                              Kan ikke si meg mer enig i det Tullebukk nevner i en annen tråd. Dette forumet er blitt et jævla sutreforum. Har hørt at det er mange som rett og slett ikke gidder å delta her mer for det er så mye sutring.

                              Men det som er viktig å få med er at det er ikke så mange personer som til en hver tid er så jævla negative og må sutre. Og finne enkelte spillere de må høgge på. Men de få det gjelder gjentar det negative gang på gang på gang. Hvis en spillere gjør mye dårlig en kamp og spiller ræva så er det helt greit det blir nevnt. Og folk må selvfølgelig få si at de synes han under presterte. Vi kan ikke ha et forum som alt skal være rosenrødt og folk kan ikke si hva de mener. Men det fins grenser for hvor mye negativt man må spy ut til en hver tid.

                              Det er en person her som sikkert har flere tusen innlegg her og man finner sikkert noe negativt i ihvertfall 7 av 10 innlegg. Har lagt merke til at det er BHR som har fått negativ omtale i flere av de siste kamptrådene av den personen. Og jeg er i helt enig at BHR ikke har prestert som han pleier i det siste. Men hvorfor nevne det så jævla mange ganger i samme tråd. Når det er nevnt noen ganger så har de fleste fått det med seg. Når det må nevnes hundre ganger blir det så jævla negativt og sutrete. Det blir rett og slett å rakke ned på spilleren. Og folk blir drittlei av å høre det gang på gang.

                              Noen kompiser av meg som er Godset og Søppla supportere leste en kamptråd her. De kommenterte; "kødder du med oss, det er jo bare drittslenging og sutring her på forumet her jo". De ble helt overraska over hvor mye negativt det ble sagt om enkelte spillere.

                              Det som er så rart er at før sesongen så er mange negative og noen er redde for nedrykk osv osv. Når sesongen er godt i gang og vi fortsatt har heng på lagene som kjemper om Europacup plass, så er ikke det i nærheten av å være godt nok. Når de ikke har forhåpninger om at vi kjemper om disse plassene før sesongen så skjønner jeg ikke hvorfor folk er så jævla negative nå som vi faktisk ligger greit an på tabellen.

                              Lag som i fjor ble nr 1,3 og 4. Odd, Molde og Godset er lag som alle forsterke med gode etablerte forsterkninger før denne sesongen. De hadde før sesongen mål om gull eller medalje. Vi forsterka med unge uetablerte spillere og er et av de lagene i Tippeligaen med minst stall og dårligst økonomi. Vi har tatt like mange poeng som et av de overfor nevnte laget og 2 og 3 poeng mindre enn de to andre. Godset må nå i sommervinduet faktisk kvitte seg med minst 2-3 spillere for de har så stor stall.

                              Nå må faen meg folk få opp øya å se at vi faktisk ikke gjør det så jævla dårlig som folk skal ha det til. Når vi har den økonomien vi har skal det jævla mye til for å få et topplag. Vi må selge spillere når de riktige budene kommer. Vi er ikke veldig akeraktive for verken trenere eller spillere. Vi får aldri bygget opp et lag når det hele tiden går spillere ut og inn.

                              Vi er et lag som har en god første elver men en alt for dårlig stall til å kjempe i toppen. Og jeg tror dessverre det blir enda flere utskiftninger til neste år. Og et enda vanskeligere år.

                              Halve stallen har kontrakt som går ut etter årets sesong. Blant annet BHR, Johan, Ringstad og Fofana. Etter det lille jeg har hørt så skal vi være veldig glad om vi får fornya med en av disse. I tillegg går kontrakta til Lundemo ut etter neste sesong. Han blir mest trolig solgt før det for klubben må ha inntekter ved salg av spillere.

                              Kommentar

                              • Frode D. Homb
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Dec 2003
                                • 982

                                Mye bra. En kan f. eks påpeke at Ringstad er ute av form, men samtidig skryte av gutten. Ringo er sterk mentalt og har alle muligheter, men må ta kritikk for slett spill når han har spilt i det siste.

                                Jeg tror at hvis gutta er skjerpa mot Godset, så har vi gode muligheter mot dem hjemme nå på søndagen. Godset har en kamp nå på torsdag og skal reise litt, mens vi kan forberede oss i ro og mak. Men vi må ha høy intensitet på treningene. Vi kan med "duracellkaniner" på topp stresse Godset såpass bak at det vil åpne seg muligheter.

                                Jeg gleder meg til kamp på søndag og tror det skal være mulig å hente 3 poeng og melde seg på på øvre halvdel igjen. Taper vi, så begynner kontakten med bunnstriden å bli farlig nær.

                                Gutta må skjønne alvoret.
                                Last edited by Frode D. Homb; 07.07.2015, 23:37.

                                Kommentar

                                • tullebukk
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2006
                                  • 5446

                                  Mye spennede på treningsbanen i dag hvor er Gilbert når han trengs

                                  Kommentar

                                  • mats
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Mar 2008
                                    • 621

                                    Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                    Mye spennede på treningsbanen i dag hvor er Gilbert når han trengs
                                    Noe nytt på prøve???

                                    Kommentar

                                    • tullebukk
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2006
                                      • 5446

                                      Opprinnelig skrevet av mats
                                      Noe nytt på prøve???
                                      3 stk på prøve og alle så bra ut

                                      Kommentar

                                      • Kroktåa
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2015
                                        • 2937

                                        Opprinnelig skrevet av WAK
                                        Dette forumet er blitt et jævla sutreforum.
                                        Ingen har noen sinne anklaget meg for å ha ti tommeltotter. Men om jeg hadde hatt det, skulle du fått alle sammen. Opp.

                                        Kommentar

                                        • Kroktåa
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2015
                                          • 2937

                                          Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                          3 stk på prøve og alle så bra ut
                                          Svenske-Martin fra Egersund, stoppertalentet fra Bergen, og hvem er den tredje?

                                          Kommentar

                                          Working...