LSK anno 2015

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • fredpet76
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Feb 2004
    • 1251

    Ikke skyld på klubben, de har gjort det de kan. Ref nyhet på RB. Riise og familien valgte dette selv så all dritt til klubben blir da helt meningsløs.

    Kommentar

    • Folke
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2008
      • 5955

      Det er fullt mulig å få tak i gode spillere innenfor klubbens lønnspolitikk, slapp helt av.

      Kommentar

      • GIFKanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2009
        • 8243

        Riise ut, Glesnes og Powells svenske inn? Er det en så råtten deal? Gjør ihvertfall underverker for lagets mest ubalanserte lagdel, og reine julegava for et rekruttlag som har tapt kamp på kamp fordi de har manglet en sjef i midtforsvaret, og får i så fall to spillere med erfaring fra nivået og som pusher førstelagsspillerne. Og likevel sitter vi kanskje med flere hundretusener i pluss.

        Runar må ikke bygge noenting på nytt, grunnmuren ble bygget for ham, LSK er ikke aleine om å ha det trangt for tida.

        Kommentar

        • mats
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Mar 2008
          • 621

          Toppnivå hans er mye bedre, samt at han har rutine og er en vinnertype
          Å hente inn 2 div spillere - styrker ikke klubbens ambisjoner altså - da snakker vi ruben og bbs

          Kommentar

          • Børge
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2013
            • 2558

            Så lenge vi ikke rykker ned, er vi fornøyd - det er den uoffisielle holdningen til LSK. Offisielt er det 5. plass.

            Solid mentalitet i LSK!
            Sint og tverr på felt N

            Kommentar

            • GIFKanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2009
              • 8243

              Opprinnelig skrevet av mats
              Toppnivå hans er mye bedre, samt at han har rutine og er en vinnertype
              Å hente inn 2 div spillere - styrker ikke klubbens ambisjoner altså - da snakker vi ruben og bbs
              Hvilket toppnivå har Riise hatt i år? Fotball er ferskvare, kampen mot FKH var jo nesten en slags kulminasjon av hans prestasjoner i år. En stor lønnspost forsvinner og en spiller mindre er hevet over rekruttspill. Personlig tror jeg LSK har mistet mer i det potensielle treneremnet Riise enn fotballspilleren Riise, og jeg velger å tro at det er en god grunn for å la ham gå nå. Så fortjener Riise at han får gå videre med bare godord fra klubben, men sannheten er mer i gråsonen og langt unna så bedriten for LSK.

              Kommentar

              • knut
                Make knut Great Again
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2006
                • 9459

                Opprinnelig skrevet av mats
                Toppnivå hans er mye bedre, samt at han har rutine og er en vinnertype
                Å hente inn 2 div spillere - styrker ikke klubbens ambisjoner altså - da snakker vi ruben og bbs
                Toppnivået hans i år har på ingen måte vært noe å strekke seg etter i forhandlingene. Tipper han ble tilbudt taket på 850k. Han får sikkert langt over det dobbelte i Aafk, så detta er egentlig enn 'vinn-vinn' for alle, om vi (kynisk vil sikkert noen si) ser forbi hans status og symbolverdi for Sportsklubben.

                - Vi sparer spenn og slepper en potensiell vanskelig og slitsom forhandling
                - BHR får fortsatt høy lønn og sikkert noen trenermulighet
                - Aafk får kanskje andremann Riise inn etterhvert med alt det vil bety

                Og får vi inn Ruben (eller tilsvarende), så er detta potensielt sweet.

                Kommentar

                • knut
                  Make knut Great Again
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2006
                  • 9459

                  Opprinnelig skrevet av Børge
                  Tror vi bare må erkjenne at det er slutt på LSK som toppklubb. Ambisjonene har forsvunnet som dugg for sola.

                  Høsten 2011 - velkommen tilbake! Ikke i all verden om en gjeng med unggutter inn klarer å erstatte tapet av Riise og Fofana. Ikke nubbsjans. Etablerte spillere blir ikke henta inn - bankers. Og Bjarmann har vel låst seg inne på kontoret uten å si noe av verdi.

                  Jeg lurer på hva faen som rir denne klubben! Eneste dem er virkelig dyktige på, er å få ting til å se mest jævlig ut. Allikevel kommer man som dumme naut helg etter helg for å se på fotball...
                  "Slepp meg ut før jeg svetter ihjæl!"

                  Kommentar

                  • Børge
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2013
                    • 2558

                    Opprinnelig skrevet av knut
                    "Slepp meg ut før jeg svetter ihjæl!"
                    Ingen holder deg igjen. Bare å gå ut det.
                    Sint og tverr på felt N

                    Kommentar

                    • LS89
                      Kamptrådkongen
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2013
                      • 3378

                      Regner med vi signerer denne svensken fra Egersund og Glesnes fra Fyllingsdalen nå.

                      Kommentar

                      • 10theri
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Oct 2010
                        • 438

                        Ikke for å virke negativ eller noe. Men "denne svensken fra Egersund" og "Glesnes fra Fyllingsdalen" er ikke ord som får meg til å tro på at vi er på rett vei sportslig.
                        Heia Lillestrøm......

                        Kommentar

                        • xeR
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Jan 2004
                          • 11206

                          Opprinnelig skrevet av 10theri
                          Ikke for å virke negativ eller noe. Men "denne svensken fra Egersund" og "Glesnes fra Fyllingsdalen" er ikke ord som får meg til å tro på at vi er på rett vei sportslig.
                          Var vel ikke julaften, bursdag og 17. mai heller den dagen vi signerte han fyren fra 2010 heller, men han har jo vært gangske allright..

                          Heller billige sultne spillere fra nivået under enn dyre navn fra tippeligaen..
                          Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                          Kommentar

                          • andersmm
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2006
                            • 5764

                            Jeg er veldig glad for at vi holder hardt ved lønnstaket. Om Bjørn Helge ikke var fornøyd med det, så får det heller bli sånn. Jeg tror ikke det lønnstaket nødvendigvis er noe hinder for å skape et topplag. Selvfølgelig er det lettere å kunne splashe ut penger, men hvor mange av Stabæks spillere tjener 850 000 eller mer? Jeg tror ikke det er veldig mange (om noen), og de presterer jo til mer enn godkjent nå om dagen. Du kan gjerne tilskrive treneren en stor del av æren, men du er også avhengig av å ha ålreit spillermateriale.

                            Når det gjelder prestasjoner på banen, så står nok ikke Bjørn Helges lønn i stil med det som har blitt levert i år, og han har ikke vært på samme nivå som hans første periode i LSK. Her kan man nok få inn et langt billigere alternativ og fortsatt komme greit ut av det. Vilje og fight er noe Runar må få banka inn i HELE laget. Dette er egenskaper som de fleste kan tilegne seg om de bare har huet på rett plass.

                            Men; Vi er nødt til å gjøre en sabla bra jobb på overgangsmarkedet. Nå synes jeg ting har gått ganske greit på den fronten den siste tida, men vi har ikke råd med mange feilsteg her. Det viktige er at vi får inn spillere som kan levere ganske fort og også har utviklingspotensiale. Langsiktig er det enda viktigere at vi forbedrer oss ytterligere på eget talentarbeide. Også her har vi gjort det bra det siste året.

                            Jeg er ikke så grusomt bekymra så lenge vi har vært i forkant og kartlagt alternativer. LSK er alltid viktigere enn enkeltspillere, og jeg synes spillerkjøp og talentarbeid har vært ganske bra det siste året. Samtidig står ikke verdien av BHRs bidrag i stil med lønna han har mottatt. Det er selvfølgelig en spiller jeg gjerne ville hatt i troppen, men om 850 000 ikke funker for ham, så er det lite man kan gjøre. Det er ekstremt viktig at vi er disiplinerte her. Viktigere enn noen enkeltspiller.
                            "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                            Kommentar

                            • Uwes disippel
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2006
                              • 6039

                              Opprinnelig skrevet av 10theri
                              Ikke for å virke negativ eller noe. Men "denne svensken fra Egersund" og "Glesnes fra Fyllingsdalen" er ikke ord som får meg til å tro på at vi er på rett vei sportslig.
                              Jeg sa det samme om Amundsen, SKM og Lundemo. Jaggu dret jeg på draget!

                              Kommentar

                              • Kroktåa
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2015
                                • 2937

                                Opprinnelig skrevet av andersmm
                                Vi er nødt til å gjøre en sabla bra jobb på overgangsmarkedet. Nå synes jeg ting har gått ganske greit på den fronten den siste tida
                                Nåja. De aller siste har vist seg å være mer aktuelle for fysioen eller skadestua, eller bruker i overkant lang tid på å "ta nivået". Gledelig er det imidlertid at uvanlig mange av våre egne juniorer ser ut til å holde god Tippeligastandard, plass at fjorårets signeringer har vist seg å være – om ikke gull, så i alle fall sølv.

                                Kommentar

                                • Kroktåa
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2015
                                  • 2937

                                  Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                  Personlig tror jeg LSK har mistet mer i det potensielle treneremnet Riise enn fotballspilleren Riise.
                                  Der tillater jeg meg å være uenig. Vi mistet et potensielt stort treneremne i PVM. Jeg er i tvil om BHR har de rette menneskelige egenskapene til å bli en trener ut over "Arne Erlandsen-standarden".

                                  Kommentar

                                  • Børge
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2013
                                    • 2558

                                    Faktum er at LSK har utspilt sin plassering som en av toppklubbene i Norge. Man slår seg ikke lengre på brystet og er frempå. Klubben har ikke lengre hårete mål. Man har sunket ned til nivået om at det er "greit så lenge man er med. "

                                    Lønnstak eller ikke lønnstak, det er ikke der diskusjonen står - selv om LSK i sosiale medier liker å fremstille det slik. Jeg er 100 % sikker på at man kunne fått til en løsning med Riise, men man satt i stede passive og lot han gå til en konkurrent på nedre halvdel av tabellen som kommer til å kjempe for å holde seg oppe. Man styrker en konkurrent og svekker seg selv.

                                    Enkelte forsvarer det med at man kan hente to spillere i stede for å ha kun Riise. Samler man på kvantitet eller skal man ha kvalitet? Er redd man ser på kvantitet....

                                    Bjarmann sa for en tid tilbake at man ventet med tilby spillerne på utgående kontrakt til plassen er berget. Hva sier det om trua på laget? Nå, slipper man en kontinuitesbærer før kontrakten er ute - man ble utkonkurrert av fuckings Ålesund!

                                    LSK har faktisk kjørt seg selv nedover på rangstigen ved å være gammelmodig, tilnærmet tyste i media og at det oser manglende ambisjoner.

                                    I mange år har man hørt fra andre klubber sine supportere at skrytet om lengst sammenhengende opphold i Tippeligaen er som å skryte av at man er med. Og det er faen meg sant! LSK har blitt klubben som er fornøyd så lenge man er med. Er som om man skulle begynne å gå skirenn på idealtid.

                                    Sportsklubben har blitt gammeldags og akterutseilt.Hjelper ikke å slå seg på brystet med kartlegging av spillere og at man bruker unge spillere. Eneste klubben i ligaen uten daglig leder - og det fordi hun var for god! Og ingen ser ut til å ta tak i problemene. Tvert i mot forsterker dem!

                                    Nei du Sportsklubben. I dag ble du vraka til fordel for en plastikklubb i Ålesund. Hva har du gjort mot deg selv? Publikum er borte. Kun den mest trofaste kjernen er tilbake. LSK har blitt selve fasiten på middelmådighet.

                                    Det er helt bekmørkt for Sportsklubben, men man kommer vel på søndag uansett....
                                    Sint og tverr på felt N

                                    Kommentar

                                    • LS89
                                      Kamptrådkongen
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2013
                                      • 3378

                                      Herreverre å bekmørkt det er for enkelte - skulle tro det var dommedag for klubben. Var ikke dette en totalpakke, som først og fremst inkluderte barna mtp barnehage/skole som på nytt starter opp igjen i august slik at man unngår å vente enda et år? Riise ønsket seg hjem til sin egen by for å avslutte karrièren der. Selv om fotballen er viktig, så er det tross alt ting som er viktigere her i livet. Respekter det - LSK kom med en pakke - som sett utenfra var det en kunne strekke seg økonomisk med de rammene klubben rår over. Jeg mener det er respektabelt av klubben og ikke gi etter - ingen er større enn klubben. Sesongen til Riise har vært langt under pari totalt sett. Vi mister en kriger, ja - men sportslig tror jeg ikke vi kommer svekket ut av det. Timisela er et spennende kort.

                                      Kommentar

                                      • e.d
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • May 2005
                                        • 688

                                        synes LSK har gjort mye riktig på overgangsmarkedet de siste par åra, og at dem har gjort et rett valg i forhold til Riise. Han har ikke vært så god i sin andre periode her. Fungerte middels på midtbanen og derfor ble han omskolert til høyreback hvor han har spilt bra, men det var vel ikke derfor han ble hentet tilbake for den lønna i 2012? Riise har gitt alt for klubben, og ingen kan kreve mer enn det, men vi kan uansett ikke ha en back som ikke kan spille andre steder enn høyreback som lønnsledende i klubben og som atpåtil er 32 år. Bedre å bruke pengene på en ung og god stopper eller sentral midtbanespiller som er viktigere posisjoner.
                                        synging, mentalitet - Kanari-Fansen

                                        Kommentar

                                        • Trooond
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Mar 2015
                                          • 1039

                                          Jeg tror at med litt guts og baller. Få inn vinnerkultur i spillergruppa og bruk den riktig. Utvikle de unge talenter man har, og gi de en fornuftig lønn, så er det mulig å kjempe om medalje. kanskje man klarer å utvikle ett kjempetalent, hvor millioner kommer på bok,og man ved å forvalte de riktig kommer til topps igjen.
                                          For tiden ser det ut til at man er fornøyd med det middelmådige, men det er ikke så mye som skal til
                                          ...

                                          Kommentar

                                          Working...