LSK anno 2015

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Børge
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2013
    • 2559

Opprinnelig skrevet av LS89
    Herreverre å bekmørkt det er for enkelte - skulle tro det var dommedag for klubben.
    Vi snakker ikke om dommedag, men en fortsettelse av en kontinuerlig nedgang Sportsklubben har kjørt i siden 2008. Klubben har blitt lukket, gammelmodig og sakket akterut på alle hold. I 2012 slo man seg litt på brystet og brusa med fjærene, men det var bare midlertidig...

LSK anno 2015 handler om manglende ambisjoner, økonomiske kutt og pasivitet. En styreleder som knapt har vært synlig. Bjarmann som gjemmer seg på kontoret og kun kommer med korte uttalelser som oser av gråhet og mangel på ambisjoner. En trener som snakker om for få lange baller ene uka, men neste uke er det for mange lange baller da spillerne er for korte.

Det er ikke noen dommedag i dag, men en jævla svulst som kommer innenfra organisasjonen og som blir mer og mer synlig. Det handler om at Sportsklubben ikke er seg selv lengre. Siste beviset er at man gir bort en bærebjelke i laget til en konkurrent. Og folk nærmest hyller klubben for det?

Noe er jævlig galt. Og mange supportere et smitta av det.
    Sint og tverr på felt N

Kommentar

• trigz
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 7131

Jeg kan ikke fatte og begripe at folk klager over denne avtalen. Riise har makset som fotballspiller nå, han blir 33 år i 2016. Han er en ganske god høyreback, men når klubben sparer nesten to millioner på å slippe ham nå, er det takk og hei for min del. Han er på ingen måte uerstattelig, og var altfor dyr i drift ifht. kvaliteten han har pr. i dag.

Jeg har pratet med Bjørn Helge mange ganger. Han er en topp fyr jeg ønsker alt godt, og jeg mener altså denne avtalen er helt ok for LSK. Det kommer to mann inn i løpet av sommeren. Det kan jo hende de også klarer å dempe en ball.
      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• Frode D. Homb
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Dec 2003
        • 982

Det er noe med proporsjonene her inne. Det er fryktelig hvordan ting blåses opp. Det er godt ingen av de verste krisemaksimererne her inne jobber tett på Putin eller Obama. Da hadde vi svidd av Nordkalotten for lenge sia.

Kommentar

• Børge
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2013
          • 2559

Opprinnelig skrevet av trigz
          Han er en ganske god høyreback, men når klubben sparer nesten to millioner på å slippe ham nå, er det takk og hei for min del.
          1 mill i ren lønn - ikke 2. Legg til styrking av konkurrent.

Opprinnelig skrevet av trigz
          Det kommer to mann inn i løpet av sommeren. Det kan jo hende de også klarer å dempe en ball.
          Vinterens overganger var jo godt håndverk.Fem spillere inn. To har vært skadet nesten hele sesongen. En har spilt alt. De to siste har også vært skadet en del...
          Sint og tverr på felt N

Kommentar

• Serbern
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2006
            • 5496

Helt i orden at vi ikke signerer ny kontrakt med Riise, men å la han gå til en konkurent gratis midt i sesongen er for meg uforståelig.

Kommentar

• LS89
              Kamptrådkongen
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2013
              • 3410

Aafk konkurrent? Ehm.. Vi er et hakk over der. Å slippe BHR dit har overhodet lite å si på hvor lagene havner på tabellen i år. Så god er ikke Riise...

Kommentar

• Børge
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2013
                • 2559

Opprinnelig skrevet av LS89
                Aafk konkurrent? Ehm.. Vi er et hakk over der. Å slippe BHR dit har overhodet lite å si på hvor lagene havner på tabellen i år. Så god er ikke Riise...
                Faktisk vil jeg si AAFK er over LSK hva det gjelder konkurranse. Dem kan hente spillere på ei hylle LSK ikke når opp til. At man pr nå ligger over på tabellen, ville jeg ikke ha lagt for mye - tabellen etter 30 runder som teller.

Ellers kan man helle kaldt blod i årene på dem som tror at 1 mill spart i lønnsutgifter på Riise, betyr 1 mill disponibelt til å lønne andre spillere og/eller kjøpe inn nye spillere. Dagens RB kan fortelle at de sparte lønnsutgiftene, dekker det sorte hullet i budsjettet etter lagets minst stolte øyeblikk på 45 år - "Tjente inn Strømmen flausen" kan man lese i dagens RB vedrørende LSK gir bort Riise til AAFK. Med slike økonomiske utsikter, kan man glemme alt om permanent overgang på for eksempel Ruben.
                Sint og tverr på felt N

Kommentar

• fredpet76
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Feb 2004
                  • 1265

Opprinnelig skrevet av Serbern
                  Helt i orden at vi ikke signerer ny kontrakt med Riise, men å la han gå til en konkurent gratis midt i sesongen er for meg uforståelig.
                  Det er pga familien ønsket det.

Kommentar

• mats
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Mar 2008
                    • 621

Det som frustrerer meg, er ikke at vi selger spillere, lager talenter, men det er tiden man blir solgt på. Kun Ujah som nesten har blitt solgt på lang kontrakt igjen, slik at får masse penger, kanskje BBS også, ellers har vi sluppet spillere med et halv år igjen eller etter kontrakt til nesten ikke penger: BBS, Fof, Nosa, Koren, Bolly, ruben, FG, Høibråten, Ajer ++++ Ajer er nok en annen versjon, men jeg blir irritert når han nå går fort 30 mil - 20

Kommentar

• Kroktåa
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2015
                      • 2962

Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
                      Det er noe med proporsjonene her inne. Det er fryktelig hvordan ting blåses opp. Det er godt ingen av de verste krisemaksimererne her inne jobber tett på Putin eller Obama. Da hadde vi svidd av Nordkalotten for lenge sia.
                      Er så enig med deg! Og herlig å se en mann med slik sjølironi!

Kommentar

• Kroktåa
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2015
                        • 2962

Dette er en overgang som absolutt alle vinner på. Den styrker Aafk, den styrker LSK enda mer, Riise blir rikere, LSK blir litt mindre fattige, og de fulle fiskerne blir kvitt noen specidaler som har brent ubehagelig i lomma deres, åpenbart. De eneste som taper er onga hans, som nå er dømt til en oppvekst i blåsten i havgapet. Men, mye godt har kommet ut av ungdommer som har rømt fra trøstesløsheta tilbake til sivilisasjonen.

Kommentar

• trigz
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 7131

Opprinnelig skrevet av Børge
                          1 mill i ren lønn - ikke 2. Legg til styrking av konkurrent.
                          Nei, han hadde vel nærmere 2,5 mill, og fete bonusordninger. LSK sparer godt over 1,5 millioner.
                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• ynnor
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2008
                            • 857

Hvem tar opp hansken og blir sjefen i garderoben? Ser ikke for meg Kippe stå å slenge bord i gulvet. Vi trenger at et par andre viser seg frem nå. Hvem blir visekaptein ? Arnesen,Johan,Lundemo ?

Kommentar

• A-net
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Aug 2006
                              • 447

Opprinnelig skrevet av ynnor
                              Hvem tar opp hansken og blir sjefen i garderoben? Ser ikke for meg Kippe stå å slenge bord i gulvet. Vi trenger at et par andre viser seg frem nå. Hvem blir visekaptein ? Arnesen,Johan,Lundemo ?
                              Origi er vel en kandidat..
                              I med og motgang - vi er Lillestrøm!

Kommentar

• Folke
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2008
                                • 5955

Simen KM, Erling, Marius A, Friday, Fofana, Arnold.. Mange som kan bidra her, flott om flere tar tak.

Kommentar

• kunden
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2005
                                  • 2428

Må bli Origi. Han er ikke fremmed for å bruke kjeftesmella når det ikke orden i de bakre rekker
                                  Last edited by kunden; 10.07.2015, 15:10. Begrunnelse: Så ikke forrige poster skrev Arnold. %% ;)

Kommentar

• Wanker
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2005
                                    • 637

Ser ikke for meg Kippe stå å slenge bord i gulvet. Vi trenger at et par andre viser seg frem nå.
                                    Morsomt å se BHR jobbe med bordet etter seire. Men akkurat dét er vel ikke så vanskelig...
                                    Sett i lys av innsats mot spesielt de antatt svakere laga, virker det som man har uendelig mye større behov for en som kan gjøre noe med innstillinga FØR kampene begynner.
                                    Hunter S. Thompson:

There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                                    Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

Kommentar

• BD
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Feb 2006
                                      • 1440

Opprinnelig skrevet av Wanker
                                      Sett i lys av innsats mot spesielt de antatt svakere laga, virker det som man har uendelig mye større behov for en som kan gjøre noe med innstillinga FØR kampene begynner.
                                      Det skremmende er at det ofte (ikke alltid) har vært nettopp Riise som har vært et av unntakene når innsatsen har vært helt på bånn.

Kommentar

• Wanker
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Aug 2005
                                        • 637

Opprinnelig skrevet av BD
                                        Det skremmende er at det ofte (ikke alltid) har vært nettopp Riise som har vært et av unntakene når innsatsen har vært helt på bånn.
                                        Enig i at han er en av få som ofte har vist skikkelig guts.
                                        Det jeg savner er den (en trener, en spiller, en ekstern motivator) som gir spillerne de tankene de trenger for å være klare når kampene starter, og for å takle kritiske hendelser under kampen (Et ledermål bør f.eks ikke være farlig, men det virker som man ofte stivner og tenker: "Her kan vi tape to poeng, skummelt, vær forsiktig". Og da kommer snublinga, fomlingen og hjerneblødningene).

Virker som man stort sett underpresterer, sett i forhold til det som beviselig bor i de enkelte.
                                        Hunter S. Thompson:

There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                                        Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

Kommentar

• DoubleHi5
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2011
                                          • 4255

Opprinnelig skrevet av Wanker
                                          Enig i at han er en av få som ofte har vist skikkelig guts.
                                          Det jeg savner er den (en trener, en spiller, en ekstern motivator) som gir spillerne de tankene de trenger for å være klare når kampene starter, og for å takle kritiske hendelser under kampen (Et ledermål bør f.eks ikke være farlig, men det virker som man ofte stivner og tenker: "Her kan vi tape to poeng, skummelt, vær forsiktig". Og da kommer snublinga, fomlingen og hjerneblødningene).

Virker som man stort sett underpresterer, sett i forhold til det som beviselig bor i de enkelte.
                                          Kunne ikke ha vært mer enig! Vil bare legge til at det er jo hovedtrenerens forbannede ansvar! Har du ikke de personlige egenskapene som trengs for å motivere spillerne og sørge for at de har riktig tenningsnivå inn mot kampene, vil du aldri bli en virkelig god trener.
                                          Elska þetta félag

Kommentar

Working...