LSK anno 2015

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3439

    For meg er 2015 et mellomår.

    Vi mistet flere etablerte spillere, fikk ny trener som må reklimatisere seg til tippeligaen. Vi visste allerede før sesongen at det var mange unge spillere som måtte overbevise, og det har de gjort. Vi visste også at Runar kom til å trenge tid på å bli kjent med spillere og motstandere.

    Neste år derimot ser jeg fremover til med spenning. Da er unggutta ett år eldre. Muligens mister vi noen spillere, men det ser ikke ut til at det er verre enn at de lar seg erstatte. Runar har lært sine lekser, og gjør ikke tabber ala Bart City borte. Til tross for alt rusket i år er vi ikke verre ut og kjøre enn at en real høstspurt kan gjøre at vi kan lukte på medaljene. Tippeligaen er ikke så uoverkommelig.

    2016 har alle kjennetegn til å bli en spennede sesong.
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

    Kommentar

    • reka
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Aug 2005
      • 13277

      Tenker vi får akkurat den samme suppa som tidligere år. Styre og stell mest opptatt med interne spenninger, en sportlig ledelse som fokuserer på å spare og selge spillere, fravær av langsiktighet og ambisjoner i alle ledd. Målsetninger som tilpasses prestasjonene, tomme løfter fra markedsavdelingen i omvendt proporsjonal mengde av faktiske resultater, manglende evne til å se at klubben bare kan overleve på sikt økonomisk og sportslig ved å satse og å vinne.

      Kommentar

      • Yellow-not-jella
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Mar 2009
        • 1606

        tja.. hva hvis vi satser. Og IKKE vinner, hva da? Det må inn en visjonær, smart type på adm-siden, ikke tvil om det. Men hvem er så det? Ikke Fjørtoft hvertfall, grøss.

        Morten A; du er kanskje litt optimistisk. Odd gjør en middels sesong, vi slet mot dem hjemme. Medaljer er laaangt unna.. hvis ikke vi vinner i dag da, mot 'godset hjemme. Fan heller, Fofana, denne må du rett og slett vinne for oss. Hva hadde vi vært uten han, gå igjennom kampene og se.

        Vi er helt avhengig av Lundemo, Andersson, Friday osv i form. Ringstad kom tilbake, i form! Og vi må få overtalt Per Berg til å være med litt tettere igjen, kutt ned damefussball-forbruket.

        Kommentar

        • knut
          Make knut Great Again
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2006
          • 9460

          Om ikke Riise er eneste grunn til at vi har sponsorer og absolutt er eneste som kan "være fjes utad" ovenfor media, så ser Timisela ut til å være en god erstatter.

          Kommentar

          • Yellow-not-jella
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2009
            • 1606

            Nå har vi vinni 5 av 16 kamper pluss ryki utta køppen av *******n.

            Men, ikke lov å sutre folkens. Alle ska med! Islendingur og negrur. Bare ikke klage sutre være noe som helst kritisk til noe som helst. Det er så mange sarte fugle-sjeler der ute, fra Groruddal'n tel AurskogHøland.

            Kommentar

            • GIFKanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2009
              • 8243

              Pass deg nå Yellow, snart får du Lindblad på nakken, LSKs medieorakel. Det er sutring å være irritert over at LSK ikke vinner kamper og viser liten lyst til å ville det også, til tross for garantien fra klubben selv. Og husk, 40 år i toppen!

              Kommentar

              • BroganTrundler
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jul 2014
                • 665

                Opprinnelig skrevet av Yellow-not-jella
                Alle ska med! Islendingur og negrur.
                Forsåvidt enig med deg, men syns dette bare var jævli smålig.

                Kommentar

                • Yellow-not-jella
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Mar 2009
                  • 1606

                  Helt enig, aner ikke hva jeg mener engang med det, digger både rosa og brun sjøl. Bare kødder egentlig, sorry hvis ting ikke ser bra ut.

                  Kommentar

                  • Trooond
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Mar 2015
                    • 1039

                    Kan vel leses på feil måte, men så kun humor i det, og var vel og ment humoristisk?

                    Kommentar

                    • Børge
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2013
                      • 2558

                      Når jeg går på kamp. Laget jeg følger med på og holder med - 11 spillere har aksla fotballtrøya. Da forventer jeg en ting: det er at dem gir alt. Det er en forventning jeg har. Det har vært normalen i LSK i historikken.

                      LSK anno 2015. Det er året hvor Sportsklubben innfører "Gi alt garanti". En garanti for at de 11 utvalgte som går ut på banen med denne flott drakta gjør det man forventer av dem - gi alt. En garanti for en selvfølgelighet. Jeg skal være helt 100 % oppriktig med deg Sportsklubben: det er den tåpligste garantien som noen gang er utstedet. Regelrett hån mot hva klubben er bygd på og har vært for å bli den den var.

                      For Sportsklubben er ikke den samme lengre. Den er ikke helt frisk. Før stakk du hodet frem og hadde hår på brystkassa. Nå er det unnskyld meg og garanti om selvfølgeligheter. Ingen bryr seg om deg i media lenger. Jeg har snakka med relativt mange som mener du har blitt en grå masse uten profiler og kjedsommelige opptreden utad. Før grøss motstanderen når dem kjørte inn i byen og reiste hjem med verk i kroppen og null poeng. Nå om dagen er det fritt frem og poeng med hjem - ingen frykter deg lengre. Hva har du endt opp som?

                      De som bløt for drakta i dag og utløser denne tabloide og håpløse "Gi alt garantien" er ikke ledelsen, trenere og spillerne - det er de på Felt a, b og c. De kan reise hjem med hevet hode. Resten burde se seg i speilet og spør seg om hva dem driver med. Dette holder nemlig ikke den standarden Sportsklubben skal leve opp til - når ikke til anklene en gang.

                      Når det gjelder sportslig ledelse av klubben, så er det trist kapittel. Jeg har sagt det før og sier der igjen - uttalt mål er femte plass. Reellt mål innad i klubben - berge plassen. Det lyser lang vei. Å ikke reforhandle kontrakter med spillere "fordi man vil berge plassen først" , sier i grunn alt - man har i grunn ikke trua på det man driver med. I stede for å komme med floskler som denne "Gi alt garantien" , opptre ærlig og si det rett ut! Spillere og supportere har gjennomskuet dette for lenge siden. Middelmådighet fostrer ikke annet enn middelmådighet.

                      Og nei - dette er ikke en reaksjon og "blodtåka" fra dagens kamp som skriver - dette er langvarig frustrasjon som helt har kokt over.
                      Sint og tverr på felt N

                      Kommentar

                      • GIFKanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2009
                        • 8243

                        Gi alt-garantien er en manifestasjon av godtatt middelmådighet, det har jeg hevdet siden dag en. Et signal utad at ferdigheter aldri vil være hovedfokus i det man driver med. At man kun kan hevde seg over tid med pur innsats. Dessuten et helt meningløst påheng til et mantra som i åresvis har vært "blø for drakta". Gi alt-garantien er et resultat av at klubben drives av folk som ledes av hva utenforstående mener LSK skal representere, til tross for at klubben bevisst har beveget seg langt unna det man fra gammelt av forbinder klubben med. Til alt overmål har man en sjef som mest av alt virker å ønske seg tilbake til ståa da han selv var aktiv i klubben, som tydelig har vist at han savner visse spillertyper, men som har først og fremst har tatt støttepasninga til et helt nytt nivå med en spiller han selv er ansvarlig for å ha henta inn.

                        Og middelmådigheten er godtatt av den jevne supporter. Dette har ikke fått utvikle seg, ironisk nok etter at klubben sparket treneren som ikke klarte gi oss mer enn fjerdeplasser, uten en kjerne som har latt det skje. Som i samfunnet ellers er kritikk det samme som hets og trolling, de fleste velger å holde kjeft under slike regimer. Maktkamper og drittpakker, det er det klubben virkelig kan. Men det har fotball-Norge gått lei av for lenge siden. Personer som får til noe forsvinner raskt.

                        Kommentar

                        • Børge
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2013
                          • 2558

                          Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                          Gi alt-garantien er en manifestasjon av godtatt middelmådighet, det har jeg hevdet siden dag en.
                          Se på den som substitutt for at LSK glemte å informere omverden at kamp nr 1000 på rad i serien øverste divisjon...

                          Hvem viste om at det var kamp nr 1000 på rad som ble spilt i går? Jeg leser vel det jeg kommer på av nyheter om sportsklubben, men jeg har ikke sett noe om det i forkant av denne kampen! Er ikke det et jubileum som det er verdt å informere om?
                          Sint og tverr på felt N

                          Kommentar

                          • ynnor
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2008
                            • 857

                            Burde jo vært en stor fest rundt dette. Gamle spillere ,show før kampen ,men nei vi setter noen til å kroppsvisitere ved porten og åpner et par kiosker. Laget spiller jo så morsom fotball at det er nok

                            Kommentar

                            • hthaug
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Nov 2004
                              • 432

                              Lillestrøm er det nye Ham-Kam og Kongsvinger, et lag som har havnet på cellegift som febrilsk prøver å komme seg opp og fram, men realiteten er at vi svinner litt hen dag for dag. Folk må gjerne være uenige, men åpne øya og se dere rundt så er det rimelig klart som dagen. Maks 2 år før Adecco. Hjertet gråter.

                              Kommentar

                              • Klimtkongen
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Sep 2014
                                • 419

                                Opprinnelig skrevet av hthaug
                                Lillestrøm er det nye Ham-Kam og Kongsvinger, et lag som har havnet på cellegift som febrilsk prøver å komme seg opp og fram, men realiteten er at vi svinner litt hen dag for dag. Folk må gjerne være uenige, men åpne øya og se dere rundt så er det rimelig klart som dagen. Maks 2 år før Adecco. Hjertet gråter.
                                Adecco slipper vi. OBOS derimot...

                                Jeg hater å si det, men se på søpla. For halvannet år siden var det lønnskutt og nestenkonkurs. I år er dem i medaljestriden.

                                Dessverre har jeg null tro på at vi klarer noe av det samme. Det virker som klubben har stivna helt og ikke har noen ambisjoner eller plan for noe som helst. Jeg savner noen hårete mål og en visjon å strekke seg etter. Og som faktisk er troverdig. I alle fall såpass troverdig at folk gidder å komme på kamper og sponsorer finner det bryet verdt å putte penger i det.

                                Jeg stiller store spørsmålstegn ved det at vi stadig vekk satser på afrikanere i vårt talentarbeid. Mener at det er viktig at klubben satser på å bli best i noe. Landets beste fotballag er nok et stykke unna, men hva med en visjon om å bli best på talenter?

                                Her er vi jo allerede ganske gode. Et lag med de talentene vi har fått fram de siste åra, sammen med et fåtall innkjøpte utenlandske/utenfra hadde klart seg j*velig bra i Tippeligaen. Ruben, Ajer, Høibråten, Gulbrandsen, Lundemo, Kind Mikalsen og Ringstad. Sammen med et par klassespillere utenfra så hadde det vært et lokalt lag på høyt nivå. Og sikkert et lag folk hadde interessert seg for.

                                De som er borte kommer jo ikke tilbake. Men det kommer nye. RB kjørte en artikkel om Bjarmanns 52 signeringer ved juletider. Jeg holder ikke telllinga og han er sikkert oppi 60 nå. Uansett er det i snitt 8-9 mann inn hvert år og det er alt, alt for mye.

                                Krever ikke at vi skal være Norges beste lag til enhver tid. Men at vi faktisk lager oss en plan der vi beholder de beste unggutta, de som har LSK i blodet, og faktisk er helt gratis. Og sper på med noe skikkelig kvalitet. Det er i alle fall det som frustrerer meg mest. At hver gang vi får fram gode spillere så er det om å gjøre å kvitte seg med dem fortest mulig. Samtidig flyr vi inn folk fra hele verden for å spille. Frustrerende. Spesielt siden de vi selv har fått fram og sendt videre for småpenger ikke er noe dårligere.

                                Så håper tråden LSK Anno 2016 starter med at det vises til en plan for hvordan vi skal komme tilbake i toppen. Og å bli landets beste i et eller annet. Noe som skaper litt interesse og engasjement. Det skader jo ikke å skryte litt av seg selv heller. Er få andre som skryter av oss for tiden. Når NRK kjører en egen sak om deg og hvor middels alt er, så er det kanskje på tide å våkne fra dvalen...?

                                Kommentar

                                • LSK N/B
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Apr 2006
                                  • 830

                                  Synes 1 halvdele av sesongen har gått greit. Jeg håpet på øvre halvdel av tabellen, og pr nå ligger vi på 8 plass. Vi mistet 600-700 kampers erfaring bare i midtbaneleddet når PVM, Palmason og Mjelde dro, og erstattet det med uerfarne unge spillere, så forventet jeg at det skulle svinge mer en det det har gjort. Føler at vi sjelden blir utspilt om dagen, og synes dette er bedre en hva Haglund gjorde første sesongen sin.
                                  Positive biten viker det som Runar har fått i gang Knudzon, Forfana, og SKM. I tillegg virker han ikke redd for å kaste på unge spillere. Mye spennende vi har fått sett som Bonke, Friday, og Kolstad bl.a. At det ser ut som vi har tatt en pause fra fulle sjømenn handlinga vår, og kastet millioner på lønninger er veldig bra. Vi er også det på 3 plass på mål i mot, bare slått av molde og rbk.
                                  Det negative er at vi dog ikke er høyere en 8 plass. Ønsket at vi kunne kjempe om europa i år, selv om toget ikke har gått. Vi sliter med det offensive spillet vårt, og sliter med å skape målsjanser. Synes det er synd også med 2 laget. Det virker som de er sjanseløse i 2 div. (har ikke sett noen kamper, bare sett resultater)

                                  Mine 2 cents så langt.
                                  God sommerferie. Sees på Ullevaal
                                  03.08.08 på felt F skjedde det for første, andre og tredje gang!

                                  Nei til NFF!

                                  Kommentar

                                  • Frode D. Homb
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Dec 2003
                                    • 982

                                    Et edruelig og nøkternt innlegg. Jeg er enig i mye. Det er bare så frustrerende å tape hjemme mot lag som Godset osv.

                                    Nå ser vi med friskt mot mot Ullevål den 27. juli. Både Glimt og Ålesund klarte å vinne der, men disse oppgjøra mot dem lever alltid sine egne liv.

                                    Kommentar

                                    • Kroktåa
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2015
                                      • 2937

                                      Sammelikner vi med i fjor, er ikke dette så hakkande gæli. Vi har kun to poeng mindre så langt, i forhold til mot de samme laga i fjor (gitt at TIL=Brann, MIF=SIL og SF=Ulf). Vi ligger også bare to poeng etter et realistisk "skjema" til 46 poeng, som i fjor. Men da forventer jeg seier i de 6 hjemmekampene vi har igjen mot laga under oss.

                                      Kommentar

                                      • Frode D. Homb
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Dec 2003
                                        • 982

                                        Som Kroktåa påpeker og som Svesengen i RB har påpekt, så har vi et overkommelig program hjemme denne høsten med lag som vi bør slå. Slår vi ikke disse laga, så hører vi heller ikke hjemme i Tippeligaen. Gutta må skjerpe seg, Runar må skjerpe seg og vi må slutte å sutre over dommeravgjørelser. Det er det bare tapere som gjør. Arne Erlandsen hadde et mantra i 2001: fokus! Nå må vi ha fokus på arbeidsoppgavene våre.

                                        Nå må vi ta en seier mot VIF på Ullevål. Legg en kampplan, Runar, som viser at dere islendinger er djerve og listige jævler. Spill drittfotball og bruk de musklene vi har. Vi har også kontringsstyrke og VIF legger igjen mye rom bakover når de spiller hjemme. Det så vi mot Aalesund og Glimt på Ullevål.

                                        Kommentar

                                        • Børge
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2013
                                          • 2558

                                          LSK anno 2015 har åpnet opp garderoben etter kamp. Det synes jeg er helt suverent! Media kommer tettere på og klubben åpner seg opp på det området. Er vel eneste klubben som har gjort det hittil?
                                          Sint og tverr på felt N

                                          Kommentar

                                          Working...