LSK anno 2015

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • andersmm
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2006
    • 5764

    Opprinnelig skrevet av Tittil
    Pr i dag har ikke LSK en førsteelver som er god nok til å sikre plassen i TL. Sandefjord spilte 13-14 kamper uten å vinne, og de var bedre enn LSK i minst en omgang på Åråsen. Dette laget, som abbonnerer på gule kort kan fort gjenta prestasjonen til Sandefjord. LSK sier de ikke har rpd til å forsterke, men jeg mener de ikke har råd til å lavære. Nedrykk koster minst 30 mill og betyr slutten for LSK som toppklubb
    Vi har fortsatt en tropp som burde kunne hanke inn mer poeng enn hva vi har gjort de siste ukene. Problemet er at man plutselig har forkastet alt man har jobbet med de siste par åra, og nå skal spille en annen type fotball som ingen helt ser ut til å forstå. Hverken spillere, trenere eller supportere. På tross av lovnader om at vi skulle videreføre de siste par årenes jobb.

    Spillermaterialet er vårt minste problem. Om vi setter oss i gjeld for å hente et par spillere som styrker stallen littegrann, så kommer det fortsatt ikke løse hovedproblemet: Spillet vårt. Altså fraværet av det. Om harddisken i PCen din crasher, så hjelper det ikke å stappe mer minne i den. Du må bytte harddisken.
    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

    Kommentar

    • _Jonern
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 4380

      Jeg håper så jævlig at Per Berg & co gjør en helomvending og bidrar med satsing igjen. Vi trenger entusiasme og håp nå. Og jeg mener ikke satsing som før med Vidar Riseth og Jon Midttun Lie på millionlønn, men satsing i kontrollerte former. Slik at målet hvertfall kan være å opprettholde en stabilt god 11'er. Man kan fortsatt beholde lønnstaket. Slippe å selge til Godset, RBK og Molde for småpenger. Kanskje få inn flere "billige" artister fra Afrika som ikke koster all verden. Ikke minst beholde de talentene vi produserer, og selge de til utlandet når tiden kommer.

      Er faen meg så drittlei dagens situasjon. Talenter forsvinner. Det samme gjør de gode spillerne. For en 50 lapp og en pose twist. Alt er faen meg nitrist.
      ..................

      Kommentar

      • hthaug
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Nov 2004
        • 432

        Uansett må det skje noe bak de lukkede dører, ikke bare "jaja". pytt. Får ikke kampen i går, og kampene i sommer noen konsekvenser, så forstår jeg lite. Da har klubben resignert fullstendig og satser på et kontrollert nedrykk.

        Kommentar

        • GIFKanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2009
          • 8243

          Vil ikke ha noen mer involvert Per Berg om han ikke selv går ut og sier han har lært og fordums feil og nå ihvertfall har en skikkelig langsiktig plan med sin investering. Penger løser ikke nødvendigvis LSKs problemer, det man mangler er kompetanse på det sportslige.

          Og det må være åpenhet.

          Kommentar

          • Totti21
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2004
            • 3499

            Opprinnelig skrevet av GIFKanari
            Vil ikke ha noen mer involvert Per Berg om han ikke selv går ut og sier han har lært og fordums feil og nå ihvertfall har en skikkelig langsiktig plan med sin investering. Penger løser ikke nødvendigvis LSKs problemer, det man mangler er kompetanse på det sportslige.

            Og det må være åpenhet.
            Jeg tar gledelig i mot økonomisk hjelp om den er til å bygge en helt annen organisasjon og apparat rundt både det sportslige og markedsavdelingen i LSK.

            Der ligger det soleklart største forbedringspotensialet nå. Ikke i at man henter inn en eller to spillere på millionlønn finansiert av investorer.

            Kommentar

            • GIFKanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2009
              • 8243

              Opprinnelig skrevet av Totti21
              Jeg tar gledelig i mot økonomisk hjelp om den er til å bygge en helt annen organisasjon og apparat rundt både det sportslige og markedsavdelingen i LSK.
              Ja, det kan jo ligne en plan. For med Runar & Torgeir går ingenting i riktig retning.

              Kommentar

              • DoubleHi5
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2011
                • 4073

                Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                Og det må være åpenhet.
                Ja, det er jo lov å drømme. Men at Sportsklubben plutselig skulle vise åpenhet når de aldri tidligere har gjort det, det vil jeg se før jeg tror det!
                Elska þetta félag

                Kommentar

                • krogen
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Aug 2009
                  • 228

                  Vi har fem "lette" hjemmekamper og seks "umulige" bortekamper igjen av sesongen. Det er i hjemmekampene kontrakten skal sikres, og da særlig i kampene mot Tromsø og Mjøndalen. Vinner vi de to, er vi i praksis klare for sesong 42 på rad i øverste divisjon.

                  Kommentar

                  • trigz
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 7080

                    Opprinnelig skrevet av krogen
                    Vi har fem "lette" hjemmekamper og seks "umulige" bortekamper igjen av sesongen. Det er i hjemmekampene kontrakten skal sikres, og da særlig i kampene mot Tromsø og Mjøndalen. Vinner vi de to, er vi i praksis klare for sesong 42 på rad i øverste divisjon.
                    Mjøndalen har kampvilje. Jeg blir ikke overrasket om vi taper der. Tromsø? Dårlige, men har enkeltspillere som overgår våre.

                    Slik jeg ser det, kan vi finne på å gå de neste 11 kampene uten en eneste seier. Hvis vi skulle ryke på et nytt femmålstap på Stabæk til helga (noe som er fullt mulig!), må jo spillernes moral synke gjennom gulvet, snart.

                    Har det noen gang sett mer trøstesløst ut? Ikke som jeg kan huske.
                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                    Kommentar

                    • Roll75
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Dec 2007
                      • 834

                      Jeg mener Kristinson bør kaste inn håndkle selv, dersom vi går på en "stygg en" mot stabæk. Sesongen kan fortsatt bli brukbar, da det er mange kamper igjen. Jeg har bare ikke tro på at han er den beste til å føre skuta resten av året.

                      Kommentar

                      • Totti21
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Mar 2004
                        • 3499

                        Jeg fant forøvrig dette innlegget som jeg var i ferd med å poste her inne 14.oktober i fjor, få dager før vi skulle spille mot godset borte, men som jeg droppet fordi Magnus Haglund offentliggjorde sin avgang samme dag. Mye har endret seg siden den gang, som at vi blant annet ikke klarte det jeg håpet på i de neste kampene og at den positive utviklingen er borte.

                        Lillestrøm er få dager unna en av de viktigste kampene for sesongen da man skal møte regjerende seriemester Strømsgodset på bortebane i en direkte avgjørende kamp for fjerdeplassen, og en liten mulighet på bronsen i Tippeligaen. Fjerdeplasser er ikke noe man normalt sett har jublet så veldig høyt for på Åråsen der man har vært godt vant til å kjempe om medaljer og cupfinaleplasser siden Tom Lund spilte de opp i den øverste divisjon i 1975.
                        Men, nå er det andre tider i LSK, og en fjerdeplass vil gi etterlengtede kroner i kassa igjennom plasseringspenger i ligaen og ikke minst pga muligheten til å spille i Europa. Det siste er også ekstremt viktig for klubben supportere som igjennom mange år var godt vant med å få noen kamper mot utenlandske lag på slutten av sommerferien.

                        Hvem glemmer vel dagen da vi slo det gamle storlaget Torino på bortebane, når Zinedine Zidane var med på å senke LSK i starten av sin karriere for Bordeaux, når Peter Werni handset på streken i en dramatisk fotballkamp mot Twente som sendte oss ut i siste minutt, dramaet som utspant seg blant oss få på stadionet i Sarajevo når LSK presset på for en scoring som ville sende de videre i Champions League kvalifiseringen til et storoppgjør mot Newcastle i en siste avgjørende runde før drømmen om den mektige hymnen spilt på Åråsen kunne bli virkelig.
                        Vi fikk riktignok et oppgjør mot Newcastle på Åråsen et par år senere i Intertotocupen der vi hadde et godt utgangspunkt etter 1-1 i England i første oppgjør etter at Robert Koren og Michael Mifsud hadde vist topp Premier League klasse i 90 minutter. Vi tapte dessverre mot Newcastle på Åråsen med 0-3 i en kamp som huskes best for at bortesupporterne og de engelske kommentatorene ble noe forvirret av at Kanarifansen latet som LSK scoret flere mål enn Newcastle ved å bryte ut i full jubel med påfølgende ras på feltet ved flere anledninger.
                        Tenk deg at den dagen spilte Johan Petter Winsnes back for LSK med spillere som James Milner, Nolberto Solano, Belozoglu Emre, Charles N’Zogbia og Scott Parker på motsatt banehalvdel. Og ikke minst store sterke Shola Ameobi som leverte en av sine beste kamper for Newcastle denne dagen på Åråsen.
                        Disse dagene var vanlig kost for oss på 90- tallet, men de siste årene har vi heller sett frem mot viktig flomlyskamper på Åråsen på høsten i kampen for å overleve. LSK er laget som har vært lengst i den øverste divisjonen, men med få unntak har dette vært i angrepsposisjon. Etter at Tom Nordlie ledet laget til cupfinaletriumf i 2007 har LSK vært involver i nedrykksstriden til langt utpå høsten hver eneste sesong, med unntak av nå.

                        Magnus Haglund har på tre år klart å snu tapermentaliteten som har rådet på Åråsen de siste årene til et lag som igjen kan utfordre de beste med ballbesittende og etter min mening god fotball. Det har vært en lang og tung prosess som definitivt ikke har vært enkel for hverken trenerapparatet eller oss supportere, men nå er vi der igjen. Vi er tilbake i nærheten av toppen og kan spille i Europa til neste år.

                        Kravet til Runar Kristinsson og klubben er ikke nødvendigvis at man skal tilbake dit, men at man i det minste kan drømme om det, slik jeg var så dum å gjøre i oktober 2014 før noe som helst var avgjort. En sesong som lever til ut i oktober enten fordi man er med i cupen eller har en reell sjanse på e-cup eller medalje er et langt steg på veien og der LSK bør være i mine øyne. Ikke bare på lang sikt, men på ganske kort sikt.

                        Kommentar

                        • Rune
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2008
                          • 1229

                          Laget som startet i går hadde en gjennomsnittsalder på 24 år. Til sammenligning hadde det laget som startet hjemme mot Rosenborg i fjor en gjennomsnittsalder på 28 år. Fire spillere er igjen fra det laget som startet mot Rosenborg i fjor. Dersom Kippe og Andersson hadde startet i går, hadde det vært seks spillere igjen av laget fra i fjor.

                          I tillegg til at vi har mistet fem spiller (Riise, Palmason, Vaagan Moen og Fofana) som alle var viktige i form av rutine og kontinuitet, har vi byttet hovedtrener, assistenttrener, vært igjennom en knallhard maktkamp i ledelsen, mistet vår daglige leder og blitt fratrukket poeng på grunn av dårlig økonomi.

                          Jeg mener at potensialt til det laget som startet i går er skyhøyt høyere enn det laget vi hadde i fjor. Men å tro at det ikke tar tid å få denne gjengen opp på et jevnt høyt nivå er i beste fall naivt. Det kommer til å ta ekstra lang tid i en klubb som Lillestrøm, der forventningene og presset spillerne må forholde seg til er noe helt annet enn det spillerne i Bodø, Skien, Drammen, Haugesund og Bærum opplever.
                          "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

                          Kommentar

                          • Folke
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2008
                            • 5955

                            Opprinnelig skrevet av Rune
                            Laget som startet i går hadde en gjennomsnittsalder på 24 år. Til sammenligning hadde det laget som startet hjemme mot Rosenborg i fjor en gjennomsnittsalder på 28 år. Fire spillere er igjen fra det laget som startet mot Rosenborg i fjor. Dersom Kippe og Andersson hadde startet i går, hadde det vært seks spillere igjen av laget fra i fjor.

                            I tillegg til at vi har mistet fem spiller (Riise, Palmason, Vaagan Moen og Fofana) som alle var viktige i form av rutine og kontinuitet, har vi byttet hovedtrener, assistenttrener, vært igjennom en knallhard maktkamp i ledelsen, mistet vår daglige leder og blitt fratrukket poeng på grunn av dårlig økonomi.

                            Jeg mener at potensialt til det laget som startet i går er skyhøyt høyere enn det laget vi hadde i fjor. Men å tro at det ikke tar tid å få denne gjengen opp på et jevnt høyt nivå er i beste fall naivt. Det kommer til å ta ekstra lang tid i en klubb som Lillestrøm, der forventningene og presset spillerne må forholde seg til er noe helt annet enn det spillerne i Bodø, Skien, Drammen, Haugesund og Bærum.
                            Bra, enig. Men ser ingen rød tråd, ingen forandringer når det trengs osv. Er det som bekymrer mest, ikke plasseringen eller ett enkeltstående tap mot RBK. Se Stabæk borte mot Godset, 5 mann rett i strupen på hjemmelaget.

                            Kommentar

                            • GIFKanari
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2009
                              • 8243

                              Opprinnelig skrevet av Rune
                              Jeg mener at potensialt til det laget som startet i går er skyhøyt høyere enn det laget vi hadde i fjor. Men å tro at det ikke tar tid å få denne gjengen opp på et jevnt høyt nivå er i beste fall naivt. Det kommer til å ta ekstra lang tid i en klubb som Lillestrøm, der forventningene og presset spillerne må forholde seg til er noe helt annet enn det spillerne i Bodø, Skien, Drammen, Haugesund og Bærum opplever.
                              Det presset er en myte og et tilbakelagt stadium. Det presset har minket i takt med den stadig synkende interessen fra omgivelsene og media.

                              Kommentar

                              • andersmm
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2006
                                • 5764



                                Så var alt bare fryd og gammen igjen.
                                "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                Kommentar

                                • 10theri
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Oct 2010
                                  • 438

                                  Hva er feil med den statusen? Enda godt å høre at de får frem noen smil igjen, etter fadesen i går. Ellers ville jeg blitt mer bekymra enn jeg alt er for hvordan det skal gå fremover.
                                  Heia Lillestrøm......

                                  Kommentar

                                  • AG-3
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jul 2006
                                    • 1081

                                    Jeg er bekymret over at det virker som ingen vil være igjen i LSK....

                                    Kommentar

                                    • LS89
                                      Kamptrådkongen
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2013
                                      • 3373

                                      Samtidig må det være lov å spørre seg om Runar har den nødvendige tilliten i garderoben.

                                      Kommentar

                                      • Trooond
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Mar 2015
                                        • 1039

                                        Det jeg synes skurrer er måten de som er på vei opp behandles.
                                        Ja, det er fler unge som spiller fast og får tillit, men Pelle har ett poeng.
                                        De som ikke spiller fast, får egentlig ikke tillit. Det jeg hører er at Runar ikke snakker særlig med de. de ikke får konkrete beskjeder om hva som må forbedres for å ta ett steg til. Det hjelper ikke å vise god form på trening og i 2div kamper, Runar velger like gjerne en som viser ganske dårlig form. Spiller de en god kamp på første laget, får de ikke forklaring på hvorfor de ikke er med på neste. Sier Runar at i neste kamp trenger vi fart og gjennombrudd, betyr visst ikke det å bruke de raske spillerene med disse egenskapene. Bytter virker helt tilfeldig, og ingir ingen tillit.
                                        At begge hjelpetrenerene gir råd om hvem som burde spille fordi de viser form og har potensiale, blir ikke hørt på.

                                        Heldigvis er visst arild flink på å gi tilbakemelding til de unge.

                                        Det er vel og minst 2 til av de etablerte unge som ikke ønsker å forlenge.
                                        Så det vil vel si ikke alle er veldig fornøyd?
                                        Er hvertfall mye å gå på både pedagogisk og taktisk, føler jeg.

                                        Sier ikke at Runar ikke kan lære dette, men han burde vel hvertfall snart ta litt av rådene til de rundt seg, er det ikke derfor de er der, eller har han ikke tillit til de?

                                        Kommentar

                                        • Grusom B
                                          Generalissimo Bellisimo
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 6248

                                          To unge som ikke vil forlenge? Sikter du til Stian, eller hvem er det du mener?
                                          Ni principe ni rey...

                                          D10S!

                                          Kommentar

                                          Working...