LSK anno 2015

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Marit
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2010
    • 885

Opprinnelig skrevet av PetterH
    Nå var det vel Gamst som takket nei til LSK, men pytt pytt
    Jeg hørte at det var snakk om Lillestrøm, men det var ikke aktuelt for noen av partene.
    Høres ut som klubben også var negativ. As it should be.
    Andas in och andas ut
    Orkar jag så orkar du

Kommentar

• Mingus
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Mar 2004
      • 193

Klubben har ikke tatt seg råd til Moses som har fremtiden foran seg, er antageligvis minst like sterk sportstlig og vil kunne være en atskillig bedre investering med tanke på fremtidig avkasting. Vi har også store talenter på kant i Kolstad og Ofkir. Jeg tror ikke et øyeblikk på at LSK noen gang vurderte dette seriøst og avslo høflig før media fikk nyss om det. Tipper MGP nå går ut i etterkant og sier det ikke ville vært aktuelt for å redde sin egen ære/stolthet. Tenk å bli avvist av en klubb de slaktet for en drøy uke siden og som han sikkert føler seg litt for god for...

Kommentar

• Børge
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2013
        • 2559

Opprinnelig skrevet av PetterH
        Nå var det vel Gamst som takket nei til LSK, men pytt pytt
        Var vel aldri aktuelt i følge Bjarmann, ref en eller annen avisartikkel.
        Sint og tverr på felt N

Kommentar

• GIFKanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2009
          • 8243

Gamst selv bekrefter jo langt på vei at det var en deal ingen av partene ønsket, så dette er en ikke-sak og Bjarmann kunne godt vært klarere på hvor uaktuelt det var. Da hadde jeg sovet bedre i natt. Hvem skulle han tatt plassen til? Vi hadde vel Hauger på noe tilvarende juniorkontrakt og kilometergodtgjørelse og han gjorde tingene sine bra, hadde ikke likt denne dealen om så bartene betalte hele lønna og litt til.

Kommentar

• Kroktåa
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2015
            • 2962

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
            hadde ikke likt denne dealen om så bartene betalte hele lønna og litt til.
            Om det hadde vært dealen, kunne vi tatt ham. Vi trenger folk i kioskene og billettluka, har jeg hørt.

Kommentar

• 007
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Oct 2013
              • 287

Overgangsvinduet inn til Norge stengte 18/8. De fleste vinduene i Europa stenger 1/9, men jeg håper og tror at ingen selges/gis bort i siste liten hvis det ikke er snakk om veldig store penger. Spillere som oppfyller visse kriterier og er uten kontrakt kan hentes utenfor vinduene, som f.eks. Timisela, men det skjer jo sjeldent. Tar derfor en oppsummering av spillere ut/inn i siste vindu. De bevegelsene som har skjedd etter at vinduet stengte 31/3, men før det siste åpnet 22/7 tar jeg også med. Datoene og navnene henter jeg fra Fiks-lista til NFF (https://fiks.fotball.no/OpenReports/Spillertropp.aspx), og de kan jo ha et etterslep på noen få dager.

Ut A-lagsstallen Inn A-lagsstallen
              6/5 Joachim Osvold (utleid) 21/5 Michael Timisela
              22/7 Bjørn Helge S. Riise 8/7 Jacob Faye Lund
              31/7 Moryke Fofana 24/7 Mohamed Ofkir
              12/8 Amahl W. Pellegrino 3/8 Joachim Osvold (fra utleie)
              17/8 Lum Rexhepi (skade) 3/8 Malaury Martin
              20/8 Håkon Skogseid
              Ut B-lista Inn B-lista
              8/7 Jacob Faye Lund 17/8 Peder Kristiansen
              24/7 Mohamed Ofkir 17/8 Sheriff Sinyan
              17/8 Sondre Karterud 17/8 Henrik Loholt Kristiansen
              17/8 Keivan Ghaedamini 17/8 Petter Mathias Olsen

Som man ser har Joachim Osvold både gått ut og inn. Ut av B-lista og inn i A-lagsstallen har Jacob Faye Lund og Mohamed Ofkir gått. Resten er kun enten inn eller ut.

Tenkte dette kunne være et greit utgangspunkt for å diskutere hvor mye bedre eller dårligere stallen har blitt i dette vinduet.
              Last edited by gorken; 26.08.2015, 12:29. Begrunnelse: Fikk fikset i hvert fall bittelitt på "formateringen"

Kommentar

• Kroktåa
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2015
                • 2962

Nå har vi igjen MIF, FKH og S08 hjemme, og Start, Viking, B/G og Odd hjemme. Jeg mener det er realistisk å forvente 8–10 poeng til sammen på disse kampene. Da havner vi på ca 40 poeng, og 3–4 plasser ned i forhold til fjoråret. Det er i tråd med forventningene før sesongen, og også hva jeg antydet for 3–4 uker siden, da en viss forumgjeng begynte å se nedrykksspøkelser på høylys dag.

Neste år er våre lovende unggutter blitt enda bedre. Vi vil fremdeles ha landets beste skuddstopper, og generelt kanskje det aller mest lovende unge laget i TL. I tillegg kommer et par-tre meget spennende (da) 17–18-åringer fra juniorstallen. Vi mister kanskje Lundemo, og om framgangen fortsetter kommer presset på å selge Friday og Ofkir til sommeren.

Likevel er dette noe å bygge på. Vi har et par nye på vei inn som kan erstatte Timisela, som uansett ikke er mer enn en grei HB. Men vi trenger en forsvarsspiller eller to til, som er bedre med ball enn Kippe. Det er dessverre lenge siden han holdt tippeligastandard i noe annet enn duellspillet. Og vi trenger virkelig en måltjuv, men det er umulig å bestille.

Kommentar

• Børge
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2013
                  • 2559

Opprinnelig skrevet av gilbert
                  - Må skape rutinen fra egen klubb

I et større oppslag i dagens utgave av Romerikes Blad er Torgeir Bjarmann langt inne i planlegginga av 2016-sesongen. For å hevde seg mer stabilt framover trengs mer rutine, en kan ikke regne med at 19-20 åringene, som har vært gode i mange kamper i år, skal være stabile over tid. Kippe, Knudtzon (som en er i dialog med, og har god tro at det vil ordne seg med), Amundsen, Skogseid og Martin er blant de en regner som den rutinerte stammen. Noen må ut for å få plass til et par tre nye, helst rutinerte, spillere neste år, men dersom en ikke lykkes må en bygge opp egne spillere til rutinerte stamspillere.

Mye er uavklart ennå: Timisela har levert i overkant av hva en venta, og vi snakker med rådgiveren hans. Foreløpig har Bjarmann ikke forhandla med Stian Ringstad. Ekstremt skaderammede Nordermoen og Rexhepi må diskuteres med. Det forhandles med Ofkir om forlengelse utover 2016. Klubben vil gjerne ha med Lundemo videre også etter 2016, men vet ikke om det er mulig. En må se an status for fysikk og helse for Johan Anderson. Posisjonene disse to har i spillet er viktige, men kanskje må en se etter erstatninger eller utvikle egne spillere til disse rollene. Ingenting er bestemt om Finnur Orri Margeirsson (kontrakt bare ut 2015), som også må diskuteres. Økonomien ser nå ut til å være slik at det (omsider) bør være mulig å få bedre betalt ved å selge når en vil og ikke når en må, slik det har vært de siste åra. Når vi nå snart har fått på plass en ny generasjon med spillere som kan konkurrere, er det naturligvis et mål å komme ut Europa igjen; der er det nå inntekter å hente, til forskjell fra de gangene LSK ofte var der tidligere.

(Kort sammendrag av noen hovedpunkter)

gilbert
                  For å unngå chatting i nyhetstråden, tar jeg en liten kommentar her vedrørende størrelse på stallen: uttalt mål om stallen i størrelse er syv forsvarsspillere, syv midtbanespillere, fire spisser og to-tre keepere (antar da at en eventuelt tredje er en junior). Altså 20-21 spillere er malen. Kom frem av artikkelen Gilbert omtaler.

PS: vi som abonnerer på RB+, kunne allerede mellom 21.00 og 22.00 lese dette i dagens avis. Da var den klar til å lastes ned, noe som følger med i abonnementet.
                  Sint og tverr på felt N

Kommentar

• GIFKanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2009
                    • 8243

Får håper det ikke går noen personlig prestisje i å forlenge med Margeirsson. Bonke er allerede bedre og bakfra kommer Sheriff opp som lokal og noe som burde satses på. Utlendinger som ikke er førstelagsspillere og/eller talenter bør fases ut, ingenting er et bedre signal ovenfor de yngre, spesielt når klubben har såpass mange spennende emner som kommer opp bakfra i tillegg. Nordermoen er bare skada og det kan ikke klubben satse videre på slik ståa er. Nesten sjokkerende at skulderskaden han pådro seg mot Lørenskog satt ham ut så lenge og at han likevel fullførte første omgang der.

Når man uttaler seg slik rundt Lundemo tar jeg ham allerede for tapt, det type ordvalg har vi sett mange ganger før med samme sluttresultat når vinduet åpner. I så fall fryktelig synd for LSK, håper man i det minste klarer finne en klubb i utlandet. En solid spillende midtstopper må være pri en. Jeg ser ingen enkelt posisjon som kan gjøre et større utslag for det Runar selv har sagt han vil gjøre for "å skape en spillestil LSK kan være stolt av i fremtiden". Ønsker virkelig at det kommer tydeligere signaler her. Presisjonen og kvaliteten må opp mange hakk i oppspillsfasen, både når det gjelder korte og lengre pasninger.

Kommentar

• LS89
                      Kamptrådkongen
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2013
                      • 3410

Virkelig mye positivt og gledelig det som skjer i klubben om dagen, først og fremst tenker jeg på kontraktsituasjonen med våre spillere. På løpende bånd har vi signert nye kontrakter med Bonke, Kolstad, Amundsen, Friday, Ofkir og i dag Origi. Selve grunnstammen og fremtiden for denne klubben. I tillegg er det snakk om nye kontrakter for Erling, Stian og Lundemo. Og alle virker positive! Stabilitet er nøkkelordet, som igjen skaper trygghet og relasjoner. I tillegg har vi gjort smarte signeringer i Martin og Skogseid. Rutinerte spillere som er gull verdt i ett ungt lag.

Stor kudos til den jobben Torgeir gjør og har gjort. Samtidig er det også lov å skryte av Runar for resultatene denne sesongen. Som ny trener og viktige nøkkelspillere ute med skade hele sesongen, bærebjelke som Riise forsvant, og en spiller som Fofana som dro i sommer har han gjort dette laget til sitt eget med de spillerne han har til rådighet til å bli et stabilt TL-lag. Neste år kommer disse gutta til å steget enda lenger. Vi er 16 poeng over kvalikplass, med en kamp mindre spilt, mulig 19 poeng over etter søndagen. Det er absolutt innenfor "budsjettet" med forutsetninger, skader, økonomi etc.

Kommentar

• _Jonern
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 4397

Dette laget her har all verdens potensiale! Vi har en glimrende keeper, forsvaret holder stort sett god Tippeligastandard. Vi har arbeidsmaur i f.eks Bonke. Vi har kreative spillere i f.eks Moa og Friday, og vi har ikke minst enorm hurtighet fremover og er fantastisk farlige på kontringer. Det beste er at samtlige av de som starta i dag har kontrakt også neste sesong, pluss de fleste av de som er ute med skade. Blir vi bedre på presisjon og holde litt mer i kula, samt unngå salg, så kan 2016 bli en opptur!

Kjør da Sportsklubben!
                        ..................

Kommentar

• flisbyen
                          Utestengt
                          • Sep 2010
                          • 305

Opprinnelig skrevet av _Jonern

Kjør da Sportsklubben!
                          Ønsker du ikke Sportsklubben noe godt? Siden du melder negativt..

Kommentar

• _Jonern
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 4397

Opprinnelig skrevet av flisbyen
                            Ah, faen sorry! Det er motsatt ja. Hehe
                            ..................

Kommentar

• dollyholly
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jul 2007
                              • 965

Synd med det jævla poengtrekket nå. Hadde hatt mye å spille om mot Odd. Godset slår Vif hjemme og med seier er vi et poeng bak og bedre målforskjell.

Kommentar

• kunden
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2005
                                • 2428

Opprinnelig skrevet av dollyholly
                                Synd med det jævla poengtrekket nå. Hadde hatt mye å spille om mot Odd. Godset slår Vif hjemme og med seier er vi et poeng bak og bedre målforskjell.
                                Uansett hva nff har bestemt så vil vi ev være bedre enn vif for tredje året på rad om det scenariet skulle skje. Selv hadde jeg et håp om at vi både skulle klare å passere mfk og vif på tabellen foran forrige runde. Det blir som pest eller kolera, men allikevel, et lite plaster på såret om vi taper for oddrane er at mfk ikke får den mye omtalte fjerdeplassen

Kommentar

• Grusom B
                                  Generalissimo Bellisimo
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 6248

Bare idioter som regner med minuspoenget. Det ble gitt for å statuere et eksempel ut av noen ingen i media kom til å ville lage bråk av. Minuspoenget finnes ikke. Vinner vi mot Odd og Søpla taper teller jeg 2015 som 7.plass.
                                  Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• jerven
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2007
                                    • 272

Opprinnelig skrevet av Grusom B
                                    Bare idioter som regner med minuspoenget. Det ble gitt for å statuere et eksempel ut av noen ingen i media kom til å ville lage bråk av. Minuspoenget finnes ikke. Vinner vi mot Odd og Søpla taper teller jeg 2015 som 7.plass.
                                    Hvis minuspoenget fører til at vif blir flyttet foran oss på tabellen vil det bli stående som et eksempel på hvor absurd hele systemet til NFF er. LSK blir flyttet bak vif på tabellen på grunn av økonomisk rot. WTF??? Neste år sender vi hele regnskapet med noter og det hele på pølsepapir for demonstrere.

Andre klubber går konkurs midt i sesongen, må stille halve sesongen med et juniorlag før de rykker ned, eller må møte i retten for svindel uten at NFF klarer å fange det opp på forhånd. Jeg har ingen tro på at systemet til NFF er et godt verktøy for å holde orden på klubbøkonomien i tippeligaen.

Kommentar

• Dinho
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2006
                                      • 884

Opprinnelig skrevet av flisbyen
                                      Bli kjørt da Sportsklubben??

2015 står som et år hvor Torgeir og Runar har truffet utrolig godt med spillerlogistikken. Troppen har en flott mix av ferdigheter, både offensivt og defensivt. Fin spredning mellom erfaring og ung energi. Selv flere av de yngre spillere i troppen som fremstår som naturlige ledere.

Dette laget kan nå så langt som det selv ønsker. Det samme gjelder flere av de yngre spillerene. I fjor var Lundemo det største talentet. I år er han, etter min mening, blitt forbigått av Friday, Ofkir og Bonke. Det er hard konkurranse om å være det største talentet i LSK. Hvilket stort kompliment det er for LSKs ungdomsavdeling samt overgangspolitikk vedrørende unge spillere. Hatten av for et sterkt 2015 fra den sportslige ledelsen og UA.

Vi gleder oss til 2016. Kanskje det burde lages en ny tråd? LSK anno 2016?
                                      twitter @amundsakis
                                      ΘΥΡΑ 13

Kommentar

• AG-3
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jul 2006
                                        • 1081

Opprinnelig skrevet av Dinho
                                        2015 står som et år hvor Torgeir og Runar har truffet utrolig godt med spillerlogistikken. Troppen har en flott mix av ferdigheter, både offensivt og defensivt. Fin spredning mellom erfaring og ung energi. Selv flere av de yngre spillere i troppen som fremstår som naturlige ledere.

Dette laget kan nå så langt som det selv ønsker. Det samme gjelder flere av de yngre spillerene. I fjor var Lundemo det største talentet. I år er han, etter min mening, blitt forbigått av Friday, Ofkir og Bonke. Det er hard konkurranse om å være det største talentet i LSK. Hvilket stort kompliment det er for LSKs ungdomsavdeling samt overgangspolitikk vedrørende unge spillere. Hatten av for et sterkt 2015 fra den sportslige ledelsen og UA.

Vi gleder oss til 2016. Kanskje det burde lages en ny tråd? LSK anno 2016?
                                        Så enig.
                                        Synes vi alle skal unne oss et øyeblikk og applaudere jobben klubben, Bjar og Runar har gjort med ressursene de har hatt tilgjengelig. Ikke lenge siden vi var ei økonomisk branntomt totalt blottet for gode fremtidsutsikter.
                                        Nå sitter vi igjen med purunge juveler med spitzenklässe og pondus, geniale innkjøp fra lavprishylla som hever laget og ikke minst at vi ikke har blødd mere etter at profiler har reist ut porten.
                                        Bra jobba!

Kommentar

• GIFKanari
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2009
                                          • 8243

Veldig spent på Falkeborn også. En venstrebeint høyreback? Er dette et bevisst valg spillemessig, en back som søker inn i banen fordi vi har en utprega høyrebeint høyrekant? En kjapp og sterk back etter Powells mening, som bomber opp og ned langs kanten, men hvor effektivt kan han gjøre det med feil bein? Eller er han i realiteten tobeint?

Kommentar

Working...