LSK anno 2015

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Børge
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2013
    • 2558

    Enkelt og greit - LSK har begynt å stå distansen ut. Tidligere glapp det på slutten av kampene og putte nødvendige mål fiksa man ikke. Så langt i år, er det kun Molde og Odds som har putta flere mål de siste 15 minuttene med sine 12 mål. LSK og Viking har 11 mål. I andre enden av banen er det snurpa igjen: kun Odds er like gjerrige de siste 15 minuttene. 3 mål baklengs de siste 15 minutte er bra. Viking og MFK har sluppet inn 4 hver.

    Lag som putter mange på slutten av kampene og er gjerrige bakover, er topplag. Dette er bilde på hvordan laget har utviklet seg i år. Så kan de som ønsker å klage på de seks poengene se siste to kampene har gitt på tross av en rekke sjanser i mot og en scoring helt på tampen mot Sogndal. Det kjennetegner lag i flyt. Hvis det er feil, går man i RBK-fella: t.o.m. Hamren var ikke bra nok der oppe når dem vant nesten hver eneste kamp og tok seriegull. Hvorfor? Putta ikke nok mål hjemme og spilte ikke underholdene nok.... Jeg er glad i tre poeng. I hvertfall når man holder med LSK og har opplevd nok elendighet de siste årene.

    Det bygges ny vinnerkultur på Åråsen om dagen. Jeg er i hvertfall fornøyd med det, så kan dem som føler for å klage på at laget ikke taper gjerne gjøre det!
    Sint og tverr på felt N

    Kommentar

    • Frode D. Homb
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Dec 2003
      • 982

      Meget bra innlegg. Revolusjonen spiser sine barn, er et uttrykk vi bruker i historiefaget når revolusjoner går galt. RBK gjorde revolusjon og siden det har de spist trenerne sine til middag fordi ingen ting er bra nok. Ingen er som idealene og supporterne og klubben går stadig lengre for å dyrke og hylle "revolusjonens" far. Koteng gikk ut og sa, da Eggen ble hyllet, at han var verdens beste trener....

      LSK må aldri bli en sånn klubb, da kommer vi ikke videre. Det er lenge siden Joe Hooely, Arne Erlandsen og andre legendariske trenere nå. Vi må legge gullsnakket bak oss, kanskje vi til og med kan utfordre i toppen neste år om prosjektet vi nå er inne i, kan fortsette.
      Last edited by Frode D. Homb; 08.09.2014, 12:19.

      Kommentar

      • Kay
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2004
        • 763

        Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
        Vi må legge gullsnakket bak oss, kanskje vi til og med kan utfordre i toppen neste år om prosjektet vi nå er inne i, kan fortsette.
        Gullsnakket ? Treneren vår snakker om nedrykk og overprestering. Og neste år skal stallen svekkes og bærebjelken i spillestilen hans forsvinner antaglig.

        Kommentar

        • Tvilling
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2006
          • 1472

          Opprinnelig skrevet av Kay
          Gullsnakket ? Treneren vår snakker om nedrykk og overprestering. Og neste år skal stallen svekkes og bærebjelken i spillestilen hans forsvinner antaglig.
          - Det var da svært så optimistisk, nesten like optimistisk som enkelte sa at "sesongen var over - og Adecco-neste" da Gabrielsen ble solgt.
          Neste år vil klart bli preget av hvem som blir, men inntil det motsatte er bevist - så vil vi fortsette å bygge opp og fram!

          Kommentar

          • Kay
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jan 2004
            • 763

            Opprinnelig skrevet av Tvilling
            - Det var da svært så optimistisk, nesten like optimistisk som enkelte sa at "sesongen var over - og Adecco-neste" da Gabrielsen ble solgt.
            Ja, slik som vår kjære trener gikk ut i RB.

            Kommentar

            • Tvilling
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Nov 2006
              • 1472

              Opprinnelig skrevet av Kay
              Ja, slik som vår kjære trener gikk ut i RB.
              Vel, han har seinere påpekt at nye spillere (som han visste måtte komme til lav kostnad) har prestert over det man "kunne forvente". Ser den uttalelsen mer som et kort å ha om utviklingen ville bli hardt rammet, og som et varsko jfr stallen man hadde. DA ville den artikkelen kunne vært grei å ha som vedlegg til CV'en...
              - Nå ble det riktignok også solgt færre spillere enn man kunne ha fryktet, i og med at Ringstad og Fofana ble værende. Det kan bli utslagsgivende.
              Men å avkrive neste års stall nå, nei det blir ikke aktuelt!

              Kommentar

              • Frode D. Homb
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Dec 2003
                • 982

                Opprinnelig skrevet av Tvilling
                - Det var da svært så optimistisk, nesten like optimistisk som enkelte sa at "sesongen var over - og Adecco-neste" da Gabrielsen ble solgt.
                Neste år vil klart bli preget av hvem som blir, men inntil det motsatte er bevist - så vil vi fortsette å bygge opp og fram!
                Jeg formulerte meg litt dårlig. Det jeg mener er at enkelte her inne klager selv når vi ligger på fjerdeplass. Da tenker jeg at de har noen idealer som blir litt vanskelig å strekke seg etter gitt de ressursene vi har. Vi har noe på gang. Laget vårt er solid og vi kan fort være der vi er nå når serien er ferdig. Det ser meget lovende ut.

                Kommentar

                • _Jonern
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 4380

                  Mange her inne var klare for nedrykk allerede før sesongstart. Tynn stall var et av argumentene. Før utsagnet til Haglund om mulig nedrykk, så hadde vi nettopp måtte kvitte oss med Østli, Høiland og Gabrielsen. I tillegg var Kippe langtidsskadd og Ringstad slet med småskader. I en liten periode hadde vi kun Magnar og SKM tilgjengelig i forsvaret. Er vel ikke ekstremt rart at Haglund var litt fortvilet på det tidspunktet? Uansett, hvorfor i det hele tatt bry seg om det når vi er med i medaljekampen i stedet? Det er vel tross alt det viktigste. Apropos medaljekamp så er det jo greit å nevne at Alexander Søderlund er ute i 4-6 uker med strekk
                  ..................

                  Kommentar

                  • lars p
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • Nov 2005
                    • 190

                    Opprinnelig skrevet av _Jonern
                    . Apropos medaljekamp så er det jo greit å nevne at Alexander Søderlund er ute i 4-6 uker med strekk

                    Karma !

                    Kommentar

                    • Geirfugl
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Nov 2006
                      • 561

                      Ser på Kampanje at DnB vil satse mer på fotball, og at i klubbene vil de helst eie alt fra topp til bredde. Er det dette som er vanskelig i LSK, jf tidl prat i tråden?
                      Siden eller dokumentet du leter etter finnes ikke, har endret navn eller er midlertidig utilgjengelig.
                      Last edited by Geirfugl; 09.09.2014, 19:31. Begrunnelse: Leif

                      Kommentar

                      • Børge
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2013
                        • 2558

                        LSK har de siste årene vært godt skånet for skader, med unntak av noen perioder som feks mai i 2013. Blir spennende å se hvordan det blir fremover. Geir Kåsane forsvinner til Polen med øyeblikkelig virkning og gjenforenes med Henning Berg. Har uten tvil vært en viktig brikke i skadeforebyggende og rehabilitering samt oppbygging av spillernes fysikk.

                        Sak på rb.no. Sitter på mobil, så jeg overlater jobben med å legge inn i nyhetstråden til andre.
                        Sint og tverr på felt N

                        Kommentar

                        • RSP
                          Moderator
                          • Aug 2004
                          • 10498

                          Moderatormelding:
                          Diskusjonen om medlemssjekk på feltet tas i denne tråden: ​http://kfl.no/debatt/showthread.php?...t=medlemssjekk. En mengde innlegg flyttet.

                          Kommentar

                          • Børge
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2013
                            • 2558

                            Litt vel spennende å se hvem som trener LSK i 2015. Haglund skal gi svar om ca 2-3 uker leser jeg på vg.no. Aktuelle kandidater er Runar Kristinsson, Morten Tandberg og Kent Bergersen. Runar Kristinsson? Ja takk. Kent Bergersen? Definitivt ellers takk. Morten Tandberg? Tja... Gjort det veldig bra i Bærum, men litt lite erfaring pr d.d. - jeg lar meg ikke vippe over i hans retning på tross av gode resultater og et flott intervju. Skal litt mer til for at jeg skal få trua. Ender LSK opp med Kent Bergersen i 2015, vil det føles som å våkne opp fra mareritt - den mannen er en god assistent, men LSK trenger en hovedtrener.

                            Edit: Først og fremst håper jeg selvsagt at Haglund fortsetter.
                            Last edited by Børge; 22.09.2014, 09:45.
                            Sint og tverr på felt N

                            Kommentar

                            • Playboy1
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2003
                              • 2151

                              Ja takk til Tandberg eller Kristinsson .
                              Kent Bergersen uffa..meg , utrolig at han er nevnt i det hele tatt.
                              Men jeg trur han er kompis av Bjarmann vel ?

                              Kommentar

                              • DoubleHi5
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2011
                                • 4073

                                Opprinnelig skrevet av Playboy1
                                Ja takk til Tandberg eller Kristinsson .
                                Kent Bergersen uffa..meg , utrolig at han er nevnt i det hele tatt.
                                Men jeg trur han er kompis av Bjarmann vel ?
                                Mulig det, men jeg tror definitivt at Bjarmann eventuelt vil gå for den han mener vil gjøre den beste jobben for klubben, kompis eller ikke! Og hvis det jeg har hørt er riktig, har Bjarmann et veldig godt forhold til, og har holdt kontakten, også med Runar Kristinsson. Og til Ståle Solbakken også, bare for å ha nevnt det! Var det ikke Bjarmann og Solbakken som tidligere drømte om en gang i fremtiden å lede LSK sammen? (Uten at jeg mener at Ståle eventuelt er aktuell nå.)
                                Elska þetta félag

                                Kommentar

                                • Playboy1
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2003
                                  • 2151

                                  Jo da , regner med at Bjarmann tenker LSK sitt beste.
                                  Ble bare litt "sarkastisk"når Bergersen er nevnt

                                  Kommentar

                                  • Frode D. Homb
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Dec 2003
                                    • 982

                                    Jeg håper på Magnus Haglund, men en islandsk trener er også bra, særlig hvis det blir Runar Kristinsson. De to andre som nevnes må ha tilstrekkelig autoritet for å hanskes med en sterk spillergruppe. Haglund har i tillegg til god kompetanse også en personlig autoritet og ro som smitter over på spillergruppen. Hadde Magnus vært født i middelalderen, så hadde han vært høvding i Gøtaland.

                                    Kommentar

                                    • reka
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Aug 2005
                                      • 13277

                                      Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
                                      Hadde Magnus vært født i middelalderen, så hadde han vært høvding i Gøtaland.
                                      Neppe, men han ville sikkert ført det opp på CV'en.

                                      Kommentar

                                      • DoubleHi5
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2011
                                        • 4073

                                        Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
                                        Hadde Magnus vært født i middelalderen, så hadde han vært høvding i Gøtaland.
                                        Tidlig middelalder, Høymiddelalderen eller Senmiddelalderen?

                                        Hentet fra Store norske leksikon:

                                        "Den tidlige middelalder kjennetegnes ved økonomisk nedgang. Jordbruk og selvforsyningshushold dominerte. Andre stikkord er folkevandringer og uro, helt fra 400-tallet og frem til vikingtogene tok slutt på 1000-tallet. Et tredje kjennetegn er kulturell stagnasjon; tiden fra ca. 850 til ca. 1000 betegnes gjerne som de mørke århundrer."

                                        "Høymiddelalderen faller sammen med pavekirkens glansperiode og kampen mellom verdslig og geistlig makt, korstogene og europeisk ekspansjon, ..."

                                        "Senmiddelalderen betraktes igjen som en oppløsningstid med en katastrofal befolkningsreduksjon og nedgang i handel og jordbruk."


                                        (Mine uthevinger!)

                                        Sorry, klarte ikke å dy meg!
                                        Elska þetta félag

                                        Kommentar

                                        • Frode D. Homb
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Dec 2003
                                          • 982

                                          Opprinnelig skrevet av reka
                                          Neppe, men han ville sikkert ført det opp på CV'en.
                                          Det lar vi meg som historiker avgjøre. Så kan du være Nostradamus som i vinter.

                                          Kommentar

                                          Working...