LSK anno 2015

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • HSft
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2004
    • 6079

    Opprinnelig skrevet av fjacob82
    Tror du skal håpe lenge. Kan ikke se at vi skal ha noen sjangs i havet for å sikre oss Bjørn. Molde med CL kvalik, og langt sterkere øknomiske muskler enn oss
    Spørs vel om de er interessert med alle skadeproblemene og om han vil bli værende og trene på plastikken. Tror ikke han er hos oss neste sesong, men du må da la meg håpe og drømme?

    Kommentar

    • Yellow-not-jella
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Mar 2009
      • 1606

      Jeg håper/mener Rune har helt rett. Det frigjøres midler nå, når Hæggis/Mjelde er gånn.

      Kommentar

      • Kay
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2004
        • 763

        Hjelper lite at det frigjøres midler hvis vi har lønnstak som de viktigste spillerne ikke er villige til å spille for. Når det er sagt så er jeg enig i at lønnstak nok er riktig for klubben, men vi skulle kanskje hatt en paragraf som gav oss mulighet til å lønne 2-3 "stjernespillere" til ett nivå over lønnstaket. Problemet er at i Norge så blir det bråk av sånt.

        Kommentar

        • Tittil
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Apr 2009
          • 341

          Opprinnelig skrevet av Kay
          Hjelper lite at det frigjøres midler hvis vi har lønnstak som de viktigste spillerne ikke er villige til å spille for. Når det er sagt så er jeg enig i at lønnstak nok er riktig for klubben, men vi skulle kanskje hatt en paragraf som gav oss mulighet til å lønne 2-3 "stjernespillere" til ett nivå over lønnstaket. Problemet er at i Norge så blir det bråk av sånt.
          Det er ikke noe problem at investorer dekker det lønnsgapet som eventuelt er nødvendig for å signe en eller flere stjernespillerene.

          Kommentar

          • GIFKanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2009
            • 8243

            Får vi med Yohan videre, har vi ikke neste år med Bonke og Lundemo med ham sentralt på midten et godt utgangspunkt for å kunne dyrke mer av et "pressing game"? Spesielt med to backer med strikkmotor som Riise og Kind Mikalsen i tillegg? Det blir en formasjonskabal utifra hva vi har tilgjengelig nå, men spiller man kortene sine riktig kan neste år bli enda bedre for LSK. Det er noen skjebnevalg man står ovenfor, for det begynner virkelig å danne seg en god blanding, ikke bare av ungt og gammelt/eldre, men også av kreativitet og arbeidskapasitet.

            Nå gjelder det å trå riktig, ellers kan alt rase sammen. Jeg folder hendene.

            Kommentar

            • Ola
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2003
              • 1651

              Opprinnelig skrevet av GIFKanari
              Får vi med Yohan videre, har vi ikke neste år med Bonke og Lundemo med ham sentralt på midten et godt utgangspunkt for å kunne dyrke mer av et "pressing game"? Spesielt med to backer med strikkmotor som Riise og Kind Mikalsen i tillegg? Det blir en formasjonskabal utifra hva vi har tilgjengelig nå, men spiller man kortene sine riktig kan neste år bli enda bedre for LSK. Det er noen skjebnevalg man står ovenfor, for det begynner virkelig å danne seg en god blanding, ikke bare av ungt og gammelt/eldre, men også av kreativitet og arbeidskapasitet.

              Nå gjelder det å trå riktig, ellers kan alt rase sammen. Jeg folder hendene.
              Godt sagt. Vi kan risikere å miste både Magnar, Palmi, Petter og Johan - og slik jeg tolker alvoret i økonomien tror jeg det er særdeles realistisk at vi mister de tre sistnevnte. Hvis Bonke tar nivået og Runar har med seg et par Islandske unggutter så kan fortsatt neste år bli OK. Vi kan starte sesongen '15 med denne;

              Origi
              Riise-Kippe-Amundsen-Simen
              Erling-Bonke-Lundemo-Fofana
              Fred-Pelle

              Det kan være grunnstammen i noe som er godt nok til å komme seg fint gjennom sesongen midt på tabellen.

              Kommentar

              • klippen
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2009
                • 251

                Opprinnelig skrevet av Ola
                Godt sagt. Vi kan risikere å miste både Magnar, Palmi, Petter og Johan - og slik jeg tolker alvoret i økonomien tror jeg det er særdeles realistisk at vi mister de tre sistnevnte. Hvis Bonke tar nivået og Runar har med seg et par Islandske unggutter så kan fortsatt neste år bli OK. Vi kan starte sesongen '15 med denne;

                Origi
                Riise-Kippe-Amundsen-Simen
                Erling-Bonke-Lundemo-Fofana
                Fred-Pelle

                Det kan være grunnstammen i noe som er godt nok til å komme seg fint gjennom sesongen midt på tabellen.
                Dette må være en av LSK-historiens billigeste lagoppstillinger. Av de 11 startene er det vel bare Kippe og Riise som har litt høy lønn(spesielt Riise). Mens resten stort sett er billige i drift. For økonomien er det meget bra, for det sportslige er det selvfølgelig ikke alt for bra. Men ikke så aller verst heller.

                Husk forresten at om PVM, Johan, Palmi og Magnar forsvinner(i tillegg til at Mjelde allerede har dratt) og at Runar sannsynligvis vil være en del billigere i drift enn Haglund så har vi frigjort MYE lønnsmidler. Dette bør jo gi rom for å hente et par spillere.

                Kommentar

                • Folke
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2008
                  • 5955

                  Opprinnelig skrevet av Ola
                  Godt sagt. Vi kan risikere å miste både Magnar, Palmi, Petter og Johan - og slik jeg tolker alvoret i økonomien tror jeg det er særdeles realistisk at vi mister de tre sistnevnte. Hvis Bonke tar nivået og Runar har med seg et par Islandske unggutter så kan fortsatt neste år bli OK. Vi kan starte sesongen '15 med denne;

                  Origi
                  Riise-Kippe-Amundsen-Simen
                  Erling-Bonke-Lundemo-Fofana
                  Fred-Pelle

                  Det kan være grunnstammen i noe som er godt nok til å komme seg fint gjennom sesongen midt på tabellen.
                  Ringstad som vb, Fofana over på høyere (eller opp på topp og Pelle på høyre) også setter vi Simen på venstre. Erling som super innbytter, uten press og masse slitne motstandere.

                  Kommentar

                  • mats
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Mar 2008
                    • 621

                    Tror vi beholder noen av de 4 som er uten kontrakt. Optimalt med alle, men da må nok noen investorer på banen.

                    Kommentar

                    • DoubleHi5
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2011
                      • 4092

                      Opprinnelig skrevet av Ola
                      Vi kan risikere å miste både Magnar, Palmi, Petter og Johan - og slik jeg tolker alvoret i økonomien tror jeg det er særdeles realistisk at vi mister de tre sistnevnte.
                      Jeg er redd du fort kan få rett. I tillegg vet vi at kjøpeklubben vel tidligere har prøvd seg på Fofana, at klubben selv lanserte han som et salgsobjekt allerede i våres og at han har kontrakt bare ut 2015. Jeg er livredd for at kjøpeklubben og andre gribber kommer til å prøve seg på talentene våre. Alle vet hvordan LSKs økonomi er og det er jeg redd de kommer til å prøve å utnytte til det ytterste.

                      La oss håpe styret raskt kan sikre økonomien fremover og at de har is i magen når svina kommer med skambud!
                      Elska þetta félag

                      Kommentar

                      • klippen
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2009
                        • 251

                        Gitt at vi reforhandler de nevnte fire på greie betingelser, eventuelt mister de og signerer nye og billige spillere tror jeg økonomien skal være såpass under kontroll at vi ikke lenger er tvunget til å selge. Har på ingen måte full oversikt, men da må lønnsnivået i klubben var såpass lavt at klubben kan klare seg. Selv uten spillersalg.

                        Jeg er egentlig ikke veldig bekymret for økonomien i 2015, gitt at vi kommer oss gjennom de neste månedene. Jeg tror perioden fra nå til februar/mars blir ekstremt utfordrende likviditetsmessig. Dermed blir inntektene fra for eksempel sesongkortsalg utrolig viktige. Jeg håper klubben kommer i gang med dette raskt etter sesongslutt og utnytter en avslutning på sesongen som forhåpentligvis kan hjelpe sesongkortsalget litt på vei.

                        Kommentar

                        • gilbert
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 3208

                          De økonomiske rammene for den sportslige satsinga i 2015 blir (se Nyhetstråden for oktober) i følge RB kutta med fire millioner i forhold til 2014. Dette er langt mindre enn det kuttet fra 40 til 30 millioner RB gjetta/anslo i september. Da Bjarmann fikk disse rammene, sa han at dette skulle de klare, var tydelig letta, og begynte straks samtaler med de tre musketerer (PVM, JRA, PRP; Magnar Ødegaard er det helt opp til kjøpeklubben om vi får beholde i 2015).

                          At alle fire forsvinner ser jeg som lite sannsynlig; å beholde to eller tre er kanskje optimistisk, men ikke umulig, blant annet fordi Mjelde nå får gå til hvalfangerne. Selv med en eller to av disse har vi en slagkraftig 11'er, noen gode utfordrere på benken, og da blir det plass og økonomisk rom til flere nye spillere, som de prøvespillerne vi alt har hatt innom (Rauschenberg, Vilhjalmsson, og flere kommer). Et par-tre av juniorene (som Jørgen Kolstad) vil heller ikke være altfor dyre, og vil helt sikkert få sjanser i 2015.

                          gilbert

                          Kommentar

                          • El Caco
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2009
                            • 2286

                            Fra nyhetstråden:
                            Opprinnelig skrevet av Børge
                            Notis i dagens RB: Spill i Europa for Fugla kan bli en realitet, selv om 4. plassen røk i runde 29. Plasseringen på Fair-Play tabellen, som er relativt jevn i toppen, kan gjøre at LSK kommer seg ut. Bla positivt spill, som er en av faktorene, i de to siste kampene kan bringe LSK oppover tabellen.

                            Egen kommentar: så for vi se hvordan NFF sin subjektive meninger slår ut til sist...
                            Med 8-1 og 0 gule/røde kort de siste to hjemmekampene bør vi jo ha falt noen plasser hos NFF vel? (derp)

                            Sist oppdatert 1. oktober: http://www.fotball.no/nff/Fair-Play/...r-Play-toppen/
                            Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                            Kommentar

                            • mrognan
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Aug 2008
                              • 846

                              Tenkte jeg skulle skrive noe om dette i går, men ettersom nav er ett av lagene foran oss på fair play-tabellen (på forrige offentliggjorte tabell), så tviler jeg på at vi ender som det øverste av de lagene som ikke allerede er klare for E-cup gjennom seriespill.
                              Viking var det andre laget som lå foran oss.
                              Siden den tabellen ble lagt fram, så har Viking fått 4 gule kort, LSK 5 og nav 6. Ingen har fått røde kort. Viking og nav har spilt rævva fotball, LSK har spilt underholdende og god fotball i hvert fall de to siste rundene.
                              Ettersom fair play-tabellen kan gi E-cup plass, så burde vel alle rapporter være offentlig tilgjengelige etter hver kamp slik at man kan se om nff driver med fair play?
                              Morten

                              Kommentar

                              • LasseN
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2005
                                • 1610

                                Fair play kriteriene til nøff er så vage at de ikke er verdt papiret de er skrevet på. De kan påvirke den tabellen som de vil uten at noen kan protestere. Så at det blir Fair play-europaplass på oss er omtrent som å vinne i lotto.
                                LasseN

                                Kommentar

                                • Stray Cat
                                  Moderator
                                  • Aug 2008
                                  • 5916

                                  Nå er jeg fristet til å inngå et sjeldent veddemål. Hvis LSK skulle få en fair-play plass står ikke verden til over nyttår.

                                  Ikke glem at røde og gule kort har mindre verdi i denne rangeringen, at positivt spill er en helt subjektiv vurdering OG at supportene vurderes. Da snakker vi ikke om engasjement på tribunen og god stemning, men om en subjektiv vurdering. En liten ytring om at linjemann er ræva, så ryker den.

                                  Dette er ren synsing og i tillegg er synsingen hemmelig. De liker oss ikke - dermed kan vi glemme europaspill.
                                  For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                                  Kommentar

                                  • klippen
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2009
                                    • 251

                                    Er det noe spesielt økonomisk oppside ved E-cup om man ikke kvalifiserer seg for gruppespill? Noe som er lite realistisk at vi gjør.

                                    Kommentar

                                    • BroganTrundler
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jul 2014
                                      • 665

                                      Tenk at det er en stor mulighet for at Viking, et lag som egentlig ikke har spilt fotball siden Juni, kan få en Europa-plass. Grøss og gru.

                                      Kommentar

                                      • HSft
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2004
                                        • 6079

                                        Opprinnelig skrevet av BroganTrundler
                                        Tenk at det er en stor mulighet for at Viking, et lag som egentlig ikke har spilt fotball siden Juni, kan få en Europa-plass. Grøss og gru.
                                        Blir første gang på et par år at ingen lag i 1. div spiller europacup!

                                        Så kvalitetsmessig blir det uansett et steg opp.

                                        Kommentar

                                        • Totti21
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Mar 2004
                                          • 3499

                                          Opprinnelig skrevet av El Caco
                                          Fra nyhetstråden:


                                          Med 8-1 og 0 gule/røde kort de siste to hjemmekampene bør vi jo ha falt noen plasser hos NFF vel? (derp)

                                          Sist oppdatert 1. oktober: http://www.fotball.no/nff/Fair-Play/...r-Play-toppen/
                                          Denne får vif sammen med stadiontomta. Er jo en pris NFF tildeler noen de mener fortjener det, og med vif sine økonomiske problemer og NFF sitt uttalte ønske om å ha et topplag i Oslo, så får nok de den.

                                          Når man ser på utgangspunktet, og hva som har skjedd etterpå, så vil det faktisk være en skandale om ikke vi har passert både vif og Viking.

                                          Vi har riktignok to gule kort mer enn vif i perioden etter denne ble oppdatert, og ett mer enn Viking. Vi har vunnet klart i to av kampene som bør score på positivt spill og hatt en publikumskamp mot rbk som gikk smertefritt ift bluss og annet tull, og som skaper ekstra stemning. Viking har en uavgjort og en seier mens enga har kun en seier og resten tap i veldig grå og kjedelige kamper uten betydning.

                                          Magnus Haglund har vel aldri vært mer positivt i media heller, og sammenlignet med den endeløse sytingen til Kjetil Rekdal bør han score maks.

                                          Det bør arrangeres protesttog utenfor Ullevaal om denne tilfaller Viking eller vif. Godset kan teoretisk ta oss igjen, men de er jo uansett sikret Europa de også, så det har ikke noe å si.

                                          Kommentar

                                          Working...