For noen år siden ville det vært utopi med Emirates, eller at Barcelona hadde draktsponsor. I dag hvor alt er $$$$, no problemo - kjør på med Nordea arena. Men avtalen bør gi avkastning i mange år og helst recurring, ikke alt up front. Gjerne i kombinasjon med drakthovedsponsor på lang avtale. Jeg er dog skeptisk til å fucke med Lillestrøm og LSK som navn.
LSK anno 2015
Collapse
X
-
Kommentar
-
I have this condition.Kommentar
-
Salg av stadionnavn er en separat sak som umulig kan ha noe med en ny hovedsponsor å gjøre. I så fall er det ganske unikt i Norge at en sponsor krever å bruke sitt navn tilknyttet stadionavnet, hvis ikke klubben selv har invitert til dette.Kommentar
-
Bør vel også øke prisen ganske kraftig, da stadionnavnet nok er verdt en god del mer enn plassen på drakta. Stadionnavnet vil det jo bli referert til hele tiden i forskjellige medier, mens draktreklamen kun kan ses av 10.000 seere på Cmore og når man er så heldig å få ett bilde i avisen.Last edited by Totti21; 20.08.2014, 20:14.Kommentar
-
Takk og bukk og ta i mot, og glem gammel nostalgi. Det er penga som rår uansett i fotball, og slik vil det fortsette i fremtiden.Kommentar
-
-
Kommentar
-
Kommentar
-
LSK anno 2015
Tradisjonen tro er jeg tidlig ute med å starte forberedelsene til neste sesong. Tidligere en vanlig grunnet null sjanse for nedrykk og en annen økonomisk drift en tidligere. Her er mine vurderinger:
Keeper: Arnold må få kontrakt. Bli kvitt Udjus som er god men alt for dyr. Hent heller en unggutt med potensiale. Trur ikke vil har sett det fulle potensialet til Arnold enda og trur han kan stå i mange år.
HB: Nå har Riise vist at han er den beste HB'en jeg kan huske så han skal få bli der. En ung back-up bør hentes. Nordermoen er jeg ikke sikker på hvor står.
Midtstoppere: Med Marius, Frode og Magnar er jeg ganske komfortabel. Viktig å få med Magnar i 2015! Marius et fantastisk kjøp!
VB: Ringstad virker til å bli. Rå back-up (i hvert fall offensivt) i SKM.
Høyre midtbane: Best her er BHR men han skal spille back. Vi har mange som kan spille her men mangler i mine øyne et førstevalg (Hvis ikke enten SR eller SKM blir flytta til VK og Foffen bytter side). Palmi og Mjelde er halvveisløsninger i mine øyne. Kanskje Ohi kan gjøre den til sin?
Sentral Midtbane: Johan vil være med videre, kongekjøp i Marius og "not som Innocent" Bonke som et talent som jeg håper kommer inn på fast plass i løpet av neste år. Med Johan og Marius er jeg komfortabel.
Venstre kant: Fofana eier denne. Han og Ringstad er dynamitt når ting stemmer. Så lenge han blir skal han få eie den. Flink til å skape muligheter til dobling.
Hengende spiss: For meg er det 4 kandidater: PVM, Palim (som jeg ikke trur er i LSK i 2015), Fred og Ohi. Er nok PVM sin så lenger han blir.
Bakromspiss: Erling mangler veldig lite på å hamre inn 20 mål i året men usikkert om han kommer dit. Bra back-up med Fred, Pelle og Osvold som vel er tilbake neste år.
Raske terningkast:
Keeper (med Arnold) 5
Forsvar 4
Midtbane: 4
Angrep: 3
Kjør debatt!Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.Kommentar
-
Det finnes allerede en LSK anno 2015 tråd, men ellers er jeg enig i dine betraktninger.
Ønsker å dyrke en sentrallinje med Origi, Magnar, BHR, Johan og PVM de neste årene, da dette er spillere med masse å bidra med i Tippeligaen, gir oss kontinuitet og er ikke så gode at de er så store salgsobjekter den første tiden. Ohi går også under den kategorien, selv om han har fått masse pes her inne. Blir kanskje aldri den spilleren man håpet på når han slo igjennom rekordtidlig, men kan bli en habil LSK spiller i 15 år til. Vi trenger sånne spillere også.
Ringstad sine skadeproblemer har vel gjort at han er her når neste sesong starter også, men tror fremdeles det er på lånt tid, da potensialet er skyhøyt. Fofana forsvinner nok også etterhvert. På spissplass synes jeg fremdeles vi har feil spillertyper, men som du sier har vi flere som potensielt sett kan bli storscorere. At vi med Sundgot og Powell i trenerapparatet ikke har fått ut dette enda overrasker meg.
Ellers mener jeg det er viktig at Magnus Haglund blir i klubben, da jeg tror på han og kontinuitet på trenersiden. Er dritt lei av å se eks-LSK trenere lykkes andre steder.Kommentar
-
Det kunne vært interessant og kjørt et lite estimat på lønnskostnadene for 2015 opp mot sportslig budsjett som er ventet å ligge på rundt 30 millioner.
Veldig enkelt satt opp tror jeg følgende(tall i tusen):
Det her er selvfølgelig ekstremt grovt regna, men jeg tror ingen spillere i LSK vil tjene noe særlig mer enn maks 1 mill i året fra 2015.Origi 600 Juniorkeeper 200 Nordermoen 300 BH Riise 1000 Amundsen 350 Kippe 1000 M Ødegård 800 Ringstad 700 SKM 400 Ohi 500 Mjelde 800 Lundemo 400 Bonke 350 Johan? 1000 PVM? 1000 Fofana 550 Erling 550 Pellegrino 350 Friday 450 Totalt 11300
I tillegg kommer selvfølgelig lønnsutgifter på trenere og apparat rundt laget. Utover dette kommer det naturligvis flere kostnader som baneleie, reise etc. Uansett, jeg tror det er fullt mulig å sette sammen et slagkraftig lag for 2015 med de rammene som nå er gitt. Jeg tror LSK pdd har fornuftige avtaler på store deler av stallen pdd. Jeg har sett bort fra Palmi i regnestykket da jeg tror det er lite trolig at han spiller for LSK 2015.Kommentar
-
Last edited by Kjell.T.Ring; 29.08.2014, 19:24.Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.Kommentar
Kommentar