LSK anno 2015

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Frode D. Homb
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2003
    • 982

    Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
    Tidlig middelalder, Høymiddelalderen eller Senmiddelalderen?

    Hentet fra Store norske leksikon:

    "Den tidlige middelalder kjennetegnes ved økonomisk nedgang. Jordbruk og selvforsyningshushold dominerte. Andre stikkord er folkevandringer og uro, helt fra 400-tallet og frem til vikingtogene tok slutt på 1000-tallet. Et tredje kjennetegn er kulturell stagnasjon; tiden fra ca. 850 til ca. 1000 betegnes gjerne som de mørke århundrer."

    "Høymiddelalderen faller sammen med pavekirkens glansperiode og kampen mellom verdslig og geistlig makt, korstogene og europeisk ekspansjon, ..."

    "Senmiddelalderen betraktes igjen som en oppløsningstid med en katastrofal befolkningsreduksjon og nedgang i handel og jordbruk."


    (Mine uthevinger!)

    Sorry, klarte ikke å dy meg!
    Dette har ingenting i tråden å gjøre, men artig at du tror at man ikke kunne ha autoritet og ro selv om statsstrukturene var svake og den politiske og sosiale kulturen var svak sammenliknet med i dag.

    I middelalderen måtte man ha autoritet og ro, ellers ble man drept som høvding/konge.

    Kommentar

    • nebbjævel
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Mar 2009
      • 511

      Minner om at svenskene ofret sin kong Domalde til Odin ved å blote ham for å få bedre avlinger. Det hjalp visstnok også, men det er neppe veien å gå for oss.

      Kommentar

      • Frode D. Homb
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Dec 2003
        • 982

        Opprinnelig skrevet av nebbjævel
        Minner om at svenskene ofret sin kong Domalde til Odin ved å blote ham for å få bedre avlinger. Det hjalp visstnok også, men det er neppe veien å gå for oss.
        Jeg tolker svaret ditt som at du vil beholde svensken i riket og Gjoleid?
        Last edited by Frode D. Homb; 22.09.2014, 21:30.

        Kommentar

        • tilt
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Apr 2007
          • 813

          Noe som skapte en uhyggelig stemning i mellomkrigstiden var det spørsmålet alle gikk og stilte seg: hvorfor heter det mellomkrigstiden?
          livet er en gamp for de som ikke kan si k
          https://twitter.com/#!/KjetiI

          Kommentar

          • Børge
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2013
            • 2558

            Selv om jeg ikke har spesielt stor kunnskap om svenskene i middelalderen, er jeg frekk nok til å blande meg inn i diskusjonen. Håper ikke det virker forstyrrende?

            Om Haglund skulle glippe, Ødegård kalles "hjem" til "rosenes by" (grøsser når jeg tenker på lagt - pføy) og/eller PVM, Palmi og Johan finner seg andre klubber står man ikke på bar bakke slik man gjorde etter 2011. 2011 var en totalt rasering av Sportsklubben (forsøk på Japansk tollinspeksjon for å få ut Henning Berg?) med de beste spillerne ut og man hentet rasket uten spilletid som ble til overs i andre klubber på samme nivå.

            Blir Haglund, tror jeg andre brikker som PVM og Johan faller på plass. Tror deres signatur er nesten mer betinget av hvem som trener laget enn økonomisk: hvilken kjemi har dem med han og hvilken filosofi skal man bygge spillet etter? Palmi er nok mer økonomisk betinget - fra sportsklubbens side, da jeg også tror han ønsker å bli i Sportsklubben. Ødegård tror jeg ønsker å bli, men her er man jo helt og holdent benådet av hva o'Store Molde finner på. Som regel er det dødskysset i MFK å bli leid ut, men han har prestert bra og trønderen med mopedbart ønsker seg sikkert over til England igjen eller et annet sted i utlandet. Da må det minimum en stopper til inn der borte.

            Ingen er uerstattelige, men når man får resultater som man har gjort i år bør det å bygge videre på gjeldene lag være en prioritet. Og det må da smake med litt suksess for Haglund også? Blir 2015 godt år for han og LSK kan han putte enda et lag opp fra søla og opp til stabilt lag mot toppen av ligaen. Forsvinner han, må det om økonomien tillater det, bygges videre på hans jobb.

            Pengene til en trener er der jo hvis Haglund takker nei. Runar Kristinsson er en god mulighet - han har levert over tid. Tandberg er vel litt fersk enda etter min mening, men leverer han bra i 2015 også kan han kanskje være en mulighet hvis Haglund gir seg etter 2015? Kent Bergersen må være skrevet av Stokstad i fleinsopp-rus el. Det kan han ikke mene seriøst. Alt han har tatt i som hovedtrener har vært håpløst - litt som å foreslå Ivar Morten Nordmark... Deila blir sikkert ledig om ikke så lenge og han kan være en langsiktig god løsning, selv om jeg ikke er helt fortrolig med han som person utad i media (sikkert fordi han har vært på feil banehalvdel).

            Spillere? Finnes mange å ta av. Også gror det bra i rekkene.
            Sint og tverr på felt N

            Kommentar

            • knut
              Make knut Great Again
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2006
              • 9461

              Er det for mye å håpe at neste trener er en liten "treningsnazi" og dermed krever at spillera innehar überkondis, som igjen kanskje medfølger større mulighet til å holde konsentrasjonen oppe og da også muligheten til å ta mer korrekte valg i 90+ minutter? Pdd synes jeg det er litt mye "bedriftsnivå" over opplegget til tider.


              (basisferdigheter bør også opp et par fuckings hakk. flaut med dagens feilpasningsbonanza)

              Kommentar

              • reka
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Aug 2005
                • 13277

                Er vel å håpe at neste trener iklarer å samarbeide med flere om å lage en plan, slik at vi slipper flere diktatoriske feilgrep.

                Kommentar

                • Ginola
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jul 2010
                  • 549

                  Opprinnelig skrevet av knut
                  Er det for mye å håpe at neste trener er en liten "treningsnazi" og dermed krever at spillera innehar überkondis, som igjen kanskje medfølger større mulighet til å holde konsentrasjonen oppe og da også muligheten til å ta mer korrekte valg i 90+ minutter? Pdd synes jeg det er litt mye "bedriftsnivå" over opplegget til tider.


                  (basisferdigheter bør også opp et par fuckings hakk. flaut med dagens feilpasningsbonanza)
                  Skulle gjerne sett et mer fysisk LSK neste sesong. Synes vi er for veike. Og ja,passningspresisjonen må opp flere hakk. Hvor vanskelig kan det være?

                  Kommentar

                  • Folke
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2008
                    • 5955

                    Opprinnelig skrevet av Ginola
                    Skulle gjerne sett et mer fysisk LSK neste sesong. Synes vi er for veike. Og ja,passningspresisjonen må opp flere hakk. Hvor vanskelig kan det være?
                    Simen KM og Friday må spilles inn på laget ila høsten/vinteren. Evt nye spillere må også ha fysikken med seg, årets utgave har ett meget bra toppnivå men mangler muskler/fysikk.

                    Kommentar

                    • Rune
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2008
                      • 1229

                      Mjelde ut betyr vel (forhåpentligvis) at Andersson og/eller Petter Vaagan Moen blir med videre?
                      "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

                      Kommentar

                      • HSft
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2004
                        • 6079

                        Opprinnelig skrevet av Rune
                        Mjelde ut betyr vel (forhåpentligvis) at Andersson og/eller Petter Vaagan Moen blir med videre?
                        Tror nok ikke det har noen sammenheng. Kan ikke se for meg at vi ville satsa på Mjelde sentralt om Johan dro. Om Johan drar trenger vi uansett en ny spiller inn ved siden av Lundemo.

                        Det er ikke sikkert vi spiller med noen hengende spiss neste sesong. Uansett så har vi mange alternativer i de to fremste posisjonene så Mjelde ville ikke vært noe naturlig alternativ her selv uten Palmi og PVM.

                        Mjelde virker som hel ved, men bidraget sto ikke i stil med lønna og han vil nok ikke utvikle seg fremover, så det er nok grunnen til at man lar han dra. Uavhengig av hva Johan og PVM velger.

                        Kommentar

                        • mats
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Mar 2008
                          • 621

                          Men penger er frigjort da!

                          Kommentar

                          • GIFKanari
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2009
                            • 8243

                            Opprinnelig skrevet av HSft
                            Tror nok ikke det har noen sammenheng. Kan ikke se for meg at vi ville satsa på Mjelde sentralt om Johan dro. Om Johan drar trenger vi uansett en ny spiller inn ved siden av Lundemo.
                            Blir det Kristinsson neste år ser det ut som om vi kanskje får to sittende midtbanespillere i en defensiv 4-3-3 eller 4-2-1-2-1. Så det er kanskje håp for drømmen min å se Lundemo og Bonke sammen med Yohan foran dem neste år. Jeg mener det vil være en av ligaens beste sentrale midtbaner.

                            Kommentar

                            • joacim
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2009
                              • 559

                              Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                              Blir det Kristinsson neste år ser det ut som om vi kanskje får to sittende midtbanespillere i en defensiv 4-3-3 eller 4-2-1-2-1. Så det er kanskje håp for drømmen min å se Lundemo og Bonke sammen med Yohan foran dem neste år. Jeg mener det vil være en av ligaens beste sentrale midtbaner.
                              Personlig vil jeg at midtbanespillerne skal stå

                              bortsett fra det, så er jeg helt enig. jeg har ikke sett Bonke nok til å bedømme hvor god han er, men det kan se ut på andre meninger, at han er bra nok for A-laget til neste år.

                              håper virkelig at vi får beholde Lundemo. Han kommer til å bli en ekstrem viktig spiller. blir også spennende å se Friday/Pelle neste år!
                              Styremedlem 2016

                              Kommentar

                              • Herman
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Feb 2010
                                • 1101

                                Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                Blir det Kristinsson neste år ser det ut som om vi kanskje får to sittende midtbanespillere i en defensiv 4-3-3 eller 4-2-1-2-1. Så det er kanskje håp for drømmen min å se Lundemo og Bonke sammen med Yohan foran dem neste år. Jeg mener det vil være en av ligaens beste sentrale midtbaner.
                                Hvorfor vil du ha Johan foran dem? Etter min mening har vi en av ligaens aller beste midtbaneankere i Johan. Han har en unik evne til å ikke miste ball i stressede situasjoner, og er flink til å komme ned dypt og hente ball så vi kan splitte stopperne. I tillegg er han smart til å posisjonere seg og skape gode pasnings-trekanter og -diamanter når han har den balanserende rollen, sånn at vi bl.a. alltid har et sikkert støttealternativ som hurtig kan vende spill. Personlig kunne jeg heller tenkt meg å se Lundemo i en mer avansert rolle - han har teknikken og smartnessen til det, også tror det kan være måten å få ut de målscoreregenskapene vi vet han har inne.
                                Twitter

                                Kommentar

                                • HSft
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2004
                                  • 6079

                                  I Lundemo og Johan har vi to veldig bra sentrale midtbanespillere. Om vi klarer å beholde Johan ser jeg ingen grunn til å flytte dem opp.

                                  Jeg har enda ikke sett noe av Bonke som overbeviser meg. Håper det kommer neste sesong.

                                  Kommentar

                                  • Drillo
                                    Medlem
                                    Hoffnarr
                                    • Sep 2006
                                    • 54

                                    OrigiRiise - Magnar - Kippe - Ringstad
                                    Bonke - Lundemo
                                    Andersson
                                    Knudtzon Fofana
                                    Pelle/Friday

                                    Virkelig et spennende lag spør du meg.
                                    Anderssons kreativitet og pasningsferdigheter må etter min mening høyere opp i banen for å utnyttes til det fulle. Med to vinger som liker å trekke innover, og to backer som kan herje på sidene - og mot all formodning spillere som er gode i boks i boksen - kan det begynne å lukte enda flere mål av dette.

                                    Beholder vi Petter har vi i tillegg mange muligheter for omrokkeringer fremover, og Amundsen, Nordemoen, Kind Mikaelsen er god back-up bakover. Legg til et par spennende islendinger Runar tar med seg så henger vi med i toppen.

                                    Kommentar

                                    • HSft
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2004
                                      • 6079

                                      Med Pellegrino, Friday, islendingen vi har hatt på prøve, PVM om han blir og Bjørn som jeg regner med/håper at vi fr henta hjem nå, så har vi ikke plass til å flytte de sentrale midtbanespillerne våre frem.

                                      Jeg ser heller ikke bort fra at Fofana kan vurderes som spiss mer enn ving under ny trener, da blir det enda dårligere plass fremme.

                                      Angående formasjonen så vet jeg ikke hva Runar står for, men det vil være en dårlig ansettelse om det er helt forskjellig fra Haglund, som har holdt fast ved to sittende midtbanespillere.

                                      Kommentar

                                      • GIFKanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2009
                                        • 8243

                                        Opprinnelig skrevet av Herman
                                        Hvorfor vil du ha Johan foran dem? Etter min mening har vi en av ligaens aller beste midtbaneankere i Johan. Han har en unik evne til å ikke miste ball i stressede situasjoner, og er flink til å komme ned dypt og hente ball så vi kan splitte stopperne. I tillegg er han smart til å posisjonere seg og skape gode pasnings-trekanter og -diamanter når han har den balanserende rollen, sånn at vi bl.a. alltid har et sikkert støttealternativ som hurtig kan vende spill. Personlig kunne jeg heller tenkt meg å se Lundemo i en mer avansert rolle - han har teknikken og smartnessen til det, også tror det kan være måten å få ut de målscoreregenskapene vi vet han har inne.
                                        Først og fremst fordi jeg fortsatt tror han har langt flere mål og assists i seg ennå. En fremskutt playmaker mer enn en dyptliggende i Andersson vil skape et offensivt farligere LSK. Bonke og Lundemo har boks til boks-egenskapene som skaper en trygghet bak ham og begge to er veldig flinke til å vende spillet og slå crossere. Og fortsatt er det ingenting som hindrer hverken Bonke eller Lundemo å ta initiativ med ball, man får kort og godt bare flere strenger å spille på. Mulig jeg er i overkant positiv med tanke på Bonkes mulighet til å spille seg inn så fort, men han har en intensitet og farge i spillet sitt som bør gis tillit. Mer av det jeg mente Lundemo ville tilføre i år, i bunn ligger rett og slett arbeidskapasiteten.

                                        Kommentar

                                        • fjacob82
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2005
                                          • 1507

                                          Opprinnelig skrevet av HSft
                                          Bjørn som jeg regner med/håper at vi fr henta hjem nå, så har vi ikke plass til å flytte de sentrale midtbanespillerne våre frem.
                                          Tror du skal håpe lenge. Kan ikke se at vi skal ha noen sjangs i havet for å sikre oss Bjørn. Molde med CL kvalik, og langt sterkere øknomiske muskler enn oss
                                          Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                                          *Brasseberget*

                                          Kommentar

                                          Working...