LSK anno 2015

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • andersmm
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2006
    • 5764

    Hah! Tror du de faktorene spiller inn? Det er jo bare noe ræl NFF har finni på for å late som at dette bedømmes på bakgrunn av en faktisk prestasjon. Hele dritten er en vits, og med tanke på den potensielle verdien i det som står på spill er det merkelig at ingen krever innsyn i dette. Ideelt sett burde jo kamprapporter og annet materiale offentliggjøres fortløpende så uavhengige parter kan granske hvordan ulike prestasjoner og hendelser bedømmes i relasjon til hverandre. Eventuellt kunne vi spart oss en masse trøbbel og benyttet oss av kortstatistikken. Det er tross alt den eneste måten man faktisk kan kvantifisere fairplay.
    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

    Kommentar

    • Børge
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2013
      • 2558

      NFF? Dukketeater. Siem er utdannet i faget.
      Sint og tverr på felt N

      Kommentar

      • Klimtkongen
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Sep 2014
        • 419

        Opprinnelig skrevet av Totti21
        Denne får vif sammen med stadiontomta. Er jo en pris NFF tildeler noen de mener fortjener det, og med vif sine økonomiske problemer og NFF sitt uttalte ønske om å ha et topplag i Oslo, så får nok de den.
        Har ikke de tapt de siste kampene? Vanskelig å få mye poeng for positivt spill hvis man taper 4-1...

        Kommentar

        • mrognan
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Aug 2008
          • 846

          Opprinnelig skrevet av Klimtkongen
          Har ikke de tapt de siste kampene? Vanskelig å få mye poeng for positivt spill hvis man taper 4-1...
          Tap og vinn med samme sinn, det gir vel noen poeng?

          Men når det gjelder dette med fair play vurderingen, så er det ikke nff man skal angripe for vurderingskriteriene. De er felles for alle UEFA land som kjemper om fair play-plass i Europa League. Det man kan, og burde, kreve er jo innsyn i de enkelte rapportene for å se om nff etterlever fair play i sine vurderinger.

          Morten

          Kommentar

          • mrognan
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2008
            • 846

            Da ser det dessverre ut til at viking får E-cup plass dersom Norge får en av de tre plassene på fair play-kvota...
            Morten

            Kommentar

            • DoubleHi5
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2011
              • 4092

              Opprinnelig skrevet av mrognan
              Da ser det dessverre ut til at viking får E-cup plass dersom Norge får en av de tre plassene på fair play-kvota...
              At vi eventuelt skulle få den plassen, har hele tiden vært avhengig av at alt skulle ha gått vår vei. Når vi vet at Nøffs "objektive" skjønn er en del av pakka, har vi nok aldri vært aktuelle. Vi må og skal konsentrere oss om å konsolidere stillingen blant topp fem i Norge. Then we take Berlin... eh Europe.

              Ikke ufortjent at Viking eventuelt vinner fair play-plassen. De har jo ikke løsnet et skudd siden i sommer...
              Elska þetta félag

              Kommentar

              • armykanari
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2009
                • 742

                Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                At vi eventuelt skulle få den plassen, har hele tiden vært avhengig av at alt skulle ha gått vår vei. Når vi vet at Nøffs "objektive" skjønn er en del av pakka, har vi nok aldri vært aktuelle. Vi må og skal konsentrere oss om å konsolidere stillingen blant topp fem i Norge. Then we take Berlin... eh Europe.

                Ikke ufortjent at Viking eventuelt vinner fair play-plassen. De har jo ikke løsnet et skudd siden i sommer...
                Jeg tenkte også det samme at det sikkert aldri kan bli oss og hadde egentlig slått meg til ro med det. Når jeg nå ser at både VIF og Viking er foran blir jeg faen meg uvell her jeg sitter. Her har fugla spilt underholdende fotball og få gule kort etter tabellen fra 1 okt selv de har tapt 3 kamper, også havner vi noen få poeng bak.

                Her er statistikken etter 1. okt:

                Viking: T-U-T-V-T

                Mål mot/for= -2
                Gule kort= 4

                VIF: V-T-T-T-V

                Mål mot/for= -4
                Gule kort= 6

                LSK: T-T-V-V-T

                Mål mot/for= +3
                Gule kort= 5

                Av alle kampene som er vunnet er det kun LSK som har hatt kallasseiere i begge sine vunnede kamper.

                Kommentar

                • andersmm
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2006
                  • 5764

                  Som sagt er dette bare noe subjektivt ræl som kan bedømmes helt ulikt av ulike delegater. Vi aner ikke hvordan rapportene står seg i mot hverandre i forhold til hvor negativt/positivt ulike faktorer bedømmes. Men med tanke på at Viking har samla på seg mindre kort i disse kampene er jeg helt OK med dette. Det er i det minste en objektiv målestokk.
                  "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                  Kommentar

                  • BroganTrundler
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jul 2014
                    • 665

                    Det er jo helt utrolig at Viking faktisk får denne, i følge NFF sine kriterier er det attraktiv fotball som faktisk gir mest, og verken Viking eller engen har spilt bedre fotball enn oss den siste måneden. Er det forresten noen grunn til at det ikke er en database som viser til gitt poengsum etter hver kamp, annet enn at NFF er råtne tvers gjennom?

                    Når man ser på kriteriene for "attraktiv fotball" så er det jo faktisk en tragedie at Viking har fått flere poeng enn oss.

                    Kommentar

                    • Fugl1120
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2005
                      • 3528

                      Hadde Fair play-prisen utelukkende blitt utdelt på attraktiv fotball ville den i all hovedsak sett ut som tabellen med små unntak. Det er åpenbart flere aspekter som spiller inn. Jeg er ikke spesielt bitter og særdeles lite overrasket over at vi ikke havnet høyt nok til å få Europaplass. Det sårer å si det, men man kan vanskelig nekte for at kampene til Vålerenga har vært både målrike og sjanserike dette året. Det skyldes både en god link i angrepet (Zahid - Kjartansson) og et dårlig forsvar. Hvordan Viking kan ha havnet så høyt er et mysterium. Tror uansett vi bør belage oss på å kvalifisere oss gjennom sportslige prestasjoner, det tilhører sjeldenhetene at LSK får noe "gratis" fra forbundet.
                      Lauken er vår venn!

                      Kommentar

                      • andersmm
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2006
                        • 5764

                        Opprinnelig skrevet av BroganTrundler
                        Når man ser på kriteriene for "attraktiv fotball" så er det jo faktisk en tragedie at Viking har fått flere poeng enn oss.
                        Men det er jo dømt til å gå på trynet når man benytter seg av såpass subjektive kriterier. Hvordan måler man disse tingene på en 1-10 skala, og hvordan sikrer man at delegatene er konsekvente seg i mellom, og fra kamp til kamp? Dette utjevner seg kanskje over lengre tid, men 30 kamper er et for lite utvalg til at det skal gjøre det. Det blir garantert en masse merkelige artefakter her, og sannsynligvis mer av et lotteri enn en kvalifisert bedømning av fair-play.

                        Det er jo såre enkelt: Man bør forholde seg til kortstatistikken, med eventuelle justeringer for spillere som ilegges ekstra karantene utover en kamp.
                        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                        Kommentar

                        • armykanari
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jan 2009
                          • 742

                          Timer etter Runar signerer får jaggu Uwe sparken i Wigan!! Makan!

                          Kommentar

                          • Dole
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2004
                            • 1584

                            Opprinnelig skrevet av armykanari
                            Timer etter Runar signerer får jaggu Uwe sparken i Wigan!! Makan!

                            da har vi jo også assistenttreneren klar

                            Kommentar

                            • Kay
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2004
                              • 763

                              Jeg kjenner at nå gleder jeg meg til LSK kamper igjen, gleder meg til treningskamp, det er vel 3 år siden sist.

                              Kommentar

                              • bema0806
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Sep 2011
                                • 521

                                Nikolay Solberg er bosmann etter 2014.. kunne vært fint på fyll i stallen for lsk! Spennende spiller! Presterte godt for s08 da han var på utlån og har prestert godt for ffk! Også tilbake fra skade!

                                Kommentar

                                • Børge
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2013
                                  • 2558

                                  Opprinnelig skrevet av bema0806
                                  Nikolay Solberg er bosmann etter 2014.. kunne vært fint på fyll i stallen for lsk! Spennende spiller! Presterte godt for s08 da han var på utlån og har prestert godt for ffk! Også tilbake fra skade!
                                  Flott type, men har dessverre aldri tatt nivået.
                                  Sint og tverr på felt N

                                  Kommentar

                                  • Børge
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2013
                                    • 2558

                                    Jørgen Kolstad er som kjent tilbudt kontrakt med A-laget, proffkontrakt. Simen Nordermoen har kontrakt med A-laget som går ut 31.12.14, men har blitt tilbudt forlengelse ut 2015. Fredrik Korgstad som har trent en del med LSK i høst, ref Gilbert og andre sine rapporter fra treningene, og kommer fra Lørenskog vil også få tilbud om kontrakt med A-laget, proffkontrakt. Kolstad og Krogstad husker jeg ikke hva det sto om når det kommer til lengde på kontrakten. Ser vi en styrking av rekruttlaget for 2. divisjon og en bygging av nye unge spillere bakfra? Hyggelig lesing.

                                    Dette i følge dagens Romerikes Blad.
                                    Sint og tverr på felt N

                                    Kommentar

                                    • GIFKanari
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2009
                                      • 8243

                                      Det er stor forskjell på de to klubbene. Her er det mye ball og det er ikke vanskelig å forstå hvorfor de er blant landets aller beste ballbesittende lag, sier han og smiler.

                                      Dette hadde Krogstad å si til lokalavisa etter treningsoppholdet i Sarpsborg. Jeg skjønner det bare ikke, og han er ikke den første som fortsatt virker å dyrke gamle myter rundt klubben. Statistikken sier jo faktisk også noe helt annet, både kampene internt mot Sarp i år og totalt sett. Eller trenes det veldig lite med ball på treningene?

                                      Kommentar

                                      • Rønnern
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 6690

                                        Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                        Det er stor forskjell på de to klubbene. Her er det mye ball og det er ikke vanskelig å forstå hvorfor de er blant landets aller beste ballbesittende lag, sier han og smiler.

                                        Dette hadde Krogstad å si til lokalavisa etter treningsoppholdet i Sarpsborg.
                                        Regner med at fyren takker nei til kontraktsforslaget fra Sportsklubben, må være kjipt å skulle spille for et kick and run-lag...

                                        Edit: Fyren er jo i tillegg søpla-supporter, så noen annen uttalelse ville vel vært overraskende
                                        Mvh Ronnie "The Runner"
                                        LSK for alltid

                                        Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                        Kommentar

                                        • GIFKanari
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2009
                                          • 8243

                                          Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                          Regner med at fyren takker nei til kontraktsforslaget fra Sportsklubben, må være kjipt å skulle spille for et kick and run-lag...

                                          Edit: Fyren er jo i tillegg søpla-supporter, så noen annen uttalelse ville vel vært overraskende
                                          Ah, editen forklarer jo alt

                                          Kommentar

                                          Working...