LSK anno 2015

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Stray Cat
    Moderator
    • Aug 2008
    • 5916

    Det er åpenbart en del man ikke får med seg angående LSK når man sitter på andre kanten av landet, men kan noen fortelle meg hva som har skjedd med Jacob Faye Lund? Kontrakt ut 2014 og er ikke nevnt i opplistinga til RB.
    For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

    Kommentar

    • tullebukk
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2006
      • 5446

      Faye er uten kontrakt 2015.

      Kommentar

      • tullebukk
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2006
        • 5446

        Opprinnelig skrevet av LS89
        Origi

        Riise - Amundsen - Kippe - Ringstad

        Gecov - Margeirsson

        Knudtzon/Brændsrød - Lundemo - Fofana

        Friday

        - Dette laget vi aldri rykke ned.
        Dette laget kjemper lett om medalje om vi er litt heldige og unngår skader.

        Kommentar

        • gilbert
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 3208

          Opprinnelig skrevet av Stray Cat
          Det er åpenbart en del man ikke får med seg angående LSK når man sitter på andre kanten av landet, men kan noen fortelle meg hva som har skjedd med Jacob Faye Lund? Kontrakt ut 2014 og er ikke nevnt i opplistinga til RB.
          Som nevnt i treningstråden trener Faye Lund fortsatt med Fugla, men han er for tida skada, og bare av den grunn ikke aktuell for kontrakt. I 2014 hadde han også "bare" amatørkontrakt, etter at han var utleid til Fram Larvik, der han først fikk en alvorlig infeksjonssykdom (gikk ned 12 kilo), kom på benken etter at klubben hadde måttet hente inn danske Kenneth Stenild, og ikke fikk kontrakt med Fram.

          gilbert

          Kommentar

          • GIFKanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2009
            • 8243

            Vi har jo liten armada av unge keepere nå, noen må vel ut. Siste på stammen var vel Twizere, har fundert litt på hvor de egentlig skal spille alle mann. Utifra det lille grunnlaget man har å dømme på etter prestasjoner på andrelaget vil jeg ihvertfall sette Christensen foran Faye Lund. Man må ikke være stor og høy som keeper for å nå langt, men Faye Lund er nok ikke god nok på andre områder for å veie opp for den åpenbare svakheten.

            Kommentar

            • GIFKanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2009
              • 8243

              Godset har forøvrig re-signert Mounir, mannen som ikke kan kaste en ball med to hender. Det betyr muligens at de ikke singler seg ut Ringstad (eller SKM) etter å ha mottatt friske Ødegaard-millioner, hvis de da ikke fortsatt mener at det ikke er helt optimalt med en høyrebeint venstreback.

              Kommentar

              • G-Man
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2011
                • 3202

                Opprinnelig skrevet av tullebukk
                Dette laget kjemper lett om medalje om vi er litt heldige og unngår skader.
                Det eneste spørsmålstegnet jeg har er spissplassen. Er ikke helt trygg på at hverken Pelle eller Friday er i stand til å levere tilstrekkelig. Men den nye nigerianeren, der i mot - det så veldig lovende ut!

                Kommentar

                • armykanari
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jan 2009
                  • 742

                  Opprinnelig skrevet av G-Man
                  Det eneste spørsmålstegnet jeg har er spissplassen. Er ikke helt trygg på at hverken Pelle eller Friday er i stand til å levere tilstrekkelig. Men den nye nigerianeren, der i mot - det så veldig lovende ut!
                  Jeg har stor tro på både Pelle og Fredag, og i mitt hode er de på et nivå der de kun trenger et par mål for deretter å blomstre! Vi så jo at Fredag har det innei innspurten ifjor. Med et par kilo ekstra på Pelle samtidig som han lærer seg å være både kald og fortsatt driblesterk så tror jeg vi potensielt har noe veldig bra på gang.

                  Nevner nok en gang Harry Kane som jeg har assosisert med Ohi, for potensialet vet vi ligger der selv om det går i rykk og napp når Ohi spiller. En dag kan det plutselig eksplodere! Handler kun om noen gode perioder og opplevelser.

                  Kommentar

                  • andersmm
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2006
                    • 5764

                    Ikke så veldig bekymra for spissplassen. I fjor kom vi på 5. Plass med Erling som spiss. Herlig fyr, men ingen notorisk måljeger. Pelle og Friday har større potensial der. Det jeg ser som våre svakeste punkt er stopperplass.
                    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                    Kommentar

                    • andersmm
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2006
                      • 5764

                      -------------Origi--------------
                      Riise-Rex-Kippe-Stian
                      -------Gecov-Johan-------
                      Cyril?-Lundemo-Fofana
                      -------------Friday-------------

                      Ser ikke så verst ut dette (om alt slår til). Har fortsatt ikke et klart førstevalg på høyre kant, men mange spillere kan bekle den posisjonen. God mix av ferdigheter og erfaring. I tillegg har vi ganske bra dekning bak disse. Mye ungt og spennende.
                      Bak Riise har vi Nordermoen og Amundsen. På stopperplass Amundsen. Har vi noen bra stopperalternativ i juniorstallen? Bak Ringstad har vi Simen, som strengt tatt ikke står veldig mye tilbake for Stian. Sentralt, Margeirsson, Bonke og Ohi. På kantene er kun Fofana bankers. Litt avhengig av hvem som starter på høyre har vi Brændsrød, Erling, Cyril og Ofkir som alternativ på kantene. Offensiv midt kan primært bekles av Lundemo og Johan, mens Ohi, Kolstad og Krogstad kan funke som backup. På spissplassen er det race mellom Friday og Pelle, men Erling kan også melde seg på.

                      Føles som denne stallen er den mest komplette vi har hatt på en stund faktisk. Om Rex, Gecov og Cyril signerer.
                      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                      Kommentar

                      • Totti21
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Mar 2004
                        • 3499

                        Med Johan på plass og eventuelt en midtstopper som er i nærheten av Magnar Ødegaard sitt nivå, så begynner det å se bra ut mtp 2015. Hvis man i tillegg regner med at noen av de unge som spesielt Fofana, Lundemo og Friday tar noen nye steg, så vil jeg påstå at spillermaterialet i alle fall er på nivå med det som ga oss en fin 5.plass forrige sesong.

                        Etter noen måneder med mørketid, prat om økonomi, styresammensetning og spillere på utgående kontrakt, så begynner i alle fall jeg å se positivt på det igjen.

                        Kommentar

                        • Klimtkongen
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Sep 2014
                          • 419

                          Ja, ser bedre ut enn på lenge. Samtidig så klarer jeg ikke helt å bli kvitt tanken om at Johan inn betyr at Lundemo forsvinner.

                          Kommentar

                          • armykanari
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2009
                            • 742

                            Om vi signerer han Nigerianeren blir jeg helt vill i buksa! Lurer på om den investorloven er tredd i kraft? For ellers skulle jeg gjerne slengt med noen kroner for han, hvis han er så god som alle sier.

                            Kommentar

                            • _Jonern
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 4380

                              Opprinnelig skrevet av Klimtkongen
                              Ja, ser bedre ut enn på lenge. Samtidig så klarer jeg ikke helt å bli kvitt tanken om at Johan inn betyr at Lundemo forsvinner.
                              Hva har det med saken å gjøre?? Johan inn betyr ingen Gecov, ikke at Lundemo forsvinner.
                              ..................

                              Kommentar

                              • knut
                                Make knut Great Again
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2006
                                • 9461

                                Opprinnelig skrevet av _Jonern
                                Hva har det med saken å gjøre?? Johan inn betyr ingen Gecov, ikke at Lundemo forsvinner.
                                Med en hovedsponsor på laget, hadde jeg vært like optimistisk

                                Kommentar

                                • tullebukk
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2006
                                  • 5446

                                  jeg har ikke gitt opp Gecov tenk for en midtbane vi hadde fått.

                                  Kommentar

                                  • Bukkenbruse
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • May 2008
                                    • 515

                                    Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                    jeg har ikke gitt opp Gecov tenk for en midtbane vi hadde fått.

                                    Hvis det stod mellom Andersson og Gecov er jeg redd vi gikk for den tryggeste, men sannsynligvis svakeste løsningen. Som deg håper jeg dog at vi får begge! Av det jeg har sett av Gecov kan jeg ikke forstå annet enn at han vil være særdeles god i Tippeligaen.

                                    Kommentar

                                    • G-Man
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2011
                                      • 3202

                                      Opprinnelig skrevet av Bukkenbruse
                                      Hvis det stod mellom Andersson og Gecov er jeg redd vi gikk for den tryggeste, men sannsynligvis svakeste løsningen. Som deg håper jeg dog at vi får begge! Av det jeg har sett av Gecov kan jeg ikke forstå annet enn at han vil være særdeles god i Tippeligaen.
                                      Glem heller ikke at Johan er på plass for kun en sesong. Håper ikke vi blir stående der uten å kunne hente Gecov om mindre enn et år fra nå. Jeg har alltid elsker krigere på midten, og vil utifra det jeg har sett elsket Gecov i gult og svart.

                                      Kommentar

                                      • Totti21
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Mar 2004
                                        • 3499

                                        Opprinnelig skrevet av Bukkenbruse
                                        Hvis det stod mellom Andersson og Gecov er jeg redd vi gikk for den tryggeste, men sannsynligvis svakeste løsningen. Som deg håper jeg dog at vi får begge! Av det jeg har sett av Gecov kan jeg ikke forstå annet enn at han vil være særdeles god i Tippeligaen.
                                        Jeg er glad vi gikk for spillere som vant rb sin børs i fjor og ble nummer to i kåringen her inne. Det kan godt hende at Gecov er en bedre spiller, men JA tar også med seg kontinuitet og trygget inn i en gruppe med mange unge spillere.

                                        Men, jeg hadde definitivt sagt ja takk til begge to.

                                        Kommentar

                                        • GIFKanari
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2009
                                          • 8243

                                          Men vi trenger jo ikke Gecov nå, med begrensa midler må det prioriteres enda hardere. Betyr det heller at spillere som Bonke får mer førtelagsfotball så er det helt greit. Nå må først hullene på høyrekant og i midtforsvaret tettes, så får man i beste fall håpe at det er noe igjen. Og er det ikke det er jeg fornøyd lell, og tror laget står minst like sterkt som foran fjorårssesongen. Men det er lenge igjen til seriestart og jeg føler nesten ting har falt på plass litt for kjapt.

                                          Jeg forventer nærmest bud på Fofana, og muligens også Ringstad. Virker nå bortimot bekrefta at IFK har gitt opp Lundemo. Ser vanskelig hvordan det skal være noe igjen å hente Gecov med.

                                          Kommentar

                                          Working...