LSK anno 2015

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • andersmm
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2006
    • 5764

    Opprinnelig skrevet av GIFKanari
    Men vi trenger jo ikke Gecov nå,
    Men vi skal vel ha inn noen på offensiv midtbane, om jeg forsto Bjarman rett. Om vi heller bestemmer oss for å bruke Lundemo der, er det plutselig plass til Gecov. Det er jo definitivt en plass Lundemo kan mestre. Om Gecov holder høy kvalitet og er innenfor våre økonomiske rammer synes jeg det høres ut som en veldig god løsning. Alternativet er at vi leiter videre etter en direkte erstatter for PVM, og det er jo ikke gitt at vi finner det vi søker. Mulig PVM også sier ja til budet han har fått så får man spørre seg selv hva som ser best ut av:

    Gecov-Johan
    --Lundemo--

    ..eller..

    Lundemo-Johan
    ------Petter-----

    For min del tenker jeg at alternativ 1 er mer attraktivt. Mye fordi det gir oss mer fleksibilitet. Med Petter så er det gitt at han tar den fremste posisjonen.

    Dette forutsetter selvfølgelig at jeg har tolket Bjarman rett og vi leiter etter en erstatter for PVM. Om vi ikke gjør det, så er jeg enig i at vi ikke behøver Gecov.
    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

    Kommentar

    • knut
      Make knut Great Again
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2006
      • 9461

      Jeg gir beng i målvakt, forsvar, midtbane.

      Det vi trenger er en målgarantist på 15+.

      Om vi har en allerede; supert!

      Kommentar

      • Frode D. Homb
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Dec 2003
        • 982

        Jeg gleder meg til sesongen. Er veldig spent på fortsettelsen hva vi kan få inn av forsterkninger. Håper vi forsterker, og bruker våre unge som rotasjonsspillere.

        Kommentar

        • Folke
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2008
          • 5955

          Opprinnelig skrevet av knut
          Jeg gir beng i målvakt, forsvar, midtbane.

          Det vi trenger er en målgarantist på 15+.

          Om vi har en allerede; supert!
          Fofana er gratis..

          Kommentar

          • Martin Olsen
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Jan 2007
            • 186

            Gecov kommer ikke, men du kan sette opp Margeirsson som er her i 2015....

            Kommentar

            • mats
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Mar 2008
              • 621

              Med Lundemo, Johan, Margersson, Bonke tipper jeg det holder sentralt, for å kunne slippe til de to siste litt. Tipper vi nå ser etter en spiss i 10'er rollen - bruk penga der, og sett Ohi inn der som reserve.
              Dermed, 10'er, midtstopper, kant

              Kommentar

              • mats
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Mar 2008
                • 621

                Begynner med minus 1 - digg, not!

                Kommentar

                • Grusom B
                  Generalissimo Bellisimo
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 6248

                  Fint, NFF. Gleder meg til dere gjør det samme mot en av de "store" klubbene.
                  Ni principe ni rey...

                  D10S!

                  Kommentar

                  • Boing
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Dec 2005
                    • 711

                    Jeg kan ikke forstå att det er noen som gleder seg til sesongstart, jeg gruer meg som en skuddredd hund på nyttårs-aften til seriestart.

                    En ting er sikkert, penger har vi ikke og ikke blir signert noen som koster penger.

                    Og det minus-poenget, hvem har vist galt regnskap??? Er det dem før Heidi som viste feil regnskap eller var det Heidi som fremviste feil regnskap. Skulle gjerne likt å vist det, men skal jeg tippe så var det vel Heidi som fremviste korrekt regnskap, og så var det dem før henne som har vist galt regnskap.

                    Kommentar

                    • _Jonern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 4380

                      Opprinnelig skrevet av Boing
                      Jeg kan ikke forstå att det er noen som gleder seg til sesongstart, jeg gruer meg som en skuddredd hund på nyttårs-aften til seriestart.

                      En ting er sikkert, penger har vi ikke og ikke blir signert noen som koster penger
                      Hvorfor grue seg? Palmi er erstattet med Finnur. Ødegaard blir nesten 100% sikkert erstattet med Rexhepi. Petter (hvis han ikke kommer tilbake) er foreløpig den eneste som ikke er erstattet ennå. Det kan bli Cyril, men det er kanskje mer tvilsomt mtp investorhjelp. I tillegg har vi Brændsrød som kan fort være et friskt pust. Bonke er mye nærmere førstelaget i år og kommer garantert til å få spille. Jeg er overhodet ikke bekymra foran årets sesong. 5.plassen kan bli vanskelig å forsvare tror jeg, men tipper vi havner rundt midten.
                      ..................

                      Kommentar

                      • Fugl1120
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2005
                        • 3528

                        Opprinnelig skrevet av Boing
                        Og det minus-poenget, hvem har vist galt regnskap??? Er det dem før Heidi som viste feil regnskap eller var det Heidi som fremviste feil regnskap. Skulle gjerne likt å vist det, men skal jeg tippe så var det vel Heidi som fremviste korrekt regnskap, og så var det dem før henne som har vist galt regnskap.
                        Såvidt meg bekjent er problemet i denne saken at LSK har oppjustert den bokførte verdien av eiendom i henhold til markedsverdi. NFF godkjente dette regnskapet i sommer, men har i ettertid funnet ut at de ikke ville godkjenne det likevel. Gitt oppjusteringen av eiendomsverdi har LSK klart å tilfredstille kravene for egenkapitalandel i høst, mens man ikke var i stand til å tilfredstille kravene når man senere fikk beskjed om at de ikke kunne oppskrive verdien. LSK hevder på sin side at dersom man hadde vært gjort oppmerksom på at NFF ikke tillot oppskrivningen, kunne man ha nådd disse kravene på andre måter.

                        Jeg synes det er ganske oppsiktsvekkende at NFF først godkjenner regnskapet, for deretter et halvt år senere kommer tilbake og straffer dette umiddelbart uten at klubben får mulighet til å ta i bruk andre løsninger først. Jeg er ingen revisor og derfor usikker på hvordan retningslinjene for å bokføre eiendom til virkelig verdi fungerer for fotballklubber, men det høres spesielt ut at man ikke skal ha kontroll på dette da LSK har en egen regnskapsfører som etter alt å dømme bør kjenne til disse reglene.

                        Jeg er ganske sikker på at både Heidi Scheie og tidligere styreledere utviser tillit til at regnskapsførerne har tilstrekkelig kunnskap til å avgjøre hva som er akseptert regnskapsskikk. Jeg tror ikke det er styreleder alene som skal lynsjes i dette tilfellet.
                        Lauken er vår venn!

                        Kommentar

                        • jerven
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2007
                          • 272

                          Opprinnelig skrevet av Boing
                          Og det minus-poenget, hvem har vist galt regnskap??? Er det dem før Heidi som viste feil regnskap eller var det Heidi som fremviste feil regnskap. Skulle gjerne likt å vist det, men skal jeg tippe så var det vel Heidi som fremviste korrekt regnskap, og så var det dem før henne som har vist galt regnskap.
                          Det er vel ikke sånn at LSK har operert med to forskjellige regnskap.
                          LSK valgte å skrive opp verdien av eiendomsmassen til Åråsen til "markedspris" da de leverte handlingsplanen til NFF i mai 2014. Denne handlingsplanen ble godkjent av NFF. I ettertid har LSKs regnskap blitt revidert av LSKs revisor som ikke har godtatt oppskriving av verdien av Åråsen. LSK har derfor måtte korrigere regnskapet, og har vel i den anledning også sendt inn det korrigerte regnskapet til NFF.

                          Heidi Scheie var styreleder i mai 2014, men det har ikke stått noe i mediene om hennes eller andres roller i forbindelse med oppskrivingen av verdien av Åråsen.

                          Jeg er overraska over at LSK ikke har klarert dette grepet i regnskapet med revisor i forkant. Dette er et kontroversielt regnskapsgrep som er gjort for at egenkapitalkravet til NFF skal oppfylles. LSK har stolt på at alt er i orden så lenge NFF har godkjent en handlingsplan der dette grepet er gjort. Jeg mener også at dette er ting som burde vært klarert med revisor da mye står på spill. Det er mulig de har brukt annen juridisk kompetanse som har vært av en annen oppfatning av oppskrivingen

                          Kommentar

                          • GIFKanari
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2009
                            • 8243

                            Var det ikke Scheie som ville kalle gjeld for gjeld og få alle tall frem i lyset, mens de fleste andre helst bare ville være positive? Uansett lever vi jo i en tid med ansvarspulverisering blant våre ledere, så dette blåser nok også over. Bare sånn det er lissom. All PR er god PR, tenk bare på den ekstra oppmerksomheten med en * i hver tabelloversikt gjennom en hel sesong og for all fremtid.

                            Kommentar

                            • G-Man
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2011
                              • 3202

                              Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                              Var det ikke Scheie som ville kalle gjeld for gjeld og få alle tall frem i lyset, mens de fleste andre helst bare ville være positive?
                              Eller var det Scheie som tok seg vann over hodet med samarbeidsproblemer, mangelnde visjoner og null forståelse for pr og kommunikasjon . mens andre prøvde å være konstruktive og fremtidsrettet?

                              Gjort er gjort, og nå handler det om å finne den riktige kursen videre. Jeg er sjeleglad for at det ikke er Scheie som står ved roret.

                              Kommentar

                              • Boing
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Dec 2005
                                • 711

                                Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                                Jeg er ganske sikker på at både Heidi Scheie og tidligere styreledere utviser tillit til at regnskapsførerne har tilstrekkelig kunnskap til å avgjøre hva som er akseptert regnskapsskikk. Jeg tror ikke det er styreleder alene som skal lynsjes i dette tilfellet.
                                Er ikke ute etter å lynsje noen, bare lurte på hva som har skjedd, men det er nå blitt forklart, takk for ett godt og info-fylt svar. Er ferdig med det styret om konflikten i styr og stell i LSK, eller har i utgangspunktet gitt opp å følge hele saken da jeg synes det hørtes ut som en dårlig sesong med "hotell cæsar" hele konflikten.

                                Kommentar

                                • tullebukk
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2006
                                  • 5446

                                  Da håper jeg at jeg slipper å se landslaget i regi av Nff trene på banene våre i all fremtid.

                                  Kommentar

                                  • Kjell.T.Ring
                                    Poll St. Ring
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Dec 2005
                                    • 11796

                                    Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                    Da håper jeg at jeg slipper å se landslaget i regi av Nff trene på banene våre i all fremtid.
                                    Hadde vi hatt råd til å kaste de ut av hallen hadde det vært episk!
                                    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                    Kommentar

                                    • PetterH
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Apr 2012
                                      • 668

                                      Leien NFF betaler er altfor høy til at vi har råd til å kaste de ut. Samme sagaen med Strømsgodset.

                                      Kommentar

                                      • GIFKanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2009
                                        • 8243

                                        Sollie bekrefter, antagelser er alle tabbers mor:

                                        Kommentar

                                        • tullebukk
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2006
                                          • 5446

                                          Opprinnelig skrevet av PetterH
                                          Leien NFF betaler er altfor høy til at vi har råd til å kaste de ut. Samme sagaen med Strømsgodset.
                                          Da dobbler vi prisen håper jeg

                                          Kommentar

                                          Working...