LSK anno 2015

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • HSft
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2004
    • 6079

    Hittil har vi kun erstatta Mjelde med Islendingen. Vi trenger erstattere for Palmason, PVM og Ødegaard. Ser gjerne Lundemo som erstatter for PVM, men da må vi ha helst ha en defensiv midtbanespiller til å erstatte Lundemo.

    Håper vi får råd til Cyril som erstatter for Palmasson. Finnen kan sikkert være en grei erstatter for Ødegaard. For PVM hadde Gecov vært ideelt, men f.eks et lån av Sakor kunne også vært en god løsning.

    Kommentar

    • HSft
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2004
      • 6079

      Det bør være mulig å omgå denne regelen ved at investorer kjøper en videresalgsprosent av spilleren eller lignende istedenfor å kjøpe en eierandel i spilleren. Det er jo uansett ikke slik at kjøpende klubb må henvende seg til investorene våre og kjøpe eierandelen dems.

      Kommentar

      • xeR
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Jan 2004
        • 11206

        Opprinnelig skrevet av _Jonern
        Er vel ikke værre enn at investorene gir penger i gave til klubben og at man inngår et gentlemen's agreement mellom klubb og investor. Forholdet mellom LSK og investorene er vel såpass bra at det bør være mulig. Men ikke vet jeg. Kommer vel noen kreative løsninger på denne nye regelen tenker jeg.
        Tipper en sånn gentlemen´s agreement vil være såpass opplagt at man fort kan bli straffet for det.. Penger inn og ut av klubben skal jo inn i regnskaper og dette er jo noe som sendes inn til NFF kontinuerlig.. LSK skal være rederlige, snusk og fanteri er for v*f, stabæk og morgan andersen..
        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

        Kommentar

        • Ginola
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jul 2010
          • 549

          Opprinnelig skrevet av xeR
          Tipper en sånn gentlemen´s agreement vil være såpass opplagt at man fort kan bli straffet for det.. Penger inn og ut av klubben skal jo inn i regnskaper og dette er jo noe som sendes inn til NFF kontinuerlig.. LSK skal være rederlige, snusk og fanteri er for v*f, stabæk og morgan andersen..

          Her kan dere lese om regelendringen:

          Kommentar

          • andersmm
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2006
            • 5764

            Spørsmålet er hva FIFA håper å oppnå med regelen. Om de ønsker å få bukt med eierandeler på spillere og forsikre seg om at en spiller kun kan eies av en klubb, så bør det vel være ganske åpent for å videreføre praksisen vi har hatt i Norge uten at noen kommer til å protestere eller forfølge det. Samtidig er det ganske uansvarlig å begi seg ut i noe slikt om man ikke har en tydelig beskjed om hva som er innafor. Sånn som NFF kommenterer det, kan det jo høres ut som at regelen er tydelig formulert og ikke gir noen som helst åpning for ekstern finansiering.
            "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

            Kommentar

            • Stray Cat
              Moderator
              • Aug 2008
              • 5916

              Hvem eier de siste spillerne vi nå har på ettårskontrakt? Klubben eller investorer?
              I følge regelendringen vil man fortsatt kunne investere i spillere fram til mai, men kun i ett år. Det er en god grunn for blakke klubber til å inngå ettårskontrakter, spør dere meg.
              For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

              Kommentar

              • tilt
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2007
                • 813

                På Rb står det at Fredrik Krogstad fra Lørenskog er aktuell. Hva vet vi om han ?
                livet er en gamp for de som ikke kan si k
                https://twitter.com/#!/KjetiI

                Kommentar

                • andersmm
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2006
                  • 5764

                  Opprinnelig skrevet av tilt
                  På Rb står det at Fredrik Krogstad fra Lørenskog er aktuell. Hva vet vi om han ?
                  19 år gammel og kommer fra 2. divisjon. Det antas vel at han først og fremst kommer til å bidra på andrelaget i år.
                  "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                  Kommentar

                  • kunden
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2005
                    • 2364

                    Hvis Bjarmann sier det er kun èn ledig plass igjen og Cyril er den heteste kandidaten. Hva er disse ryktene rundt Arni Vilhjalmson?
                    Hadde vært spennende å høre vurderingene rundt Gecov fra Bjarmann forøvrig

                    Kommentar

                    • gilbert
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 3208

                      Opprinnelig skrevet av kunden
                      Hvis Bjarmann sier det er kun èn ledig plass igjen og Cyril er den heteste kandidaten. Hva er disse ryktene rundt Arni Vilhjalmson? Hadde vært spennende å høre vurderingene rundt Gecov fra Bjarmann forøvrig
                      Den heteste betyr ikke den eneste, jf fire afrikanere flere enn ønsket/planlagt. Hvis - jeg sier hvis - LSK faktisk, som ryktene sier, har lagt inn bud og vil komme med nytt bud på Arni Vilhjalmsson er det ikke uvanlig at en forfølger flere muligheter samtidig og gjør det endelige valget ut fra hvordan både det sportslige og det økonomiske etter hvert ser ut. Vilhjalmsson fikk klubben kanskje godt nok bilde av fra prøvespillet seint i fjor, samt at Runar sikkert kjenner ham godt fra Island.

                      Ut fra det Bjarmann sa på Oldermannlauget (der jeg kom inn siden jeg nå har passert 30, faktisk for flere år siden) vil jeg tro at Gecov ble ansett som en meget aktuell og god kandidat til å erstatte Johan Andersson, uten at de var like som spillere. Men han sa der at stallen skulle være på 21 spillere; den er nå på 22, og vil bli 23 med en (offensiv) spiller til. Jeg tviler på at det er økonomisk rom for Gecov når Andersson har signert. Han regna samtidig Nordermoen (ikke aktuell for spill før utpå sommeren), Kolstad, Krogstad og Brændsrød som en egen gruppe av unggutter, så jeg er litt usikker på hvordan vi skal tolke "taket" på 21 spillere. En grunn til å ha såpass mange som fire i gruppa "lovende unggutter med framtid, men ikke helt klare for 11'ern", er opplagt at det vil bli krevende å holde andrelaget i 2. divisjon etter at klubben endelig klarte opprykk fra 3. divisjon. Disse fire vil trolig bli sentrale her.

                      gilbert

                      Kommentar

                      • mats
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Mar 2008
                        • 621

                        Han Arni er nå klar, håper vi signerer Cyril også, da kan vi selge Fofana om rett tilbud kommer. Dermed ryker nok Gecov

                        Kommentar

                        • gilbert
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 3208

                          Opprinnelig skrevet av mats
                          Han Arni er nå klar
                          Fint hvis du legger denne nyheten - med kildehenvisning! - inn i nyhetstråden!

                          gilbert

                          Kommentar

                          • Kvalen
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jul 2006
                            • 327

                            Spennende å se om signeringen av Arni er i steden for eller i tillegg til Cyril.. Håper på det siste!
                            "For bergenserne blir dette som en kjapp onanering - en kortsiktig selvtilfredsstillelse"
                            - Ivar Hoff

                            Kommentar

                            • mats
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Mar 2008
                              • 621

                              Opprinnelig skrevet av Kvalen
                              Spennende å se om signeringen av Arni er i steden for eller i tillegg til Cyril.. Håper på det siste!
                              Tipper det siste

                              Kommentar

                              • HSft
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2004
                                • 6079

                                Opprinnelig skrevet av mats
                                Tipper det siste
                                Tipper på det første. Det ble jo sagt at vi skulle signere én offensiv spiller, og at Cyril var et alternativ til denne plassen. Nå signerte vi en annen offensiv spiller. Håper dog på Cyril også.

                                Kommentar

                                • gilbert
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 3208

                                  Opprinnelig skrevet av HSft
                                  Tipper på det første. Det ble jo sagt at vi skulle signere én offensiv spiller, og at Cyril var et alternativ til denne plassen. Nå signerte vi en annen offensiv spiller. Håper dog på Cyril også.
                                  Jeg har større tru på at vi kan ta med oss både Arni Vilhjalmsson OG Cyril Idemokon inn i 2015-sesongen enn jeg hadde på at det var rom for både Marcel Gecov OG Johan Andersson. Gecov så jeg bort fra straks Johan signerte. (At han kan være aktuell siden en gang er helt i det blå.) LSK har prøvd seg på og fått napp på Arni på nøyaktig samme tid som de har valgt å ta med Cyril til La Manga. Som andre har sagt, det er ikke for å være hyggelige. Om han også signeres, avhenger av (i) hvordan han viser seg fram på La Manga (men hittil har det jo sett meget lovende ut), og (ii) om de finner en vennligsinnet investor og en god løsning her, som er mulig selv under nye FIFA-regler. Så i dette tilfelle tror jeg det er realistiske muligheter for "Ja takk, begge deler". Det vil også være for å ha en back-up når/hvis Fofana selges under denne sesongen, som han må hvis vi skal få noe særlig betalt for ham.

                                  gilbert

                                  Kommentar

                                  • Klimtkongen
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Sep 2014
                                    • 419

                                    Kan det være at vi lager en avtale om kjøp av Cyril i fremtiden? Tar jeg ikke feil så har vi vel gjort liknende avtaler om afrikanere før.

                                    Kommentar

                                    • Kjell.T.Ring
                                      Poll St. Ring
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Dec 2005
                                      • 11796

                                      Opprinnelig skrevet av Klimtkongen
                                      Kan det være at vi lager en avtale om kjøp av Cyril i fremtiden? Tar jeg ikke feil så har vi vel gjort liknende avtaler om afrikanere før.
                                      Vi gjorde det med Bonke men det var vel pga alder?
                                      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                      Kommentar

                                      • andersmm
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2006
                                        • 5764

                                        Ujah var vel på besøk ved flere anledninger lenge før vi signerte ham.
                                        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                        Kommentar

                                        • bjarmann
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2005
                                          • 2932

                                          Helvete! Det var detta jeg frykta. At jeg plutselig i år igjen tror på gullet! Men det er deilig og da
                                          I år så tar vi alt

                                          Kommentar

                                          Working...