LSK anno 2015

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • 007
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Oct 2013
    • 285

    Opprinnelig skrevet av Klimtkongen
    Kan det være at vi lager en avtale om kjøp av Cyril i fremtiden? Tar jeg ikke feil så har vi vel gjort liknende avtaler om afrikanere før.
    I neste overgangsvindu er det jo forbudt at tredjepart (investorer etc.) betaler for spillere, også i Norge. Arni blir jo kjøpt ved hjelp av investorer, men det er kun lov i et år. Tidligere investorkjøp skal visstnok fortsatt forbli gjeldende. De kan jo kjøpe Cyril nå og leie han ut f.eks. fram til sommervinduet eller lengre hvis nødvendig. Men det er vel ikke fryktelig mye lønnsutgifter man sparer på det. Så da er det kanskje bedre å trene med LSKs A-lag og spille kamper for 2.laget til han er en reell utfordrer til å få innhopp på A-laget og så ta det videre derfra. LSK vil nok ikke ha råd til å hente han i neste vindu da de må betale hele overgangssummen selv, hvis man da ikke finner lovlige smutthull i reglementet...

    Kommentar

    • Ketil Cantona
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 6813

      Ingen her inne som har en mill å avse til Cyril?

      Kommentar

      • mrognan
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2008
        • 846

        Opprinnelig skrevet av Ketil Cantona
        Ingen her inne som har en mill å avse til Cyril?
        Forhåpentligvis sitter jeg med over 200 mill i kveld etter Eurojackpot trekninga
        Morten

        Kommentar

        • gilbert
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 3208

          Opprinnelig skrevet av Ketil Cantona
          Ingen her inne som har en mill å avse til Cyril?
          Så vidt jeg har skjønt er det nærmest en "fastpris" på 200 000 Euro på nigerianske spillere, en sum som i norske kroner nå er nærmere to millioner. Men jeg har også inntrykk av at klubben ikke er skremt av verken det beløpet eller de nye FIFA-reglene, som ikke nødvendigvis begrenser de bidragene en kan få fra sponsorer/investorer, så lenge de ikke skal eie og disponere spilleren fullt og helt sjøl, utelukkende for egen vinning.

          gilbert

          Kommentar

          • Kjell.T.Ring
            Poll St. Ring
            --==FORUMRUNKER==--
            • Dec 2005
            • 11796

            Opprinnelig skrevet av gilbert
            Så vidt jeg har skjønt er det nærmest en "fastpris" på 200 000 Euro på nigerianske spillere, en sum som i norske kroner nå er nærmere to millioner. Men jeg har også inntrykk av at klubben ikke er skremt av verken det beløpet eller de nye FIFA-reglene, som ikke nødvendigvis begrenser de bidragene en kan få fra sponsorer/investorer, så lenge de ikke skal eie og disponere spilleren fullt og helt sjøl, utelukkende for egen vinning.

            gilbert
            Mener vi har liggi rundt millen på de vi har henta? Søpla ga 3 for Ogude. Aneke som legger på ett par mill når det er søpla som skal ha de?
            Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

            Kommentar

            • xeR
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Jan 2004
              • 11206

              Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
              Mener vi har liggi rundt millen på de vi har henta? Søpla ga 3 for Ogude. Aneke som legger på ett par mill når det er søpla som skal ha de?
              Garantert, tviler på at noen i enga bryr seg om å se på beløpene på faktruraene før de blir attestert..
              Det er bedre å væra døv enn vålenga.

              Kommentar

              • Kjell.T.Ring
                Poll St. Ring
                --==FORUMRUNKER==--
                • Dec 2005
                • 11796

                Da er jeg spent på om vi henter Cyril også. Han virker veldig lovende uten at jeg har sett for mye.

                Henter vi flere?
                Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                Kommentar

                • GIFKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2009
                  • 8243

                  Vilhjalmsson på plass og ting ser enda litt bedre ut. Bjarmann spekulerer videre i at dette utmerket godt kan være det siste som skjer på overgangsfronten, men det er leeenge til seriestart, fortsatt en liten vinter unna. Eller har han en grunn til å være så offensiv, skjer det ting i kulissene?

                  Kommentar

                  • andersmm
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2006
                    • 5764

                    Kan vel fortsatt finnes rom for Cyril. Men da regner jeg med at noen skal ut. Ohi på lån kanskje. Mulig det også er andre spillere som Runar ikke tror han får bruk for og ikke vil satse på. Med en ny trener er det ikke gitt at hele stallen passer perfekt med spillestilen.
                    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                    Kommentar

                    • Oldtimer
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Feb 2011
                      • 316

                      Veldig mye positivt som skjer, så i år blir det sesongkort igjen etter noen års pause.

                      Årsaken til at jeg ikke tar denne i positivitetstråden, er at unntatt RB er omtalen i mediene liten. Sammenlign med et bydelslag som også skaffer seg en spiss? Omtale overalt

                      Har vi ingen som skriver gode pressemeldinger, eller blir vi oversett?

                      Tar forresten gjerne Cyril også, så bra ut i trkampen synes jeg!

                      Kommentar

                      • Kjell.T.Ring
                        Poll St. Ring
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Dec 2005
                        • 11796

                        Opprinnelig skrevet av Oldtimer

                        Årsaken til at jeg ikke tar denne i positivitetstråden, er at unntatt RB er omtalen i mediene liten.
                        Les Nettavisen. Eneste som tar LSK på alvor



                        Publisert 30.01.15 16:55
                        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                        Kommentar

                        • Oldtimer
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Feb 2011
                          • 316

                          Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                          Les Nettavisen. Eneste som tar LSK på alvor



                          Publisert 30.01.15 16:55
                          Jeg er også godt fornøyd m Nettavisen vanligvis, her er det nok jeg som har lest den FØR meldingen kom!

                          Kommentar

                          • Oldtimer
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Feb 2011
                            • 316

                            Opprinnelig skrevet av Oldtimer
                            Jeg er også godt fornøyd m Nettavisen vanligvis, her er det nok jeg som har lest den FØR meldingen kom!
                            Fantastisk, VG også!

                            Kommentar

                            • jerven
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2007
                              • 272

                              Jeg syns stallen for 2015 ser lovende ut. Det ser ut til å bli konkurranse om de fleste posisjonene på banen. Mange forskjellige spillertyper som bør stå godt til hverandre. Og mulighet til å variere laget etter motstander og kampforløp. Det er stor spenning knytta til hvem det blir satsa på på høyre midtbane, og jeg tror tida er moden for å bruke Erling Knudtzon i denne posisjonen igjen.

                              Erling har i liten grad vært brukt i denne posisjonen siden 2011 sesongen og starten på 2012 sesongen. Den gangen hadde han helt andre spillere og spillertyper bak seg og ved siden av seg på banen. I 2011 hadde han Karim Essediri bak seg på banen. Dette gjorde at Erling måtte ta et stort defensivt ansvar på høyresida, og at farta hans i liten grad kom til sin rett offensivt. I 2012 spilte han stort sett med Westerberg bak seg, noe som ikke gjorde oppgaven noe bedre.

                              I 2015 sesongen ser det ut til at Bjørn Helge blir satsa på som høyre back. Jeg har stor tro på at Erling og Bjørn Helge kan få til et svært godt samarbeid på høyresida. Ved å bruke de på høyresida kan vi veksle mellom flere typer spill som vil passe de to godt. I kamper der vi får god plass og satser offensivt kan vi gjøre som på slutten av sesongen i fjor. La Bjørn Helge få hele høyresida og flytte Erling opp som en ekstra spiss. I faser av kamper der vi blir pressa, eller det er viktig å holde tett bakover mestrer Erling det defensive spillet godt. Jeg tror også det vil falle naturlig for de hvem som skal ta defensivt og offensivt ansvar, og hvilke roller de skal ta i spillet.

                              I tillegg til dette håper jeg vi får en mye mer stabil sentral midtbane i år enn vi hadde i sesongene der vi hadde Erling på kant. I denne perioden hadde vi svært stor utskiftning på sentral midtbane, og mindre pasningssikre spillere enn vi har med Johan og Marius. Pasningsspillere på sentral midtbane som kjenner både Bjørn Helge og Erling godt vil være en suksessfaktor for å få denne høyrekanten til å fungere.

                              Kommentar

                              • joacim
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2009
                                • 559

                                helt enig i hva du sier Jerven - tror vår sansynlige 11`er kommer til å se sånn her ut.

                                Arnold
                                BHR - Finnland - Kippe - Ringstad/Simen
                                ---------Johan - Lundemo --------------
                                -----Erling - Finnur - Fofana --------
                                -------------- Arni/friday---------------

                                Dette er en sterk 11`er, med mye styrke, og passe finesse. Følger også at vi har folk til å backe opp på de fleste stedene - et sted vi kan bli svake ved skader er forsvaret - vi har ingen direkte erstatter på Høyre beck - husker at Erling spilte der et par kamper for noen år siden, men han er ikke beck. Her har vi også Ghaedamini. Stopperplassene har vi 2 gode spillere i den nye finnen og Kippe. Vi har Amundsen i backup, samt et par juniorspillere, som Nordermoen. Mittbanen: her er vår styrke 2015 - med de jeg har satt opp, samt Ohi, Bonke og Pelle, som kan bidra ved karantener eller skader - Angrep: jeg har true på Arni og Friday - her har vi også Erlingo og Pelle, som kan komme inn om det trengs. et bedre lag enn lenge - at PVM og Palmi er borte, tror jeg ikke vi kjenner etter å ha knust Start på åråsen i første serierunde

                                lykke til i 2015 alle sammen.
                                Styremedlem 2016

                                Kommentar

                                • HSft
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2004
                                  • 6079

                                  Finnur som offensiv midt? Skeptisk ut fra det jeg har hørt om han, men jeg har jo ikke sett han spille enda...

                                  Kommentar

                                  • Kjell.T.Ring
                                    Poll St. Ring
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Dec 2005
                                    • 11796

                                    Opprinnelig skrevet av HSft
                                    Finnur som offensiv midt? Skeptisk ut fra det jeg har hørt om han, men jeg har jo ikke sett han spille enda...
                                    Var ikke han def midt/stopper?
                                    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                    Kommentar

                                    • Kvalen
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jul 2006
                                      • 327

                                      Ingen av årets 9 første kamper vil bli vist på gratis-tv, selv ikke kamper som RBK-LSK, LSK-VIF og LSK-Molde. På den ene side positivt; da kommer kanskje flere på kamp. Negativt på den andre side da det sier mye om markedsverdien og den generelle interessen rundt LSK. Blir i hvert fall ikke lettere å få hovedsponsor.



                                      Tirsdag 07.04 kl 19:00 LSK - Start
                                      Søndag 12.04 kl 15:30 Aalesund - LSK
                                      Søndag 19.04 kl 18:00 Tromsø - LSK
                                      Søndag 26.04 kl 18:00 LSK - Stabæk
                                      Torsdag 30.04 kl 20:00 Mjøndalen - LSK
                                      Søndag 03.05 kl 18:00 LSK - Vålerenga
                                      Lørdag 09.05 kl 18:00 Rosenborg - LSK
                                      Onsdag 13.05 kl 18:00 LSK - Molde
                                      Lørdag 16.05 kl 18:00 Sarpsborg 08 - LSK
                                      "For bergenserne blir dette som en kjapp onanering - en kortsiktig selvtilfredsstillelse"
                                      - Ivar Hoff

                                      Kommentar

                                      • Oldtimer
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Feb 2011
                                        • 316

                                        Tenkte akkurat det samme, ikke uventet dominerer andre klubber, men ekstra rart at de du nevner er utelatt

                                        Men, vi får være optimister. En god start kan forandre dette til neste runde!

                                        Kommentar

                                        • Børge
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2013
                                          • 2558

                                          Opprinnelig skrevet av Kvalen
                                          Tirsdag 07.04 kl 19:00 LSK - Start
                                          Onsdag 13.05 kl 18:00 LSK - Molde
                                          Fotball skal spilles på.....? Tirsdag og onsdag?
                                          Sint og tverr på felt N

                                          Kommentar

                                          Working...