LSK anno 2015

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Gigi
    Seniormedlem
    Forumsadist
    • Sep 2009
    • 110

    Opprinnelig skrevet av Kvalen
    Ingen av årets 9 første kamper vil bli vist på gratis-tv, selv ikke kamper som RBK-LSK, LSK-VIF og LSK-Molde. På den ene side positivt; da kommer kanskje flere på kamp. Negativt på den andre side da det sier mye om markedsverdien og den generelle interessen rundt LSK.
    Det siste stemmer bare delvis. CMore får førstevalget hver runde (antar jeg i hvert fall, som i fjor), så kamper som de mot VIF og RBK legges faktisk bak en betalingsmur fordi de er rundens mest attraktive. I motsatt fall kunne man jo risikert å eksponere halvinteresserte, ikke CMore-abonnerende seere for kamper med ålreit ramme og historie. Det slipper den potensielle tippeligaentusiast nå; TV2s to kamper den runden vi møter Rosenborg, er VIF - Stabæk oooooog.....Molde - Start.

    Men at det er negativt for sponsorarbeidet er riktig, for både LSKs og resten av ligaens del.

    Kommentar

    • Gigi
      Seniormedlem
      Forumsadist
      • Sep 2009
      • 110

      Opprinnelig skrevet av Børge
      Fotball skal spilles på.....? Tirsdag og onsdag?
      Tirsdagskampen er mandagskamp (ja, jeg veit, men det er 3. påskedag). 13. mai er dagen før himmelfarten, så folk får med seg kampen før de tar en langhelg annetsteds.

      Kommentar

      • andersmm
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2006
        • 5764

        Bra jobba NFF. Dere har fiksa en TV-avtale som sørger for at de største kampene, klassikerne i Norsk fotball, kun er tilgjengelig for en liten del av folket. LSK-vif - Norges eneste derby - vises på betal-tv. Så bra. Man kunne jo risikert at andre enn spesielt interesserte hadde fått med seg en tippeligakamp. Jerks!
        Last edited by andersmm; 02.02.2015, 21:29.
        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

        Kommentar

        • andersmm
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2006
          • 5764

          Det sykeste er hvordan den Cmore-dealen ble gjennomført. Helt bak lukka dører. Hvor mye fikk Hallén inn på sin privatkonto?
          "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

          Kommentar

          • Vestfold Kanaris
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Oct 2004
            • 4583

            Jim Solbakken forhandlet fram den avtalen på vegne av begge parter.
            LOUD
            PROUD
            ULTRA

            Kommentar

            • ynnor
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2008
              • 857

              Vi har ikke mange store oppgjør i norsk fotball. Lsk-søpla er en av dem. Å sende Odd-RBK i stedet er som at old firm i går skulle droppes i stedet for Aberdeen-Inverness. Cmore og nøff sammen er som tennisalbu og onani,det nytter ikke.

              Kommentar

              • Børge
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2013
                • 2558

                Opprinnelig skrevet av ynnor
                Vi har ikke mange store oppgjør i norsk fotball. Lsk-søpla er en av dem. Å sende Odd-RBK i stedet er som at old firm i går skulle droppes i stedet for Aberdeen-Inverness. Cmore og nøff sammen er som tennisalbu og onani,det nytter ikke.
                Hva tror du TV2 ville valgt om dem hadde 1. valget? Jeg er ganske sikker på at LSK-v*f ville blitt vist. Nå har CMore 1. valget og velger det dem finner mest attraktivt først. De beste kampene velges først.
                Sint og tverr på felt N

                Kommentar

                • jeykey
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2012
                  • 452

                  Er bull på LSK 2015!
                  "Jeg hater søpla så intenst at jeg ikke kan spille med Korea på civilization fordi de er røde og blå."
                  - Sitat Grusom B

                  Kommentar

                  • andersmm
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2006
                    • 5764

                    Opprinnelig skrevet av ynnor
                    Vi har ikke mange store oppgjør i norsk fotball. Lsk-søpla er en av dem. Å sende Odd-RBK i stedet er som at old firm i går skulle droppes i stedet for Aberdeen-Inverness. Cmore og nøff sammen er som tennisalbu og onani,det nytter ikke.
                    Jeg blir så jævla lei av NFF. Siden interessen var på topp i 2005-2008ish har de fucka opp en av de åpenbare faktorene bak suksessen. Først begynte de å rote til og dele opp rettigheter, og deretter la de hele dritten i fanget på betal-TV uten at TV2 en gang hadde fått vært med på budrunde. TV2 kan være en jævla irriterende media-aktør i blandt, men ingen har noensinne lagt så mye tid og energi på norsk fotball som de gjorde på den tida. De visste at de hadde eksklusivitet, og derfor pusha de Tippeligaen som bare faen.

                    De inkompetente løkene på NFF kjørte i stedet på i sin sedvanlige arrogante stil og sa gradvis opp samarbeidet. I takt med dette gikk publikumsoppslutningen nedover, og etterhvert som trenden åpenbarer seg sitter de høye herrer og klager på alt fra treningskultur og fysisk nivå til ligastruktur. Som om folk noensinne har gått og sett Norsk fotball på grunn av kvaliteten? Om folk vil se fotball på høyeste nivå, så ser dem på Champions League eller PL. Og så jævla mye høyere var ikke nivået i 2007. Vi har en runkering av idrettspamper som gjør alt for å dytte ansvaret over på andre. Det seneste krumspringet var den her idiotiske konsulentrapporten som kosta i underkant av en million kroner, og ikke en gang var verdt papiret den var trykka på.

                    For alle andre i verden som utvikler og selger produkter og tjenester er dette latterlig åpenbart. Hadde norsk fotball vært en bedrift, hadde NFF vært en ukvalifisert sjarlatan av en salgssjef. Salgssjefen hadde gjort seg til uvenn med en stor del av distributørene, og med et oppblåst selvbilde tenkt at han kom til å ordne nye og bedre distributører. Dessverre er salgssjefen helt komplett uegnet for jobben sin, og bedriften sitter etter et par år igjen med langt færre distributører. Her kunne salgssjefen tatt sitt ansvar og bedt om å bli løst fra stillingen, eller gjøre et ærlig forsøk på å unnskylde seg og vinne tilbake distributørene han tidligere kvitta seg med. Det gjør han selvsagt ikke. Det han derimot gjør er å sitte og klage på jobben som utviklingsavdelingen gjør og hevde at salgssvikten skyldes produktkvalitet.

                    I en bedrift hadde en sånn fyr fått sparken ganske tidlig i den historien.
                    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                    Kommentar

                    • Fridtjof
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2005
                      • 2120

                      Jeg synes nettopp at jeg så antyder til et innøvd trekk på corner. Det ville i så fall vært utrolig deilig, på tross av de utallige cornermålene vi kan vise til de siste tre årene.
                      Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                      Kommentar

                      • Boing
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Dec 2005
                        • 711

                        Nå begynner jeg jaggu meg å glede meg litt til sesongstart, og det lille som skulle få meg fra å vippe fra å grue seg til å glede seg var RBs artikkel om vår nye finske forsvarspiller.

                        Så nå håper jeg det er slutt på artikler som for en LSK-supporter til nesten måtte begynne med lykkepiller for å i det hele tatt gidde å stå opp om morgen.

                        Kommentar

                        • Oddis
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2006
                          • 2744

                          Jeg gleder meg skikkelig jeg også! I allefall når jeg nå har fått et inntrykk om at Rexhepi er et kupp av de sjeldne!
                          Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

                          Kommentar

                          • G-Man
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2011
                            • 3201

                            Faen meg helt utrolig at de nå ikke klarer å få ledelsesprossen til å fungere. Jeg kjenner ikke den foreslåtte lederkandidaten, men at det skremmer vekk en kapasitet som Pellefoch er tragisk. Med det elendige valget av vår forrige styreleder i friskt minne, kjenner jeg skepsisen vokse faretruende hos undertegnede. Forstår de ikke at det vi trenger nå er dyktige mennesker med relevant erfaring og kontakter???

                            Kommentar

                            • klippen
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Aug 2009
                              • 251

                              Opprinnelig skrevet av G-Man
                              Faen meg helt utrolig at de nå ikke klarer å få ledelsesprossen til å fungere. Jeg kjenner ikke den foreslåtte lederkandidaten, men at det skremmer vekk en kapasitet som Pellefoch er tragisk. Med det elendige valget av vår forrige styreleder i friskt minne, kjenner jeg skepsisen vokse faretruende hos undertegnede. Forstår de ikke at det vi trenger nå er dyktige mennesker med relevant erfaring og kontakter???
                              Det som er skremmende for meg er hvordan RB har sugerør inn i klubben og har kontroll på absolutt alt som skjer. Denne situasjonen er mest sannsynlig løst før torsdag. Ja, RB er viktige ettersom de dekker klubben på en meget god måte. Men de trenger ikke å ha kjennskap til absolutt alt som skjer innenfor veggene på Åråsen.

                              Kommentar

                              • flisbyen
                                Utestengt
                                • Sep 2010
                                • 305

                                Herreminhatt. Man kan ikke klage på et valg FØR valget er tatt? Møt opp på årsmøtet, der kan du klage så mye du bare orker. Du kan til og med stemme på den kandidaten du selv vil ha. Årsmøtene til LSK har gjort mye rart, men kan da ikke begynne å klage på de FØR de i det hele tatt er startet?

                                Kommentar

                                • G-Man
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2011
                                  • 3201

                                  Opprinnelig skrevet av flisbyen
                                  Herreminhatt. Man kan ikke klage på et valg FØR valget er tatt?
                                  Pellfoch har allerede tatt sitt valg. Desverre.

                                  Kommentar

                                  • mrognan
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2008
                                    • 846

                                    Nå kjenner jeg ikke så mye til denne personen, men for en klubb med økonomiske utfordringer så kan det vel ikke være dumt med en tidligere banksjef til å lede styret?
                                    Morten

                                    Kommentar

                                    • kunden
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jun 2005
                                      • 2364

                                      Opprinnelig skrevet av mrognan
                                      Nå kjenner jeg ikke så mye til denne personen, men for en klubb med økonomiske utfordringer så kan det vel ikke være dumt med en tidligere banksjef til å lede styret?
                                      Har ikke så mye trua på den ene eller den andre. Kan jo spørre seg hvis han var dyktig og med ambisjoner, hvorfor han velger LSK, med mindre han ikke har et brennende hjerte for klubben.
                                      Det vi trenger er rett og slett en type av det kaliberet, Per Bergv2.0.

                                      Kommentar

                                      • andersmm
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2006
                                        • 5764

                                        Det virker jo litt som om Pellfoch har ønska en annen, spesifikk kandidat til lederposten, men uten at jeg veit mer om bakgrunnen er det vanskelig å mene veldig mye om hva som har skjedd her. Jeg synes jo personlig at det ville være litt sært om valg av styreleder skulle avgjøres av Pellfochs vilje til å arbeide med vedkommende.
                                        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                        Kommentar

                                        • G-Man
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2011
                                          • 3201

                                          Opprinnelig skrevet av andersmm
                                          Det virker jo litt som om Pellfoch har ønska en annen, spesifikk kandidat til lederposten, men uten at jeg veit mer om bakgrunnen er det vanskelig å mene veldig mye om hva som har skjedd her. Jeg synes jo personlig at det ville være litt sært om valg av styreleder skulle avgjøres av Pellfochs vilje til å arbeide med vedkommende.
                                          Pellfochs fokus er å samle et lag med høy kompetanse på det å drive toppidrett, samtidig som det å videreutvikle forholdet til sponsorer og samarbeidspartnere ville bli gitt maksimal oppmerksomhet. Han har tidligere bevist hvor dyktig han er på disse områdene. Hans fokus på profesjonalitet og gjennomføringsevne er absolutt, og med fiaskoen til forrige styreleder friskt i minne, er det at Pellfoch nå trer til side et langt mer skremmende signal enn forumbrukerne synes å forstå.

                                          Kommentar

                                          Working...