LSK anno 2015

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • barte
    Seniormedlem
    Forumsadist
    • Oct 2011
    • 145

    syntes vi skal ta en diskusjon om valgkomiteens leder jeg.er han kompetent til sitt verv?han har feilet en gang og det kostet oss 1 poeng!kan vi tillate oss en ny feil?la oss få med Pellfochs og sognes og gjerne exs banksjef som styremedlem.og så tar vi en diskusjon på årsmøte om ikke klubben bør bytte ut thoresen med Frank Grønlund

    Kommentar

    • flisbyen
      Utestengt
      • Sep 2010
      • 305

      Når ble Pellfoch svaret på spørsmålet egentlig? Han har mange år bak seg i ICA, og de kan vel ikke akkurat vise til å tjent masse penger. Bare for å sette det helt på spissen.

      Kommentar

      • Dinho
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2006
        • 884

        Pellfoch er sikkert en kapabel og dyktig fyr når det kommer til styring og økonomi. Likevel, på akkurat det området kan man finne flere som er dyktige. Ser ikke helt dramatikken som flere oppildner til. For de som har lest årsberetningen kommer det frem fra kontrollutvalget at jo, de mener at styre kan ha godt av økt kompetanse vedrørende økonomi. Med andre ord, nye styrmedlemmer med det som ekspertise. Om det så er en gammel bankdirektør, pensjonist eller nyutdannet BI økonom vet jeg ikke. De tryller som regel et eller annet opp av hatten. Det er ihvertfall slik jeg oppfatter det hver gang det kommer en ny inn i styre og stell.

        Det er jo ingen som vet hva eller hvem som plutselig dukker opp på årsmøtet for å bli "stemt inn" i styrer og utvalg. Klubben er jo ikke direkte medlemstyrt, utifra mine observasjoner og definisjoner. Andre kan sikkert mene det, men jeg klarer ikke å se det. Den er styrt av en håndfull mennesker som enten sitter i allerede valgte styrer eller utvalg. Når annonseres de aktuelle kandidatene for posisjoner i utvalg og styrer? noen som vet? Burde det ikke være opplyst til medlemmene av klubben som faktisk skal godkjenne at de skal sitte i de posisjonene de sitter i? Hvordan kan man akseptere, støtte og stemme for folk man ikke vet hvem er eller hva de står for? Hva er det man faktisk får ut av et årsmøte? bortsett fra formelle presentasjoner av medlemmenes "valgte" representanter.. Ingen andre som ser dette?

        Ser faktisk i årsberetningen at kontrollutvalget råder klubben til å bli flinkere til å informere og opplyse sine medlemmer. Sidenote.
        Last edited by Dinho; 25.02.2015, 11:14.
        twitter @amundsakis
        ΘΥΡΑ 13

        Kommentar

        • TomLundby
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2006
          • 616

          Litt info om Geir Tore Nielsen. Tidligere direktør, øverste leder, i Lillestrøm Sparebank/LillestrømBanken. Måtte gå av som leder der pga temmelig tvilsomme transaksjoner. Offisielt heter det selvfølgelig at han trakk seg frivillig av personlige grunner, noe avisene ikke trodde på et sekund i sine rapport om avgangen. Han har bodd her i området en stund nå men har bakgrunn og dialekt/aksent som tilsier at topplederjobben i Rosenborg hadde vært mer naturlig.

          Ufattelig for meg hvordan valgkomiteen kan ha en sånn person som kandidat til styreleder i LSK.

          Kommentar

          • Rønnern
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 6690

            Opprinnelig skrevet av TomLundby
            Han har bodd her i området en stund nå men har bakgrunn og dialekt/aksent som tilsier at topplederjobben i Rosenborg hadde vært mer naturlig.

            Ufattelig for meg hvordan valgkomiteen kan ha en sånn person som kandidat til styreleder i LSK.
            Om hans forhold til LSK, så er dialekten underordnet. Ikke at jeg kjenner ham godt, men nok til å vite at han er definitivt har bare gode tanker om Sportsklubben.
            Mvh Ronnie "The Runner"
            LSK for alltid

            Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

            Kommentar

            • Børge
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2013
              • 2558

              Opprinnelig skrevet av TomLundby
              Litt info om Geir Tore Nielsen. Tidligere direktør, øverste leder, i Lillestrøm Sparebank/LillestrømBanken. Måtte gå av som leder der pga temmelig tvilsomme transaksjoner. Offisielt heter det selvfølgelig at han trakk seg frivillig av personlige grunner, noe avisene ikke trodde på et sekund i sine rapport om avgangen.
              Behøver ikke veldig komplisert søke på Google for å lese grunnen til at han trakk seg. Og det fremstår langt mindre dramatisk enn det du fremstiller saken som.

              Det omhandler salg av spareprodukter av Lillestrøm Sparebank fra deleid selskap av banken. Dette deleide selskapet fikk skarp kritikk av finanstilsynet og dette ble ikke fulgt opp. Gjaldt strukturerte spareprodukter og gebyrer ved salg av dem. Nielsen trakk seg så som banksjef da han følte han utad ikke ga tillit.

              Jeg vet ærlig talt om dette er noe som svekker hans kandidatur veldig. En bankmann med gode kontakter og som kan hjelpe til med strukturering av finansieringen.

              Om Pellfoch ikke ønsker å samarbeide med Nielsen, må nok det stå for Pellfoch sin regning. Jeg er av den oppfatning at man skal gå inn i styret med blanke ark og bygge samarbeidet ut fra null. Synes det er Pellfoch som taper ansikt på en slik avgjørelse. En dyktig fyr som har gjort mye bra, men å flagge slik motstand er ikke positivt i min bok.

              På en annen side, så er det luksusproblem at folk vil ta på seg verv.
              Sint og tverr på felt N

              Kommentar

              • flisbyen
                Utestengt
                • Sep 2010
                • 305

                Opprinnelig skrevet av Rønnern
                Om hans forhold til LSK, så er dialekten underordnet. Ikke at jeg kjenner ham godt, men nok til å vite at han er definitivt har bare gode tanker om Sportsklubben.
                Han er en Fugl, definitivt!

                Kommentar

                • Bibaboy
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Mar 2008
                  • 712

                  Opprinnelig skrevet av Børge
                  Behøver ikke veldig komplisert søke på Google for å lese grunnen til at han trakk seg. Og det fremstår langt mindre dramatisk enn det du fremstiller saken som.

                  Det omhandler salg av spareprodukter av Lillestrøm Sparebank fra deleid selskap av banken. Dette deleide selskapet fikk skarp kritikk av finanstilsynet og dette ble ikke fulgt opp. Gjaldt strukturerte spareprodukter og gebyrer ved salg av dem. Nielsen trakk seg så som banksjef da han følte han utad ikke ga tillit.

                  Jeg vet ærlig talt om dette er noe som svekker hans kandidatur veldig. En bankmann med gode kontakter og som kan hjelpe til med strukturering av finansieringen.

                  Om Pellfoch ikke ønsker å samarbeide med Nielsen, må nok det stå for Pellfoch sin regning. Jeg er av den oppfatning at man skal gå inn i styret med blanke ark og bygge samarbeidet ut fra null. Synes det er Pellfoch som taper ansikt på en slik avgjørelse. En dyktig fyr som har gjort mye bra, men å flagge slik motstand er ikke positivt i min bok.

                  På en annen side, så er det luksusproblem at folk vil ta på seg verv.
                  Hvis Pellfoch reagerer så sterkt på Nilsens kandidatur så er det jo mulig han vet noe som ikke vi vet. Uten at jeg har inngående kjennskap til Nilsen så må jeg inrømme at det er noe som skurrer her. Man må ha gjort en alvorlig forseelse hvis man blir avsatt som bankdirektør. Er det noe LSK nå trenger så er det kvalifiserte personer som ikke ser på snarveier som de beste løsningene. Jeg tror denne styre sammensetningen blir viktigere for LSK enn noen gang. Synes da det vil være meningsløst å gamble med hvilke persontyper vi skal ha i styret. Jeg er forøvrig enig i at vi må ha svært kompetente mennesker innenfor økonomi da dette er sportsklubbens største hemsko på det nåværende tidspunkt.
                  Fugla Forever

                  Kommentar

                  • Stray Cat
                    Moderator
                    • Aug 2008
                    • 5916

                    Mye konspirasjonsteorier nå, men har Pellfoch erklært at han har noe personlig imot den foreslåtte styrelederen, eller at han vet noe negativt om ham som ikke vi andre vet??

                    Linken under er fra et intervju i desember og der setter han som forutsetning for å sitte i LSKs styre at det blir valgt en sterk leder med røtter i fotballen. De røttene har ikke Nilsen. Det kan være så enkelt som så.

                    For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                    Kommentar

                    • reka
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Aug 2005
                      • 13277

                      Opprinnelig skrevet av Børge
                      Nielsen trakk seg så som banksjef da han følte han utad ikke ga tillit.
                      Må vel si at å utvise såpass selvinnsikt og vurderingsevne utelukkende er et pluss. Fotballnorge er ellers full av folk i ledende stillinger/styreverv som bedriver ansvarsfraskrivelse av til dels gigantiske proporsjoner (ala "Vi fikk oss ut i dette uføret, og vi er derfor de rette/forpliktet til å rydde opp i kaoset").

                      Kommentar

                      • Dinho
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2006
                        • 884

                        Om Nielsen ønsker å gjøre en jobb for Fugla, men ikke Pellfoch, så er sistnevnte taperen. Det siste vi trenger i et styre er en gammel, stolt og hardnakka fyr uten et snev av ydmykhet. Man sitter ikke i et styre for å være kamerater. Klarer man ikke å jobbe med enkelte av personlige årsaker, får man ta det på sin egen kappe. Jeg forstår at det er snakk om en legende i klubben, men akkurat nå så spiller det ingen rolle for meg. Jeg lukter trøbbel om en gammel rev som Pellfoch skal inn å styre. Da sier magefølelsen heller at man skal gå for denne Bankmannen. Likevel, hvordan kan jeg eller du bestemme oss for hvem vi helst vil se som styremedlem eller leder?? Den eneste informasjonen medlemmene av klubben får er uoffisielt sugerør-gossip fra RB's dyktige muldvarper.

                        Så hvem skal man velge? De ønsker begge å bidra, men ikke sammen. Ja, så la medlemmene velge. Ikke en selvutnevnt komité. Still folk opp om veggen, la dem snakke, holde kampanje. Ikke vet jeg. Jeg føler vi er med i en av Dan Browns bøker med maktkamp, tempelriddere og Illuminati. Årsmøte meg i ræva.
                        twitter @amundsakis
                        ΘΥΡΑ 13

                        Kommentar

                        • Børge
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2013
                          • 2558

                          Opprinnelig skrevet av Dinho
                          Så hvem skal man velge? De ønsker begge å bidra, men ikke sammen. Ja, så la medlemmene velge. Ikke en selvutnevnt komité. Still folk opp om veggen, la dem snakke, holde kampanje. Ikke vet jeg. Jeg føler vi er med i en av Dan Browns bøker med maktkamp, tempelriddere og Illuminati. Årsmøte meg i ræva.
                          Du vet at det heter valgkomiteens innstilling? Det er årsmøte som foretar valget - ikke valgkomiteen. Det er opp til årsmøtet hvem som skal bli leder. Benkeforslag er tillatt og alle fremmøtte delegater med stemmerett kan fremme forslag på hvem som skal velges som leder. Det er på årsmøtet man kan komme med innspill og påvirke. Valgkomiteens innstilling er ikke fasiten for hva valget skal bil - årsmøtet bestemmer.

                          Slik du beskriver saken, kan det fremstå som om du ikke har forstått verken årsmøte eller valgkomiteen sitt mandat?
                          Sint og tverr på felt N

                          Kommentar

                          • andersmm
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2006
                            • 5764

                            Det mest sannsynlige er vel at Pellfoch har hatt en dialog med en annen kandidat på sida, og forsøkt selge inn denne. Han virker jo veldig tydelig i sine preferanser. Jmf uttalelser i RB nå og i høst.
                            "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                            Kommentar

                            • Dinho
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2006
                              • 884

                              Jeg forstår det Børge, men syns ikke prosessen som leder opp til årsmøtet er god eller rettferdig, hverken for klubben eller dens medlemmer. Jeg spør igjen, hvordan kan du ta en beslutning på et årsmøte på bakgrunn av den kunnskapen du har om kandidatene? Skal man velge på bakgrunn av en 2 minutters presentasjon av hver enkel kandidat? rett før man skal "velge"? Hvor mange motkandidater er det normalt til de foreslåtte styremedlemmene? Når og hvor får man vite om disse?
                              twitter @amundsakis
                              ΘΥΡΑ 13

                              Kommentar

                              • Børge
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2013
                                • 2558

                                Opprinnelig skrevet av Dinho
                                Jeg forstår det Børge, men syns ikke prosessen som leder opp til årsmøtet er god eller rettferdig, hverken for klubben eller dens medlemmer. Jeg spør igjen, hvordan kan du ta en beslutning på et årsmøte på bakgrunn av den kunnskapen du har om kandidatene? Skal man velge på bakgrunn av en 2 minutters presentasjon av hver enkel kandidat? rett før man skal "velge"? Hvor mange motkandidater er det normalt til de foreslåtte styremedlemmene? Når og hvor får man vite om disse?
                                Det kommer jo litt an på hvor aktivt man selv går inn for å søke informasjon? Man vet nå før årsmøtet at Nielsen er en aktuell kandidat. Bjarne Sognnæs er ønsket av sittende styre som ny leder. RB har vel også gravd frem hvem andre kandidater er. Så må man søke informasjon om de forskjellige kandidatene selv. Kanskje sidemann på årsmøte vet noe mer enn deg?

                                Det du ønsker, er nærmest en valgkampanje om jeg forstår deg rett? Med mer info om de forskjellige kandidatene?
                                Sint og tverr på felt N

                                Kommentar

                                • Dinho
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jan 2006
                                  • 884

                                  Valgkampanje, ja, nei.. men det finnes liksom ikke en mellomting gjør det det?

                                  At man selv må søke etter informasjon, der går alarmen hos meg med en gang. Må jeg selv ringe på døren til de jeg tror kan bli det neste styremedlemmene? Gå igjennom telefonboken? Den eneste informasjonskanalen LSK har er RB. På godt og ondt. Jeg elsker RB, for all del, men det er så feil som det bare kan bli at prosessen er slik den er. Valgkomiteen burde i alle fall ha en deadline om å PRESENTERE og INFORMERE om de aktuelle kandidatene 1-2 måneder før selve årsmøtet. Hvor de blir presentert av valgkomiteen og de får en mulighet til å presentere seg selv. Hele prosessen stinker. Den er ikke verdig klubben vår. Jeg for en ønsker forandring. En liten forandring som gjør hele prosessen mye mer transparent og korrupsjons fri. Ryktene om at Pellfoch selv prøvde å dra inn "sin egen mann" og ikke vil være med hvis han ikke får han med på lasset.. Altså.. er det ingen som ser de røde flaggene??!!
                                  twitter @amundsakis
                                  ΘΥΡΑ 13

                                  Kommentar

                                  • Langballa
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • May 2014
                                    • 322

                                    han Nielsen.. var det ikke han som var inne i Dennis for mange år siden? Noen som husker?

                                    Kommentar

                                    • Lillestrøm Kirke
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Oct 2004
                                      • 1470

                                      Opprinnelig skrevet av Langballa
                                      han Nielsen.. var det ikke han som var inne i Dennis for mange år siden? Noen som husker?
                                      Tja..
                                      "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

                                      Kommentar

                                      • DoubleHi5
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2011
                                        • 4096

                                        Som flere andre er jeg møkka lei gutteklubben, maktkamp, lekkasjer, konspirasjonsteorier og udokumenterte påstander og personkarakteristikker!

                                        Men jeg oppdaget et navn som overrasket meg blant de som ble nevnt som mulige styremedlemmer, da jeg leste artikkelen om det kommende valget i rb:

                                        Nordis Vik Olausson

                                        I dag: Leder Omstilling og Karriererådgivning og medlem av ledelsen i Norasondegruppen AS.
                                        Tidligere har hun blant annet vært konstituert administrerende direktør i AS Vinmonopolet og Personaldirektør på Ahus.

                                        Fra VGs omtale da hun i 2005 ble konstituert adm dir på Polet:
                                        ” Styreleder Siri Hatlen sier Olaussen ble valgt etter en totalvurdering, men at hennes ledererfaring også fra andre virksomheter enn Vinmonopolet har talt til hennes fordel.
                                        - Nordis Vik Olausson er respektert internt og har gode forutsetninger for å samle organisasjonen og bidra til at viktige prosesser kan fortsette i tiden fram til en ny leder er ansatt, sier Hatlen i en pressemelding.
                                        Olaussen kom til Vinmonopolet fra Reitan Narvesen i 2002. Hun sier hennes hovedoppgave blir å bidra til ro og å gjenskape samholdet blant de 1.700 ansatte.
                                        - Vinmonopolet er en veldrevet bedrift med mange dyktige medarbeidere. Vi har et stort ansvar i å vise at vi forvalter disse verdiene på en god og tillitvekkende måte overfor våre kunder, våre eiere og omverdenen for øvrig, sier Olausson.” (Mine uthevinger.)http://www.vg.no/nyheter/innenriks/v...sjef/a/110715/

                                        Nordis Vik Olaussen har vokst opp i Rælingen, er gift, har tre barn og bor på Kjeller.

                                        Hadde noen klart å overtale denne dama til å bli vår nye styreleder?
                                        Elska þetta félag

                                        Kommentar

                                        • Leif A
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2003
                                          • 3962

                                          At LSK hadde suksess en gang i forrige århundre med Pellfoch ved roret er ingen garanti for at en gjenintreden i 2015 fører til det samme. Og om det er sånn at han liksom skal stille ultimatum til lederkandidaten klarer klubben seg nok meget godt uten hans kompetanse også i de kommende årene.

                                          Det at man som medlem av en organisasjon får servert valgkomiteens innstilling på årsmøtet uten mulighet til å gjennomføre full bakgrunnssjekk er da såvidt jeg vet helt normalt?
                                          Jeg klarer i hvert fall ikke å se hvordan det skulle kvalifisere til et "Gutteklubben Grei"-stempel.
                                          Knurr...

                                          Kommentar

                                          Working...