LSK anno 2015

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • PetterH
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2012
    • 668

    Står i morgendagens RB at DNB ikke er spesielt begeistret for at eks banksjefen i Lillestrømbanken, Geir-tore Nielsen, er kandidat.
    Passer visstnok særdeles dårlig med at Robert Lauritzen jobber med å få DNB sterkere inn i klubben.

    Kommentar

    • Jannis
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jun 2005
      • 266

      Hva er det egentlig med han derre Nielsen da, når andre kandidater og mulige sponsorer gir så klart utrykk at de ikke liker om han kommer inn i styret???

      Kommentar

      • PetterH
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2012
        • 668

        Dette handler vel først og fremst om to motpoler eller to veier styret/klubben velger å ta.
        En økonom mot en med hjertet i klubben.

        Kommentar

        • andersmm
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2006
          • 5764

          Hvorfor skulle DnB ha et problem med Nielsen? Fordi han har jobbet i en annen bank?
          "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

          Kommentar

          • Dinho
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jan 2006
            • 884

            Opprinnelig skrevet av Leif A
            At LSK hadde suksess en gang i forrige århundre med Pellfoch ved roret er ingen garanti for at en gjenintreden i 2015 fører til det samme. Og om det er sånn at han liksom skal stille ultimatum til lederkandidaten klarer klubben seg nok meget godt uten hans kompetanse også i de kommende årene.

            Det at man som medlem av en organisasjon får servert valgkomiteens innstilling på årsmøtet uten mulighet til å gjennomføre full bakgrunnssjekk er da såvidt jeg vet helt normalt?
            Jeg klarer i hvert fall ikke å se hvordan det skulle kvalifisere til et "Gutteklubben Grei"-stempel.
            Jeg for en forstår ikke at dette er en praksis som aksepteres. At "det bare er sånn" er ikke et godt argument for meg. Da det ikke burde være sånn. Jeg forstår at dette er allmenn praksis i Norge og at det gjør jobben mye lettere for de som sitter i komiteer og styrer, da de ikke har andre å svare til enn seg selv. Men i bunn og grunn så er jeg ikke enig i klubbstrukturen og den prosessen. Jeg håper på en bedring av dette i fremtiden. Det må da være mulig for en valgkomité å presentere kandidatene til dets medlemmer i bedre tid så det finnes et kunnskapsgrunnlag for medlemmene slik at man faktisk kan ta et valg. For LSKs medlemmer nå handler det kun om å støtte eller ikke støtte det valget som har blitt tatt av utvalg og styrer. Om jeg ikke tar feil er dette noe for kontrollutvalget å påpeke. De er litt inne på det i sin årsrapport med at medlemmer skal involveres mer direkte, eller noe vagt uttrykt igjennom setningen: "styrende dokumenter må gjøres lettere tilgjengelig for klubbens medlemmer"(s.49). Kontrollutvalgets prioritet nummer en for styret er for øvrig en person med økonomibakgrunn da det er "behov for god økonomisk kompetanse"(s49).

            Jeg setter ting litt på spissen her fordi jeg føler at noe er galt med valg av styre og dets medlemmer. Håper folk ser verdien og viktigheten av at medlemmene har en sterkere stemme. Det betyr ikke at de som er valgt inn i styrer og utvalg gjør eller vil gjøre en dårlig jobb. For alt jeg vet så er de de helt riktige personene. Problemet er bare at jeg ikke vet det, dere vet det ikke og hverken jeg eller du får muligheten til å vite det før valgene er tatt, dog ikke vedtatt. Nå som Per Berg "solgte klubben" tilbake til dets medlemmer for drøye 5 år siden, så er det kanskje på tide at det å være medlem av klubben har en sterkere betydning.

            Jeg er veldig lei av gutteklubben. Det behøver ikke være slik. Uansett, jeg ønsker klubben og alle dere lykke til på årsmøtet, jeg håper for klubben sin skyld at man finner det absolutt beste løsningen på hvem som skal sitte i styret de neste årene. Det er ingen enkel jobb, og jeg har stor respekt for de som ofrer tid, blod og tårer for klubben. På og utenfor banen. Jeg personlig har stor tillit og tro på de som sitter i styret akkurat nå. utifra de rykter og skriverier som går rundt har Bjarne Sognnæs min støtte i å bli styreleder. Så håper jeg at de finner en med RIKTIG god økonomisk bakgrunn til å være med i styret.
            twitter @amundsakis
            ΘΥΡΑ 13

            Kommentar

            • G-Man
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2011
              • 3202

              Opprinnelig skrevet av Leif A
              Og om det er sånn at han liksom skal stille ultimatum til lederkandidaten klarer klubben seg nok meget godt uten hans kompetanse også i de kommende årene.
              Det er ikke poenget her. Pellfoch har som en erfaren mann sett hva klubben trenger. Når det kommer forslag på noe helt annet, så sier han at dette er en løsning han ikke har tro på. Og har man ikke tro på løsningen, så er det bedre å tre til side. Det er fair, og ikke noe "ultimatum".

              Vi har gått gjennom en periode med en styreleder som hadde null peiling på fotball, null peiling på kommunikasjon og i beste fall manglende samarbeidsegenskaper. Hun virker det utrolig nok som om et flertall her inne syntes gjorde en strålende jobb.

              Når det så kan komme inn mennesker som allerede har bevist sine kvaliteter på disse områdene, så virker brorparten her inne negative. Jeg fatter det ikke.

              Kommentar

              • Børge
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2013
                • 2558

                Opprinnelig skrevet av Dinho
                Jeg setter ting litt på spissen her fordi jeg føler at noe er galt med valg av styre og dets medlemmer. Håper folk ser verdien og viktigheten av at medlemmene har en sterkere stemme. Det betyr ikke at de som er valgt inn i styrer og utvalg gjør eller vil gjøre en dårlig jobb. For alt jeg vet så er de de helt riktige personene. Problemet er bare at jeg ikke vet det, dere vet det ikke og hverken jeg eller du får muligheten til å vite det før valgene er tatt, dog ikke vedtatt. Nå som Per Berg "solgte klubben" tilbake til dets medlemmer for drøye 5 år siden, så er det kanskje på tide at det å være medlem av klubben har en sterkere betydning.
                Medlemmene har en sterk stemme - det er medlemmene som stemmer på årsmøtet. Jeg kan ikke fatte og begripe at du snakker ned medlemmenes stemme på årsmøte - det er medlemmene som har all makt. De som sitter i styret og valgkomiteen har kun en stemme hver seg.

                Opprinnelig skrevet av Dinho
                Jeg er veldig lei av gutteklubben.
                Sorry, men jeg er lei bruken av den nedsettende karakteren "Gutteklubben" i tide og u-tide. Det ordet har mistet sin snert etter bruk i tide og u-tide.

                Hvordan tror du valg foregår i for eksempel andre idrettslag? Eller i større ASA hvor det er en rekke aksjonærer? Valgkomite. På samme måte som innenfor idretten.

                I samtlige idrettslag og mindre organisasjoner som antennelag el hvor jeg har deltatt, er det en valgkomite som kommer med sin innstilling. Det er en helt ordinær modell innenfor norsk idrett - det er faktisk en modell som er forankret i NIF sitt regelverk:

                § 2-18. Valgkomité

                Valgkomiteen velges på fritt grunnlag, etter innstilling fra styret, og skal legge frem innstilling på kandidater til alle øvrige tillitsverv som skal velges på årsmøte/ting. Medlemmer til NIFs valgkomité velges etter reglene i §§ 3-4 og 3-7. Medlem av valgkomité som selv blir kandidat til verv, plikter å tre ut av valgkomiteen.
                Hvis du ønsker at idretten og LSK skal tilpasse seg dine meninger, så har du en ganske så drøy og bratt bakke for å få gjennomslag for dine meninger - du må faktisk endre NIF sin lov for å få det til. Du savner argumenter for at det er sånn? Det er slik norsk idrett drives og der er disse regler idretten tuftes på - en ordning som har fungert utmerket i en rekke år. De som møter opp på årsmøtet, engasjerer seg og utøver sin makt som medlem, foretar valgene i henhold til dagens demokratiske regelverk. Jeg kan med hånda på hjertet si at du er den første jeg har vært borte i som har problemer med denne måten å utføre valg på.

                Kom gjerne med hvordan du ønsker at valg skal gjennomføres.

                Her er for øvrig NIF sine anbefalte handlinger for valgkomiteen.
                Sint og tverr på felt N

                Kommentar

                • GIFKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2009
                  • 8243

                  Sognnæs står altså ribbet igjen for tillit etter kontrollkomiteens rapport. Fungerende leder er ikke aktuell. Var det ikke Scheie som var viruset? Et patetisk sirkus, klubben halter videre på ledersiden.

                  Kommentar

                  • knut
                    Make knut Great Again
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2006
                    • 9461

                    Å være helt på sidelinja av alt det her, oppleves litt sånn som detta:

                    Kommentar

                    • DoubleHi5
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2011
                      • 4096

                      Nå velger jeg å se fremover. Personlig tror jeg det styret som ble valgt i går er det mest kompetente vi har hatt på mange år. Håper de ikke gjør mine ord til skamme!
                      Elska þetta félag

                      Kommentar

                      • GIFKanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2009
                        • 8243

                        Er også positiv, eneste minuset er at hele det gamle styret burde vært fjerna. Hvilken troverdighet sitter spesielt Sognnæs igjen med nå?

                        Kommentar

                        • El Caco
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2009
                          • 2286

                          Jeg ser Ivar Hoff er fornøyd. Da er jeg fornøyd.
                          Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                          Kommentar

                          • Kjell.T.Ring
                            Poll St. Ring
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Dec 2005
                            • 11796

                            Noen som vet om vi kan vente noe spennende før vinduet stenger? Eventuelt om (som vi vel må) få ut noen?

                            PS: Sånn spør man uten å spamme ryktetråden n00bs
                            Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                            Kommentar

                            • Kjell.T.Ring
                              Poll St. Ring
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Dec 2005
                              • 11796

                              Da var Ohi ute. DVS at en nordmann kan komme inn men vi "sparer" vel den siste plassen i utenlandskvota?
                              Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                              Kommentar

                              • Playboy1
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2003
                                • 2151

                                For meg ser det ut som at høyre kant
                                Er den plassen vi ser svakest ut på
                                Pr Idag. Selv mener jeg at beste løsning vil være at enten Pelle eller Erling tar den plassen,sett at topp spiss plassen er foreløpig reservert Friday? Evt Friday på kanten om en av de andre får spiss plassen?
                                Men Kristinson ser vel ut til å tenke annerledes vel?

                                Kommentar

                                • G-Man
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2011
                                  • 3202

                                  Opprinnelig skrevet av Playboy1
                                  For meg ser det ut som at høyre kant
                                  Er den plassen vi ser svakest ut på
                                  Pr Idag. Selv mener jeg at beste løsning vil være at enten Pelle eller Erling tar den plassen,sett at topp spiss plassen er foreløpig reservert Friday? Evt Friday på kanten om en av de andre får spiss plassen?
                                  Men Kristinson ser vel ut til å tenke annerledes vel?
                                  Jeg ser det som om vi har to unge, sultne og spennende alternativer på høyrekanten (Krogstad/Brændsrød) og et godt alternativ i Erling. Med BHR bak dem / som overlapp ser det bra ut, synes jeg. Husk i fjor hadde vi Palmi som ikke visste hva høyre betydde.

                                  Kommentar

                                  • tullebukk
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2006
                                    • 5446

                                    kommer mulig en forsvar og h kant før vindu stenger

                                    Kommentar

                                    • Robiwan
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Sep 2006
                                      • 603

                                      Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                      kommer mulig en forsvar og h kant før vindu stenger
                                      Begge på lån?
                                      Skal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339

                                      Kommentar

                                      • Kjell.T.Ring
                                        Poll St. Ring
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Dec 2005
                                        • 11796

                                        Ruben og Mathis hadde vært konge
                                        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                        Kommentar

                                        • McGuffy
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2004
                                          • 5099

                                          En litt artig observasjon:

                                          Den 7.mars:



                                          Og i går:



                                          Kommentar

                                          Working...