LSK anno 2015

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Percy Nilegård
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 5146

    Kampene er vel delt i forskjellige priskategorier utifra forventet interesse. Mener jeg såg en plakat om det ved billettluka.
    "Alltid blodsprengt"!
    Fong/Macho

    Even Nordlien

    Kommentar

    • Totti21
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Mar 2004
      • 3499

      Opprinnelig skrevet av AG-3
      TKK er en fyr jeg først og fremst ser på som fotballens største namedropper. Vært her og vært der, kjenner den og de., jeg er såååå god at det nesten ikke går an. Hva har han egentlig hatt suksess med?
      Er vel en typisk norsk tankegang føler jeg. Han har altså jobbet som speider og speidersjef for flere klubber, deriblant Bayer Leverkusen og var sportsdirektør og senere administrerende direktør i Monaco rett etter at de kom til pengene med rike eiere og ansatte blant annet Claudio Ranieri og hentet flere av spillerne som i dag utgjør stammen i kvatfinalelaget i CL.

      I Fredrikstad ble han utrolig nok valgt bort i en maktkamp med treneren etter to måneder i jobben som sportsdirektør (typisk norske klubber det trenere sitter med alt for mye makt), men rakk å signere Armin Askar, Everton og ikke minst Celso Borges, som på det tidspunktet kunne velge blant langt bedre klubber og spiller fast La Liga fotball i dag.

      Nettverket og oversikten hans over spillere i spesielt Sør-Amerika og Øst-Europa er stort.

      Han er definitivt en fyr som snakker seg selv opp en del, men samtidig sitter han på en helt annen erfaring og et helt annet nettverk enn noen lignende karakterer i norsk fotball der alt er innavl.

      Kommentar

      • Dinho
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2006
        • 884

        TKK hadde vært fantastisk som Sportsdirektør. Nå vet jeg ikke hvordan han takler det å ha 0/lite midler. Men fyren er gull.
        twitter @amundsakis
        ΘΥΡΑ 13

        Kommentar

        • Uwes disippel
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2006
          • 6039

          Tkk?

          Kommentar

          • Percy Nilegård
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2003
            • 5146

            Tor Kristian Karlsen
            "Alltid blodsprengt"!
            Fong/Macho

            Even Nordlien

            Kommentar

            • Børge
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2013
              • 2558

              Beklager off topic, men det bildet her er gull når man diskuterer sportsdirektører!

              Sint og tverr på felt N

              Kommentar

              • Fridtjof
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2005
                • 2120

                Opprinnelig skrevet av Dinho
                TKK hadde vært fantastisk som Sportsdirektør. Nå vet jeg ikke hvordan han takler det å ha 0/lite midler. Men fyren er gull.
                Jeg synes i utgangspunktet at vi bør holde oss for gode til å gi bort andres jobber gjennom sosiale medier.
                Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                Kommentar

                • GIFKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2009
                  • 8243

                  TKK ble også forfremmet fra sportsdirektør til admin/daglig leder i Monaco. Litt av et ansvar og en tillitserklæring i en rik klubb med høye CL-ambisjoner. Utover spillernettverket er han også opptatt av lokal satsing, og LSK sliter jo faktisk monumentalt med å få frem hvor mange talenter det er rundt om og i emning med opphav i klubben vår. Og hvis det først gjøres så er det med en negativ vinkling, som spørsmålet "hva er den største forskjellen på LSK og Molde?". Nasjonalt og medialt forbindes vi med Kippe, det er han som trekkes frem. Ingenting feil med Kippe, men han er ikke fremtida, og det meste av det han har ferdighetsmessig går faktisk på tvers av det klubben nå står for på banen. Selv om selv LSK-treneren ikke helt klarer ta det innover seg. Mye mer enn det gode Kippe representerer som noe så sjeldent som en klubbspiller, så blir han et symbol på det sidrompa og utdaterte LSK. Oddsen vil være langt høyere for at f.eks. fremtidens Trondsen og Linnes glipper med en respektert sportsdirektør med en klar plan. Bare å bli koblet med TKK hadde gitt LSK en medieomtale vi ikke er i nærheten av pdd.

                  Og det er ingeting galt med hårete mål Fugl1120, LSK SKAL ha hårete mål. Men målene må stå i sammenheng med måten man fremstår på. GULL og Gi Alt-garanti har ingen verdi når laget står med lua i hånda og lederne nærmest konkurrerer i å stå foran kamera med flakkende blikk og stotrende og passiv tale. Det er nesten som om det tynger dem. Så er TKK en namedropper? Cocky? Herlig, mener nå jeg. Mye nærmere å representere de verdier klubben engang slo seg opp med enn de som sitter med ansvaret nå.

                  Kommentar

                  • Totti21
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2004
                    • 3499

                    Opprinnelig skrevet av Fridtjof
                    Jeg synes i utgangspunktet at vi bør holde oss for gode til å gi bort andres jobber gjennom sosiale medier.
                    En sportsdirektør er i mine øyne langt mer ansvarlig for hvordan klubben fremstår på banen enn treneren som er ansatt av nettopp sportsdirektøren for å gjøre en jobb. At da ikke hans posisjon kan diskuteres, eller at alternativer kan fremmes på lik linje med en ny trener er jeg ikke enig i. Den dagen vi diskuterer hvem som vasker tøyet eller lager mat i kantina, så er jeg enig med deg.
                    Sitter du derimot i en nøkkelposisjon på sport i en klubb med LSK sine tradisjoner og leverer en topp-5 plassering på seks år, så må du vel nesten regne med å både bli evaluert i sosiale medier, forum som dette og ikke minst i klubblokalene.

                    Jeg vil han inn en mer synlig og kompetent sportslig skikkelse i Torgeir B sin posisjon og overlate mye mer kontroll over det sportslige til denne rollen. Så kan trenere komme og gå jevnlig i fremtiden.
                    Når det kommer til det administrative arbeidet til Bjarmann, så har jeg ingen forutsetninger til å mene noe om det. Det som skjer på banen derimot har ikke vært bra nok under hans periode.

                    Kommentar

                    • Dinho
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jan 2006
                      • 884

                      Opprinnelig skrevet av Fridtjof
                      Jeg synes i utgangspunktet at vi bør holde oss for gode til å gi bort andres jobber gjennom sosiale medier.
                      Det er vel ikke opp til meg å gi bort jobber i LSK. Om det så var min oppgave hadde jeg gitt jobben som ADM Direktør til TKK. Om han vil ha den. Fyr som kan jobbe med hele verdikjeden i en fotballklubb.

                      TKK svarte på min tweet i hvertfall.
                      twitter @amundsakis
                      ΘΥΡΑ 13

                      Kommentar

                      • Kvalen
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jul 2006
                        • 327

                        Hva var tweeten, og svaret?
                        "For bergenserne blir dette som en kjapp onanering - en kortsiktig selvtilfredsstillelse"
                        - Ivar Hoff

                        Kommentar

                        • knut
                          Make knut Great Again
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2006
                          • 9461

                          Opprinnelig skrevet av Kvalen
                          Hva var tweeten, og svaret?
                          Tar meg friheten til å svare:

                          Dinho:
                          Ikke for å sette drømmer i hodet på @karlsentk, men KFL sikler etter deg som sportsdirektør i LSK. Velkommen! Jeg dekker på bordet!

                          Tkk:
                          @Amundsakis jaha, hyggelig det, takk - men den stillingen er vel opptatt?

                          Kommentar

                          • Dinho
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2006
                            • 884

                            Med KFL mener jeg, meg. Hehe

                            Totalt oversalg.

                            Uansett, TKK er en herlig fyr med masse kompetanse. Han hadde vært en mega ressurs!

                            Jeg må også legge til at jeg ikke ønsker å fjerne Torgeir. Jeg syns han gjør en riktig god jobb. Disse to kunne evt. utfylt hverandre riktig godt. Torgeir er jo en sympatisk og herlig fyr som ikke hadde sagt nei til å ha en kollega som TKK. Men da måtte TKK ha fylt en rolle som ADM leder og Torgeir Sportslig. Men til syvende og sist så er kontoret så lite om dagen at man overlapper hverandre på stortsett alle arbeidsområder bortsett fra regnskap.

                            Men styre mener jo at det ikke er vits å ansette en ny ADM. Så det er vel egentlig bare å se bort i fra alt jeg har skrevet.
                            twitter @amundsakis
                            ΘΥΡΑ 13

                            Kommentar

                            • Tittil
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2009
                              • 341

                              Trenere kommer og går, mens sportsddirektøren består. Det kan ikke være tvil om at sportdirektøren har ansvaret for kontinuiteten, at klubbens sportsrlige strategi og fotballfilosofi opprettholdes. Når han i tillegg har hovedansvar for ansettelse av trenere og spillerlogistikk er det ingen tvil om at han har stor påvirkning på resultatene. I norsk fotball er det alltid trenern som får skylda når suksessen uteblir. Derfor er det all grunn til å diskutere sportsdirektøren også, i dette fora. I LSK er det kun trenern som som fronter media, og det er betimelig å spørre om dette er riktig strategi for å styrke et sterkt merkenavn som LSK en gang var.

                              Kommentar

                              • Kroktåa
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2015
                                • 2937

                                Dette tror jeg er den særeste tråden jeg har lest på KFL så langt. Enkelte eier rett og slett ikke magemål.

                                Kommentar

                                • Frode D. Homb
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Dec 2003
                                  • 982

                                  Alt var bedre under krigen.

                                  Kommentar

                                  • Kanarivogel89
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2006
                                    • 4560

                                    Ifølge en bruker på VGD så tabellen slik ut på samme tid i år:

                                    Molde 22
                                    Strømsgodset 20
                                    Viking 17
                                    Vålerenga 15
                                    Rosenborg 15
                                    Stabæk 15
                                    Lillestrøm 14
                                    Odd 14
                                    Bodø/Glimt 11
                                    Sarpsborg 08 11
                                    Start 9
                                    Sogndal 8
                                    Brann 8
                                    Aalesund 7
                                    Sandnes Ulf 6
                                    Haugesund 5

                                    Altså har vi faktisk kun tatt ett poeng mindre (startet med -1) enn i fjor så langt. Det skulle man ikke tro. Hvis spillet vårt fortsetter å utvikle seg slik vi har sett de siste to kampene, kan det bli riktig så moro framover. Uten å bli alt for optimistisk, vil jeg si at vi har god heng på 4. plassen + et relativt overkommelig kampprogram i vente.

                                    Bør også nevnes at laget vårt i år (medregnet Ofkir og reservekeeper Faye-Lund) har en gjennomsnittsalder på 23 år, klart lavest i Tippeligaen. Rett og slett imponerende voksent spill vi har vist de par siste kampene. Jeg har plutselig fått troa på gode tider!

                                    Kommentar

                                    • BroganTrundler
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jul 2014
                                      • 665

                                      Kan også legge til at etter 9 kamper i fjor hadde vi møtt svakere motstand enn det vi har etter 9 kamper i år. Av de lagene som lå over oss hadde vi bare møtt Molde og Viking, mens i år har vi møtt Rosenborg, Stabæk, søpla, Molde og Sarp.

                                      Kommentar

                                      • Kjell.T.Ring
                                        Poll St. Ring
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Dec 2005
                                        • 11796

                                        Jeg går ut i fra (og håper så han ikke går gratis) at Moryke forsvinner til helst Kina eller Qatar, men i hvert fall ut av landet i sommer. Tviler på at han er så sugen på Molde egentlig.

                                        Hvem av Ringo og Mikalsen kan eventuelt ta skrittet frem på banen? Begge har spilt i offensive roller før og jeg trur dette er en spennende venstreside hvis de brukes riktig. De utfyller hverandre bra.

                                        Hadde vært spennende å se de to sammen på venstresiden.
                                        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                        Kommentar

                                        • andersmm
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2006
                                          • 5764

                                          Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                                          Jeg går ut i fra (og håper så han ikke går gratis) at Moryke forsvinner til helst Kina eller Qatar, men i hvert fall ut av landet i sommer. Tviler på at han er så sugen på Molde egentlig.

                                          Hvem av Ringo og Mikalsen kan eventuelt ta skrittet frem på banen? Begge har spilt i offensive roller før og jeg trur dette er en spennende venstreside hvis de brukes riktig. De utfyller hverandre bra.

                                          Hadde vært spennende å se de to sammen på venstresiden.
                                          Vil heller at vi gunner på med Krogstad/Kolstad/Ofkir og evnetuellt Cyril på kantene, og lar Mikalsen og Ringstad kjempe om venstrebacken. Anser at alle de tre førstnevnte har et mye større potensiale som kantspillere en de to venstrebackene våre. Skulle vi uansett gjort det valget ville jeg definitivt se Ringstad som kant og Mikalsen som back.
                                          "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                          Kommentar

                                          Working...