LSK anno 2015

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • rælingen kanaris
    Kaptein Reketråler
    Myklebust Light
    • Jul 2005
    • 1446

    En annen bra ting vi får tilbake når Lundemo blir klar: Farligheten på direkte frispark. Blitt farlig hver gang Lundemo har skutt direkte i hele år, siden pre -season.

    Lov å være litt optimist nå?
    Custodes
    I med og motgang

    Kommentar

    • GIFKanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2009
      • 8243

      Svakheten med 4-2-3-1 er jo at man bare har to sentralt på midten, som det kreves ekstremt mye av for å dekke rommene. Derfor har jeg vært så opptatt av å matche Bonke og Marius, som jeg mener er den beste duoen totalt sett til å dekke de kvalitetene som trengs her (to utprega indreløpere bak Johan). Å vrake Johan og linken han har til Erling virker jo helt meningsløs også, dette har virkelig løfta laget offensivt. Og ihvertfall så lenge kroppen til Johan ikke spiller helt på lag bør han ikke flyttes fra den rollen han har nå. Bonke er en bedre partner til Finnur, det er ikke det minste rart islendingen har løfta spillet sitt. Nei, jeg mener Johan nå har funnet rollen sin utifra hvilke spillere vi har. Alt handler om relasjonelle ferdigheter, og nå begynner det å klikke i flere posisjoner.

      Synes Kolstad også lever opp til gi alt-garantien, men kvalitetene hans passer kanskje aller best på kunstgress, nærkampspillet er ikke hans greie og synes han fortsatt blir litt for "lett" på naturgress. Vår mest utprega kunstgresstype? Lundemo ut på høyrekant er spennende, egentlig alt av forslag som innebærer flest mulig løpssterke spillere som dekker store rom og som kan bidra begge veier rundt Johan får tomler opp fra meg.

      Kommentar

      • Dinho
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2006
        • 884

        Hva tenker folk om midtbanen? Når Lundemo kommer tilbake?

        Hvem som ryker når Lundemo skal inn på laget igjen? Jeg er ganske sikker på at det blir Finnur, men man vet aldri helt. Margeirsson har ikke spilt seg ut av laget. Han har spilt veldig godt. Bare ikke like godt som Johan og Bonke. Jeg er rimelig sikker på at Lundemo kommer til å gli ganske raskt inn når han er 100% spilleklar. Jeg tipper Johan blir flyttet ned sammen med Bonke og at Lundemo tar den offensive rollen. Selv om jeg håper at Johan fortsetter å spille i den offensive og at Lundemo tar den dypere rollen.
        twitter @amundsakis
        ΘΥΡΑ 13

        Kommentar

        • mats
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Mar 2008
          • 621

          Med Marius inn har vi 3 spillere som spiller sentralt. Ikke noe annet et positivt
          Johan spiller seff henge spiss. Målpoeng kommer på rad og rekke nå.

          Kommentar

          • Fridtjof
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2005
            • 2120

            Ante Fofana-salg:
            Margeirsson - Bonke
            Andersson - Lundemo - Fofana

            Post Fofana:
            Margeirsson - Bonke
            Andersson/95-kullet - Lundemo - 95-kullet/Andersson
            Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

            Kommentar

            • trigz
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 7089

              Syns våre beste 13-14 holder bra nivå. Midtbanen er vår sterkeste lagdel, og det er der mange kamper vinnes og tapes. Det kanskje hyggeligste hittil har jo vært at unge Krogstad og Kolstad allerede hevder seg.

              Når Fofana går, kan f.eks. Ringstad flyttes opp, og vi henter en afrikansk spiller til. Økonomien til klubben på mellomlang sikt kan reddes av unge Bonke, dersom han fortsetter å spille slik han har gjort kan vi få inn 15-20 millioner på ham om et år.

              Lønningene er nede på et levelig nivå, vi er ute av rød sone, spiller god fotball og har bra poengfangst. Selv om jeg er ultrapessimist på vegne av Sportsklubben, er det grunn til å se lysere på fremtiden. Ikke minst, 5000 betalende tilskuere hjemme mot et møkkalag i går. Ikke mye, men mer enn jeg hadde håpet på og mer enn vi ville trukket i fjor, med medel-Svensson på trenerbenken. Kanskje folk på Romerike begynner å se at det er noe på gang i LSK.

              Det er allerede 9 poeng ned til kvalikplassen, det er fortsatt det viktigste. Litt flyt, så holder vi oss godt oppe på øvre halvdel til over sommeren. Vi er bare to poeng bak Molde, og foran oss har vi Stabæk, som går på en smell før eller senere, Viking, som er bedre enn på lenge, men har en sårbar og ubalansert stall, og søpla, som er på en flaksbølge som har vart i tre år. Jeg har ikke vært så positiv på LSKs vegne siden 2005. Vel og merke kun som følge av de tre siste kampene. Jeg mener Bonkes inntreden i laget, og at Johan har blitt flyttet opp, har gjort mye av forskjellen.
              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

              Kommentar

              • Kroktåa
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2015
                • 2937

                Opprinnelig skrevet av trigz
                Jeg mener Bonkes inntreden i laget, og at Johan har blitt flyttet opp, har gjort mye av forskjellen.
                Det tror jeg du har helt rett i.

                Kommentar

                • G-Man
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2011
                  • 3201

                  Og de som mener at Finnur automatisk skal vrakes når Marius er klar har etter min mening ikke sett noen av de siste kampene våre.

                  Kommentar

                  • Totti21
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2004
                    • 3499

                    Opprinnelig skrevet av trigz
                    Ikke minst, 5000 betalende tilskuere hjemme mot et møkkalag i går. Ikke mye, men mer enn jeg hadde håpet på og mer enn vi ville trukket i fjor, med medel-Svensson på trenerbenken. Kanskje folk på Romerike begynner å se at det er noe på gang i LSK.
                    Godt innlegg!
                    Akkurat dette med tilskuere er jeg ikke helt enig med deg i da. Vi hadde vel 163 flere betalende tilskuere i går enn mot samme motstander i fjor i nest siste serierunde. Vi hadde flere tilskuere mot Sogndal hjemme i runde 7 i fjor til sammenligning. Da hadde vi spilt 0-0 i siste hjemmekamp, ikke slått regjerende mester Molde.

                    edit:

                    I fjor hadde vi etter fem hjemmekamper 6307 tilskuere i snitt mot Sandnes/Ulf, Viking, Aalesund, Sogndal og Molde (16.mai).

                    I år har vi 6235 tilskuere i snitt med ny trener mot Start, Stabæk, vif, Molde og Glimt.

                    Man hadde jo naturligvis 16.mai kamp i fjor, men totalen av Molde, Stabæk og vif burde visket ut det. Jeg tror derfor vi må kjempe om medaljer til langt ut på høsten for at vi skal klare å matche forrige sesong.

                    Så jeg tror nok tilskuerne på Åråsen er mindre interessert i hvem som trener laget.
                    Last edited by Totti21; 26.05.2015, 10:57.

                    Kommentar

                    • GIFKanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2009
                      • 8243

                      Når du står etter kamp og hevder laget ditt burde slått mer langt borte, når perioden der playmakeren din styrer spillet er den eneste der LSK har god kontroll på motstanderen, fortjener all kritikk i verden. Å si at du så potensialet i Bonke hele vinteren, når han beviselig satt mest benka før skaden, er i beste fall en halvsannhet. Å si du savner styrke og duellkraft når spillertypene du satser på er rake motsasten blir også merkelig.

                      Runars taktiske eskapader har han velfortjent fått mye kritikk for. Tipper mange i klubben luftet frustrasjon etter opptredenen i Trondheim, for laget har utført en total makeover på rekordtid. Runar har justert seg og det er et kjennetegn på en god leder. Forøvrig kan man ikke annet enn å humre av av folk som støtter Runar og nå reagerer på kritikken som har vært, samtidig som de snakker ned Haglund og den jobben han gjorde. Så lenge kritikk er velbegrunnet, hva er problemet? Er det ikke et diskusjonsforum?

                      Kommentar

                      • Fridtjof
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2005
                        • 2120

                        Jeg er veldig enig med mye av det du skriver, GIFKanari. Likevel - for å bruke en floskel jeg egentlig misliker sterkt - er det forskjell på å barbere seg og å kappe av hodet. Jeg så selv ikke RBK-kampen, men hørte den på radio og leste misnøyen mange følte. At spesielt den kampen var en katastrofe er det liten tvil om. Problemet var at mange - muligens for å legitimere egen krisemaksimering - først trakk inn andre kamper i samme slengen, og deretter virket å forlange at Kristinsson måtte få sparken.

                        Kritikken var på sin plass den. Men kritikken må få lov til å være nettopp kritikk, altså et innspill om veien videre, ikke et rykk tilbake til start-kort.
                        Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                        Kommentar

                        • Totti21
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Mar 2004
                          • 3499

                          Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                          Runars taktiske eskapader har han velfortjent fått mye kritikk for. Tipper mange i klubben luftet frustrasjon etter opptredenen i Trondheim, for laget har utført en total makeover på rekordtid. Runar har justert seg og det er et kjennetegn på en god leder. Forøvrig kan man ikke annet enn å humre av av folk som støtter Runar og nå reagerer på kritikken som har vært, samtidig som de snakker ned Haglund og den jobben han gjorde. Så lenge kritikk er velbegrunnet, hva er problemet? Er det ikke et diskusjonsforum?
                          Man skal faktisk ikke se bort i fra at det som har skjedd de siste ukene kommer som et resultat av flere personer enn bare Runar K. Endringen har vært så enorm og så til de grader forankret i det man har gjort under Magnus Haglund at jeg ikke tror det er noe Runar bare kom opp med over natta alene.

                          Jeg er uansett hvordan man gjorde endring mest glad for at man har gjort det, og at LSK spiller både underholdende offensivt og smart defensivt om dagen. Det vil gi oss mange poeng om man fortsetter på dette, så får vi tro og håpe at det man surret med i de første rundene er historie og går på kontoen over erfaringer man tar med seg videre for å utvikle både seg selv og laget.

                          Kommentar

                          • GIFKanari
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2009
                            • 8243

                            Nå skulle innlegget du svarte på egentlig vært i Runars tråd, vet ikke helt åssen den havna her

                            Innledningsvis i det innlegget (slå mer langt) sikta jeg til uttalelsen etter kampen på Alfheim og ikke RBK-kampen. Kampen i Trondheim er jo på en måte nå i etterkant en kulminasjon av alle de taktiske merkverdighetene vi så av Runar innledningsvis i sesongen. Synes det ikke på noen måte er å kutte av seg hodet å etterlyse en rød tråd i det man driver med, og det er det kritikken mot Runar har dreid seg om. Ingen har så vidt jeg veit krevd ham sparket.

                            Kommentar

                            • Totti21
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2004
                              • 3499

                              Opprinnelig skrevet av Fridtjof
                              deretter virket å forlange at Kristinsson måtte få sparken.
                              Jeg så ikke så fryktelig mange her inne som mente Runar K skulle sparkes enda. Jeg har i alle fall aldri sagt noe annet enn at jeg tror Runar kan bli en god trener for LSK, men det han holdt på med de første rundene var å rykke tilbake til start, ikke bygge videre på det som har vært positivt under Haglund.
                              Kritikken gikk derfor først og fremst på den/de som hadde stått for forvaltningen av den gode sesongen sist ved å ansette en trener som snakket om å slå mer langt og at man manglet høye nok spillere istedenfor hvordan man kunne utnytte de spillerne man hadde, som i mine øyne var mer enn gode nok til å forvalte arven etter Haglund.

                              Kommentar

                              • Rune
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Aug 2008
                                • 1229

                                Opprinnelig skrevet av Totti21
                                Jeg så ikke så fryktelig mange her inne som mente Runar K skulle sparkes enda. Jeg har i alle fall aldri sagt noe annet enn at jeg tror Runar kan bli en god trener for LSK, men det han holdt på med de første rundene var å rykke tilbake til start, ikke bygge videre på det som har vært positivt under Haglund.
                                Kritikken gikk derfor først og fremst på den/de som hadde stått for forvaltningen av den gode sesongen sist ved å ansette en trener som snakket om å slå mer langt og at man manglet høye nok spillere istedenfor hvordan man kunne utnytte de spillerne man hadde, som i mine øyne var mer enn gode nok til å forvalte arven etter Haglund.
                                Jeg ser at flere har hengt seg opp i overskriften "LSK taper flest dueller - treneren vil ha større spillere". Hvis man leser hele saken, så sier Runar at det er et problem at vi slipper inn mål på faste situasjoner og at vi taper for mange dueller (noe vi har slitt med i mange sesonger).

                                På spørsmål om hvor viktig det er å få frem Lillestrøm-identiteten med duellstyrke og at Lillestrøm skal være "vonde å møte", svare Runar:

                                "– Det er utrolig viktig for alle lag. Du må ha luftstyrke og spillere som går i dueller. Selv om alle her ikke er 1,90, så kan man gå i dueller. Vi må bare få det frem. Samtidig har fotballen endret seg veldig mye. I kunstgresskamper er det ikke like mange dueller som på naturgress, sier Kristinsson."

                                Deretter følger han opp med å si:

                                "– Jeg ønsker å se Lillestrøm slik det var for noen år siden – med litt mer fotball i bena også. Vi skal komme etter og slåss. Men det er ikke jeg som har hentet alle spillerne som er her. Det har blitt bygd opp over tid. Det er litt andre typer her nå, sier Kristinsson – og legger til:– Hvis jeg skal ønske meg to-tre spillere til Lillestrøm, så skal jeg ha noen litt større."

                                Hvis man greier å se litt bak VG sin tabloide tilnærming, så er essensens i saken at Runar ønsker seg mer duellkraft, tøffere spillere, og mer trøkk i boksen. Jeg skjønner ikke hvordan folk greier å tolke dette som at Runar ønsker å fjerne seg totalt fra Haglund sin tilnærming til spillet. Det eneste han etterlyser er mer trøkk i spillet. Noe spillerne, basert på de tre siste kampene, ser ut til å ha respondert veldig bra på.

                                Det har naturligvis hjulpet at vi har fått inn en suveren duellspiller.
                                Last edited by Rune; 26.05.2015, 13:28.
                                "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

                                Kommentar

                                • Kroktåa
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2015
                                  • 2937

                                  Opprinnelig skrevet av Rune
                                  Det har naturligvis hjulpet at vi har fått inn en suveren duellspiller.
                                  To, faktisk. Jeg regner med at du sikter til Bonke, og jeg vil legge til Finnur. Jeg har vært en av de som har rivi meg i grisebusta over islendingens ekstremt mange pasningsfeil, samtidig som jeg så at han er en ballvinner og duellspiller av beste sort. Når han nå har lagt av seg de verste balltapene og pasningsfeilene, og fått en perfekt partner in crime ved siden av seg, blomstrer han. Jeg får vel også legge til at Fred er en utmerket duellspiller, som er i stand til å vinne baller høyt i banen. Til og med Knudtzon har lagt til det elementet på sitt repertoar. Freds tredje mål mot bruntrøyene var et resultat av nettopp det.

                                  Kommentar

                                  • Rune
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2008
                                    • 1229



                                    ...og hvis dette er referansen til at Runar vil at vi skal slå mer langt, så er jo det også tatt helt ut av sammenheng.
                                    Last edited by Rune; 26.05.2015, 14:04.
                                    "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

                                    Kommentar

                                    • Totti21
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Mar 2004
                                      • 3499

                                      Opprinnelig skrevet av Rune
                                      https://www.facebook.com/LillestromS...2877150030095/

                                      ...og hvis dette er referansen til at Runar vil at vi skal slå mer langt, så er jo det også tatt helt ut av sammenheng.
                                      Viktigere er uansett hvordan det han sa viste seg på banen.
                                      Det som skjedde i disse kampene var helt bevisste trekk og eksperimentering som overhodet ikke fungerte i det hele tatt. At man tapte borte mot rbk er ikke noen krise i seg selv, da vi sannsynligvis ville fått det kjempetøft der uansett hvordan vi hadde stilt opp, men i en del av de andre kampene var det helt krise ift hvordan laget spilte.

                                      Den eneste kampen som i det minste kan sammenlignes noe med det vi ser i dag er første serierunde mot Start, da vi bare ikke var gode nok til å utøve det. Da forsøkte man i alle fall, selv om bevegelsen og pasningskvaliteten var for svak.

                                      Hadde man i de neste rundene forsøkt på det samme og tapt, så hadde jeg aldri hevet stemmen i det hele tatt og støttet laget og Runar i forsøkene til det fungerte. Når laget fra runde 2 til 6 ser ut som man kastet en haug med brikker på bordet for å se om de landet riktig, så har jeg all grunn til å være kritisk når vi hadde lagt et godt grunnlag igjennom tre år med en treg, men god utvikling under Magnus Haglund og var lovet at vi skulle fortsette der han slapp.

                                      Det man har sett de siste rundene er ikke bare tilbake til det man gjorde i fjor, men det er et steg videre. Om disse endringene kommer som et resultat av at Bjarmann eller spillerne har ment noe, eller om Runar til slutt innså at det er bedre å holde seg til den opprinnelige planen vet jeg ikke, men det har i alle fall vært full klaff.

                                      Det er i alle fall ingen grunn til å henge ut noen for å ha vært kritiske til det surret han holdt på med fra runde 2-6. Det var begredelige greier og viktigst av alt langt unna å i det hele tatt forsøke på det man hadde blitt lovt.

                                      Kommentar

                                      • Roll75
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Dec 2007
                                        • 834

                                        Opprinnelig skrevet av Totti21
                                        Viktigere er uansett hvordan det han sa viste seg på banen.
                                        Det som skjedde i disse kampene var helt bevisste trekk og eksperimentering som overhodet ikke fungerte i det hele tatt. At man tapte borte mot rbk er ikke noen krise i seg selv, da vi sannsynligvis ville fått det kjempetøft der uansett hvordan vi hadde stilt opp, men i en del av de andre kampene var det helt krise ift hvordan laget spilte.

                                        Den eneste kampen som i det minste kan sammenlignes noe med det vi ser i dag er første serierunde mot Start, da vi bare ikke var gode nok til å utøve det. Da forsøkte man i alle fall, selv om bevegelsen og pasningskvaliteten var for svak.

                                        Hadde man i de neste rundene forsøkt på det samme og tapt, så hadde jeg aldri hevet stemmen i det hele tatt og støttet laget og Runar i forsøkene til det fungerte. Når laget fra runde 2 til 6 ser ut som man kastet en haug med brikker på bordet for å se om de landet riktig, så har jeg all grunn til å være kritisk når vi hadde lagt et godt grunnlag igjennom tre år med en treg, men god utvikling under Magnus Haglund og var lovet at vi skulle fortsette der han slapp.

                                        Det man har sett de siste rundene er ikke bare tilbake til det man gjorde i fjor, men det er et steg videre. Om disse endringene kommer som et resultat av at Bjarmann eller spillerne har ment noe, eller om Runar til slutt innså at det er bedre å holde seg til den opprinnelige planen vet jeg ikke, men det har i alle fall vært full klaff.

                                        Det er i alle fall ingen grunn til å henge ut noen for å ha vært kritiske til det surret han holdt på med fra runde 2-6. Det var begredelige greier og viktigst av alt langt unna å i det hele tatt forsøke på det man hadde blitt lovt.
                                        Var vel ikke så begredelig mot Mjøndarn, eller?

                                        Kommentar

                                        • Børge
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2013
                                          • 2558

                                          Opprinnelig skrevet av Roll75
                                          Var vel ikke så begredelig mot Mjøndarn, eller?
                                          Nja... Resultatet var bra, men det var vel mer enkeltmannsprestasjoner. De tre siste seiere er mer laget som står for i sin helhet mener jeg. Skal ikke kjimse av å slå MIF i Mjøndalen, men de tre siste kampen er langt mer imponerende. Skal man prestere over tid, må det være forankret i eget spill - det har det vært de siste kampene.
                                          Sint og tverr på felt N

                                          Kommentar

                                          Working...