LSK anno 2015

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Totti21
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2004
    • 3499

    Opprinnelig skrevet av Roll75
    Var vel ikke så begredelig mot Mjøndarn, eller?
    Det samme som Børge sier i tillegg til at man hadde alle marginer med seg i denne kampen.

    Et godt resultat, men som jeg sa dagen etterpå et ganske tilfeldig resultat også der MIF nok også ble litt satt ut av at de for første gang nesten var som en favoritt å regne.

    Kommentar

    • Fjeller'n
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2003
      • 905

      Egentlig like aktuell i "Positivitetstråden", men:

      Det er bare å glede seg over resultater og spill om dagen.
      En annen ting å glede seg over er hvem vi oppnår dette med. "Demografien" i selve A-stallen er positiv lesning.

      Setter du passeren i Lillestrøm og streker opp med en radius på 4 mil, vil store deler av gutta tråkket sine barnesko innenfor denne sirkelen.
      I tillegg vil det store flertallet av disse igjen være født sånn ca. begynnelsen/midt på 90 tallet. Dvs. at de har mange år igjen på en fotballbane. Mange av de er bare som kart å regne.

      A-stallen:
      Simen Kind Mikalsen -93 mod
      Marius Amundsen - 92 mod
      Frode Kippe - 78 mod (Unntaket)
      Stian Ringstad - 91 mod
      Simen Nordermoen - 95 mod
      Marius Lundemo - 94 mod
      Fredrik Krogstad - 95 mod
      Jørgen Kolstad - 95 mod
      Erling Knudtzon - 88 mod
      (Pellegrino -90 mod, kom ikke innenfor - han er fra Drammen)

      B-stallen, men høyaktuell i startelleveren:
      Mohamed Ofkir - 96 mod

      På utlån:
      Joachim Osvold - 94 mod

      Blant "ikke-innenfor-4 mils-radius-spillerene" er det også mye ungt:
      Brændsrød -95 mod, Fofana -91 mod, Friday -95 mod, Bonke -96 mod

      (Også regner jeg nesten Riise som lokal, men den er jeg nok ganske alene om.......)


      Jeg har ikke giddet å bedrive research på de andre tippeligaklubbene, men dette må vel utmerke seg positivt?
      Eller er det blitt slik over hele fjøla, som et resultat av de nye, økonomiske tidene?

      Uansett er vi i ferd med å få et ganske så ungt, ganske så lokalt og ganske så bra lag!



      Kilde:
      Stallen 2015 http://kfl.no/debatt/showthread.php?t=20345
      + eget hode
      Med forbehold om at noen av spillerne bodde på Snåsa frem til de var 15 el.l. Så god innsikt har jeg ikke
      "Optimisme er ikke annet enn mangel på informasjon" - Heiner Müller

      Kommentar

      • Lars
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 6156

        Bra innlegg. Var innom samme tematikken på Twitter for snart to måneder siden: https://twitter.com/larsraastad/stat...52735734738946

        Jeg brukte Oslo/Akershus der du bruker 4 mils radius, men det er jo omtrent det samme.

        Kommentar

        • andersmm
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2006
          • 5764

          Angående spillestil de siste 3 kampene versus det som ble presentert i starten av sesongen så vi jo noe av det samme under Haglunds første tid. Noen av de spillemessig mest ambisiøse kampene gikk jo av stabelen våren 2012. Hjemme mot søpla og bart spilte vi ut motstander etter alle kunstens regler. Men det ble kanskje litt for mye possesion og i overkant naivt. Magnus erkjente selv at han ikke var helt forberedt og følte seg tvungen til å fravike filosofien sin for å tilpasse seg TL. Etterhvert gikk det også bedre resultatmessig.

          Det kan vel være samme historien med Runar, men kanskje i motsatt retning. Uansett om de tok grep på egen hånd eller på grunn av spillere/sportslig ledelse, så er det et tegn på bra lederskap at man endrer seg. Hvem som helst kan bestemme og ha meninger, men en dyktig leder tar til seg input fra omgivelsene og våger erkjenne sine egne feilvurderinger.

          Og i samme åndedrag skal jeg selv erkjenne at jeg kan ha begått en grov feil når jeg totalt fordømte rekrutteringsprosessen og Torgeirs jobb tidligere i sesongen. Om de 3 siste kampene er representative for fotballen vi skal spille de neste par åra er jeg mer enn fornøyd. Samtidig vil jeg også påpeke at jeg og først og fremst var forbannet på det jeg oppfattet som et hårreisende dårlig strategisk valg, i perioden man kunne få inntrykk av at Runar ville ha laget til å spille knokkelfotball. Ikke Runar som sådan.
          "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

          Kommentar

          • rugbar
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Apr 2007
            • 152

            12 kamper er spilt av årets tippeliga. Det er vel da på sin plass med en liten sammenlikning mot 2014, for å se hvor dette kan bære med Sportsklubben i år.
            Etter 12 kamper
            2014 2015
            18 poeng 19 poeng (18 på tabellen grunnet minuspoeng)
            Snitt pr kamp 1,53 Snitt pr kamp 1,58
            Tilsvarende kamper i fjor ga oss 14 poeng. Det vi l si at vi sitter igjen med 5 poeng i år enn tilsvarende kamper i fjor!
            I fjor hadde vi kun 3 borteseiere. I år har vi allerede 2 på 6 bortekamper.
            Dette bør da love bra for sesongen videre?

            Kommentar

            • Kroktåa
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2015
              • 2937

              Opprinnelig skrevet av rugbar
              12 kamper er spilt av årets tippeliga. Det er vel da på sin plass med en liten sammenlikning mot 2014, for å se hvor dette kan bære med Sportsklubben i år.
              Etter 12 kamper
              2014 2015
              18 poeng 19 poeng (18 på tabellen grunnet minuspoeng)
              Snitt pr kamp 1,53 Snitt pr kamp 1,58
              Tilsvarende kamper i fjor ga oss 14 poeng. Det vi l si at vi sitter igjen med 5 poeng i år enn tilsvarende kamper i fjor!
              I fjor hadde vi kun 3 borteseiere. I år har vi allerede 2 på 6 bortekamper.
              Dette bør da love bra for sesongen videre?
              Har du en sammenlikning med de samme laga? (og bytte ut nedrykkslaga med opprykkslaga)

              Kommentar

              • Kroktåa
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2015
                • 2937

                Opprinnelig skrevet av Kroktåa
                Har du en sammenlikning med de samme laga? (og bytte ut nedrykkslaga med opprykkslaga)
                Okei. Gjorde en liten nerdeøvelse.

                Mot de samme laga er resultatet som følger:

                Mot de ni laga som fremdeles er i TL tok vi i fjor 10 poeng på de samme kampene, 12 i år. Mot de tre nedrykkslaga i fjor tok vi 9 poeng i tilsvarende kamper, mot 7 mot opprykkslaga i år.

                Fasit: 19 poeng etter 12 kamper i år, 19 poeng etter tilsvarende 12 kamper ifjor. Vi er i rute.

                Kommentar

                • Børge
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2013
                  • 2558

                  Leste i RB at Bjarmann avventer kontraktsforhandlinger med eksisterende spillere før plassen er sikret. Så usikre på fornyet kontrakt i Tippeligaen er det vel få som er?
                  Sint og tverr på felt N

                  Kommentar

                  • ragnarrock
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Mar 2008
                    • 937

                    Opprinnelig skrevet av Børge
                    Leste i RB at Bjarmann avventer kontraktsforhandlinger med eksisterende spillere før plassen er sikret. Så usikre på fornyet kontrakt i Tippeligaen er det vel få som er?
                    så forsiktige med økonomien er det vel få som er.. det er trist trist trist at det er slik, men smart og modig av en klubb som jobber med å komme seg opp av en slump
                    *Kjempe gutta fighte gutta!!*

                    -RagnarRock-

                    Kommentar

                    • Børge
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2013
                      • 2558

                      Opprinnelig skrevet av ragnarrock
                      så forsiktige med økonomien er det vel få som er.. det er trist trist trist at det er slik, men smart og modig av en klubb som jobber med å komme seg opp av en slump
                      Aldeles enig, men Bjarmann sa for ei uke siden at man ikke hadde råd til å la spillere gå som Bosman. Da må man få i gang forhandlingene.
                      Sint og tverr på felt N

                      Kommentar

                      • mrognan
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2008
                        • 846

                        Nå har jeg ikke lest den artikkelen det refereres til, men vil tro det i hovedsak gjelder de som ble hentet på ettårs kontrakt før denne sesongen?
                        Etablerte spillere som BHR, Stian, Johan og Fofana vil jeg tro har hatt dialog om forlengelse.
                        Morten

                        Kommentar

                        • GIFKanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2009
                          • 8243

                          En temmelig spesiell greie, vi har fortsatt åtte rake kamper på naturgress igjen. Tar vi med de to vi allerede har spilt betyr det altså ti på rappen i det som nå er en kunstgressliga. Ikke før runde 22 og Røkke away 30. august blir det plastikk igjen. Dette bør være et drømmescenario for klubben på flere nivåer, og både spillemessig og skademessig satt opp mot belastningen det er stadig å skifte mellom de to underlagene.

                          Kommentar

                          • Gjest

                            Bunnivået vårt illustreres ved at Stabæk knuser Strømmen 5-1, som i forrige runde slo oss 2-1 uten å imponere noen.

                            Kommentar

                            • Frode D. Homb
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Dec 2003
                              • 982

                              Opprinnelig skrevet av daf
                              Bunnivået vårt illustreres ved at Stabæk knuser Strømmen 5-1, som i forrige runde slo oss 2-1 uten å imponere noen.
                              Strømmen spilte borte og fikk også en mann utvist. Mot oss spilte de hjemme på kunstgress og med elleve mann i alle omgangene.

                              Kommentar

                              • ulfpulf
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2004
                                • 2505

                                Opprinnelig skrevet av daf
                                Bunnivået vårt illustreres ved at Stabæk knuser Strømmen 5-1, som i forrige runde slo oss 2-1 uten å imponere noen.
                                Cupkampen mot Strømmen var råtten, men sånne sammenligninger illustrerer ikke så veldig mye.
                                Rosenborg tapte mot Mjøndalen som ikke lenge før ble most 4 - 1 av Lillestrøm - som tapte for Strømmen. Det sier noe om lederlaget i Tippeligaen, men ikke så mye om hvor gode de egentlig er.

                                Kommentar

                                • Gjest

                                  Opprinnelig skrevet av ulfpulf
                                  Cupkampen mot Strømmen var råtten, men sånne sammenligninger illustrerer ikke så veldig mye.
                                  Rosenborg tapte mot Mjøndalen som ikke lenge før ble most 4 - 1 av Lillestrøm - som tapte for Strømmen. Det sier noe om lederlaget i Tippeligaen, men ikke så mye om hvor gode de egentlig er.
                                  Jeg var i Mjøndalen og "most" er fullstendig malplassert. Friday spilte sin livs kamp og resultatet var en konsekvens av det.

                                  Kommentar

                                  • ulfpulf
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2004
                                    • 2505

                                    Opprinnelig skrevet av daf
                                    Jeg var i Mjøndalen og "most" er fullstendig malplassert. Friday spilte sin livs kamp og resultatet var en konsekvens av det.
                                    Jeg føler at jeg ikke nådde helt fram med poenget mitt: Selv om et lag slår et lag som har slått Barcelona, sier ikke det så mye om forholdet mellom laget og Barcelona.
                                    Det er sikkert riktig at Lillestrøm har et lavt bunnnivå, og at de ikke var spesielt gode da de slo Mjøndalen, men med ny trener regnet jeg med at det ville variere denne sesongen, så alt i alt er jeg godt fornøyd med det jeg har sett, selv om jeg trodde poengene skulle komme i andre kamper.

                                    Kommentar

                                    • Gjest

                                      Opprinnelig skrevet av ulfpulf
                                      Jeg føler at jeg ikke nådde helt fram med poenget mitt: Selv om et lag slår et lag som har slått Barcelona, sier ikke det så mye om forholdet mellom laget og Barcelona.
                                      Det er sikkert riktig at Lillestrøm har et lavt bunnnivå, og at de ikke var spesielt gode da de slo Mjøndalen, men med ny trener regnet jeg med at det ville variere denne sesongen, så alt i alt er jeg godt fornøyd med det jeg har sett, selv om jeg trodde poengene skulle komme i andre kamper.
                                      Resultatmessig er jeg enig, men det er fremdeles alt for langt mellom høydepunkter som feks. bortekampen i Sarp. hvor man førte kampen på egne premisser..

                                      Vil også legge til at Stabæk(fysj) er en klubb LSK absolutt burde matche på samtlige områder..

                                      Kommentar

                                      • Frode D. Homb
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Dec 2003
                                        • 982

                                        Opprinnelig skrevet av daf
                                        Resultatmessig er jeg enig, men det er fremdeles alt for langt mellom høydepunkter som feks. bortekampen i Sarp. hvor man førte kampen på egne premisser..

                                        Vil også legge til at Stabæk(fysj) er en klubb LSK absolutt burde matche på samtlige områder..
                                        Vi var best frem til Stabæk scorer, så scorer de ett til på en feil fra vår venstreback. Laget blir paralysert og spiller uinspirert resten av kampen. Tror vi kan slå Stabæk borte. Høstsesongen vår kan bli god, men det fordrer at vi har lært å sette opp ulikt motspill til hver motstander.

                                        Kommentar

                                        • Gjest

                                          Ser først NÅ at RB har en sak hvor man også sammenlikner Stabæk og LSK, med Strømmen kamper som grunnlag.
                                          Min observasjon harmonerer veldig bra med hva flere 2010 "stjerner" hevder etter cupexiten.

                                          BEKKESTUA: (Stabæk –Strømmen 5-1). Strømmen-spillerne mente det var klasseforskjell på onsdagens motstander og det LSK-laget de selv sendte ut i forrige runde.

                                          Kommentar

                                          Working...