LSK anno 2015

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • tullebukk
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2006
    • 5446

    Svensken er ikke med

    Kommentar

    • Yellow-not-jella
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Mar 2009
      • 1606

      Opprinnelig skrevet av tullebukk
      vi har kun tapt 3 kamper i år så pissa på javel
      Vi har blitt delvis pissa på siste seks kampene, inkl cup'en. Ønsker jo bare veldig at det snur hj mot godset med en så talentfull trupp. Vi var lenge bakpå mot arabera borte f.eks.

      Kommentar

      • Yellow-not-jella
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Mar 2009
        • 1606

        Opprinnelig skrevet av Kroktåa
        Vi har blitt "pissa på" i 2 av 15 matcher: Borte mot bart og ælvemuslingene. Resten har vi vært på høyde med, eller klart bedre enn motstanderen.
        Ikke helt enig der, hvis man går gjennom alle kampene, inkl cup'en. "Klart bedre enn.." ja, det er lenge siden det. Første omgang mot Glimt. Mulig det har med skader og gjøre, utelukkende. Vi vil jo se Lundis/Yohan tilbake sammen, genast.

        Det blir enormt skuffende hvis Godset er bedre enn oss neste kamp, men jeg trur vi er veldig lystne på seier her. Dumt med overtrua til Foffman, men han presterte jo nå sist.

        Kommentar

        • joacim
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2009
          • 559

          Både Riise og Fofana på vei ut dørene på åråsen - hva er planen fremover...
          Styremedlem 2016

          Kommentar

          • mrognan
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2008
            • 846

            Opprinnelig skrevet av joacim
            Både Riise og Fofana på vei ut dørene på åråsen - hva er planen fremover...
            Det ryktes jo om flere på prøvespill for tida..
            Tror TB har god kontroll.
            Morten

            Kommentar

            • WAK
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jul 2006
              • 967

              Opprinnelig skrevet av Yellow-not-jella
              Ikke helt enig der, hvis man går gjennom alle kampene, inkl cup'en. "Klart bedre enn.." ja, det er lenge siden det. Første omgang mot Glimt. Mulig det har med skader og gjøre, utelukkende. Vi vil jo se Lundis/Yohan tilbake sammen, genast.

              Det blir enormt skuffende hvis Godset er bedre enn oss neste kamp, men jeg trur vi er veldig lystne på seier her. Dumt med overtrua til Foffman, men han presterte jo nå sist.
              ...enormt skuffende hvis Godset er bedre enn oss neste kamp..... ææææhh følger du med i det hele tatt?

              Godset er i bedre form en de har vært på lang lang tid. De begynner å få tilbake spillet de hadde med Deila. De har en av de største stallene i tippeligaen. De har fått tilbake spillere fra skade og flere av spillerne er i sitt livs form. Nå sist mot Viking spilte de uten sin viktigsete spiller og spilte i tillegg over en omgang med 10 mann. Ennå så feide de Viking av banen.

              Det er vel en ting som taler for oss og det er at vi har hjemmekamp og den er på gress. Godset har knapt tatt poeng på naturgress i år men i den formen de er i så kommer det garantert.

              Det blir en spennende kamp men skal langt fra være sikker på at vi får poeng. Det jeg er mest redd for er den dårlige jobbinga til Fofana defensivt. Godset beste våpen er dobbeling på kant så jeg tror backene virkelig skal få kjørt seg i denne kampen. Tror vi kommer til å savne BHR i denne kampen. Tviler på at Timiselia har nok erfaring fra Tippeligaen til å mestre denne kampen. Men vi får håper han viser hva han er god for og spiller sin livs kamp.

              Håper gutta tar dette på alvor og gir 110 %. Skulle vi finne denne kampen henger vi får alvor med i kampen om Europacup plass. Neste kamp er trolig Johan og Lundemo begge i form og flere andre tilbake fra skade. Skulle vi slippe unna skader og ha maks flyt i høstsesongen skal vi ikke se bort fra at dette kan bli meget bra. Det avhenger selvfølgelig av hva som skjer med Fofana og BHR.

              Kommentar

              • Frode D. Homb
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Dec 2003
                • 982

                Bra innlegg. Godset var gode sist. Vi får håpe vi har høy intensitet på treningene fremover og at vi har en god kampplan.

                Kommentar

                • ynnor
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2008
                  • 857

                  Lsk har blitt farmerklubb for alle norske tippeligalag. Snart ikke et lag som kommer til Åråsen uten tidligere Lskspillere

                  Kommentar

                  • Trooond
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Mar 2015
                    • 1039

                    Dersom Bjørn Helge, og Fofana blir solgt, må erstatterene virkelig steppe opp.

                    Plutselig ser noen også på Erling, men da håper jeg det er mulig å si Nei.

                    Kommentar

                    • Frode D. Homb
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Dec 2003
                      • 982

                      Klubben vet at vi ikke kan kvitte oss med for mange sentrale spillere på for kort tid. Jeg husker høsten 2011. Hvor mange poeng tok vi da?

                      Kommentar

                      • Folke
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2008
                        • 5955

                        Opprinnelig skrevet av Trooond
                        Dersom Bjørn Helge, og Fofana blir solgt, må erstatterene virkelig steppe opp.

                        Plutselig ser noen også på Erling, men da håper jeg det er mulig å si Nei.
                        Tror vi bare må erkjenne at dette er måten LSK som toppklubb må drives for å overleve. Lik det eller ikke, men spillere er ikke viktigere enn klubb. Bjørn Helge er i mine øyne den viktigste spilleren siste årene, med sin vinnermentalitet har han bidratt mye mer positivt enn han får skryt for. Men han, som alle andre, må rette seg inn etter klubbens retningslinjer vedr lønn osv.

                        Kommentar

                        • Stan
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2006
                          • 1082

                          Opprinnelig skrevet av Folke
                          Tror vi bare må erkjenne at dette er måten LSK som toppklubb må drives for å overleve. Lik det eller ikke, men spillere er ikke viktigere enn klubb. Bjørn Helge er i mine øyne den viktigste spilleren siste årene, med sin vinnermentalitet har han bidratt mye mer positivt enn han får skryt for. Men han, som alle andre, må rette seg inn etter klubbens retningslinjer vedr lønn osv.
                          Konsekvens av klubbens retningslinjer vedr. Lønn osv:

                          samtlige fotballspillere utenom Frode Kippe vil ha mere lønn. Da ser de det som et steg videre i karrieren å gå til en konkurrerende klubb. Det er ingenting som heter klubbfølelse når man får mindre betalt enn å stå i kassa på McDonalds

                          Kommentar

                          • Folke
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2008
                            • 5955

                            Opprinnelig skrevet av Stan
                            Konsekvens av klubbens retningslinjer vedr. Lønn osv:

                            samtlige fotballspillere utenom Frode Kippe vil ha mere lønn. Da ser de det som et steg videre i karrieren å gå til en konkurrerende klubb. Det er ingenting som heter klubbfølelse når man får mindre betalt enn å stå i kassa på McDonalds
                            Ting som dette har jeg brukt masse negativ energi på, men det fører ikke noe positivt med seg. Bjørn Helge vil bli savnet, han er (var) min favoritt (vinnermentalitet), men når man sparer 1 mill på å la han gå er det jaggu greit..

                            Kommentar

                            • Frode D. Homb
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Dec 2003
                              • 982

                              Vi sparer jo en del penger og det åpner for nye spillere. Vi må gi slipp på ham en gang, og nå er kanskje greit, men forsvinner Fofana også, så kan dette bli som høsten 2011.

                              Kommentar

                              • GIFKanari
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2009
                                • 8243

                                Riise i år har vært et stykke unna det man bør forvente, helt sikker på at mulig klubbytte har gått ut over prestasjonene også. Viljen hans har vært mer negativ for klubben enn positiv i 2015, ihvertfall på banen. Og selv om holdningene og rutinen hans er viktig så er økonomien viktigere. Synes rett og slett ikke kvaliteten forsvarer en lønn et stykke over det taket man har satt.

                                Og før vi graver oss helt ned, flere andre klubber mister, eller har allerede mista, viktige spillere.

                                Kommentar

                                • ynnor
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2008
                                  • 857

                                  Bør komme noen ord fra Bjarmann nå om situasjonen og i mine øyne bør de ordene komme raskt

                                  Kommentar

                                  • Folke
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2008
                                    • 5955

                                    Opprinnelig skrevet av ynnor
                                    Bør komme noen ord fra Bjarmann nå om situasjonen og i mine øyne bør de ordene komme raskt
                                    Må nok vente til etter kl 1900.

                                    Kommentar

                                    • Børge
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2013
                                      • 2558

                                      Opprinnelig skrevet av Folke
                                      Tror vi bare må erkjenne at dette er måten LSK som toppklubb må drives for å overleve.
                                      Tror vi bare må erkjenne at det er slutt på LSK som toppklubb. Ambisjonene har forsvunnet som dugg for sola.

                                      Høsten 2011 - velkommen tilbake! Ikke i all verden om en gjeng med unggutter inn klarer å erstatte tapet av Riise og Fofana. Ikke nubbsjans. Etablerte spillere blir ikke henta inn - bankers. Og Bjarmann har vel låst seg inne på kontoret uten å si noe av verdi.

                                      Jeg lurer på hva faen som rir denne klubben! Eneste dem er virkelig dyktige på, er å få ting til å se mest jævlig ut. Allikevel kommer man som dumme naut helg etter helg for å se på fotball...
                                      Sint og tverr på felt N

                                      Kommentar

                                      • Mynten
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Mar 2008
                                        • 484

                                        Jeg er også tvilende til at LSK i uoverskuelig fremtid blir en stabil toppklubb. Vi har rett og slett ikke økonomi til å henge med de beste. Så fort vi får fram gode spillere blir vi tvunget til å selge av økonomiske hensyn. Uten en rik onkel er denne spiralen fryktelig vanskelig å komme seg ut av. Vi kan få gode plasseringer i ny og ned, men må så starte på nytt med nye spillere.

                                        Vår Afrika- import av spillere har sportslig sett vært en suksesshistorie, om ikke fra start til slutt, men stort sett. Likevel blir måten dette gjøres på som å pisse litt i buksa. Vi vet at det tar tid med å få fram gode spillere, og når de er blitt gode har de så kort tid igjen av kontrakten at vi må/bør selge for i det hele tatt å sitte igjen med noen slanter.

                                        Vi har ikke et tilskuerpotensiale som lagene fra de store byene, og vi har ikke noen x-faktor som kan selge klubben til bedrifter med de store pengene. Vår kraftfulle historie er dessverre blitt så historie at dette er ukjent for de fleste som er født etter 1980-tallet. Vi er ingen maktfaktor, vi er ikke spesielle, vi bare er.

                                        Kommentar

                                        • plantemiddel
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Feb 2012
                                          • 806

                                          Personlig mener jeg det siste LSK trenger er en ny redningsmann som skal inn med midler øremerket til spillerkjøp.

                                          Mener man heller sakte men sikkert må greie å få bedriften til å gå med overskudd, deretter begynne å investere i spillere direkte i stedet for å overlate dette til eksterne. LSK har fått frem et hav av gode spillere de siste årene, greier man etterhvert å tjene penger på dem så får man fort mye bedre økonomi.

                                          Men det krever et bevisst styre som fortsetter lønnstaket i uoverskuelig fremtid og heller bruker små overskudd på å betale ned gammel gjeld fremfor å starte en ny lønnsgalopp ved å hente etablerte spillere med gode navn. Greier styret og holde en fast linje og vi supportere orker å kjøpe billetter selv om det butter litt i mot så skal man ikke se bort fra at en kan være med å kjempe helt i toppen om noen år. Bortsett fra RBK er ikke differansen opp skremmende stor.

                                          Kommentar

                                          Working...