LSK anno 2015

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Folke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2008
    • 5955

    Gleder meg over mulighetene til å se Ringstad og SKM sammen på venstresiden, håper Runar gir dem tillit sammen.

    Kommentar

    • Kroktåa
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2015
      • 2937

      Opprinnelig skrevet av Pingla
      Enig i mye av det du skriver, men uenig i tonen mot meddebattantene.
      Jeg tar den, og regner med klage og "prikk". Av og til virker det som at det er lavere aksept for å skjelle ut forumbrukere enn spillere. Jeg blir bare så lei av brottsjøene med klaging og syting hele tida. Om det ikke er noe konkret, som nå når Fofana er solgt (som var helt som forventet), så konstruerer og dikter vi opp problemer og splid i spillergruppa.

      Kommentar

      • LS89
        Kamptrådkongen
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2013
        • 3378

        Stemmer det - forumet der man ikke kan uttale seg negativt om klubben. La oss alle holder hender og se klubben bli mer og mer likegyldig i fotballnorge. En klubb som får mindre og mindre publisitet, publikum svikter og nærmer seg under 4000, det er krise, samt en trener som snakker klubben ned på tabellen og ikke oppover.

        Men nei, her gjelder det å holde kjeft slik at alle kan være venner. Sportsklubben kan en jo ikke uttale seg negativt om.

        Kommentar

        • GIFKanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2009
          • 8243

          Noen som er i stand til å starte en poll om hvor mange som faktisk betaler for LSK-nyhetene i RB? Hadde vært interessant å få en slags oversikt. Nyhetstråden har jo etterhvert nesten blitt uvesentlig og uinteressant pga. betalingsmuren. Klubben har fått enda en utfordring i et knallhardt marked.

          Kommentar

          • ynnor
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2008
            • 857

            Det som er mest skummelt er hvis man ser på mål og målgivende de to siste sesongene,så er nesten alle som har bidratt til det ute av klubben. Sliter med å se hvem som skal tette hullene. Men håpet er det siste jeg har

            Kommentar

            • Percy Nilegård
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2003
              • 5146

              Opprinnelig skrevet av LS89

              Men nei, her gjelder det å holde kjeft slik at alle kan være venner. Sportsklubben kan en jo ikke uttale seg negativt om.
              Det er forskjell på å barbere seg og å skjære av seg hodet.
              "Alltid blodsprengt"!
              Fong/Macho

              Even Nordlien

              Kommentar

              • MortenA
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2007
                • 3439

                Opprinnelig skrevet av ynnor
                Det som er mest skummelt er hvis man ser på mål og målgivende de to siste sesongene,så er nesten alle som har bidratt til det ute av klubben. Sliter med å se hvem som skal tette hullene. Men håpet er det siste jeg har
                Når noen forsvinner vil noen andre ta opp hansken. Usikker på nøyaktig hvem, men Lundemo vil nok bli mer produktiv etterhvert som han finner formen. Johann er en kandidat utover høsten. Ringstad/SKM vil sørge for nok av problemer for div. høyresider rundt om i TL. Det er elleve spillere på laget, og noen vil ta over oppgaven.
                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                Kommentar

                • Frode D. Homb
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Dec 2003
                  • 982

                  Stusser litt over alt det negative som kom på en gang nå. Dette har ligget i kortene lenge. Vi får noen kroner og kan satse på de vi har. Kanskje kommer det et par nye mann også. La oss også være ærlige; Fofana var god, men han har mange dårlige perioder og jobber ikke mye hjemover, bortsett fra når han er på og er i form. Jeg tror dette er det beste for alle parter. Det svekker oss på kort sikt offensivt, men styrker det kollektive og økonomien. Til syvende og sist er dette bra for oss som klubb på lang sikt.

                  Kommentar

                  • maurakanari
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jul 2005
                    • 637

                    Ja, la oss håpe alle som er lei finner seg ny klubb, så er det snart 2000 igjen som møter opp. Trur både klubb og medsupportere bør ta vare på de få trofaste man har. Bare så det er sagt, jeg og flere med meg som jeg står sammen med på kamp har vært lei og frustrert lenge, så det er tilfeldig at det ikke har blitt skrevet her før. Hvis man ikke vil ha supportere med forskjellige meninger om trenere, spillestil, styret osv, så vil klubben sakte men sikkert død. Det vi har vært mest frustrert over denne, og foregående sesonger, er hvor lite vilje det er til å prøve å vinne istedenfor å safe inn en uavgjort, hvorfor kan vi ikke legge igjen én på topp (Erling) som kan jobbe på en evt klarering når vi har corner imot. Se kampen nå sist, mange var godset i vår boks når de kjørte kontringer? 5-6. Når vi kommer er det maks 2-3, resten lunter etter. Vinner- og offerviljen må tilbake.

                    Og bare så det er sagt. Jeg tar 10 seriegull på rad med David Hay fotball istedenfor 10.plasser med nesten like kjedelig fotball. Publikum kommer når laget er i medgang, uavhengig om vi vinner 5 eller 1-0 .
                    VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

                    Kommentar

                    • Gjest

                      Opprinnelig skrevet av maurakanari
                      Ja, la oss håpe alle som er lei finner seg ny klubb, så er det snart 2000 igjen som møter opp. Trur både klubb og medsupportere bør ta vare på de få trofaste man har. Bare så det er sagt, jeg og flere med meg som jeg står sammen med på kamp har vært lei og frustrert lenge, så det er tilfeldig at det ikke har blitt skrevet her før. Hvis man ikke vil ha supportere med forskjellige meninger om trenere, spillestil, styret osv, så vil klubben sakte men sikkert død. Det vi har vært mest frustrert over denne, og foregående sesonger, er hvor lite vilje det er til å prøve å vinne istedenfor å safe inn en uavgjort, hvorfor kan vi ikke legge igjen én på topp (Erling) som kan jobbe på en evt klarering når vi har corner imot. Se kampen nå sist, mange var godset i vår boks når de kjørte kontringer? 5-6. Når vi kommer er det maks 2-3, resten lunter etter. Vinner- og offerviljen må tilbake.

                      Og bare så det er sagt. Jeg tar 10 seriegull på rad med David Hay fotball istedenfor 10.plasser med nesten like kjedelig fotball. Publikum kommer når laget er i medgang, uavhengig om vi vinner 5 eller 1-0 .
                      Det håpet overlater vi lett til typer som "kroktåa" og kfl styremedlem H Henriksen.
                      Engasjement er utelukkende positivt for LSK. Trakassering av medsupportere er ingen tjent med.

                      Kommentar

                      • ynnor
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2008
                        • 857

                        Nå har jeg sett de siste kampene til Glimt og maken til kjemping og innsats av et veldig grått lag. Det er på det nivået vi hvertfall skulle vært i de dårlige kampene. Lei av å se folk 2 mt.fra mann og den evindelige snu baken til. Som noen sier her inne. Opp i ringene for pokker.

                        Kommentar

                        • Kroktåa
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2015
                          • 2937

                          Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
                          Stusser litt over alt det negative som kom på en gang nå. Dette har ligget i kortene lenge. Vi får noen kroner og kan satse på de vi har. Kanskje kommer det et par nye mann også. La oss også være ærlige; Fofana var god, men han har mange dårlige perioder og jobber ikke mye hjemover, bortsett fra når han er på og er i form. Jeg tror dette er det beste for alle parter. Det svekker oss på kort sikt offensivt, men styrker det kollektive og økonomien. Til syvende og sist er dette bra for oss som klubb på lang sikt.

                          Word!

                          Kommentar

                          • Kroktåa
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2015
                            • 2937

                            Opprinnelig skrevet av ynnor
                            Det som er mest skummelt er hvis man ser på mål og målgivende de to siste sesongene,så er nesten alle som har bidratt til det ute av klubben. Sliter med å se hvem som skal tette hullene. Men håpet er det siste jeg har

                            Samme visa som alltid. La oss se på tallene. Etter 16 kamper har vi i år skåra 23 mål og sanka 22 poeng. Etter 16 kamper i fjor hadde vi skåra 24 mål og sanka 23 poeng. Ett mål mindre, og ett poeng mindre i år, altså. Av de 24 måla i fjor, blei 10 skåra av "uerstattelige spillere" som forsvant seinere (pluss to sjølmål). Disse "uerstattelige" var i all hovedsak PVM, Palmi, Ruben og Tommy Høiland. Bare 12 av fjorårets 24 mål blei skåra av spillere som fremdeles er her i dag, av dem skåra Fofana 5. Likevel har "erstatterne" uten større problemer "erstattet halvparten av fjorårets målgjørere på samme tidspunkt.

                            Mitt poeng er at spillere kommer og spillere går. Nye spillere kommer inn, får større ansvar og leverer – stort sett. noen faller gjennom, andre leverer mer enn forventet.

                            Vi har flere spillere i klubben med potensial til å bli nye kultspillere og publikumsfavoritter. Det handler mer om klubbkultur enn gudegitte talenter. Vi kommer neppe over en spiller med samme skyhøye potensielle nivå som Fofana mer enn kanskje en gsang hvert 10. eller 20. år. Men gudene skal vite at det potensialet kun kom i små glimt, og maks i 10 prosent av den tida han var på bana for klubben. Resten av tida var han medioker eller direkte elendig.

                            Kommentar

                            • Trooond
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Mar 2015
                              • 1039

                              Tror og noen vil tre frem og ta ansvar.
                              Må få Brændsrød på banen mot gamleklubben, han vil i hvertfall gi alt, om det er på høyrekanten eller på venstre.
                              Okfir er vel fortsatt ikke skadefri, og hvertfall ikke kampklar enda.
                              Pelle på venstre kunne kanskje og vært spennende, men nå er han vel spiss, og jeg er for at man spiller på plassen sin.

                              Kommentar

                              • CFC1976
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jul 2015
                                • 341

                                Ofkir virker litt for treg til Tippeligaen (ala Ohi) men liker Brændsrød veldig utifra det som jeg har sett av han.

                                Hadde likt å se PVM men en sentral rolle i LSK v.2015

                                Kommentar

                                • ynnor
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2008
                                  • 857

                                  Opprinnelig skrevet av Kroktåa
                                  Samme visa som alltid. La oss se på tallene. Etter 16 kamper har vi i år skåra 23 mål og sanka 22 poeng. Etter 16 kamper i fjor hadde vi skåra 24 mål og sanka 23 poeng. Ett mål mindre, og ett poeng mindre i år, altså. Av de 24 måla i fjor, blei 10 skåra av "uerstattelige spillere" som forsvant seinere (pluss to sjølmål). Disse "uerstattelige" var i all hovedsak PVM, Palmi, Ruben og Tommy Høiland. Bare 12 av fjorårets 24 mål blei skåra av spillere som fremdeles er her i dag, av dem skåra Fofana 5. Likevel har "erstatterne" uten større problemer "erstattet halvparten av fjorårets målgjørere på samme tidspunkt.

                                  Mitt poeng er at spillere kommer og spillere går. Nye spillere kommer inn, får større ansvar og leverer – stort sett. noen faller gjennom, andre leverer mer enn forventet.

                                  Vi har flere spillere i klubben med potensial til å bli nye kultspillere og publikumsfavoritter. Det handler mer om klubbkultur enn gudegitte talenter. Vi kommer neppe over en spiller med samme skyhøye potensielle nivå som Fofana mer enn kanskje en gsang hvert 10. eller 20. år. Men gudene skal vite at det potensialet kun kom i små glimt, og maks i 10 prosent av den tida han var på bana for klubben. Resten av tida var han medioker eller direkte elendig.
                                  Var jo begge årene jeg mente. Jeg forstår at vi ikke kommer til å score kun tre mål resten av sesongen men er bekymret når ingen har tatt opp hansken til nå. Kun Erling ,Fofana som har levert mål til nå. 7 spillere som har scoret. Friday alle tre i en kamp. Johan med 2 er det jo bare tull med. Bortsett fra Erling og Fofana finnes det nesten ikke målgivende. Økonomien er i ferd med å dytte oss ut av øverste div. Når vi solgte de beste spillerne før fikk vi som regel gode penger inn som gjorde at vi handlet inn en ny spennende spiller. Vi kan ikke ha en hel høst med bare unggutter hvor ingen tar opp hansken . Vi kan ikke drømme om neste år hver eneste sesong fordi de etablerte spillerne skal selges eller gis bort. 3.5 mill for tippeligaens beste spiller ,selv om kontrakten går ut er fryktelig . Bjerkeland ble solgt for 1 mill for 100 år siden ,borte en uke før han kom tilbake. Vi på tribunen må brette opp ermene. Dette blir tøft.

                                  Kommentar

                                  • Frode D. Homb
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Dec 2003
                                    • 982

                                    Klubben kunne ikke tilby Fofana ny kontrakt i fjor, derfor ble det som det ble. Det er heller ikke sikkert at han ville forlenge da. Jeg vil heller ha en klubb å følge enn at klubben satser over evne. Vi havnet i uføret på grunn av at vi satset over evne. Det er ikke bærekraftig. Klubben har lært og det er bra.

                                    Kommentar

                                    • WAK
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jul 2006
                                      • 967

                                      Ingen tvil om at Fofana er den beste offensive spilleren i eliteserien og vi kommer til å savne han.

                                      De fleste er vel klar over at han ikke gjorde den beste jobben defensivt. Han gikk f.eks aldri opp i en hodeduell.

                                      Når jeg ser kampene nå om igjen blir jeg faktisk litt overrasket over hvor utrolig dårlig defensiv jobb han gjør. På noen internasjonale kamper får vi ofte se hvor langt hver enkelt spiller har løpt i løpet av kampen. Hadde Fofana blitt målt tror jeg han hadde vært en av de som har løpt kortest. Når han endelig tar løpet hjem så følger han svært sjelden mannen sin og blir veldig ofte rundingsbøye.

                                      Håper nå at den spilleren som nå tar over over hans plass har mer løpskraft og jobber bedre defensivt. Jeg tror vi vil se en langt mer offensiv SKM som vil gjøre mer ut av seg når Fofana forsvinner.

                                      Dette er på ingen som helst måte "dissing" av Fofana som spiller. Men jeg tror det også kan være noe "positivt" at han drar.

                                      Kommentar

                                      • Kroktåa
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2015
                                        • 2937

                                        Opprinnelig skrevet av WAK
                                        Ingen tvil om at Fofana er den beste offensive spilleren i eliteserien og vi kommer til å savne han.

                                        De fleste er vel klar over at han ikke gjorde den beste jobben defensivt. Han gikk f.eks aldri opp i en hodeduell.

                                        Når jeg ser kampene nå om igjen blir jeg faktisk litt overrasket over hvor utrolig dårlig defensiv jobb han gjør. På noen internasjonale kamper får vi ofte se hvor langt hver enkelt spiller har løpt i løpet av kampen. Hadde Fofana blitt målt tror jeg han hadde vært en av de som har løpt kortest. Når han endelig tar løpet hjem så følger han svært sjelden mannen sin og blir veldig ofte rundingsbøye.

                                        Håper nå at den spilleren som nå tar over over hans plass har mer løpskraft og jobber bedre defensivt. Jeg tror vi vil se en langt mer offensiv SKM som vil gjøre mer ut av seg når Fofana forsvinner.

                                        Dette er på ingen som helst måte "dissing" av Fofana som spiller. Men jeg tror det også kan være noe "positivt" at han drar.
                                        100% enig!

                                        Kommentar

                                        • DoubleHi5
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2011
                                          • 4091

                                          Opprinnelig skrevet av Kroktåa
                                          Hva fan ER det med fuglafans som ustanselig skal drive å drite i reiret? Er det en avreagering for ikke på denge kona, eller noe sånt?
                                          Nå må dere for faen meg slutte å sutre over at noen mener noe annet enn dere!!!!
                                          Elska þetta félag

                                          Kommentar

                                          Working...