LSK anno 2015

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • BroganTrundler
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jul 2014
    • 665

    Hva er det med de sutrerne som alltid skal sutre over at andre sutrer?

    Kommentar

    • nebbjævel
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Mar 2009
      • 511

      I Stavanger mista de hele angrepet sitt da Berisha, de Lanley og Bødvarsson nå ble solgt. I Lillestrøm mista vi hele angrepet da Fofy forsvant.

      Kommentar

      • Folke
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2008
        • 5955

        Opprinnelig skrevet av nebbjævel
        I Stavanger mista de hele angrepet sitt da Berisha, de Lanley og Bødvarsson nå ble solgt. I Lillestrøm mista vi hele angrepet da Fofy forsvant.
        Samtidig vil de som måtte dekke opp for at - Fofana "nesten aldri løp en meter" hjem eller uten ball - få større frihet. Erling f.eks. kan fokusere mer på det han skal, SKM/SR kan bidra mer offensivt og forhåpentlig vil det resultere i noe positivt. Om det er nok til å veie opp for Fofana sine magiske minutter gjenstår å se, men velger å tro at andre spillere er sultne på sjansen og at de tar den. Friday og Pelle vil begge to få flere minutter på banen, Ringstad og SKM kan muligens få prøve seg sammen på venstresiden osv. Til tross for nedgang i publikumsinntekter og sponsorinntekter er det vel spart inn såpass mye på lønnskostnadene ut året at det bør også være rom for 1-2 nye spillere inn.

        Fofana vil bli savnet, han var verdt mye mer, men med tanke på at han uansett skulle bort etter sesongen så var dette en grei deal.

        Kommentar

        • Mynten
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Mar 2008
          • 484

          Veldig synd for det offensive LSK at Fofana er solgt. Det kom ikke som noen overraskelse, og salgssummen er strengt tatt bra for en som kunne gå gratis etter noen kamper til. Ingenting å klandre Bjarmann for.

          For LSK som fotballag vil dette bli et stort savn, og vil svekke oss resten av sesongen. Med syv mål og sine kvaliteter har vi ingen i stallen som er i nærheten av hans offensive kvaliteter per i dag, og som kan fylle hans tomrom. Vi kan alltid si at det står noen klar til å gripe sjanse, og det er garantert flere som vil forsøke. Ingen er dessverre i nærheten av hans nivå.

          Vi får håpe Johan blir frisk og at Lundemo finner seg selv. Uten at disse to er opp mot toppnivå er jeg redd høsten blir tung. Dessverre selger vi oss nedover på tabellen.

          Kommentar

          • Folke
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2008
            • 5955

            Veldig synd for publikum og laget som trengte en magiker.. Men laget blir bedre uten han på sikt, for mange mangler til å bære ett lag alene.

            Kommentar

            • Frode D. Homb
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Dec 2003
              • 982

              Bra innlegg av Mynten, men jeg vil bli forundret om ikke Bjarmann gjør noe lurt ala det vi gjorde en sommer her for noen år siden da vi også trengte 15 poeng til for å klare oss. Nå som Bjørn-Helge og Fofana er ute, så må noen inn. Alle som kan fotball, skjønner det. Bjarmann vet dette best av alle. En gæren serber og et par etablerte mann foran på banen på lån eller noe. Vi må ha inn noe kvalitet fort.

              Kommentar

              • Frode D. Homb
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Dec 2003
                • 982

                De neste kampene blir kritiske. Det er nå laget må støttes, eller så kan dette ende ille. Får vi skrapt sammen noen poeng de neste kampene, så legger vi et godt grunnlag for høsten.
                Last edited by Frode D. Homb; 20.07.2015, 19:55.

                Kommentar

                • maurakanari
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jul 2005
                  • 637

                  SUPPORTERBLOGG: Gul sone økonomisk, gul flekk på resultatet og gul flekk midt på tabellen.






                  Det er ikke lenger krise i Lillestrøm. Laget kjemper ikke lenger mot nedrykk i form av prestasjon eller en forferdelig økonomi, men marginene er små.
                  Laget som etter hvert har blitt eksperter på middelmådige prestasjoner, styrer jevnt og trutt mot uavgjort i kamper, serie og i det administrative.
                  Gul sone økonomisk, gul flekk på resultatet og gul flekk midt på tabellen.
                  Er det bærekraftig?

                  Lillestrøms statistikk i 2015 er middelmådig. Laget som tar 0,01 flere poeng enn snittet, spiller uavgjort i 44 prosent av kampene og har et halvt mål mindre per kamp enn snittet, styrer jevnt og trutt mot en plassering midt på tabellen. Trygt og godt, men er det bærekraftig?
                  Selve moroa med å være Lillestrøm-supporter som barn var at «alle» hadde et forhold til klubben min. De enten elsket eller hatet Lillestrøm. Jeg hørte aldri noen som var likegyldige.
                  Min største frykt de siste årene, etter å ha sett utviklingen til klubben, er nettopp at folk blir likegyldige. Med morsomme spillere på vei ut dørene på Åråsen et par ganger i året og den statistikken klubben har de siste sesongene, er det mye som tyder på at min frykt er legitim. Halvfull stadion bekrefter det.
                  Et prosjekt færre og færre utenfor tror på

                  Likegyldighet er noe av det farligste en klubb kan holde på med. Støtten fra tribunen, som hevdes å være utrolig viktig for spillerne blir mindre. Antall mennesker som møter opp på kamper blir færre. Prisene på billetter blir skrudd opp som en konsekvens og lagene blir mindre og mindre attraktive for sponsorer. Markedet snevres inn til å være en særinteresse.
                  Dette er på ingen måte unikt for Lillestrøm. Klubben er bare med på denne utviklingen, og det er Lillestrøm jeg bryr meg om. Jeg tror administrasjonen og den sportslige delen av klubben jobber knallhardt. De jobber knallhardt med det prosjektet de tror på. Et prosjekt som færre og færre utenfor tror på.
                  «Legger sten på sten»

                  Prøver man å kritisere spillersalg eller andre valg klubben tar, er klubbens ivrige medarbeidere på sosiale medier raskt ute med å si at man legger sten på sten. Troverdigheten i dette hadde vært vesentlig større om man ikke sto med slegge litt lenger bak og plukket fra hverandre disse stenene så fort sementen var tørr.
                  Situasjonen per i dag er at spillerne vet at klubben er god på spillerutvikling og at de selger til større klubber så fort gjennombruddet kommer. Et skummelt image for en klubb som ønsker å utvikle seg.
                  For at trenden med likegyldighet skal snu, må man ta sjanser. Ta sjansen på å si at klubben sikter på spill i Europa. Klubben som etter hvert har etablert seg som en middelfarer, skal ta med seg det man har lært om spillerutvikling og økonomisk styring de siste årene og satse på å nå ut i Europa om noen år.
                  Dette er drømmen til alle spillere – å få spille i Europa. Da er det opp til dem om de ønsker å være en del av gjenreisingen av Lillestrøm, om de har lyst til å jobbe for det målet og om de ser verdien i å bygge et bunnsolid og bærekraftig kollektiv.
                  Skal man selge et inntektsbringende produkt, må man ha et produ
                  • Måtte legge inn dette innlegget fra Aftenposten her.



                  VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

                  Kommentar

                  • nebbjævel
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Mar 2009
                    • 511

                    Hva er det egentlig vi er så glade i ? Spellera kan det ikke væra, for dem forsvinner med det samma dem blir gode. Det er ikke noen tvil om at vi elsker klubben mer enn det spellera gjør.
                    Er det da administrasjonen vi er glade i ? Er det derfor vi følger med som kjøtere foran beinet ?
                    Jeg nekter å bli tatt for idiot, men opprettholder medlemsskapet i LSK på pur f.

                    Kommentar

                    • nebbjævel
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Mar 2009
                      • 511

                      Hva skal vi gjøra nå ? Kan vi håpe på at noen av de andre tar steget ? Nå syns jeg det ser stygt ut altså. Fofy var en outstanding player, en publikumsmagnet uten like i sine beste stunder, bortsett fra Tommy. Noen ganger er det som om trua brister, ikke som i gamle dager da gutta fra Måsan og Furuskauen viste dem jævla hvor dem kunne dra og en tapt cupfinale var sjeldent å se.

                      Sportsklubben har blitt en utdanningsanstalt. Jeg føler meg snytt. Den sportslige målsettinga er å bevare administrasjonen. Ære være dem for det, ingen disrespekt til de som gjør det beste de kan. Men vil det holde ?

                      Kommentar

                      • Trooond
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Mar 2015
                        • 1039

                        Vi får håpe flere kommer på banen nå. Det er jo flere unge som allerede får tillit. Og både Brændsrød, Kolstad,Krogstad, og Okfir har vist at de har noe. Satser sportsklubben på noen av disse også, og gir de tillit, kan de klare å utvikle disse talentene, kanskje de vil kunne ha en god spillergruppe lenge, og kanskje de og vil kunne tjene penger på en eller 2 av de om de må

                        Kommentar

                        • Tittil
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2009
                          • 341

                          Salget av Fofana kan i verste fall føre til nedrykk. Da er det en dårlig trøst å sitte igjen med en gevinst på 1 mill.

                          Kommentar

                          • knut
                            Make knut Great Again
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2006
                            • 9460

                            Bare spist burger i fotball-pausa ell?

                            Kommentar

                            • LS89
                              Kamptrådkongen
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2013
                              • 3378

                              Kamp mot Sandefjord mot helga, alt annet en tre poeng der er totalt uakseptabelt. Nå må du prøve å snakke opp eget lag og ikke snakke opp motstanderen Runar..

                              Origi

                              Timisela - Amundsen - Kippe - SKM

                              Bonke - Lundemo

                              Brændsrød - Friday - Pellegrino

                              Knudtzon

                              Kommentar

                              • Folke
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2008
                                • 5955

                                Lær av Rekdal og motstander vålerengen hvordan de legger lista før kamp.

                                Kommentar

                                • Trooond
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Mar 2015
                                  • 1039

                                  Opprinnelig skrevet av LS89
                                  Kamp mot Sandefjord mot helga, alt annet en tre poeng der er totalt uakseptabelt. Nå må du prøve å snakke opp eget lag og ikke snakke opp motstanderen Runar..

                                  Origi

                                  Timisela - Amundsen - Kippe - SKM

                                  Bonke - Lundemo

                                  Brændsrød - Friday - Pellegrino

                                  Knudtzon
                                  Helt enig. Dette burde prøves. Håper Timisela kan utfordres litt på kant, så han kanskje føler presset, og stepper opp nivået litt til også.
                                  Last edited by Trooond; 27.07.2015, 22:22.

                                  Kommentar

                                  • Tittil
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2009
                                    • 341

                                    Dette ser jævlig stygt ut. Denne klubben har en ledelse som kun tenker å overleve økonomisk på kort sikt. Å selge sin beste spiller for å få inn netto 1 mill i kassa er mildt sagt risikostyring på sitt verste. Slik laget står frem nå er nedrykk sannsynlig, og 1 mill ville vært et billig forsikring mot et eventuelt inntektstap på 30 mill i OBOS. Fofana på banen i dag kunne vært nok til å vinne mot et middels Enga-lag.

                                    Kommentar

                                    • mats
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Mar 2008
                                      • 621

                                      Fra i kveld og ut året må vi bruke spillere på dine plassene de er best. Altså, Ringstad ingen kant, Erling ingen kant, Marius Lundemo ingen hengende spiss. HALLO i luken, bruke heller unggutter på sine plasser, enn å forandre på en haug av spilleplasser! Nå må vi våkne opp fra dvale her!

                                      Kommentar

                                      • Leif A
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2003
                                        • 3962

                                        Man skal vel være forsiktig med å skrive alt for mye etter en forestilling som i dag.
                                        Men nå forventer jeg at den gjengen som kuppet årsmøtet fordi de anså seg så mye bedre kvalifisert enn de som var innstilt av valgkomiteen, kommer på banen med gode løsninger.
                                        Knurr...

                                        Kommentar

                                        • Robiwan
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Sep 2006
                                          • 603

                                          Vi lever i skyggen av en storhetsklubb. Vi er middelmådige på vårt beste. Vi er snart ribba for profiler.

                                          Hvor er lederene som skal stå frem? hvor er personlighetene?

                                          Vi hadde Tom Lund som skapte klubben. Vi hadde spillere som takla så hardt at det prates om det dag i dag 20 år etter(Bjerkland vs mini). Vi hadde Espen Søgård som så ut som han var besatt av djevelen når han hadde på seg drakta. Vi hadde Uwe Røsler som sendte spillera rett på trening etter tap. Vi hadde Per Berg som satsa stort på klubben.

                                          Jeg kan leve med at vi ikke kommer til å få en ny Tom Lund. Men hvem skal ta taklingene som er så harde at de gruer seg til å møte LSK? Hvem skal kreve så mye av spillerene sine at de skaper kontroverser når de ikke presterer? Hvem skal være han drittsekken som slenger med leppa, han som bare folk som veit hvor postnummer 2000 er liker?

                                          Vi har ikke en gang spillere som tør å stå frem å ta kampropet i våre egen garderobe. I vår egen garderobe! Tenk litt på den, her er du sammen alle lagkameratene dine og alle som brenner for klubben og det er inge som tørr å være litt mongo eller gal?

                                          Vi var klubben som ikke sparte på fjerdeplasser. Nå er vi fornøyd med å ikke rykke ned, men for hva da? Et år til på middelmådighetskarasullen?

                                          Vi er LSK anno 2015, nå har du pinnadø sovet forlenge!
                                          Skal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339

                                          Kommentar

                                          Working...