LSK anno 2015

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • plantemiddel
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Feb 2012
    • 806

    Den fotballen du etterspør tilhører fortiden Robiwan. I dag er man mer opptatt av ferdigheter med ball, analytiske evner og trenere som greier å resonnere, fremfor machomenn som takler folk opp på tribunen mens de skriker så spyttet spruter ut av stadion.

    Kommentar

    • Oddis
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2006
      • 2744

      Opprinnelig skrevet av plantemiddel
      Den fotballen du etterspør tilhører fortiden Robiwan. I dag er man mer opptatt av ferdigheter med ball, analytiske evner og trenere som greier å resonnere, fremfor machomenn som takler folk opp på tribunen mens de skriker så spyttet spruter ut av stadion.
      Det er plass til begge deler.
      Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

      Kommentar

      • Roll75
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Dec 2007
        • 834

        Nå må det dukke opp noen gode nyheter rundt laget, for nå ser det dystert ut. Fortsetter ting som det har vært hittil, dør all interesse og engasjement helt ut. Frykter gjentakelse av 2011 nå. Nå må det handlig til, ellers er dette siste sesong i maraton-rekka vår og RBK overtar den også.

        Kommentar

        • LS89
          Kamptrådkongen
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2013
          • 3378

          Lurer på hva skjedde med mitt gode gamle Lillestrøm, hele laget + trener virker jo totalt resignert: http://www.nettavisen.no/sport/fotba...422812945.html

          Kommentar

          • LasseN
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2005
            • 1610

            Så målsetningen i år har sakte men sikkert endret seg fra medaljekandidat, til midt på tabellen, til nå å unngå nedrykk. Hva blir det neste? Stabilisere oss i OBOS?
            LasseN

            Kommentar

            • krogen
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Aug 2009
              • 228

              Opprinnelig skrevet av Roll75
              Nå må det dukke opp noen gode nyheter rundt laget, for nå ser det dystert ut. Fortsetter ting som det har vært hittil, dør all interesse og engasjement helt ut. Frykter gjentakelse av 2011 nå. Nå må det handlig til, ellers er dette siste sesong i maraton-rekka vår og RBK overtar den også.
              Vi trenger en leiekontrakt med et angrepsbeist med erfaring og vinnerinstinkt a la Uwe Rösler-signeringa i 2002.

              Kommentar

              • Roll75
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Dec 2007
                • 834

                Opprinnelig skrevet av krogen
                Vi trenger en leiekontrakt med et angrepsbeist med erfaring og vinnerinstinkt a la Uwe Rösler-signeringa i 2002.
                Ja, og ledere som ikke snakker oss nedover på tabellen ved enhver anledning. Jeg trykker F5, og F5 igjen!

                Kommentar

                • mats
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Mar 2008
                  • 621

                  1. Vi må nå begynne å bruke spillere på sine spilleplasser, der de er best - og heller spille med en jr.
                  2. Vi trenger en gladnyhet eller to. eks Moses inn og en eller to lån ut sesong, type, Ruben, PVM, BBS eller neo sånt
                  3. Tror ikke Johan blir frisk på et par uker, men hadde vært som en ny spiller, han var faktisk veldig god før han ble skadet.

                  Kommentar

                  • Trooond
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Mar 2015
                    • 1039

                    Opprinnelig skrevet av Roll75
                    Ja, og ledere som ikke snakker oss nedover på tabellen ved enhver anledning. Jeg trykker F5, og F5 igjen!
                    Syntes det er svakt av Runar å snakke opp alle motstandere, og ned eget lag, bare for å sikre sin egen ræv, om det skulle bli tap. Viser null tro på eget lag !

                    Kommentar

                    • Leif A
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 3962

                      Opprinnelig skrevet av Robiwan
                      Vi hadde Tom Lund som skapte klubben.
                      Det er vel en sannhet med ca fire modifikasjoner, og en vanlig feiloppfatning.
                      Tom Lund var spilleren klubben ble bygget rundt.
                      De som bygget den moderne varianten av LSK (klubben ble fortsatt skapt i 1917) var vel i første rekke Ivar og Joar Hoff, Svein Skoglunn, og Odd-Iver Pelfoch.
                      Knurr...

                      Kommentar

                      • GIFKanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2009
                        • 8243

                        Denne klubben trenger en messias, en med klare planer for spillestil og utvikling. I LSK har man over lengre tid hatt to med det sportslige ansvaret som henter sine type spillere uavhengig av hverandre, om de faktisk passer inn i stilen, og i det hele tatt faktisk behøves sett i sammenheng med hva man trenger mest. Nå har vi en haug av offensive spillere sammenlignet med defensive, likevel går man ut og sier man mangler kantspillere. 4-2-3-1 er hellig av en ubegripelig grunn, også med Fofana og Riise var det best grunnlag for å se på andre muligheter.

                        LSK hadde en god ting gående, nå rives alt ned av en kar som overhode ikke er kvalifisert for jobben. Ansatt av en kompis. Og assistenten hans bryter ned andrelaget, også der med disposisjoner som får en til å undres om nedrykket allerede ble konstatert etter de første rundene. Samtidig går kapasiteter som TK Karlsen ledig, og nevnte Dempsey med tydelig uttalte ambisjoner om hovedtreneransvar er overmoden.

                        Få inn noen i ledelsen med ambisjoner og tydelige langsiktige mål, ikke folk som lever fra dag til dag og som garderer seg med defensive uttalelser og reine Komiske Ali-svada i egne offentlige medium. Det mangler baller, to kvinner som hadde guts og vilje til å forandre på ting forsvant ut i maktkampen. Betegnende for en klubb uten retning.

                        Kommentar

                        • Trooond
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Mar 2015
                          • 1039

                          Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                          . Det mangler baller, to kvinner som hadde guts og vilje til å forandre på ting forsvant ut i maktkampen. Betegnende for en klubb uten retning.
                          Jeg trodde det nesten ikke, men har fått høre at Runar knapt tør si ifra, og kreve noe av de etablerte. Mye lettere å sette ut en ungutt, så lenge han slipper å stå opp mot en etablert, og kreve noe av de!
                          Det begynte å skurre veldig, når jeg hørte at Runar uttalte til spillerene at han var fornøyd med spillet, i pausen mot Strømmen.

                          Kommentar

                          • Roll75
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Dec 2007
                            • 834

                            Det er fælt å si det, men en type som Rekdal hadde vært 10x bedre!

                            Kommentar

                            • Dole
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2004
                              • 1582

                              Opprinnelig skrevet av Roll75
                              Det er fælt å si det, men en type som Rekdal hadde vært 10x bedre!
                              du mener en vinnertype?

                              Kommentar

                              • knut
                                Make knut Great Again
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2006
                                • 9461

                                Opprinnelig skrevet av Roll75
                                Det er fælt å si det, men en type som Rekdal hadde vært 10x bedre!
                                Assistenten hasses var den jeg ville ha hit før sesongen, men han ble vel som GIFkanari(?) har vært inne på før; bare vurdert for at det skulle se ut som om det hadde vært en "prosess" rundt detta.

                                Kommentar

                                • Roll75
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Dec 2007
                                  • 834

                                  Opprinnelig skrevet av Dole
                                  du mener en vinnertype?
                                  Tja, han er vel det også. Også er han forholdsvis klar i talen + At det virker som om han har noe peiling på fotball.

                                  Kommentar

                                  • Robiwan
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Sep 2006
                                    • 603

                                    Opprinnelig skrevet av Leif A
                                    Det er vel en sannhet med ca fire modifikasjoner, og en vanlig feiloppfatning.
                                    Tom Lund var spilleren klubben ble bygget rundt.
                                    De som bygget den moderne varianten av LSK (klubben ble fortsatt skapt i 1917) var vel i første rekke Ivar og Joar Hoff, Svein Skoglunn, og Odd-Iver Pelfoch.
                                    Blir en bagatell i forhold til trådtittelen, poenget mitt er at vi kan ikke håpe på et talent ala Tommy skal komme å redde klubben. Men vi kan håpe på mye Hoff, Skoglunn og Pelfoch
                                    Skal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339

                                    Kommentar

                                    • Børge
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2013
                                      • 2558

                                      Hvor vil LSK?

                                      Det slår meg mer og mer - det store spørsmålet om hvor LSK ønsker å være? Spesielt i år, synes jeg det fremgår klarer og klarere: vi er fornøyd så lenge vi er med. Bjarmann sine uttalelser om "like bra som sist sesong" osv, strider veldig i mot handlingene. Mange er glad for at LSK sparte lønnsutgiftene og lot Riise reise - i mine øyne var det en falitterklæring. Man styrket AAFK og svekket seg selv vesentlig. At man selger Fofana, kan jeg forstå - investor får igjen sine utlegg og en gevinst + at klubben får inn likvider til å dekke gjeld. Hvor ønsker LSK å være i 2017 eller 2020? Pr nå vet jeg ikke hva styre eller administrasjon tenker over det. Jeg er hellig overbevist om at eneste reelle mål pr d.d. er å være med og ikke rykke ned. Jeg vil høre en tydelig leder som trer frem og forteller hva dem ønsker med klubben. Greit at man pr d.d. sitter trangt i det, men det betyr ikke at man skal ha en klar langsiktig målsetting. Også burde man faktisk klare å markere 1000 kamper på rad i landets øverste divisjon... Noen vage unnskyldinger på Twitter for ikke å gjøre det og en video på storsljermen i pausa er flaut.

                                      Jeg kjenner på at treneransettelsen jeg trodde skulle være helt ok, egentlig er en ansettelse av en kompis hvor man i grunn kun hadde en kandidat. Ble vel snakket om andre kandidater, men var det noen andre reelle valg enn Kristinsson? Jeg tror ikke det. Snakkes mye om at han er en billig løsning, men er han virkelig det? Kan aldri tenke meg at han krever veldig mye mindre enn andre kompetente kandidater.

                                      Haglund var en dyktig fyr som klarte å stable klubben opp på bena og skape resultater. Det tok tid, men han fikk det til i siste sesongen. Men når Haglund forsvant, så skjedde også en rekke merkelige saker: Palmi snudde sur i døra og reiste hjem. PVM ble mutt som en østers og forsvant. På hekta at Johan ble med videre. Jeg forstår at lønnstaket nok var tungt å svelge, men man så ikke ut til å legge to pinner i kors eller jobbe spesielt hardt for å få med viktige personer videre. Ohi forsvant til Jerv pga manglende tillit. Var valget av RK som ikke falt i smak? Spillerne skal ikke få velge sin egen sjef, men en plass gikk noe alvorlig feil - skyld ikke på lønnstaket alene.

                                      Spillerstallen spiller for spiller er ikke så verst. Jeg mener også at man plass for plass skal klare å stable på plass en XI som skal klare å konkurere greit mot de fleste lagene, men da må det jobbes bedre. Gårdagens tropp var i grunn ikke veldig balansert. Ringstad er det mange som har mast om at skal benyttes på kant, sikkert inkludert meg en eller annen gang, men gårdagens kamp viste at det neppe er noen god løsning. Erling på kant? Seriøst - man flytter ikke på lagets mestscorende spiller og putter han på kant - dyrk spillerne i de plassene de er best. Greit at LSK har lang tradisjon for det motsatte, men årets statistikk tilsier at han er spiss - og det også en god spiss. Fred alene på topp har ikke fungert tidligere og fungerte ikke i går.

                                      Greit at Johan (ja, jeg er 100 % sikker på det), men hvorfor brukes ikke Krogstad eller Kolstad? To spillere som faktisk har putta mål i år. Friske gutter som ikke er redd for å trå til. Dem gjemmes bort på benken. Når Kolstad kom inn, våger jeg å påstå han var den beste spilleren til LSK offensivt - hadde bevegelse, våget å gjøre noe med ballen og var uredd. Håper få andre så det, for han kan fritt signere for andre klubber.... Bjarmann og styret har nemlig så trua på sin egen satsing at kontrakter ikke reforhandles før plassen er sikret - sier litt om egen tro på prosjektet LSK 2015.

                                      Veldig spennende overgangsvindu som er åpent nå. Så langt er laget kun svekket. Ingen klare tegn på spilere inn. Virkelig en syretest for Bjarmann å bøte på stallen som spiller for spiller er ganske så ok, men veldig ubalansert. En skadet stopper og en karantene på den andre stopperen, hva gjør man da? En skade på Timisela, hva gjør man da? Hvem skal være den kreative sjelen i denne troppen? Hvem skal strø passningene offensivt?

                                      Velkommen til å sage mine meninger ned, men LSK anno 2015 er trist skue. Har sikkert skrevet usammenhengende og uten en rød tråd, men det legger jeg på at jeg er virkelig forbanne etter å ha vært på Ullevål og sett 90 minutt med meget svak fotball av LSK. Jeg er faktisk rasende forbanna på hvordan klubben skjøttes.
                                      Sint og tverr på felt N

                                      Kommentar

                                      • ynnor
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • May 2008
                                        • 857

                                        Nå er det blitt Onsdag , enda ingen messias inn. Trenger en som kan fordele baller og en som kan stange dem inn. Nå må vi ta en sjanse. 0 eller 1 poeng mot Sandefjord ........ Hvis noen føler seg trygge da vil jeg gjerne ha resepten på samme tabletter de bruker

                                        Kommentar

                                        • Frode D. Homb
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Dec 2003
                                          • 982

                                          Det eneste som er sikkert, er at hvis defaitismen får bre om seg, så dør vi som klubb. Torgeir, Runar og spillerne har valgt å fighte, og da er det jo trist at en del av dere har gitt opp. Bare minner om at 55 000 nordmenn tok til våpen i Milorg, mens resten lot være. Det virker som vi er etterkommere av noen, jeg sier ikke hvem.

                                          Kommentar

                                          Working...