LSK anno 2015

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Frode D. Homb
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2003
    • 982

    De spilte mot lag på et brukbart nivå og har flere klassespillere som spilte mot oss.

    Kommentar

    • plantemiddel
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Feb 2012
      • 806

      Enig. Laget spilte jo faktisk god fotball før Johan meldte seg selv skadet. Tre seire på rad hadde de også om jeg ikke husker feil, hvor vi i en av kampene dominerte motstanderen på en måte jeg sjelden har sett i Tippeligaen.

      Kommentar

      • plantemiddel
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Feb 2012
        • 806

        Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
        Igjen, dette er en digresjon og har ingenting med rasisme å gjøre. Det er et selvkritisk blikk på at vi nordmenn er litt unnvikende og "feige".
        Å snakke om at ulike folkeslag er unnvikende og feige er selve kjennetegnet på rasisme.

        Kommentar

        • LS89
          Kamptrådkongen
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2013
          • 3373

          Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
          De spilte mot lag på et brukbart nivå og har flere klassespillere som spilte mot oss.
          http://www.tv2.no/a/7149837
          Der har du forskjellen - Tv2 og jeg (realist) bruker labert/beskjedent nivå av lag som ikke er i divisjonssystemet. Mens i dine øyne er dette lag på brukbart nivå. Der har du hele forskjellen på tankegangen her inne.

          Kommentar

          • Frode D. Homb
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Dec 2003
            • 982

            Opprinnelig skrevet av plantemiddel
            Å snakke om at ulike folkeslag er unnvikende og feige er selve kjennetegnet på rasisme.
            Nei, det tror jeg nok ikke. Å fortolke fakta fra når det virkelig gjaldt til å gjøre en digresjon som er selvkritisk, er ikke rasisme. Det er det dummeste jeg har lest på en stund at det skal være rasisme. Folkelig habitus og folkelynne er begreper som du bør slå opp på. Det er en gren i historiefaget, faktisk.

            Jeg skriver også "kan" være. Det behøver ikke være sånn nå.

            Kommentar

            • Frode D. Homb
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Dec 2003
              • 982

              Opprinnelig skrevet av LS89
              Der har du forskjellen - Tv2 og jeg (realist) bruker labert/beskjedent nivå av lag som ikke er i divisjonssystemet. Mens i dine øyne er dette lag på brukbart nivå. Der har du hele forskjellen på tankegangen her inne.
              Treneren til Hoffenheim slo jo dette fast. Jeg sitter ikke og dikter her.

              Kommentar

              • LS89
                Kamptrådkongen
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2013
                • 3373

                Kampen mot S08 var jo magisk, en kamp jeg ikke kommer til å glemme på en lang stund.

                Kommentar

                • Børge
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2013
                  • 2558

                  Fra spillertråden til Johan Andersson:

                  Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
                  Det er en digresjon. Slå opp i ordboka. Ingen sammenlikner kampgløden anno 1945 med dere sullebukker her inne som har gitt opp for lengst.
                  Gitt opp er dine ord. Har vel vært på det som er av hjemmekamper og var på Ullevål i går. Tror du man drar med seg familien på kamp så ofte som mulig hvis man har gitt opp?

                  Å gi opp og å kritisere systemet/klubben, er to vidt forskjellige handlinger - du ser åpenbart ikke forskjellen. Jeg er så lei av at enkelte her inne (og LSK på Twitter...) ikke evner at klubben skal kritiseres. Hvis de som sitter i ledende posisjoner ikke tåler kritikk, må man sannsynligvis finne seg andre ting å drive med - om det så er ulønnet verv eller ansatt.

                  Faktum er at laget har levert tre-fire gode kamper. Resten er under hva man skal kunne forvente. Når man i tillegg kvitter seg med kvalitetsspillere og forsterkninger ser ut til å sitte langt inne samtidig som laget langt i fra har levert varene siden starten av sist måned - i tillegg sitter forsterkninger langt inne. Lagene rundt forsterker seg, men LSK har svekket seg.

                  Riktignok er overgangsvinduet så vidt åpnet, men jeg tror ikke siste spiller har forsvunnet ut. Tror minst en etablert spiller er ut før vinduet stenger. Tips: Stian Ringstad til S08.

                  Enkelte kan sitte å telle sjanser og ballinnehav så mye man ønsker - jeg teller poeng og ser på viktige spillere som har forsvunnet. Ser på antall tilskuere som møter opp. Det er veldig mørkt. Der ser håpløst ut. Man kan legge seg ned og gi opp, men noen velger i stede å si i fra at man ikke er fornøyd..... At man sier i fra, faller tydeligvis ikke alltid i god jord - aller helst skal man bare holde munn, klappe på Sportsklubbens bestilling og rose alt som gjøres. Jeg er ikke den typen... Sorry.
                  Sint og tverr på felt N

                  Kommentar

                  • Frode D. Homb
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Dec 2003
                    • 982

                    Opprinnelig skrevet av Børge
                    Fra spillertråden til Johan Andersson:



                    Gitt opp er dine ord. Har vel vært på det som er av hjemmekamper og var på Ullevål i går. Tror du man drar med seg familien på kamp så ofte som mulig hvis man har gitt opp?

                    Å gi opp og å kritisere systemet/klubben, er to vidt forskjellige handlinger - du ser åpenbart ikke forskjellen. Jeg er så lei av at enkelte her inne (og LSK på Twitter...) ikke evner at klubben skal kritiseres. Hvis de som sitter i ledende posisjoner ikke tåler kritikk, må man sannsynligvis finne seg andre ting å drive med - om det så er ulønnet verv eller ansatt.

                    Faktum er at laget har levert tre-fire gode kamper. Resten er under hva man skal kunne forvente. Når man i tillegg kvitter seg med kvalitetsspillere og forsterkninger ser ut til å sitte langt inne samtidig som laget langt i fra har levert varene siden starten av sist måned - i tillegg sitter forsterkninger langt inne. Lagene rundt forsterker seg, men LSK har svekket seg.

                    Riktignok er overgangsvinduet så vidt åpnet, men jeg tror ikke siste spiller har forsvunnet ut. Tror minst en etablert spiller er ut før vinduet stenger. Tips: Stian Ringstad til S08.

                    Enkelte kan sitte å telle sjanser og ballinnehav så mye man ønsker - jeg teller poeng og ser på viktige spillere som har forsvunnet. Ser på antall tilskuere som møter opp. Det er veldig mørkt. Der ser håpløst ut. Man kan legge seg ned og gi opp, men noen velger i stede å si i fra at man ikke er fornøyd..... At man sier i fra, faller tydeligvis ikke alltid i god jord - aller helst skal man bare holde munn, klappe på Sportsklubbens bestilling og rose alt som gjøres. Jeg er ikke den typen... Sorry.

                    Det er bare det, Børge, at det hjelper ingenting å spre eder og galle. Jeg har vært supporter i 30 år og det eneste som gjelder, er konstruktiv kritikk og støtte. Blir det for mye negativt, så er vi ferdige som klubb. I fjor var vi så å si konkurs, men har ved hjelp av et under eller to klart å klore oss opp på midten av tabellen i år. Det eneste jeg vet, er at selv om Ringstad og Andersson forsvinner, så dukker jeg opp på Åråsen. Du kan selvsagt få kritisere alt du vil, men jeg må få kritisere at du kritiserer. Er vi enige om det?

                    Kommentar

                    • Trooond
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Mar 2015
                      • 1039

                      Tror ikke det er så mye som skal til. Bruke spillere riktig, få inn riktig formasjon, motivere spillerene og gi full gass, så vil det gå brukbart.
                      Problemet som påpekes er vel blant annet at det ikke virker som Treneren tror på det og ikke evner å få potensiale ut av laget.
                      Enig i der fler her sier. Er det noe som trengs, så er det en kreativ på midten som kan sende Pasninger. Men håper Lundemo tar og får den rollen i neste kamp.
                      SKM kan jo og sende gode pasninger, så en god trener som utnytter lagets styrker og riktige spillere er det som skal til.

                      Kommentar

                      • maurakanari
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jul 2005
                        • 637

                        Lurer på om det er loddtrekning i pausen om hvem som skal inn. I en kamp kommer Ringstad inn på høyrekant, så er det Kolstad inn på venstre. Kolstad spilte en del kamper fra start, men i neste kamp byttes Krogstad inn på den plassen, mens Kolstad varmer benken. Vanligvis har man to spillere som kjemper om samme plassen, så hvis én byttes ut, er det opplagt hvem som kommer inn. Her har jeg ingen anelse om hvem som tar over plassen til en med dårlig dag.
                        VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

                        Kommentar

                        • Klimtkongen
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Sep 2014
                          • 419

                          Opprinnelig skrevet av ynnor
                          Nå er det blitt Onsdag , enda ingen messias inn.
                          Vi har en Moses på prøvespill. Vet ikke om det er nært nok?

                          Kommentar

                          • stiandahl
                            Medlem
                            Hoffnarr
                            • Apr 2004
                            • 61

                            Tungt å være LSK supporter om dagen....Jeg har fortsatt full tillit til Runar. Flaks og uflaks er en veldig undervurdert faktor i fotball. Syntes klubben har hatt vel mye uflaks i år. Ikke hans sin skyld at spillerne roter bort 3 poeng mot Haugesund, bortesier mot Ålesund eller at Erling dessverre gjorde en generaltabbe mot søppla. Vi er vel omtrent der jeg trodde vi skulle være før sesongen. Det var snakk om topp 5 osv litt tidligere i sesongen, men innser at det nå kun handler om å plukke nok poeng utover høsten for å overleve i tippeligaen. Det er akkurat der LSK står nå. Tror det er svært viktig nå at man fokuserer på og krige inn noen viktige poeng framover. 2*45 med 11 mann som er klar for å gå i krigen. For det kommer til å bli tøft i høst...

                            På skadefronten har vi vel hatt maks uflaks i år. Skulle LSK hatt en bra sesong hadde vi vært avhengig av at Lundemo og Andersson hadde holdt seg skadefrie. Desidert våre to viktigste spillere. Og samtidig har jo Riise og Fofana også forsvunnet ut portene på Åråsen. Er også ganske sikker på at lag som ODD,VIF,RBK,Strømsgodset også hadde tatt betydelig mindre poeng i år hvis det to viktigste nøkkelspillerne til de lagene hadde vært ute store deler av sesongen. Og vi er da ikke så langt bak ODD for øyeblikket som var en outsider til gullet.... Tror at vi kanskje skal se litt på hvilke spillere som er tilgjengelig nå og kanskje gjøre noen forandringer. Kanskje gå over til en 4-3-3 formasjon hvor Bonke ligger dypt mellom forsvarspiller og midtbane,Lundemo og Kolstad på midten, og Pelle,Friday og Erling på topp. Tror det kunne gitt oss noen sårt trengte poeng fremover. En annen ting. Jeg mener LSK har vært desidert best på spilleutvikling de siste årene. Ja alle roser Strømsgodset opp i skyene. Men se på hva vi har produsert de siste årene. Ruben,Ajer,Høybråten, Guldbrandsen,Fofana. Vi står ikke tilbake for noen på dette området, men dessverre er det et mysterium for meg at ikke klubben har klart å beholde de fleste av disse. Det sier vel kanskje noe om at ikke alt er som det skal i LSK om dagen.

                            Kommentar

                            • hthaug
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Nov 2004
                              • 432

                              Jeg hadde egentlig lyst til å lage en ny tråd, men nå begynner jeg virkelig å lure på hva som skjer i klubben. Når jeg ser over de forskjellige trådene her inne får jeg inntrykk av at klubben rakner. Skal ikke krisemaksimere men:
                              Foffen ut, Riise ut. Ringstad vil tilsynelatende ikke være her, og hvem vet egentlig hva som er ståa med Andersson?

                              I tillegg virket Runar som han tenkte på noe helt annet under matchen mot bydelslaget, spillere som lunter rundt mot erkerivalen etc.

                              Kanskje burde KFL med styret i spissen hente noen svar, invitere til Martins etc?

                              Kommentar

                              • maurakanari
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jul 2005
                                • 637

                                Godt forslag. Tenkte foreslå det samme. Nå bør det jaggu trommer sammen til et supportermøte på martins med Runar og Torgeir , så vi kan få noen svar på hva som er fremtidsplanene til klubben. Har vi noe plan på hvordan vi skal bli en medaljeutfordrer, eller skal vi leve fra år til år, og være fornøyde med nok en sesong i den øverste divisjonen.
                                VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

                                Kommentar

                                • Børge
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2013
                                  • 2558

                                  Gi meg et langsiktig mål. Er det slik at man må gjennom en økonomisk sultekur i 2015 (det vet vi i og for seg....) og 2016, forstår jeg det. Men... Det må finnes en langsiktig plan - langsiktig mål. Hva er det? Det lurer jeg virkelig på. Med en klar langsiktig målsetting er det lettere å sluke hvordan klubben fremstår nå - alt ser ut til å være hemmelig. Ikke noen drypp om nye spillere. Ikke noen tegn fra ledelsen - har alle låst seg inne og gjemt seg? Selv Romerikes Blad er jo nærmest stillheten selv.

                                  Pr d.d. fremstår det som om eneste målsettingen er å overleve slik klubben skjøttes. Gi oss livstegn og en reell målsetting, Sportsklubben!
                                  Sint og tverr på felt N

                                  Kommentar

                                  • Frode D. Homb
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Dec 2003
                                    • 982

                                    LSK drives som en innvandrersjappe. Det går fra hånd til munn. Så jeg tror selv ikke Lillestrøm kan gjøre som Statoil og andre store norske konsern, og selv de sliter om dagen. Markedet for fotballklubber er helt horribelt i Norge. Den ene storklubben etter den andre sliter. Det er kun RBK som har et solid fundament, og selv det er skjørt. Molde er i en unik posisjon, men støtten fra Aker RGI er vel litt
                                    fluktuerende for å si det mildt.

                                    Kommentar

                                    • Trooond
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Mar 2015
                                      • 1039

                                      Er igrunn enig med jønsson i hans reportasje, om at det er direkte missbruk av ressurser å sette Lundemo ut som kant eller hengende spiss.
                                      Fikk ikke lagt link fra min mobil til nettavisens fotballmagasin.

                                      Men det har vel vært mye gjenganger i år. Spillere brukes i feil posisjoner.

                                      Kommentar

                                      • Mynten
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Mar 2008
                                        • 484

                                        Hva skjer egentlig med styret i klubben? Lever de som ble valgt? Det er helt dødt fra den kanten, og det hadde vært på sin plass at de viste seg fram nå. De kunne si noe om økonomisk status, framtidsutsikter, hva klubben jobber med strategisk, rett og slett en starus på om styret faktisk gjør noe.

                                        Kommentar

                                        • 10theri
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Oct 2010
                                          • 438

                                          For en klubb som skryter av å være så åpen, er det spesielt hvor i mørket vi supportere sitter. Hva er egentlig status økonomisk? Jeg føler ikke jeg har hørt noe konkret om dette på nesten et år. Nå har vi solgt Fofana og spart de lønnsutgiftene + BHR lønna. Hva sitter vi igjen med?

                                          Runar ønsker seg 2-3 nye spillere, men vet "det blir vanskelig pga. økonomien". Hva har vi egentlig råd til? Hvilke tanker gjør Bjarmann og co seg om å hente spillere? Har de noen konkrete planer?

                                          Hva er den langsiktige planen til denne klubben? Hvor er vi, hvor skal vi og når skal vi komme dit?

                                          Jeg syns ideen av å invitere Runar, Torgeir og Owe til et supportermøte på Martiner smart. For er dette en så åpen klubb som det skrytes av, så må noen enkle spørsmål fra fansen være "piece of cake".
                                          Heia Lillestrøm......

                                          Kommentar

                                          Working...