LSK anno 2015

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • DoubleHi5
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2011
    • 4089

    Opprinnelig skrevet av 10theri
    For en klubb som skryter av å være så åpen, er det spesielt hvor i mørket vi supportere sitter. Hva er egentlig status økonomisk? Jeg føler ikke jeg har hørt noe konkret om dette på nesten et år. Nå har vi solgt Fofana og spart de lønnsutgiftene + BHR lønna. Hva sitter vi igjen med?

    Runar ønsker seg 2-3 nye spillere, men vet "det blir vanskelig pga. økonomien". Hva har vi egentlig råd til? Hvilke tanker gjør Bjarmann og co seg om å hente spillere? Har de noen konkrete planer?

    Hva er den langsiktige planen til denne klubben? Hvor er vi, hvor skal vi og når skal vi komme dit?

    Jeg syns ideen av å invitere Runar, Torgeir og Owe til et supportermøte på Martiner smart. For er dette en så åpen klubb som det skrytes av, så må noen enkle spørsmål fra fansen være "piece of cake".
    LSK har aldri vært en åpen klubb! Det virker som om de som leder klubben (les: burde ha utøvet lederskap) tror at "jobben er gjort" ved å finne på noen meningsløse superlativer - uavhengig om det er skivebom i forhold til virkeligheten i klubben. Ref. også "gi alt garantien".
    Elska þetta félag

    Kommentar

    • GIFKanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2009
      • 8243

      Opprinnelig skrevet av 10theri
      Runar ønsker seg 2-3 nye spillere, men vet "det blir vanskelig pga. økonomien". Hva har vi egentlig råd til? Hvilke tanker gjør Bjarmann og co seg om å hente spillere? Har de noen konkrete planer?

      Hva er den langsiktige planen til denne klubben? Hvor er vi, hvor skal vi og når skal vi komme dit?
      Bjarmann sier vi skal følge utviklinga. Det må da være mer enn nok.

      Kommentar

      • Trooond
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Mar 2015
        • 1039

        Sparte lønn på fofana?
        Sjekk opp hvor mye det var, betaler vel ikke akkurat en klassespiller det.....

        Kommentar

        • kjellfjell
          Juniormedlem
          Bøffel
          • Jun 2006
          • 29

          http://www.rb.no/lsk-magasinet/frans.../s/5-43-111250 Nå begynner det endelig å skje noe på overgangsfronten
          LSK rykker aldri ned. De hører hjemme i den norske eliteserien, slo Erik Mykland fast i TV2-studioet.

          Kommentar

          • Fridtjof
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2005
            • 2120

            Jinx:

            De neste fem kampene våre er veldig viktige, og har noen fordeler i alle av dem som ikke må undervurderes. Av de fem kampene er spesielt den neste og den fjerde, altså hjemme mot hhv. Sandefjord og Tromsø kamper vi skal vinne. De skal spilles, men alt annet enn seks poeng i de to er for dårlig. De tre andre kampene, hjemme mot Rosenborg og borte mot hhv. Stabæk og Molde er langt vanskeligere, og med dagens situasjon i utgangspunktet for walkover å regne. Men - men! - I alle de kampene skal motstanderne spille midtukekamp i forkant! Rosenborg spiller EL-kvallik neste torsdag, Stabæk har bortekamp i cupen torsdagen før vi møter dem og Molde har enten CL- eller EL-kvallik før vi møter dem.

            På de neste kampene er 6 poeng minimum. Alt under er katastrofe og nærmest tjenesteforsømmelse. Alt over er bonus - jeg tipper vi tar 8...
            Last edited by Fridtjof; 31.07.2015, 14:42. Begrunnelse: Pinlige språksykdommer
            Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

            Kommentar

            • andee
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2004
              • 1191

              Ref. sms fra Mykle i går, så kommer nestleder i LSK, Bjørnar Sollie, på Martins søndag førstkommende (oks i mårra) ca kl 1415 for å snakke om situasjonen i klubben.

              Og hvem veit, kanskje er det et passende sted for å bekrefte Martins overgang?
              TS05 - Felt C

              Kommentar

              • GIFKanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2009
                • 8243

                Skal puben skifte hender? Å nei, vent....

                Kommentar

                • Kroktåa
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2015
                  • 2937

                  Ah – 2008. Det var tider, det! :-P

                  Kommentar

                  • Kroktåa
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2015
                    • 2937

                    Vi vant i går, og tok tre viktige poeng mot et tidvis godt lag sjøl om vi hadde en dårlig time mot en god halvtime. Med fem hjemmekamper igjen mot lag under oss på tabellen er jeg ikke nervøs for nedrykk. Men det er dessverre litt for langt opp til 4. plassen og E-cup. Resten av sesongen blir det fokus på enkeltkamper og utviklingen til de unge spillerne.

                    Vi har et ungt lag, som egentlig bare kan bli bedre. Amundsen, Simen KM, Ringo, Lundemo (hvis vi får beholde ham), Bonke, Fred, Kolstad, Krogstad, Ofkir, Brændsrød, Sheriff, ja, til og med Finnur og Arni kan bare bli bedre til neste år. Om de ikke stagnerer, da.

                    Men det aller største forbedringpotensialet har fuglafansen. Deler av bøgen har retardert fullstendig til samme lavmålet som Brann-tilhengerne belemrer sin klubb med. De er heldigvis i mindretall, men klarer allerede å forpeste nesten alle trådene med omfattende brønnpissing og reirskiting.

                    God sommer og trivelig høst til de sindige, kloke og forstandige av dere. Til helvete med resten. Nå orker jeg ikke å tråle meg gjennom flere idiotinnlegg ala "Runar må gå NÅ!", "Johan faker skade og vil vekk fra klubben for det har John Arne Riise sagt" og "Ringstad er en judas som sikkert bare vil vekk for det hørte jeg av sidemannen i pissoaret på Martins natt til søndag". Jeg kommer bare til å følge med på nyhets- og ryktetråden og muligens et par andre, før jeg sjekker innom til våren og ser om det har blitt bedre eller verre.

                    God bedring!

                    Kommentar

                    • LS89
                      Kamptrådkongen
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2013
                      • 3378

                      Ståa er slik anno 3.august med fokus på tabellsituasjonen; lag som RBK, vif, Viking, Godset, Odd og Molde er over oss, som forventet før sesongen. Vi kan ikke forvente at vi skal utkonkurrere disse lagene med våre midler, og de nøkkelspillerne vi har mistet i PVM, Palmì, Riise, Ohi, Fofana, Østli og Ødegaard og erstattet disse med nye og unge spillere som ikke har spilt særlig TL før. Ta også med en rutinert skikkelse i Udjus, selv om han var svak for oss. Det var også dette så å si alle medier tippet før sesongen, vi ble faktisk tippet enda lavere enn den 8ende plassen vi ligger nå. Det er kun overraskelseslaget Stabæk med en trollmann bak roret som ligger over oss. Når vi mister så mange gode og rutinerte spillere sier det seg selv at det tar tid å bygge et nytt lag med nye impulser, selv om Runar sier han ønsker å bygge videre på Haglund sitt verk.

                      6-7-5 med 26-25 med ny trener, store utskiftninger og fortsatt økonomiske utfordringer er vel egentlig helt som forventet. Vi er rett og slett ikke bedre. Det er noe vi bare må leve med. Vi kan heller ikke forvente å ta poeng mot ”stjernegalleriet” til RBK til helga – bare se hvordan de henter spillere til overpris (les: de Lanlay til 6 mill, evt. 8 mill inkl. bonuser), en helt annen galakse enn det vi lever i.

                      Dog er jeg fortsatt som mange andre usikker på om Runar har det som virkelig skal til for å ta dette unge laget til nye høyder. Vi varierer fortsatt alt for mye i prestasjonene, og bunnivået er fryktelig lavt, noe 2.omgang bar preg av i går. Det var rett og slett sjokkerende å være vitne til. 19 avslutninger hadde SF i går, 7 på mål ifølge VG. Vi hadde griseflaks som tok tre poeng. Samtidig viser vi at vi har et ganske høyt nivå inne også, noe kampen mot Molde (2.omg) og borte mot 08 bar preg av. Sistenevnte er noe av det beste jeg har sett av klubben på mange år.

                      En ting er jeg ganske sikker på, vi rykker ikke ned i år heller. SF er fortapt. Mjøndalen lekker som en sil og har historiens dårligste målvakt i TL-sammenheng. Tromsø virker helt joika bakover, og Start ser ut som de begynner å finne seg til rette der de ble tippet før sesongen. Haugesund, Glimt og Aafk er nok lagene vi må konkurrere mot. 8.plass er nok det beste vi kan håpe på, og det er der vi ligger nå.

                      Kommentar

                      • Grusom B
                        Generalissimo Bellisimo
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 6248

                        Takk. Ikke gå, det er når folk som kan bidra med slikt tar hatten sin at de som ikke er fornøyd med noe og lever for å klage, får klar bane og kan dominere forumet med svartsynet sitt.
                        Last edited by Grusom B; 03.08.2015, 09:41.
                        Ni principe ni rey...

                        D10S!

                        Kommentar

                        • DoubleHi5
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2011
                          • 4089

                          Opprinnelig skrevet av Kroktåa
                          Men det aller største forbedringpotensialet har fuglafansen. Deler av bøgen har retardert fullstendig til samme lavmålet som Brann-tilhengerne belemrer sin klubb med. De er heldigvis i mindretall, men klarer allerede å forpeste nesten alle trådene med omfattende brønnpissing og reirskiting.

                          God sommer og trivelig høst til de sindige, kloke og forstandige av dere. Til helvete med resten. Nå orker jeg ikke å tråle meg gjennom flere idiotinnlegg ala "Runar må gå NÅ!", "Johan faker skade og vil vekk fra klubben for det har John Arne Riise sagt" og "Ringstad er en judas som sikkert bare vil vekk for det hørte jeg av sidemannen i pissoaret på Martins natt til søndag". Jeg kommer bare til å følge med på nyhets- og ryktetråden og muligens et par andre, før jeg sjekker innom til våren og ser om det har blitt bedre eller verre.

                          God bedring!
                          Lenge siden jeg har ledd så godt og så lenge! Her snakker du åpenbart om det du har best greie på. At du klarer å lire av deg denne dritten etter at du først har skrevet to avsnitt som tross alt er ganske bra, viser med all mulig tydelighet at du ikke tåler at noen ser det du er totalt blind for.

                          Fortsett sånn, så får du nok ønsket ditt oppfylt om å ha både tribunen og forumet for deg selv!

                          Natta!
                          Elska þetta félag

                          Kommentar

                          • GIFKanari
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2009
                            • 8243

                            Den største bekymringa er egentlig ikke at vi spiller dårlig fotball, den største bekymringa er at LSK har gitt opp intensjonen om å styre og kontrollere kamper, og da spesielt de vi har tatt ledelsen i, helt og holdent. Den største enkeltårsaken til at vi ble et godt og til dels frykta hjemmelag igjen er blitt skrotet fullstendig. Og da ender det med at man til og med kan bli rundspilt av et så dårlig lag som Sandefjord. De har ni - 9 - poeng på dobbelt så mange kamper, ikke kom her og snakk sånt opp! Og da blir det fattig trøst at vi faktisk endelig viser tendenser på offensive dødballer.

                            Den utviklende fotballen drukner i formaninger om å jobba mera og å snakke opp motstanderen. Dette laget trenger spillere som går foran, man må ha en trener som utsondrer selvtillit og tro på seg selv og gruppa si. Det har ikke LSK. Det har ført til latterliggjøring fra diverse TL-eksperter og at klubbens viktigste spiller blir utsatt for til dels grove beskyldninger på direktesendt tv uten at han selv er tilstede. Runar er ikke engang i stand til å beskytte sine egne spillere.

                            Kommentar

                            • BroganTrundler
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jul 2014
                              • 665

                              Det er jo ikke selve tabellposisjonen som er frustrerende, det er den tafatte innsatsen i veldig mange kamper. Ofte mot antatt svakere lag som Start, Sandefjord borte, Tromsø, Aalesund og Haugesund. Med unntak av Start (fordi det var årets første match) så lå alle disse lagene nede i gjørma både poengmessing og prestasjonsmessig når de møtte oss.

                              Kommentar

                              • Stan
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2006
                                • 1081

                                Negativt: Vi spiller som et bunnlag.
                                Positivt: Vi ligger midt på tabellen.

                                Kommentar

                                • Børge
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2013
                                  • 2558

                                  Kan ikke huske sist det var under 4000 betalende på Åråsen. Jeg begynte å gå mer eller mindre fast i 2009 og fast fra 2010. Kan ikke huske lavere tall.

                                  LSK svarte i og for seg bra på spørsmålet om hva man gjør for å bedre det etter spørsmål på Facebook: i og for seg er nok det beste midlet å vinne kamper. Det gjorde man i det minste i går.
                                  Sint og tverr på felt N

                                  Kommentar

                                  • Møkkamannen
                                    Medlem
                                    Hoffnarr
                                    • Aug 2014
                                    • 61

                                    Opprinnelig skrevet av LS89
                                    Ståa er slik anno 3.august med fokus på tabellsituasjonen; lag som RBK, vif, Viking, Godset, Odd og Molde er over oss, som forventet før sesongen. Vi kan ikke forvente at vi skal utkonkurrere disse lagene med våre midler, og de nøkkelspillerne vi har mistet i PVM, Palmì, Riise, Ohi, Fofana, Østli og Ødegaard og erstattet disse med nye og unge spillere som ikke har spilt særlig TL før. Ta også med en rutinert skikkelse i Udjus, selv om han var svak for oss. Det var også dette så å si alle medier tippet før sesongen, vi ble faktisk tippet enda lavere enn den 8ende plassen vi ligger nå. Det er kun overraskelseslaget Stabæk med en trollmann bak roret som ligger over oss. Når vi mister så mange gode og rutinerte spillere sier det seg selv at det tar tid å bygge et nytt lag med nye impulser, selv om Runar sier han ønsker å bygge videre på Haglund sitt verk.

                                    6-7-5 med 26-25 med ny trener, store utskiftninger og fortsatt økonomiske utfordringer er vel egentlig helt som forventet. Vi er rett og slett ikke bedre. Det er noe vi bare må leve med. Vi kan heller ikke forvente å ta poeng mot ”stjernegalleriet” til RBK til helga – bare se hvordan de henter spillere til overpris (les: de Lanlay til 6 mill, evt. 8 mill inkl. bonuser), en helt annen galakse enn det vi lever i.

                                    Dog er jeg fortsatt som mange andre usikker på om Runar har det som virkelig skal til for å ta dette unge laget til nye høyder. Vi varierer fortsatt alt for mye i prestasjonene, og bunnivået er fryktelig lavt, noe 2.omgang bar preg av i går. Det var rett og slett sjokkerende å være vitne til. 19 avslutninger hadde SF i går, 7 på mål ifølge VG. Vi hadde griseflaks som tok tre poeng. Samtidig viser vi at vi har et ganske høyt nivå inne også, noe kampen mot Molde (2.omg) og borte mot 08 bar preg av. Sistenevnte er noe av det beste jeg har sett av klubben på mange år.

                                    En ting er jeg ganske sikker på, vi rykker ikke ned i år heller. SF er fortapt. Mjøndalen lekker som en sil og har historiens dårligste målvakt i TL-sammenheng. Tromsø virker helt joika bakover, og Start ser ut som de begynner å finne seg til rette der de ble tippet før sesongen. Haugesund, Glimt og Aafk er nok lagene vi må konkurrere mot. 8.plass er nok det beste vi kan håpe på, og det er der vi ligger nå.
                                    Jeg antar at du går på Åråsen. Når du står/ sitter der å ser på laget ditt. Synes du de spiller bra fotball, synes du spillere spiller på riktige plasser og synes du at de spiller taktisk bra. Jeg synes egentlig ikke at de gjør noen av delene. Jeg synes for eksempel at de er elendig taktisk på defensiv dødballer da de drar ned alle mann i eget straffe område. Jeg synes egentlig at mye går på flaks og tilfeldigheter

                                    Kommentar

                                    • Møkkamannen
                                      Medlem
                                      Hoffnarr
                                      • Aug 2014
                                      • 61

                                      Egentlig så er jeg ingen fan av Runar. Valgene hans er håpløse. Signering av Finnur(send han tilbake til Island) etter sesongen. Ohi er bedre enn han. Arni heller ikke god nok, finnes bedre norske spillere i andre divisjon. Så her snakker vi ikke penger. I tillegg velger han totalt feil på hvor spillere skal spille. Men skal sies at jeg ikke hadde mye til overs for Haglund eller Berg. Er mer for en offensiv spillestil. OK man taper en del kamper men man lokker publikum hvis man spiller mer attraktivt. Få tak i en trener som alle hater. Lillestrøm må bli hata. Ingen av de andre lagene/supporterne skal like Lillestrøm. Nå er alle likegyldige fordi vi har blitt så kjedelige at ingen bryr seg lenger....

                                      Kommentar

                                      • Møkkamannen
                                        Medlem
                                        Hoffnarr
                                        • Aug 2014
                                        • 61

                                        OK. Siden så mange mener at for mange et for negative her. Hvor har vi gode spiller offensivt?? Spisser Friday og Knutzon. Men vi spiller med bare 1. Mange sentrale midtbane spillere Bonke, Lundemo, Finnur, Kolstad, Krogstad, Martin og kanskje Johan etterhvert. Hvor er vi mindre gode, kantspillere som ikke funker. Pellegrino, Ringstad. Hva med å skifte til en formasjon som RBK spiller. Tre mann på midten med Bonke som dypeste mann, mye likhet med Annan her. Lundemo og kanskje Kolstad/Krogstad/Johan/Martin på den siste. Knutzon på venstre, meget bra innoverkant. Friday i midten og ofkir/Martin/Pellegrino på den siste. Kunne vært spennende å teste

                                        Kommentar

                                        • andee
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • May 2004
                                          • 1191

                                          Opprinnelig skrevet av fredpet76
                                          Rb skriver at vi fortsatt har en veldig anstrengt økonomi og at vi hårfint ligger på pluss siden. Dette selv etter salg av Fofana og sparte utgifter for Riise. Ved salget av Fofana har vi foreløpig kun fått 1,6 mill mens resten av beløpet blir overført de neste to år. Det var også veldig tvilsomt at vi kunne hente Martin men nå er det stopp. Ingen flere blir hentet i dette vinduet. Mye av årsaken skyldes publikumsvikt. Pr nå er vi 2 mill etter budsjettet og det kan fortsatt bli styggere tall.
                                          Sakser denna fra Nyhetstråden - antar det er ok for fredpet76 og modsa.

                                          Tullete greier det der å skylde på at publikum svikter. Klubben mener jo ikke det, at det er _publikum_ som svikter? Håper jeg.

                                          For noe publikum kommer om klubben frir til Romerike. Noe publikum dukker opp når resultatene er der. En del publikum kommer når spillet varmer. Publikum kommer for å se et lag med profiler. Profilene må bygges opp, dyrkes, av klubben. Lillestrømlinger kommer for å se en klubb som tar matcher mot 2010 på alvor. Publikum kommer for å se og bli kjent med en trener og sportsdirektør som er offensive i huet. Folk kommer for å se en gjeng som byr på seg sjøl. Kidsa kommer for å se unggutta våre med tempo og tekniske detaljer. Jentene kommer langveis fra for å se karamella som kan spille fotball. Publikum kommer for å se et lag som er villig til å ofre ett poeng, for kanskje å få tre.

                                          Lista er lang, og klubben må bare åpne opp, være entusiastiske og by på seg sjøl, så kommer det litt mer folk. 3-4 "prosjekter" eller målgrupper til hver kamp. Stein for stein. Et prosjekt som trekker 50 stk ekstra til en match, er vellykka. Kanskje 10 av dem dukker opp på neste. Det jobbes sikkert med saken, men vi kan ikke klage på lite mynt når hovedpersonene selv ikke ser ut til å forstå at dem er i underholdningsbransjen. Det er så utrolig mye som ikke koster kroner!

                                          Start kronerulling med de de største sponsorene, få på plass noen kroner så ei jente eller gutt kan jobbe hver dag hele uka med å få 200-300 stykker ekstra på neste match + en generell medie- og profilboost. Vinn-vinn. Ett kortsiktig og ett langsiktig prosjekt til enhver tid. Fritatt for alle andre administrative oppgaver.

                                          Viktigste er alltid folk på match, og ikke vær freidig og si at publikum svikter før du har sjekka speilet og egen innsats.

                                          Liten reportasje eller to omtrent fra hver trening. Happing med Pelle. Frisparkbøying med Lundemo. Fotballtennis: Kind vs Ringstad. Benkpress: Kippe vs Friday. Islandsk freestylerap med Árni. Hvem er egentlig lagets hurtigste? Torras topp fem Fugla-historier. Veit'a faen jeg, men det kjennes ut som kreativiteten er den som er lengst unna lyskestrekk på Åråsen.
                                          Last edited by andee; 03.08.2015, 21:51.
                                          TS05 - Felt C

                                          Kommentar

                                          Working...