LSK anno 2015

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3439

    Opprinnelig skrevet av Møkkamannen
    Egentlig så er jeg ingen fan av Runar. Valgene hans er håpløse. Signering av Finnur(send han tilbake til Island) etter sesongen. Ohi er bedre enn han. Arni heller ikke god nok, finnes bedre norske spillere i andre divisjon. Så her snakker vi ikke penger. I tillegg velger han totalt feil på hvor spillere skal spille. Men skal sies at jeg ikke hadde mye til overs for Haglund eller Berg. Er mer for en offensiv spillestil. OK man taper en del kamper men man lokker publikum hvis man spiller mer attraktivt. Få tak i en trener som alle hater. Lillestrøm må bli hata. Ingen av de andre lagene/supporterne skal like Lillestrøm. Nå er alle likegyldige fordi vi har blitt så kjedelige at ingen bryr seg lenger....

    Ser ut til at du ikke liker LSK-trenere generelt...

    Når det gjelder attraktiv fotball, så trenger man spillere som kan gjennomføre en spillestil. Nytter ikke å si at vi skal spille som Barca når spillerne ikke kan gjennomføre spillestilen.
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

    Kommentar

    • Møkkamannen
      Medlem
      Hoffnarr
      • Aug 2014
      • 61

      Nei jeg skjønner jo at vi må ha spillere. Og vi skal ikke spille Barca. Tror det er mulig å spille bra fotball uten de store pengene. Spillere må bli brukt riktig og systemet må passe til spillerne og omvendt. Skift til 4-3-3. Tror man får bedre utbytte av knutzon, Friday, Lundemo og Martin i det systemet. Dog så er den beste LSK kampen jeg har vært på siden 90 tallet. Når Tom Nordli var trener og vi slo Ålesund 7-0

      Kommentar

      • LS89
        Kamptrådkongen
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2013
        • 3380

        Er dette et lag å dyrke ut sesongen offensivt?

        Martin - Lundemo

        Kolstad - Friday - Pellegrino

        Knudtzon

        Eller hva er Martins beste posisjon? Blir det for offensivt?

        Kommentar

        • Grusom B
          Generalissimo Bellisimo
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 6248

          For meg er dette den åpenbare oppstillinga:

          Bonke - Lundis

          Martin - Fred - Pelle

          Knudtzone

          Da kan Pelle og Martin svitsje på kantene. Som innoverkanter kan Martin konsentrere seg om å være den kreative skaperen høyt i bana, mens Pelle er vingspiss med lisens til å drible så mye han vil. Svitsjer de sider får Martin mer en rolle med å slå krossere mot løp inn i boks, eventuelt mate SKM på overlapper eller presise pasninger inn i midten til Fred. Pelle gjør det samme på høyre som på venstre, og prøver å linke vegger med Fred eller 45 ut til Erling. Kan rett og slett bli dødelig.

          Potensialet her er faktisk skyhøyt med en velkomponert midtbane opp på komplementære spisser. En slik oppstilling har faktisk alt.
          Ni principe ni rey...

          D10S!

          Kommentar

          • Frode D. Homb
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Dec 2003
            • 982

            LSK anno 2015 er en historie om hvordan næringslivet på Romerike er overtatt av VIF-supportere som ofte sitter som ledere. De få bedriftene som ikke har sympatier og støtter VIF, er internasjonalt eid eller har en profil som ikke passer med å støtte opp om lokale fotballklubber. Jeg synes synd på markedsavdelingen. Når selv Felleskjøpet sponser VIF, så ser det mørkt ut. Takker DNB for sitt samfunnsansvar. Jeg bytter ikke bank så lenge de sponser LSK.

            Kommentar

            • rugbar
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Apr 2007
              • 152

              Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
              LSK anno 2015 er en historie om hvordan næringslivet på Romerike er overtatt av VIF-supportere som ofte sitter som ledere. De få bedriftene som ikke har sympatier og støtter VIF, er internasjonalt eid eller har en profil som ikke passer med å støtte opp om lokale fotballklubber. Jeg synes synd på markedsavdelingen. Når selv Felleskjøpet sponser VIF, så ser det mørkt ut. Takker DNB for sitt samfunnsansvar. Jeg bytter ikke bank så lenge de sponser LSK.
              man kan ikke skjule seg bak at markedet er vanskelig. Markedsavdelingen må selv være kreativ for å møte utfordringene i sponsormarkedet.

              Jeg kunne ramser opp 100-vis av ting man burde gjort. Det viktigste er å tilpasse seg markedet og skreddersy løsninger for de potensielle sponsorenene. Det holder ikke å banke på døra til Felleskjøpet å be på sine knær om penger. For å gå videre med Felleskjøpet er det en bedrift som åpenbart hygger etter å vinne gullruten, med halvmorsomme tv-reklamer. Kom da med et forslag til en slik reklame, hvor lsk er involvert. Eventuelt burde man i allefall bygd videre på sponsinga Felleskjøpet gjør av VIF, og leget en greie rundt lsk-vif kampen tidligere i år.

              Argumentet med vif-ledere i romeriksbedriftene kjøper jeg ikke. Sponsormarkedet har gått over fra tidligere være ren veldedighet til å bli mer profesjonelt med fokus på å få maks utbytte av sponsingen. Det er her vi har mye å lære. Forøverig er vedkommende som tar avgjørelsene i Felleskjøpet gul, men skiller tydelig på jobb og privat. Noe som underbygger at sponsormarkedet nå er mer profesjonelt enn tidligere.

              Kommentar

              • vermu
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2008
                • 1729

                Felleskjøpet er inne i LSK. Var på plass tidligere i år.

                Kommentar

                • rugbar
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Apr 2007
                  • 152

                  Opprinnelig skrevet av vermu
                  Felleskjøpet er inne i LSK. Var på plass tidligere i år.
                  Poenget var egentlig at man må være litt mer kreative enn å spørre om penger, for å få mest mulig ut av en sponsor og bygge langvarige relasjoner.

                  På lsk-søpla kunne lsk og Felleskjøpet i sammarbeid arrangert traktortog fra sentrum til Åråsen. Uten at dette er det mest kreative, ville det muligens gitt mer penger i kassa, en gladsak i riksdekkende medier og noen flere odelsgutter på kampen.

                  Kommentar

                  • Frode D. Homb
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Dec 2003
                    • 982

                    Opprinnelig skrevet av rugbar
                    man kan ikke skjule seg bak at markedet er vanskelig. Markedsavdelingen må selv være kreativ for å møte utfordringene i sponsormarkedet.

                    Jeg kunne ramser opp 100-vis av ting man burde gjort. Det viktigste er å tilpasse seg markedet og skreddersy løsninger for de potensielle sponsorenene. Det holder ikke å banke på døra til Felleskjøpet å be på sine knær om penger. For å gå videre med Felleskjøpet er det en bedrift som åpenbart hygger etter å vinne gullruten, med halvmorsomme tv-reklamer. Kom da med et forslag til en slik reklame, hvor lsk er involvert. Eventuelt burde man i allefall bygd videre på sponsinga Felleskjøpet gjør av VIF, og leget en greie rundt lsk-vif kampen tidligere i år.

                    Argumentet med vif-ledere i romeriksbedriftene kjøper jeg ikke. Sponsormarkedet har gått over fra tidligere være ren veldedighet til å bli mer profesjonelt med fokus på å få maks utbytte av sponsingen. Det er her vi har mye å lære. Forøverig er vedkommende som tar avgjørelsene i Felleskjøpet gul, men skiller tydelig på jobb og privat. Noe som underbygger at sponsormarkedet nå er mer profesjonelt enn tidligere.
                    Jeg tror du er naiv. Sympatier for lag er viktig og spiller en stor rolle når sponsoratene avgjøres. RBK har profittert på dette alt fra da Olav Gran-Olsson lanserte for Elkem sponsorideen for en leder i Elkem på et utenriksfly på sent 80-tallet og avtalen som bærte RBK frem på 90-tallet.

                    Se bare hvor mange kjente folk som forteller om VIF, nå denne hersens reklamen for Vitapro, hvor Vålengas amerikanske fotballspillere er med, og hvor mye mediaplass VIF får nesten uansett hvor de ligger på tabellen.

                    DNB er et av Norges største konsern og de synes tydeligvis at LSK var verdt å satse på, så det er hull i logikken din. Vi har jo også flere andre tunge aktører inne. Jeg har selvsagt ikke empiri for hvor mange VIF-sympatisører som befinner seg i næringslivet og arbeidslivet i ledende posisjoner, men etter hvert som veksten rundt og i Lillestrøm fortsetter å øke, flyttes mye ut hit.

                    Kommentar

                    • rugbar
                      Seniormedlem
                      Forumonanist
                      • Apr 2007
                      • 152

                      Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
                      Jeg tror du er naiv. Sympatier for lag er viktig og spiller en stor rolle når sponsoratene avgjøres. RBK har profittert på dette alt fra da Olav Gran-Olsson lanserte for Elkem sponsorideen for en leder i Elkem på et utenriksfly på sent 80-tallet og avtalen som bærte RBK frem på 90-tallet.

                      Se bare hvor mange kjente folk som forteller om VIF, nå denne hersens reklamen for Vitapro, hvor Vålengas amerikanske fotballspillere er med, og hvor mye mediaplass VIF får nesten uansett hvor de ligger på tabellen.

                      DNB er et av Norges største konsern og de synes tydeligvis at LSK var verdt å satse på, så det er hull i logikken din. Vi har jo også flere andre tunge aktører inne. Jeg har selvsagt ikke empiri for hvor mange VIF-sympatisører som befinner seg i næringslivet og arbeidslivet i ledende posisjoner, men etter hvert som veksten rundt og i Lillestrøm fortsetter å øke, flyttes mye ut hit.
                      Hull i logikken grunnet DNB? Dette er jo nok et eksempel på hvordan en sponsor jobber målrettet i sitt sponsorarbeid og ikke på grunnlag av tilknyttning til spesifikke lag. Det er nok en grundig avveining som er gjort. Ved å gå inn i både lsk og enga ungår de å gå i samme fella som Hafslund, som de fleste lsk'ere droppa når de sponset søpla.

                      Uansett poenget var at man må bli mer kreativ!

                      Kommentar

                      • holmiz
                        The kjøkken-kanariz
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2006
                        • 6064

                        DNB sponser LSK fordi DNB har regna på det og mener at de sitter igjen med mer penger på bunnlinja enn om de ikke sponsa LSK. Det går det faktisk ikke an å diskutere.
                        Hilsen Anders

                        Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                        Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                        Kommentar

                        • Frode D. Homb
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Dec 2003
                          • 982

                          Opprinnelig skrevet av rugbar
                          Hull i logikken grunnet DNB? Dette er jo nok et eksempel på hvordan en sponsor jobber målrettet i sitt sponsorarbeid og ikke på grunnlag av tilknyttning til spesifikke lag. Det er nok en grundig avveining som er gjort. Ved å gå inn i både lsk og enga ungår de å gå i samme fella som Hafslund, som de fleste lsk'ere droppa når de sponset søpla.

                          Uansett poenget var at man må bli mer kreativ!
                          Jo, men du gir jo ikke LSKs kompetanse noe kred da. Det er nok ikke så enkelt som du skal ha det til. Dette tok veldig lang tid å få på plass, og hadde dette vært et enkelt regnestykke, så hadde man gått samtidig inn i tre klubber: Godset, VIF og LSK.

                          Kommentar

                          • rugbar
                            Seniormedlem
                            Forumonanist
                            • Apr 2007
                            • 152

                            Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
                            Jo, men du gir jo ikke LSKs kompetanse noe kred da. Det er nok ikke så enkelt som du skal ha det til. Dette tok veldig lang tid å få på plass, og hadde dette vært et enkelt regnestykke, så hadde man gått samtidig inn i tre klubber: Godset, VIF og LSK.
                            Det hadde vel mye å gjøre med lsk sitt forhold til lillestrøm banken at dette dro ut?

                            Jeg gir kred til de jeg føler fortjener det. Jeg kan ikke se at det her skjedd store forbedringer på marked / sponsor de siste årene, annet en sponsorpoolen.

                            Ellers er det mye rart i forhold til dette. Markedssjefen har spyttet inn en slant osv i #vierlsk, noe som er bra. Men vinterstid, som kanskje er den mest kritiske tiden i forhold til sponsorer, budsjett osv. Er han opptatt med å selge fyrverkeri til egen fortjeneste. Et fyrverkeiutsalg som konkurrerer med lsk sitt fyrverkeriutsalg. Er dette en ryddig måte å jobbe på? Tjener dette klubben?

                            Kommentar

                            • Frode D. Homb
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Dec 2003
                              • 982

                              Opprinnelig skrevet av rugbar
                              Det hadde vel mye å gjøre med lsk sitt forhold til lillestrøm banken at dette dro ut?

                              Jeg gir kred til de jeg føler fortjener det. Jeg kan ikke se at det her skjedd store forbedringer på marked / sponsor de siste årene, annet en sponsorpoolen.

                              Ellers er det mye rart i forhold til dette. Markedssjefen har spyttet inn en slant osv i #vierlsk, noe som er bra. Men vinterstid, som kanskje er den mest kritiske tiden i forhold til sponsorer, budsjett osv. Er han opptatt med å selge fyrverkeri til egen fortjeneste. Et fyrverkeiutsalg som konkurrerer med lsk sitt fyrverkeriutsalg. Er dette en ryddig måte å jobbe på? Tjener dette klubben?
                              Jeg synes du kan spare deg for de siste kommentarene. LillestrømBanken har ingenting med hovedsponsoratet i LSK å gjøre. Det er litt for lettvint her inne å skrive under med nick og kritisere en markedsavdeling som har levert til tross for at laget vårt har variert veldig. Det er strukturelle endringer på eiersiden i selskapene på Romerike og nedgangstider, som har medført at pengene sitter lengre inne en før. Jeg synes du blir litt for enkel i forklaringene dine og skal nagle markedsavdelingen for en hver pris.

                              Kommentar

                              • rugbar
                                Seniormedlem
                                Forumonanist
                                • Apr 2007
                                • 152

                                Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
                                Jo, men du gir jo ikke LSKs kompetanse noe kred da. Det er nok ikke så enkelt som du skal ha det til. Dette tok veldig lang tid å få på plass, og hadde dette vært et enkelt regnestykke, så hadde man gått samtidig inn i tre klubber: Godset, VIF og LSK.
                                Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
                                Jeg synes du kan spare deg for de siste kommentarene. LillestrømBanken har ingenting med hovedsponsoratet i LSK å gjøre. Det er litt for lettvint her inne å skrive under med nick og kritisere en markedsavdeling som har levert til tross for at laget vårt har variert veldig. Det er strukturelle endringer på eiersiden i selskapene på Romerike og nedgangstider, som har medført at pengene sitter lengre inne en før. Jeg synes du blir litt for enkel i forklaringene dine og skal nagle markedsavdelingen for en hver pris.
                                Ikke det at lillestrømbanken hadde noe å gjøre med hovedsponsoratet å gjøre, men utfordringene med to banker som store bidragsytere både i elite og breddesatsningen.

                                Jeg nagler ikke markedsavdelingen for en hver pris, men det var nå en gang det denne diskusjonen dro seg inn på.

                                Set at det er nedgangstider er jo nettopp det som skiller de gode fra de mindre gode. I oppgangstider kan så si alle få dette til.

                                Jeg har ikke sakt at laget har levert der jeg ønsker heller. når du skriver at markedsavdelingen har levert, hvilket perspektiv snakker du da om?
                                - mangel på hovedsponsor i fjor. Dette er ikke først året heller.
                                - hvor mange ganger de siste 10 årene har de nådd budsjett?
                                - har man klart å lage happenings ut av markeringer som bør gi positiv omtale og flere tilskuere på kamp? - eks 1000 kamper på rad.

                                Kommentar

                                • Fridtjof
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2005
                                  • 2120

                                  Opprinnelig skrevet av Fridtjof
                                  Jinx:

                                  De neste fem kampene våre er veldig viktige...

                                  [...]Molde har enten CL- eller EL-kvallik før vi møter dem.

                                  På de neste kampene er 6 poeng minimum. Alt under er katastrofe og nærmest tjenesteforsømmelse. Alt over er bonus - jeg tipper vi tar 8...
                                  En kamp spilt, fire gjenstår og vi noterer bestått med tanke på poengfangst på første forsøk. Ellers har Molde lekt seg i Europa, snublet og trukket bortekamp i EL-kvalifiseringen to døgn før møtet med oss. TV-oppsettet er allerede klart, men ikke vet jeg om denne blir flyttet, eller hva som skjer. Uansett, slik situasjonen er nå, er dette en massiv fordel for oss!

                                  Rosenborg på søndag - jeg frykter at det vil fortone seg som et overgrep...
                                  Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                                  Kommentar

                                  • BroganTrundler
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jul 2014
                                    • 665

                                    Begynner å frykte at spillerne faktisk gir alt.

                                    Kommentar

                                    • mrognan
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2008
                                      • 846

                                      1-11 over fire kamper mot søpla og bart i år..tidenes verste sesong?
                                      Morten

                                      Kommentar

                                      • Fugl1970
                                        Medlem
                                        Møteplager
                                        • May 2008
                                        • 99

                                        Vi er dessverre milevis unna de beste.
                                        Virker ikke som om klubben har noen plan, hverken på eller utenfor banen. Det skremmer!

                                        Kommentar

                                        • Tittil
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Apr 2009
                                          • 341

                                          Pr i dag har ikke LSK en førsteelver som er god nok til å sikre plassen i TL. Sandefjord spilte 13-14 kamper uten å vinne, og de var bedre enn LSK i minst en omgang på Åråsen. Dette laget, som abbonnerer på gule kort kan fort gjenta prestasjonen til Sandefjord. LSK sier de ikke har rpd til å forsterke, men jeg mener de ikke har råd til å lavære. Nedrykk koster minst 30 mill og betyr slutten for LSK som toppklubb

                                          Kommentar

                                          Working...