LSK anno 2015
Collapse
X
-
Nei jeg skjønner jo at vi må ha spillere. Og vi skal ikke spille Barca. Tror det er mulig å spille bra fotball uten de store pengene. Spillere må bli brukt riktig og systemet må passe til spillerne og omvendt. Skift til 4-3-3. Tror man får bedre utbytte av knutzon, Friday, Lundemo og Martin i det systemet. Dog så er den beste LSK kampen jeg har vært på siden 90 tallet. Når Tom Nordli var trener og vi slo Ålesund 7-0Kommentar
-
For meg er dette den åpenbare oppstillinga:
Bonke - Lundis
Martin - Fred - Pelle
Knudtzone
Da kan Pelle og Martin svitsje på kantene. Som innoverkanter kan Martin konsentrere seg om å være den kreative skaperen høyt i bana, mens Pelle er vingspiss med lisens til å drible så mye han vil. Svitsjer de sider får Martin mer en rolle med å slå krossere mot løp inn i boks, eventuelt mate SKM på overlapper eller presise pasninger inn i midten til Fred. Pelle gjør det samme på høyre som på venstre, og prøver å linke vegger med Fred eller 45 ut til Erling. Kan rett og slett bli dødelig.
Potensialet her er faktisk skyhøyt med en velkomponert midtbane opp på komplementære spisser. En slik oppstilling har faktisk alt.Ni principe ni rey...
D10S!Kommentar
-
LSK anno 2015 er en historie om hvordan næringslivet på Romerike er overtatt av VIF-supportere som ofte sitter som ledere. De få bedriftene som ikke har sympatier og støtter VIF, er internasjonalt eid eller har en profil som ikke passer med å støtte opp om lokale fotballklubber. Jeg synes synd på markedsavdelingen. Når selv Felleskjøpet sponser VIF, så ser det mørkt ut. Takker DNB for sitt samfunnsansvar. Jeg bytter ikke bank så lenge de sponser LSK.Kommentar
-
LSK anno 2015 er en historie om hvordan næringslivet på Romerike er overtatt av VIF-supportere som ofte sitter som ledere. De få bedriftene som ikke har sympatier og støtter VIF, er internasjonalt eid eller har en profil som ikke passer med å støtte opp om lokale fotballklubber. Jeg synes synd på markedsavdelingen. Når selv Felleskjøpet sponser VIF, så ser det mørkt ut. Takker DNB for sitt samfunnsansvar. Jeg bytter ikke bank så lenge de sponser LSK.
Jeg kunne ramser opp 100-vis av ting man burde gjort. Det viktigste er å tilpasse seg markedet og skreddersy løsninger for de potensielle sponsorenene. Det holder ikke å banke på døra til Felleskjøpet å be på sine knær om penger. For å gå videre med Felleskjøpet er det en bedrift som åpenbart hygger etter å vinne gullruten, med halvmorsomme tv-reklamer. Kom da med et forslag til en slik reklame, hvor lsk er involvert. Eventuelt burde man i allefall bygd videre på sponsinga Felleskjøpet gjør av VIF, og leget en greie rundt lsk-vif kampen tidligere i år.
Argumentet med vif-ledere i romeriksbedriftene kjøper jeg ikke. Sponsormarkedet har gått over fra tidligere være ren veldedighet til å bli mer profesjonelt med fokus på å få maks utbytte av sponsingen. Det er her vi har mye å lære. Forøverig er vedkommende som tar avgjørelsene i Felleskjøpet gul, men skiller tydelig på jobb og privat. Noe som underbygger at sponsormarkedet nå er mer profesjonelt enn tidligere.Kommentar
-
Poenget var egentlig at man må være litt mer kreative enn å spørre om penger, for å få mest mulig ut av en sponsor og bygge langvarige relasjoner.
På lsk-søpla kunne lsk og Felleskjøpet i sammarbeid arrangert traktortog fra sentrum til Åråsen. Uten at dette er det mest kreative, ville det muligens gitt mer penger i kassa, en gladsak i riksdekkende medier og noen flere odelsgutter på kampen.Kommentar
-
man kan ikke skjule seg bak at markedet er vanskelig. Markedsavdelingen må selv være kreativ for å møte utfordringene i sponsormarkedet.
Jeg kunne ramser opp 100-vis av ting man burde gjort. Det viktigste er å tilpasse seg markedet og skreddersy løsninger for de potensielle sponsorenene. Det holder ikke å banke på døra til Felleskjøpet å be på sine knær om penger. For å gå videre med Felleskjøpet er det en bedrift som åpenbart hygger etter å vinne gullruten, med halvmorsomme tv-reklamer. Kom da med et forslag til en slik reklame, hvor lsk er involvert. Eventuelt burde man i allefall bygd videre på sponsinga Felleskjøpet gjør av VIF, og leget en greie rundt lsk-vif kampen tidligere i år.
Argumentet med vif-ledere i romeriksbedriftene kjøper jeg ikke. Sponsormarkedet har gått over fra tidligere være ren veldedighet til å bli mer profesjonelt med fokus på å få maks utbytte av sponsingen. Det er her vi har mye å lære. Forøverig er vedkommende som tar avgjørelsene i Felleskjøpet gul, men skiller tydelig på jobb og privat. Noe som underbygger at sponsormarkedet nå er mer profesjonelt enn tidligere.
Se bare hvor mange kjente folk som forteller om VIF, nå denne hersens reklamen for Vitapro, hvor Vålengas amerikanske fotballspillere er med, og hvor mye mediaplass VIF får nesten uansett hvor de ligger på tabellen.
DNB er et av Norges største konsern og de synes tydeligvis at LSK var verdt å satse på, så det er hull i logikken din. Vi har jo også flere andre tunge aktører inne. Jeg har selvsagt ikke empiri for hvor mange VIF-sympatisører som befinner seg i næringslivet og arbeidslivet i ledende posisjoner, men etter hvert som veksten rundt og i Lillestrøm fortsetter å øke, flyttes mye ut hit.Kommentar
-
Jeg tror du er naiv. Sympatier for lag er viktig og spiller en stor rolle når sponsoratene avgjøres. RBK har profittert på dette alt fra da Olav Gran-Olsson lanserte for Elkem sponsorideen for en leder i Elkem på et utenriksfly på sent 80-tallet og avtalen som bærte RBK frem på 90-tallet.
Se bare hvor mange kjente folk som forteller om VIF, nå denne hersens reklamen for Vitapro, hvor Vålengas amerikanske fotballspillere er med, og hvor mye mediaplass VIF får nesten uansett hvor de ligger på tabellen.
DNB er et av Norges største konsern og de synes tydeligvis at LSK var verdt å satse på, så det er hull i logikken din. Vi har jo også flere andre tunge aktører inne. Jeg har selvsagt ikke empiri for hvor mange VIF-sympatisører som befinner seg i næringslivet og arbeidslivet i ledende posisjoner, men etter hvert som veksten rundt og i Lillestrøm fortsetter å øke, flyttes mye ut hit.
Uansett poenget var at man må bli mer kreativ!Kommentar
-
DNB sponser LSK fordi DNB har regna på det og mener at de sitter igjen med mer penger på bunnlinja enn om de ikke sponsa LSK. Det går det faktisk ikke an å diskutere.Hilsen Anders
Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namnKommentar
-
Hull i logikken grunnet DNB? Dette er jo nok et eksempel på hvordan en sponsor jobber målrettet i sitt sponsorarbeid og ikke på grunnlag av tilknyttning til spesifikke lag. Det er nok en grundig avveining som er gjort. Ved å gå inn i både lsk og enga ungår de å gå i samme fella som Hafslund, som de fleste lsk'ere droppa når de sponset søpla.
Uansett poenget var at man må bli mer kreativ!Kommentar
-
Jeg gir kred til de jeg føler fortjener det. Jeg kan ikke se at det her skjedd store forbedringer på marked / sponsor de siste årene, annet en sponsorpoolen.
Ellers er det mye rart i forhold til dette. Markedssjefen har spyttet inn en slant osv i #vierlsk, noe som er bra. Men vinterstid, som kanskje er den mest kritiske tiden i forhold til sponsorer, budsjett osv. Er han opptatt med å selge fyrverkeri til egen fortjeneste. Et fyrverkeiutsalg som konkurrerer med lsk sitt fyrverkeriutsalg. Er dette en ryddig måte å jobbe på? Tjener dette klubben?Kommentar
-
Det hadde vel mye å gjøre med lsk sitt forhold til lillestrøm banken at dette dro ut?
Jeg gir kred til de jeg føler fortjener det. Jeg kan ikke se at det her skjedd store forbedringer på marked / sponsor de siste årene, annet en sponsorpoolen.
Ellers er det mye rart i forhold til dette. Markedssjefen har spyttet inn en slant osv i #vierlsk, noe som er bra. Men vinterstid, som kanskje er den mest kritiske tiden i forhold til sponsorer, budsjett osv. Er han opptatt med å selge fyrverkeri til egen fortjeneste. Et fyrverkeiutsalg som konkurrerer med lsk sitt fyrverkeriutsalg. Er dette en ryddig måte å jobbe på? Tjener dette klubben?Kommentar
-
Jeg synes du kan spare deg for de siste kommentarene. LillestrømBanken har ingenting med hovedsponsoratet i LSK å gjøre. Det er litt for lettvint her inne å skrive under med nick og kritisere en markedsavdeling som har levert til tross for at laget vårt har variert veldig. Det er strukturelle endringer på eiersiden i selskapene på Romerike og nedgangstider, som har medført at pengene sitter lengre inne en før. Jeg synes du blir litt for enkel i forklaringene dine og skal nagle markedsavdelingen for en hver pris.
Jeg nagler ikke markedsavdelingen for en hver pris, men det var nå en gang det denne diskusjonen dro seg inn på.
Set at det er nedgangstider er jo nettopp det som skiller de gode fra de mindre gode. I oppgangstider kan så si alle få dette til.
Jeg har ikke sakt at laget har levert der jeg ønsker heller. når du skriver at markedsavdelingen har levert, hvilket perspektiv snakker du da om?
- mangel på hovedsponsor i fjor. Dette er ikke først året heller.
- hvor mange ganger de siste 10 årene har de nådd budsjett?
- har man klart å lage happenings ut av markeringer som bør gi positiv omtale og flere tilskuere på kamp? - eks 1000 kamper på rad.Kommentar
-
Rosenborg på søndag - jeg frykter at det vil fortone seg som et overgrep...Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!Kommentar
-
-
Pr i dag har ikke LSK en førsteelver som er god nok til å sikre plassen i TL. Sandefjord spilte 13-14 kamper uten å vinne, og de var bedre enn LSK i minst en omgang på Åråsen. Dette laget, som abbonnerer på gule kort kan fort gjenta prestasjonen til Sandefjord. LSK sier de ikke har rpd til å forsterke, men jeg mener de ikke har råd til å lavære. Nedrykk koster minst 30 mill og betyr slutten for LSK som toppklubbKommentar
Kommentar