LSK anno 2015

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • GIFKanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2009
    • 8243

    Opprinnelig skrevet av Martin Olsen
    så er det salget av Pellegrino, vi fikk tilbake det vi ga for han og da må vi være kjempe happy. Her velger Klubben å satse på en av Juniorene sine som har blitt etterlyst. Nå er Ofkir tilbake fra skade og er en kjempespennende spiller som ikke hadde fått sjansen hvis Pellegrino hadde vært her.
    Pellegrino og Ofkir kjempet ikke engang om samme posisjon på banen.

    Kommentar

    • Percy Nilegård
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2003
      • 5146

      Kom ikke Ofkir inn på venstrekanten sist?
      "Alltid blodsprengt"!
      Fong/Macho

      Even Nordlien

      Kommentar

      • gilbert
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 3208

        Opprinnelig skrevet av GIFKanari
        Pellegrino og Ofkir kjempet ikke engang om samme posisjon på banen.
        Ikke? I finalen i junior-NM i fjor spilte Ofkir en gigantisk kamp - på venstrekanten, der han også har spilt ofte ellers. At han mest sannsynlig vil bli brukt oftest på høyre nå framover, blant annet fordi Martin og Ringstad er mer opplagte (erfarne) valg på venstre, endrer ikke potensialet hans også for venstre kant - eller som spiss. Pellegrino kunne brukes, og ble til dels brukt, både som kantspiller og spiss, akkurat slik vi som har fulgt Moa et par år på rekruttlaget har sett på ham som "kantspiller/spiss".

        gilbert

        Kommentar

        • GIFKanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2009
          • 8243

          Opprinnelig skrevet av gilbert
          Ikke? I finalen i junior-NM i fjor spilte Ofkir en gigantisk kamp - på venstrekanten, der han også har spilt ofte ellers. At han mest sannsynlig vil bli brukt oftest på høyre nå framover, blant annet fordi Martin og Ringstad er mer opplagte (erfarne) valg på venstre, endrer ikke potensialet hans også for venstre kant - eller som spiss. Pellegrino kunne brukes, og ble til dels brukt, både som kantspiller og spiss, akkurat slik vi som har fulgt Moa et par år på rekruttlaget har sett på ham som "kantspiller/spiss".

          gilbert
          Senest mot Alta så vi Ofkir på høyrekanten da Pelle spilte der mange av oss helst se at han ble prøvd også på a-laget, på venstrekanten. Å hevde at Pellegrino satt Ofkir på sidelinja blir omtrent som å hevde at Friday ikke får spille fordi Bonke tar plassen hans. Ofkir spilte også høyrekant i starten av sesongen, med til tider bravur, før han skadet seg.

          Kommentar

          • Totti21
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2004
            • 3499

            Opprinnelig skrevet av Kroktåa
            Det er slett ikke alle som er negative og svartmaler. Jeg er overbevist om at det store flertallet av kanarifansen deler din forståelse av situasjonen, sjøl om man ikke er helt tilfreds med ståa. Men det er en håndfull, kanskje 7-8 stykker, jeg har ikke giddet å telle, som er veldig høyrøstet og ekstrem i sin kritikk på dette forumet.
            Hvem er egentlig mest kritisk av de som mener spillerstallen er for dårlig og Runar gjør en god jobb med den, og de som mener spillerstallen er mer enn god nok, men at det sportslige apparatet rundt er for svakt?

            Har vel til gode å se noen som mener at vi har en topp-4 spillerstall samtidig som de mener trenerapparatet gjør en strålende jobb med å forvalte den.

            Jeg tilhører den gjengen som mener problemet er lite i form av at man kun trenger å bytte ut et par personer for å heve seg betraktelig på både kort og lang sikt. At du da på en eller annen merkelig måte forsøker å gjøre de som mener det samme som meg til den store stygge ulven er jo bare pinlig. I motsetning til de aller fleste her inne mener jeg at vi har en spennende og god spillerstall sammenlignet med resten av Tippeligaen.

            Senest i går kom jeg i prat med en LSK sponsor som også synes synd på Runar K for at han har så svak spillerstall å jobbe med. Om ikke den "virkeligheten" er mer skadelig for interessen rundt klubben enn noe annet kan ikke jeg skjønne. Det er i alle fall en virkelighet jeg på ingen måte er med på å bygge opp rundt i det hele tatt. Tvert i mot.

            Kommentar

            • GIFKanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2009
              • 8243

              Forøvrig intressant at du drar frem at eksempel fra fjoråret, Gilbert. Da LSK hadde en annen a-lagstrener og en annen juniortrener. For det handler jo nettopp om disponeringer, og med en annen trener kunne Ofkir og Pelle vært konkurrenter. Men ikke under Runar, og det viser a-lagsstatistikken klart. Pelle foretrukket som hengende spiss, Ofkir kant.

              Derfor mener jeg eksempelet var dårlig.

              Kommentar

              • gilbert
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 3208

                Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                Derfor mener jeg eksempelet var dårlig.
                Eksemplet viser at Moa Ofkir kan spille glitrende fotball på venstrekant, noe "alle" som så NRK-sendinga fra juniorfinalen i fjor burde vite og huske. Jeg har ikke sagt, som du ser ut til å tillegge meg, at Pellegrino satte Ofkir på sidelinja; det er en stråmann. Der satt han ikke minst på grunn av ankelskaden, og jeg er ganske overbevist om at Runar ville brukt ham ganske mye (på begge kanter) hvis han hadde vært skadefri - Ofkir var en av de to Runar tidlig nevnte som store positive overraskelser (den andre var Amundsen) i spillerstallen. Mitt innlegg var bare for å påpeke at du nok var litt rask på labben når du kategorisk fastslo at de ikke engang kjempet om samme posisjon, det synes jeg godt du kan innrømme.

                I det hele tatt er din reaksjon på mitt beskjedne innlegg dessverre symptomatisk for debattklimaet her de siste månedene. Jeg har deltatt aktivt på forumet i en del år nå, og jeg har ALDRI opplev maken til negativitet. Flere av debattantene er farlig nær grensa for trolling. Sjøl har jeg mindre og mindre lyst til å delta i det hele tatt, slik tonen har utarta, særlig dette året.

                gilbert

                Kommentar

                • GIFKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2009
                  • 8243

                  Hvor er det denne hårsårheten kommer ifra, er pokker meg helt spinnvilt! Du velger selv å se på mitt svar som fiendtlig, noe det overhode ikke var ment som, og jeg kan ikke helt forstå hvordan det kan tolkes slik. Jeg har overhode ikke hevdet Ofkir ikke har spilt bra på kant, kun at Pelle i Runars univers aldri var en kantspiller. Og da snakker vi a-lag.

                  Ergo, Ofkir og Pelle var ikke konkurrenter. Det er ikke noe belegg for å hevde, slik Martin Olsen gjorde, at Pelle ville tatt potensiell spilletid fra Ofkir.

                  Kommentar

                  • Frode D. Homb
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Dec 2003
                    • 982

                    Nøkkelen for LSK fremover er å fortsette med å produsere egne talenter og å utvikle en afrikaner i ny og ne. Vi kan også fortsette med å være en interessant klubb for unge spillere i regionen. Vi må være smarte. Det er synd at spillere som er fostret opp i klubben, går til norske klubber, men vi er ikke en storklubb lengre og må finne oss i vår plass i næringskjeden. Før om åra kjøpte vi norske spillere som var gode; det har vi ikke råd til lengre.

                    Kommentar

                    • GIFKanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2009
                      • 8243

                      Kjære gilbert, kom gjerne med hva det var jeg skrev som var så fryktelig ille. Eller er du like vag og feig som kroktåa?

                      Kommentar

                      • Grusom B
                        Generalissimo Bellisimo
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 6248

                        Svarene dine tolkes negativt og fiendtlig fordi du I stor grad er negativ. Du fortoner deg I mange tilfeller som bennylem på speed, og uttaler deg med et bastant raseri som gjør at folk automatiskgår I forsvar. Og nå går du på Gilbert!? Nå må du faen meg roe deg og begynne å oppføre deg som folk. Der. Går. Grensa.

                        Min oppfatning er som følger: klubben har solgt bort profilene sine, og er I ferd med å gi fra seg to til (Lundemo og Ringstad, som ikke kommer til å forlenge). I alle fire tilfellene er det for korte kontrakter som er hovedproblemet, og slik ser det ut til å fortsette. Jeg er strålende fornøyd med Bjarmann som speider, men som kontraktsansvarlig er han ikke god nok. Når man ser at en spiller er I ferd med å ta steget må forlenget kontrakt på bordet umiddelbart, ikke når resten av Norge har fått med seg at vi har en stjerne på gang. Én virkelig god kamp nå, så er fort Kolstad tapt også. Det vil gjøre ordentlig vondt. Hvorfor har ikke Amundsen fått tilbud om ny kontrakt? Alle ser at han er I ferd med å bli spesiell, men enda skjer det ikke noe. Forlengelsene med Friday og Bonke tyder på at det er bedring I sikte, men per I dag er dette vårt aller største problem. Vi havner I den samme onde sirkelen gang på gang, og mister kanonspillere vi hadde hatt et topplag med I dag om vi hadde kjent besøkelsestia vår. Det er fortvilende, og bidrar voldsomt til den voksende verkebyllen av pessimisme og negativitet som gjennomsyrer supportere og forum. Vi sparer oss til fant, og det er der vi må starte. Vi kan fort bli et nytt ffk eller brann om ikke det blir gjort noe.
                        Ni principe ni rey...

                        D10S!

                        Kommentar

                        • gilbert
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 3208

                          Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                          Kjære gilbert, kom gjerne med hva det var jeg skrev som var så fryktelig ille. Eller er du like vag og feig som kroktåa?
                          Kjære Giff'ern

                          Du skreiv noe som måtte tolkes dit at Pellegrino og Ofkir ikke var aktuelle for de samme posisjoner, for eksempel og mest opplagt venstrekant, som mange debattanter ville sett Pelle på. Alt jeg gjorde var å minne om at Ofkir har spilt godt på venstrekant. Jeg sa ikke at Pelle "holdt Ofkir på sidelinja" slik du ser ut til å tillegge meg, der er jeg ikke enig med Martin Olsen. Du synes tydeligvis at det var så alvorlig kritikk at du svarte ikke bare med ett, men med to innlegg, der mitt eksempel er "dårlig", selv om det bare var ment å vise at Ofkir kan spille venstrekant. "Fryktelig ille" har jeg ikke sagt, heller ikke "fiendtlig" men tonen du spør om kan jo illustreres med at jeg er "hårsår" og "vag og feig". Hva er det for slags "vennskapelig" tone?

                          vennlig hilsen

                          gilbert

                          Kommentar

                          • Frode D. Homb
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Dec 2003
                            • 982

                            For at en kritikk skal være interessant, må det være drøfting. Det bør være med det som er bra, det som er dårlig og hvordan vi skal løse det.

                            I logikken på universitetet så snakker de som har peiling ofte om induktive resonnementer og induksjon. Det gjøres det mye av her inne.

                            Enkelte av dere tar tak i få enkeltheter og lager en slags allmenngyldig konklusjon basert på enkelttilfeller. Det er lov. Det er greit og gjøres av alle hele tiden, men av og til kan det være greit å vite at hele klubben, fra banemann til Runar, har sine ansvarsområder og mange av dere tror at dere selv klarer å finne problemene LSK har.

                            Sett heller opp i fellesskap punkter, som vi alle blir enige om, om hva klubben må jobbe videre med for å bli bedre. Akkurat nå fortoner alle seg som individualister og skal drible av hele motstanderlaget.

                            Vi kan fint sammen skrive noen punkter til forbedring som vi kan fremme på årsmøtet.
                            Akkurat nå er vi temmelig uinteressante fordi vi én og én ramser opp masse enkeltpunkter og tror hver og enkelt av oss har svarene som kan ta klubben videre.

                            Kommentar

                            • Frode D. Homb
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Dec 2003
                              • 982

                              Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                              Kjære gilbert, kom gjerne med hva det var jeg skrev som var så fryktelig ille. Eller er du like vag og feig som kroktåa?
                              Du fremstår usaklig selv og bør holde deg for god til å rakke ned på motdebattantene her inne. Du har peiling på fotball, men det er lite drøfting i kritikken din. Det blir litt at alt er feil og galt med klubben, når det ikke er det.

                              Kommentar

                              • GIFKanari
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2009
                                • 8243

                                Opprinnelig skrevet av gilbert
                                Kjære Giff'ern

                                Du skreiv noe som måtte tolkes dit at Pellegrino og Ofkir ikke var aktuelle for de samme posisjoner, for eksempel og mest opplagt venstrekant, som mange debattanter ville sett Pelle på. Alt jeg gjorde var å minne om at Ofkir har spilt godt på venstrekant. Jeg sa ikke at Pelle "holdt Ofkir på sidelinja" slik du ser ut til å tillegge meg, der er jeg ikke enig med Martin Olsen. Du synes tydeligvis at det var så alvorlig kritikk at du svarte ikke bare med ett, men med to innlegg, der mitt eksempel er "dårlig", selv om det bare var ment å vise at Ofkir kan spille venstrekant. "Fryktelig ille" har jeg ikke sagt, heller ikke "fiendtlig" men tonen du spør om kan jo illustreres med at jeg er "hårsår" og "vag og feig". Hva er det for slags "vennskapelig" tone?

                                vennlig hilsen

                                gilbert
                                Takk for svar, kjære Gilbert. Mitt svar var jo i utganspunktet rettet mot Martin Olsen. Hvorfor poengerte du ikke hva du var uenig med Martin Olsen om? Da hadde vi spart oss for mange missforståelser. Det jeg skrev om dårlig eksempel var hele tiden ment til hans innlegg, der han trakk frem mer potensiell spilletid for Ofkir nå som Pelle er borte. Så tar jeg kritikk på at også jeg kunne vært mer presis, men jeg siterte hva jeg svarte på i det som startet diskusjonen mellom oss.

                                Og jeg vet utmerket godt at Ofkir kan spille på begge kanter, jeg følger også andre LSK-lag som deg. Dette tror jeg også du har fått med deg. At jeg svarte deg to ganger har ingenting med sterk uenighet å gjøre, kun at jeg hadde noe å tillegge.

                                Mvh Giff'ern.

                                Kommentar

                                • Trooond
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Mar 2015
                                  • 1039

                                  Jeg trodde Okfir i utgangspunktet var venstrekant jeg, men ser det står angrep? Er vel aktuell begge kanter, og på spiseplass da?

                                  Kommentar

                                  • GIFKanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2009
                                    • 8243

                                    Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
                                    Du fremstår usaklig selv og bør holde deg for god til å rakke ned på motdebattantene her inne. Du har peiling på fotball, men det er lite drøfting i kritikken din. Det blir litt at alt er feil og galt med klubben, når det ikke er det.
                                    Det jeg svarer Martin Olsen på har ingenting med negativitet og å skjelle ut klubben å gjøre. Det jeg svarte på var det jeg så som et dårlig argument rundt Runars spillerdisposisjoner. Og så ble det fjæra som ble til fem høns.

                                    Kommentar

                                    • Fugl1120
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2005
                                      • 3528

                                      Opprinnelig skrevet av Totti21
                                      Jeg tar gledelig i mot økonomisk hjelp om den er til å bygge en helt annen organisasjon og apparat rundt både det sportslige og markedsavdelingen i LSK.

                                      Der ligger det soleklart største forbedringspotensialet nå. Ikke i at man henter inn en eller to spillere på millionlønn finansiert av investorer.
                                      Jeg er helt enig med deg, og at et nyvalgt styre velger bort en daglig leder fordi hun har gjort en FOR god jobb er i mine oyne tilstrekkelig til aa avsette styret. Katastrofal avgjorelse.

                                      Opprinnelig skrevet av G-Man
                                      Er hjertens enig med flere her i at det er på tide å få noen svar. Er det noe seriøst galt i klubben (utover økonomien), eller har vi samlet på oss en gjeng med usedvanlig sutrete og kravstore drittunger med oppblåste selvbilder???

                                      Det skal være attraktivt å være i LSK. Spillere skal ønske å være her, og de skal yte maks innsats, for klubben og for sin egen fremtidige karriere. Vi har bevist gang på gang at dersom spilleren er god nok, så får han gå når tiden er inne.
                                      Interessant hvordan man i RBK har klart aa bygge opp en kultur der unggutta sier at de heller vil vaere i RBK enn aa reise utenlands til mindre attraktive klubber. I LSK virker det til at de fleste vil vekk..

                                      Opprinnelig skrevet av Ola
                                      I Lillestrøm er det få hoder igjen i administrasjon. Men jeg er overbevist om at Bjarmann og Lauritsen burde byttes ut med mer sultne krefter så raskt som mulig er. De to herrer må gjerne skylde på manglende penger, dårlige sportslige resultater og ingen menneskelige ressurser, men bottom line er at de ikke leverer. De går ikke den ekstra mila, de er sannsynligvis for late til å benytte seg av muligheter som er gratis og kun krever arbeidsinnsats.

                                      Det finnes mange, veldig mange i og rundt Sportsklubben som gjerne vil stille opp, med penger, med kontakter, med arbeidsinnsats og med engasjement. Vanlige folk i gata, næringslivsledere og andre ressurssterke. Selvsagt gidder ikke folk støtte eller engasjere seg i et prosjekt de ikke tror på. De riktige ledere, med den riktige visjonen ville klart å fått med seg folk og snudd skuta.
                                      Jeg har klippet ut deler av innlegget ditt, og svarer kun paa dette, men her synes jeg du virker til aa spekulere i overkant. Jeg kjenner ikke til din innsikt i klubben, men det er direkte feil aa si at ikke Robert jobber hardt for klubben. I en administrasjon paa totalt 5(?) naa er han antagelig den siste jeg vil se gaa. Det er mulig at et bedre styre og en bedre administrasjon kunne tiltrukket seg flere sponsorer, men jeg tror ikke det paa langt naer er saa mange der ute som vil stille opp med penger som du tror. Sponsorer kommer gjerne med sportslig suksess, og det har det ikke vaert for mye av de siste aarene. Selv om LSK kan tilby en god sponsorpool, mister nok mange interessen naar de fleste oppslagene i media de siste 7 aara har vaert braakete supportere og elendige resultater. Ikke minst okonomiske kriser gjor hele opplegget tiggete. Folk i gata er uansett saa enkle at gode sportslige resultater = tro paa visjonene. Glem ikke at mange avskrev Haglund etter baade et og to aar. Selv om vi kanskje leverte svakere enn vi burde begge disse sesongene, endte vi som nummer 6 i fjor og var definitivt paa vei i riktig retning. Det var det ikke mange som kjopte sommeren 2013.
                                      Lauken er vår venn!

                                      Kommentar

                                      • hthaug
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Nov 2004
                                        • 432

                                        Jeg sitter egentlig å tenker litt på hvordan vi kan være med på å snu trenden - negativiteten må taes tak i uansett, selv om problemene er reelle eller ei.

                                        Selv om det begynner å bli seint i sesongen, kanskje KFL kan dra i gang et eller annet som får tilbake litt av driven, kanskje optimismen etc.
                                        Først må vi få folk til å benytte DNB tilbudet, spre folk å dra de med på synging etc - skape en god stemning, uansett om vi taper eller ikke. Folk sto igjen lenge etter fadesen mot bartene, og det er vel den styrken som må taes fram, dyrkes, spres - dytte gutta i ryggen hvor vi er den 12 mann.
                                        LSK er ute å kjøre og før klubben går i glemselen fullstendig så tror jeg egentlig ikke det er særlig med valg. Enten dør klubben innenfra, ellers så må den 12 mann også være den 12 mann utenfor banen.

                                        Husker en ganske kjent bartekamp, 0-6 var det vel på Åråsen og Later som vi scorer mål og stemningen rundt det kjenner jeg inne i sjela enda. Tusenvis av mennesker som elsker klubben, i med og i motgang.
                                        Jeg jobber i Lillestrøm og er en del ute og flyr. Før var det alltid folk å se med drakta på, nå er det ingen.

                                        Kommentar

                                        • Trooond
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Mar 2015
                                          • 1039

                                          Og da har falkeborn signert.
                                          Men ikke klar før 2016 da

                                          Kommentar

                                          Working...