LSK anno 2015

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gilbert
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 3208

    Hvis noen før sesongen hadde sagt at vi ville miste Riise (da ansett som en nøkkelspiller) og Fofana, og at så vel Johan Anderson som Marius Lundemo stort sett ville være skada denne sesongen, og at tre unge og helt uprøvde talenter, Bonke Innocent, Jørgen Kolstad og Mohamed Ofkir, alle ville slå igjennom og etablere seg fast i første-11'ern, samtidig som Erling fikk sin beste skåringssesong og Fred Friday endelig slo igjennom, og at Marius Amundsen viste seg (etter en første, litt nølende halv sesong i fjor) som en klassisk duell- og plasseringssterk LSK-stopper, slik at vi ender opp med omtrent samme poeng som ga 5. plass i fjor.

    Ja, da hadde mange med meg rista på huet og spurt hva de hadde røyka.

    gilbert

    Kommentar

    • Frode D. Homb
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Dec 2003
      • 982

      Alle som var på Åråsen i går, røyka. Det ble opplyst om rømningsveier og hardnakket påstått at Åråsen var et røykfritt stadion. Vi var gutta og jentene i røyken i går. Laget har luktet svidd i høst og brenner mye energi ute på matta i hver hjemmekamp. Vi har kanskje ikke ballen mest i hver kamp lengre, men vi jobber godt i lengderetning og har en fanskmann som strør om seg med lekre pasninger og ungkalver som løper som bare det.

      Kommentar

      • Totti21
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Mar 2004
        • 3499

        Opprinnelig skrevet av gilbert
        Hvis noen før sesongen hadde sagt at vi ville miste Riise (da ansett som en nøkkelspiller) og Fofana, og at så vel Johan Anderson som Marius Lundemo stort sett ville være skada denne sesongen, og at tre unge og helt uprøvde talenter, Bonke Innocent, Jørgen Kolstad og Mohamed Ofkir, alle ville slå igjennom og etablere seg fast i første-11'ern, samtidig som Erling fikk sin beste skåringssesong og Fred Friday endelig slo igjennom, og at Marius Amundsen viste seg (etter en første, litt nølende halv sesong i fjor) som en klassisk duell- og plasseringssterk LSK-stopper, slik at vi ender opp med omtrent samme poeng som ga 5. plass i fjor.

        Ja, da hadde mange med meg rista på huet og spurt hva de hadde røyka.

        gilbert
        Sjekka noen av pollene før sesongen nå, og de viser at 55.5% av alle trodde vi skulle havne som nummer 7 eller høyere på tabellen før Johan Andersson var klar for en ny sesong og med visshet om at Fofana kanskje kunne forsvinne i løpet av sesongen. 21% mente at vi skulle bli fra 8-9 på tabellen, så mange fikk rett også.

        37.8% mente Bonke skulle bli årets nykommer, mens Ofkir var nummer to på samme liste med 19.7%. Jørgen Kolstad var ikke en av alternativene.

        Toppscorer 2015 mente flertallet at skulle bli Marius Lundemo, mens Knudtzon var nummer to med 28.4%. Friday var det kun 11.9% som hadde trua på.

        Mange som har vært inne på det meste selv om jeg tror de færreste så for seg at såpass mange unge skulle spille fast etter hvert, men det er nå mest fordi vi ikke har hatt eldre spillere. Med få unntak har Runar K igjennom hele sesongen brukt de mest erfarne spillerne han har hatt tilgjengelig til enhver tid.

        Var forøvrig ikke ment som et innlegg mot ditt innlegg. Bare morsomt å se nå i ettertid opp mot det du sa og hvordan sesongen endte.

        Kommentar

        • Kroktåa
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2015
          • 2937

          Opprinnelig skrevet av Dinho
          Kanskje det burde lages en ny tråd? LSK anno 2016?
          Check!

          Kommentar

          • Kroktåa
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2015
            • 2937

            Noen kjappe tall, til ettertanke:

            Vi har i årets sesong tatt 16 av 24 poeng (4-4-0) mot de fire dårligste laga.
            Vi tok 20 av 24 poeng (6-2-0) mot de fire laga over der, under oss.
            Vi tok 9 av foreløpig 21 poeng (2-3-2) mot de fire laga rett over oss, og har igjen Odd borte
            Vi tok 0 av 18 poeng (0-0-6) mot de tre øverste laga.

            Det hevdes at årets Tippeliga er den dårligste på mange år. Samtidig har flere lag (RBK, Molde, og til en viss grad Godset og Odd) gjort det godt i EL. Bedre enn på mange år. Laget med den beste EL-prestasjonen, Molde, har vi tatt 4 av seks poeng mot. Legg også til at landslaget, med høyt innslag av tippeligaspillere, gjør det bede enn på mange år i EM-kvalifiseringen, der vi har større sjanse til å nå sluttspillet enn på mer enn ti år.

            Dette harmonerer ikke helt med at Tippeligaen er så forferdelig dårlig. De fire dårligste er ganske ræva, etter hva jeg hart kunnet konstatere. Samtidig er topp 4 (mot hvem vi har tatt 1 poeng) svært gode, pluss Molde som antakelig kommer som et skudd med gullgutten på ny bak roret.

            Hvilket leder til at vi antakelig har havnet omtrent der vi hører hjemme i 2015. Vi har underprestert noe mot de helt ræva lagene, overprestert en smule mot segmentet over dem, spilt jevnt med bølingen i midten og underprestert mot topp tre.

            Likevel, jeg kan ikke huske at vi har blitt rævkjært av noe lag lag i år, annet enn mot RBK? (Grrr...) Godset borte hadde vel også rimelig kontroll på oss, men Stabæk mener jeg vi var bedre enn over to matcher. Og de havner sannsynligvis i sumpa igjen neste år. Og mot de øvrige i bølingen midt på var det ganske mange kamper som kunne tippet begge veier, som i snitt gikk omtrent 50-50?

            Konklusjon: Jeg tror vi kan heve oss et lite hakk neste år, gitt alderen på laget og fersk trener med ett års erfaring. Men det er ikke gitt at vi får samme flyten som i enkelte av årets kamper, og at vi unngår skader på flere nøkkelspillere. Det siste er det bare RBK, Molde og Godset som har stall til å tåle.

            Kommentar

            • Grusom B
              Generalissimo Bellisimo
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 6248

              Jeg tror det er all mulig grunn til å være optimistiske foran neste sesong. Vi har en mer definert spillestil som setter seg bedre og bedre, og laget har vist stor progresjon både offensivt og defensivt utover høsten. Vi har masse unge lovende på vei opp, og er omtrent der Godset var etter sin andre sesong med Deila, men jeg vil hevde at aldersmiksen vår er mye bedre enn deres var. Vi har solide og erfarne spillere i alle ledd, vi har tre vaskeekte klubbspillere(Frode, Arnold og Erling) som alle er lederfigurer, en potensiell kultlirare på midten som, som noen andre nevte i en annen tråd, kan bli hærfører de neste ti åra, og vi har en sportsdirektør som har verdensrekord i drittbra jobb i år. Ærlig talt, for en fantastisk sesong Torgeir har levert. Får han forlenget med Stian og Marius også, kan jeg ikke forestille meg at noen har gjort noe som er i nærheten engang i Norge på lang, lang tid. Skogseid og Malo gratis?? Latterlig, de har vært helt strålende begge to, og ville kostet millioner om vi måtte betalt for dem.

              Jeg tror det blir topp fem neste år, og jeg blir ikke overrasket om vi tar cupen også. Spår et solid og samspilt forsvar som slipper inn lite mål og utfyller hverandre perfekt, en midtbane som kan dominere både på aggro, fysikk og uforutsigbarhet, et vingpar som fortsetter å ta store steg(Kolstad kan bli en Beckham-typ ving som slettes ikke trenger å flyttes inn for å få ut potensialet sitt, og Ofkir... er bare sjef), og spisser som fort setter minst 25 kasser om vi holder på dem.

              Benken ser også høyst brukbar ut, og med Arnold bakerst føler jeg meg tryggere enn jeg har gjort på noe tidspunkt siden Kihlstedt dro.
              Ni principe ni rey...

              D10S!

              Kommentar

              • trigz
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 7080

                Jeg savner en spillende midtstopper i dette laget, men tror samtidig at SKM kan være svaret her. Ellers ligger det vel an til at Finnur forsvinner og må erstattes, og Johan er vel ferdig. Dermed er det desto viktigere å forlenge med Lundemo.

                Malaury har blitt min nye favoritt på dette laget, sammen med Moa. Malaury er ingen Lundemo-type, men fungerer desto bedre sammen med Lundemo. Mot Sarpsborg mener jeg han var vår beste spiller. Han har teknisk nivå og playmakeregenskaper som er såkalt unorsk. Jeg tror han får en strålende sesong for oss neste år.

                Bortsett fra det er det egentlig bare en sterkere benk jeg etterlyser, spesielt en spissreserve på høyere nivå enn Osvold. Jeg var fryktelig usikker på laget i juni/juil, men er glad for å spise i meg skepsisen nå. Høsten har vært knallbra. All ære til spillerne og trenerne. Nå gjelder det bare å holde hodet over vannet, økonomisk, over vinteren.

                PS: Hvem vet mer om de to unge spillerne som kom på mot slutten på søndag? Han første (midtbaneankeret) virket frisk, og ikke bare fordi han har nøyaktig samme løpestil som Ståle Solbakken.
                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                Kommentar

                • Totti21
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Mar 2004
                  • 3499

                  Iflg en fyr med i overkant stor interesse for tilskuerstatistikk har vi hatt en nedgang på -6.3% (-372) denne sesongen kontra forrige sesong. Et par DNB kamper og den siste hjemmekampen med 99,- på hele stadion klarte ikke å ta igjen hele tapet, og etter at vi hadde en oppgang i fjor gikk vi altså tilbake igjen i år.
                  Tippeligaen som helhet har hatt en oppgang på 4.3% hvis man kun ser på de andre lagene som spilte der i fjor også, så ift resten kommer vi enda dårligere ut. kun Aafk har tapt flere tilskuere enn oss denne sesongen.

                  Fra toppåret for Tippeligaen i 2007 til i dag har nedgangen vår vært på hele 38.7% og av lagene som var i Tippeligaen i år, som også var der da er det kun Start og Tromsø som har tapt flere tilskuere enn oss.

                  Hva er årsaken til at vi kommer så dårlig ut her i år?

                  Kommentar

                  • Tvilling
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2006
                    • 1472

                    Opprinnelig skrevet av Totti21
                    Iflg en fyr med i overkant stor interesse for tilskuerstatistikk har vi hatt en nedgang på -6.3% (-372) denne sesongen kontra forrige sesong. Et par DNB kamper og den siste hjemmekampen med 99,- på hele stadion klarte ikke å ta igjen hele tapet, og etter at vi hadde en oppgang i fjor gikk vi altså tilbake igjen i år.
                    Tippeligaen som helhet har hatt en oppgang på 4.3% hvis man kun ser på de andre lagene som spilte der i fjor også, så ift resten kommer vi enda dårligere ut. kun Aafk har tapt flere tilskuere enn oss denne sesongen.

                    Fra toppåret for Tippeligaen i 2007 til i dag har nedgangen vår vært på hele 38.7% og av lagene som var i Tippeligaen i år, som også var der da er det kun Start og Tromsø som har tapt flere tilskuere enn oss.

                    Hva er årsaken til at vi kommer så dårlig ut her i år?
                    Må vel si at sett fra lang avstand fra Åråsen - så var det i alle fall en periode i våres/sommer som var veldig negativ stemining - optimismen var nesten fraværende her på forumet i alle fall .. og det var vel også ikke veeeldig gode resultater på banen heller.
                    Etter at Kanarifansen sto igjen etter hjemmetapet mot RBK og ga sin støtte, så snudde mye av stemingen, som nok har flere faktorer enn "bare" kanarifansen.
                    Tro på opplevelser gir publikum, tenker jeg.

                    Kommentar

                    • ragnarrock
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Mar 2008
                      • 937

                      Opprinnelig skrevet av Totti21
                      Hva er årsaken til at vi kommer så dårlig ut her i år?
                      Sitteplassene er for dyre i forhold til produktet og det oppleves som uhyggelig og utrygt på ståtribune.....
                      Når man lar det foregå slik over tid mister man både mange fans, men også den neste generasjonen..
                      *Kjempe gutta fighte gutta!!*

                      -RagnarRock-

                      Kommentar

                      • Mingus
                        Seniormedlem
                        Forumonanist
                        • Mar 2004
                        • 193

                        Nå ble jeg nysgjerrig.. Hva er det du mener gjør det uhyggelig og utrygt på ståtribunen?

                        Kommentar

                        • Trooond
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Mar 2015
                          • 1039

                          Liten studietur i bmw land, har 100% belegg på kampene her. ;-)

                          Kommentar

                          • trigz
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 7080

                            Billettprisene har selvsagt mye å si. Jeg er ingen økonom, men tror LSK i lengden ville tjent på å sette ned billettprisene en hel del. Hvis jeg husker riktig, kostet det meg 760 spenn å ha med ungene sist jeg tok dem med på kamp. Det er for mye, også i fht. kvaliteten på fotballen.
                            Last edited by trigz; 10.11.2015, 08:05.
                            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                            Kommentar

                            • Børge
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2013
                              • 2558

                              Opprinnelig skrevet av Totti21
                              Iflg en fyr med i overkant stor interesse for tilskuerstatistikk har vi hatt en nedgang på -6.3% (-372) denne sesongen kontra forrige sesong.
                              Norsk Toppfotball sier at det er en økning. Dog minimal økning på under 1 %.

                              Norsk Toppfotball er ligaforeningen til de 32 klubbene i Eliteserien og OBOS-ligaen.
                              Sint og tverr på felt N

                              Kommentar

                              • Totti21
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Mar 2004
                                • 3499

                                Opprinnelig skrevet av Børge
                                Norsk Toppfotball sier at det er en økning. Dog minimal økning på under 1 %.

                                http://www.toppfotball.no/latest-new...216gza5hwwtbzq
                                Godt gjort når vi hadde 5899 i fjor og 5528 i år.

                                Kommentar

                                • Børge
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2013
                                  • 2558

                                  Opprinnelig skrevet av Totti21
                                  Godt gjort når vi hadde 5899 i fjor og 5528 i år.
                                  Jeg bare videreformidler hva som Norsk Toppfotball skriver på sine sider. Undertegnede har ingen innflytelse på innsamlede data eller utregninger
                                  Sint og tverr på felt N

                                  Kommentar

                                  • MortenA
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2007
                                    • 3438

                                    Det var mye som talte imot LSK før denne sesongen: Flere profilerte spillere forsvant, ny trener, mye negativt i media, støy innad i klubben med nedskjæringer og ræva økonomi, i tillegg til en svak sesongåpning som gjorde at vi havnet i ingenmannsland relativt tidlig.. Produktet LSK var vanskelig å selge.

                                    Det er mye som tyder på at LSK ser mye bedre ut neste sesong.
                                    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                    Kommentar

                                    • Totti21
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Mar 2004
                                      • 3499

                                      Opprinnelig skrevet av Børge
                                      Jeg bare videreformidler hva som Norsk Toppfotball skriver på sine sider. Undertegnede har ingen innflytelse på innsamlede data eller utregninger
                                      Det forsto jeg. Sjekket forøvrig nå, og da viser det seg at de på LSK og i alle fall Stabæk opererer med tallene for 2013.

                                      Kommentar

                                      • Børge
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2013
                                        • 2558

                                        Fra nyhetstråden:
                                        Opprinnelig skrevet av Børge
                                        Egentlig en ikke-nyhet, men når det dras såpass ut fortjener det en plass:

                                        LSK-leder om RBK: - For en sutregjeng. Flaut å se på

                                        LSK-styrets nestleder Bjørnar Sollie går hardt ut på Twitter og mener Rosenborgs oppførsel under kampen er under enhver kritikk.

                                        «For en sutregjeng dette Rosenborg-laget er. Klager på soleklare frispark. Er noe hele tiden. Dytter og holder på. Flaut å se på», skriver LSK-lederen på Twitter.
                                        Følges selvsagt opp med at nettavisen.no maler videre på sandkornet:

                                        LSK-styreleder om nestlederens RBK-kommentarer: - Det hører ingen steds hjemme

                                        Halvorsen mener også at det ikke er på sin plass for et styremedlem i hans klubb å kommentere prestasjonene til andre klubber.
                                        -Kommentarene i seg selv, og hva han sier eller ikke sier, er i grunn uvesentlig. Det er overhode ikke noe vi skal uttale oss om, mener Halvorsen.
                                        - En klubb som har gjort en fantastisk sesong, vunnet «the Double», kvalifisert seg for Europaligaen, rundspilt oss i to kamper og vunnet en cup der vi ble slått ut i tredje runde av Strømmen, og så skal vi begynne å irettesette og belære dem hvordan de skal prøve å oppføre seg.. Det hører ingen steds hjemme, sier Halvorsen.
                                        Egen kommentar: helt sikkert ikke siste artikkelen om denne ikke-saken som nå skal drøftes i styremøte...
                                        Hva er dette for ei suppe? Hvorfor rører Owe Halvorsen rundt i denne for å skape enda mer fuzz ut av saken? Toppen av kaka er denne:

                                        Halvorsen ønsket også å presisere at Lillestrøm Sportsklubb kommer til å sende en unnskyldning til Rosenborg for Sollies «utilbørlige» kommentarer.
                                        I Norge skal man bukke og neie ærbødigste til de som vinner - finn for all del ikke på å slenge ut en kommentar om hvordan dem opptrer.

                                        Hvis det er på dette nivået det ligger, forventer jeg at rbk og Kåre Ingebrigtsen sender telegram med unnskyldning og blomster som følge av denne kommentaren til nettavisen.no:

                                        - Du jobbet på Lillestrøm. Hørte du aldri noe fra LSK?
                                        - Nei, ingen fra Åråsen snakket med meg. Hvis Lillestrøm skal spille knokkelfotball og 4-4-2, kan man ikke hente Kåre Ingebrigtsen. Da må de finne en som kan det. Der jeg er trener spiller vi 4-3-3, og vi gjør det etter den måten jeg ønsker. Der er det ingen kompromisser, sier han.
                                        Jeg vil ha en beklagelse for påstandene om knokkelfotball.
                                        Sint og tverr på felt N

                                        Kommentar

                                        • knut
                                          Make knut Great Again
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2006
                                          • 9453

                                          Smørje uten like. Sollie sitt poeng om at "Hva faen skjer med at spillere flokker seg rundt dommer'n som en gjeng slentre cunts ved hver jævla forseelse for å påvirke den ene eller andre veien?" står.

                                          Uansett om det er snakk om RBK eller LSK.

                                          Kommentar

                                          Working...