Et husholdningsbudsjett up for grabs (idé #vierlsk / generelle tiltak)

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • andee
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2004
    • 1191

Et husholdningsbudsjett up for grabs (idé #vierlsk / generelle tiltak)

Jeg, og sikkert mange med meg, er fullstendig vilkårlig når gjelder hvilken kasse husholdningsbudsjettet puttes i. Tipper LSK har omtrent 30 000 fans som bor på Romerike og jevnlig frekventerer Lillestrøm.

Så et forslag til LSK og det lokale næringslivet, er å gjøre disse dagligdagse, hodeløse valgene enkle for meg. Noen eksempler;

Dagligvarer for +/- 4000 hver måned. Rema, Rimi, Kiwi eller Meny – ett fett for meg, de har vel alle bacon og Q Melk, så jeg handler hos den som vil støtte LSK.

Sikkert en del Fuglafans som skal handle ny eller brukt Ford i løpet av året. Bilia på Åråsen eller RøhneSelmer i Hurdalsen? Gjør valget enkelt for oss! Et betydelig beløp i fuglekassa tilsvarer omtrent marginen deres på to vinterhjulsett.

Get eller Altiboks? Jeg blir gjerne venn med en ny fjernkontroll/skjermmeny dersom det støtter Fugla.

Vaske bil, drivstoff, pølser og rekvisita? Statoil, Shell og Esso – jeg er up for grabs.

Ny Weber, gress- eller kantklipper? Maxbo, Jernia og Plantasjen – vi handler hos dere som støtter Fugla.

Barnas Hus eller Babyshop? Personlig ser jeg ikke forskjell, så kan helt fint handle hos den som samarbeider med LSK.

Møller Romerike (på Olavsgaard). Selger sikkert bøtter og spann med VW og Audi allerede, men hvorfor ikke komme litt nærmere LSK-supporterne, til en pris av, i Møllersammenheng, "kaffepenger"?

LSK kan kanskje gjøre dette enkelt, og sikkert få med seg KFL som drahjelp.
    "Ønsker din bedrift å være LSK-supporternes prefererte leverandører av vare xxxx?"
    Vi skal gjøre alt vi kan for å markedsføre deres produkter/tjenester og lose supporterne våre inn døra.

Det avgjørende er sikkert enkelheten og at det raskt og kostnadsfritt kan implementeres.

Jeg er langt fra noen ekspert, men jeg vil anta at LSK er en varmere døråpner enn tradisjonell markedsføring. Kun kreativiteten setter grenser for hva man kan få til. Varmen og sommeren er her, og mange innkjøp skal gjøres.

Så hva vil næringslivet ha?

• Bruke Kippe i eget markedsføringsmateriell, med #vierlsk?
    • Ha logoen sin på storskjerm 2 min før, 2 min i pausa og 2 min etter?
    • «Sponse» videointervjuet av Riise før matchen mot trøndera (skjermbilde med «dette intervjuet er bragt til deg av Rema 1000 Åråsen #vierlsk»)
    • Flyveblader på Åråsen med dagsaktuelle tilbud?
    • Vil de intervjues av Søgård i pausa – si litt om egen virksomhet og hvorfor de støtter LSK?
    • Vil de ha stand og opplegg utafor Åråsen mot godset, trøndera, vif og Brann?
    • Fire VIP-plasser til en av storkampene?
    • Svensk bedrift som vil bruke Johan til noe?
    • Frisørsalong som vil bruke Lundemo som coverboy?
    • LSK på Facebook med 22 000 følgere, tåler vi noe MF der?

Ikke veit jeg, men jeg tror det er avgjørende at stafettpinnen skifter deltaker litt fortere enn hittil. Vi på gølvet kan tømme lommene våre til #vierlsk og glede oss til feriepenger og ev. skatteoppgjør, og ikke minst slepe med oss Gud og hvermann på Kongsvinger-kampen. Der er hver og én tilskuer freske penger (ingen sesongkort), selv om kanskje både NFF og Vinger skal ha en cut.
    TS05 - Felt C
  • andee
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2004
    • 1191

Noen på forumet som jobber med salg, marked eller som daglig leder i et firma på Romerike med privatmarkedet som kundegruppe? Hva skal til, hva ønsker man tilbake?
    Det er jo i utgangspunktet en veldig positiv bris over Sportsklubben om dagen, og de undersøkelsene klubben selv viser til, viser at man er helt i toppsjiktet i trafikk og treff på nett.

I gamle dagger sa man at halvparten av all markedsføring var waste, men at man ikke visste hvilken halvpart det var, og jeg har full forståelse for at penga sitter langt inne, at man sponser med omhu, men det må da være noe vi suppportere / KFL kan gjøre for å sørge for og sikre at -parten de putter i Fugla blir positiv og effektfull?
    TS05 - Felt C

Kommentar

• Kjell.T.Ring
      Poll St. Ring
      --==FORUMRUNKER==--
      • Dec 2005
      • 11796

Jeg har sendt en e-post til LSK med tilbud om sponsorfordeler. Ikke noe svar.

Synd da jeg trur flere sponsorer hadde hatt nyte av markedsføring på proff, dn og e24 til en kongepris og stiller naturligvis min bonus til disposisjon.

Sikker på at det er 500 andre her som kan gi kule tilbud.

Kjedelig at ikke LSK ser verdien i dette da jeg er sikker på at på forumet finnes det folk i stillinger som kan gi sponsorene ROI (return of investment)
      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• andee
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2004
        • 1191

Da tar du ett skritt til, og sender en Outlook møteinnkalling direkte. 1530/1600 en dag du skal til Lillestrøm likevel. Du har hele forumet bak deg, så 30 min bør du få.
        TS05 - Felt C

Kommentar

• Kjell.T.Ring
          Poll St. Ring
          --==FORUMRUNKER==--
          • Dec 2005
          • 11796

Tar gjerne en tur til Lillestrøm etter jobb (16:00) og LSK er ALLTID velkommen til kontoret mitt.

Jeg trur dette kan være positivt. Kan vi skape en slags sponsorpool der alle som har noe å gbidre med gjør det har vi plutselig et enormt konsept.
          Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

Working...