Kamptråd: Rosenborg BK - Lillestrøm SK 2.pinsedag kl. 19:00

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • mrognan
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2008
    • 847

Opprinnelig skrevet av _Jonern
    Tommy Skjerven dømmer på mandag. Fy faen!
    Dette er da mannen som ikke fikk med seg Kjartanssons dive og Grindheims forsøk på å knekke beina til Ødegård under vif-godset kampen tidligere i år.
    Morten

Kommentar

• Uwes disippel
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2006
      • 6039

Stian har en kjenning i låret og er usikker til kampen.

Kommentar

• Børge
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2013
        • 2561

Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
        Stian har en kjenning i låret og er usikker til kampen.
        rb.no skriver om dette i denne artikkelen. Annet verdt å nevne er at Johan er usikker etter ei legghøne og Kippe er stiv i nakken - begge er muligens klare til mandag. Samme med Riise, men han virker litt mer usikker ut i fra hvordan dem ordlegger seg i artikkelen.
        Sint og tverr på felt N

Kommentar

• trigz
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 7134

Opprinnelig skrevet av mrognan
          Dette er da mannen som ikke fikk med seg Kjartanssons dive og Grindheims forsøk på å knekke beina til Ødegård under vif-godset kampen tidligere i år.
          Samme kødden som sto fem meter unna da midtbanedvergen til VIF klippet ned Kippe som bakerste mann på Ullevaal i 2010 uten å løfte en finger. Som i samme kamp hadde direkte synslinje da Abdellaoue albuet en av våre (husker ikke hvem) rett i ansiktet med overlegg, og vinket spillet videre. Samme mann som ikke gjorde noen verdens ting da Nosa på overtid i samme kamp med sparket ned med en tofotstakling av Andre Muri i straffefeltet.

Vi tar 0,7 poeng i snitt i kampene Skjerven dømmer oss. Det er et avvik som burde få alle til å sperre opp øynene. Skjerven hater LSK. Han kommer til å sørge for at vi drar hjem fra Lerkendal uten poeng.
          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• Børge
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2013
            • 2561

Her har du Skjerven og bikkja hans på tur.
            Sint og tverr på felt N

Kommentar

• Yellow-not-jella
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Mar 2009
              • 1606

TOMMY SKJERVEN 1 Snøt Kippe for klar straffe (og rødt til Hæstad), ga ikke fordel da Sigurdarsson var på vei gjennom og en litt uklar frisparklinje før pause. I de siste 45 minuttene beholdt han merkelig nok kortene da Ogude plantet armen i Søgårds ansikt. Svært hett mot slutten. Vurderte greit da Eriksen nådde ballen før Abdellaoue, men ufattelig at han ikke bestraffet Vålerenga-spillerens to overfall med rødt kort. Igiebor-situasjonen tvilsom og kan sees i sammenheng mot vertenes straffeønske rett før. Altfor mange klare feil som utvilsomt hadde stor innvirkning på kamputfallet.

*Meeen, dommern skakke ha no å si. Kippe et co kjenner til han, bare å utnytte det. Rbk har presset, vi bare maler på. Go Yohan!
              Last edited by Yellow-not-jella; 06.06.2014, 13:34.

Kommentar

• Percy Nilegård
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2003
                • 5146

Skulle ikke Rafiq dømme denne? Har det gått en telefon fra brakka til korupsjonsavdelingen i nøff?
                "Alltid blodsprengt"!
                Fong/Macho

Even Nordlien

Kommentar

• Uwes disippel
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2006
                  • 6039

Opprinnelig skrevet av Percy Nilegård
                  Skulle ikke Rafiq dømme denne? Har det gått en telefon fra brakka til korupsjonsavdelingen i nøff?
                  Nøff har vel fått med seg skrytet herfra etter Odd-matchen da.
                  Rafiq er uten tvil Norges beste dommer for tiden, så det er fryktelig synd om han egentlig skulle dømt.

Kommentar

• Kvalen
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jul 2006
                    • 327

Noen som kunne fått noen i media til å skrive om dette i forkant? Hvis det hadde blitt mediefokus på at Skjerven hater LSK begrunnet med fakta/tall/hendelser.. Kanskje det kunne påvirket mot-dømmingen noe. For da ville det ihvertfall blitt oppstyr etterpå hvis det kom nye hendelser.
                    "For bergenserne blir dette som en kjapp onanering - en kortsiktig selvtilfredsstillelse"
                    - Ivar Hoff

Kommentar

• klippen
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2009
                      • 251

Opprinnelig skrevet av Kvalen
                      Noen som kunne fått noen i media til å skrive om dette i forkant? Hvis det hadde blitt mediefokus på at Skjerven hater LSK begrunnet med fakta/tall/hendelser.. Kanskje det kunne påvirket mot-dømmingen noe. For da ville det ihvertfall blitt oppstyr etterpå hvis det kom nye hendelser.
                      Enten prøve å pushe dette ut i media, eller rett og slett sende en e-post til dommersjef Rune Pedersen for eksempel. Eventuelt om noen har e-posten til Skjerven. Selvfølgelig en saklig e-post, men bare kort å nevne historikken til Skjerven i kamper hvor han har dømt LSK og at dette ikke bør gjente seg på mandag.

Ellers så er vel dette Stoksad materiale?

Kommentar

• Uwes disippel
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2006
                        • 6039

Opprinnelig skrevet av klippen
                        Enten prøve å pushe dette ut i media, eller rett og slett sende en e-post til dommersjef Rune Pedersen for eksempel. Eventuelt om noen har e-posten til Skjerven. Selvfølgelig en saklig e-post, men bare kort å nevne historikken til Skjerven i kamper hvor han har dømt LSK og at dette ikke bør gjente seg på mandag.

Ellers så er vel dette Stoksad materiale?
                        Mener å huske at noen her tok kontakt med en eller annen journalist for noen pr siden om akkurat dette. Ble skrevet et langt og godt innlegg her der personen viste til fakta skjerven mot andre dommere.
                        Noen dom husker hvem og når? Kan det ha vært etter at dorsin puttet på overtid av overtiden i offside?

Kommentar

• kunden
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2005
                          • 2431

Mener det var en pre-RBK kamp hvor statistikken talte sitt språk.
                          Er vanligvis ikke klar for å ta dommeren, mener det utjevner seg, men her
                          kan en saktens begynne å lure.
                          For de ekstremt konspiratoriske er det å hente frem Riseth's klassiske
                          rabulering (dog er jeg usikker om Skjerven dømte den kampen) etter Brann borte.

Synd vi har flere usikre kort. Uansett blir jeg skuffet om det ikke minst blir ett poeng,
                          med et særdeles stort trykk på minst.

Kommentar

• Spntneous
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2007
                            • 1990

Det jevner seg ikke ut. En tippeligasesong er altfor kort til at feildømming den ene eller andre veien vil "jevne seg ut".
                            Stolt programleder av Kanari-fansen Radio!
                            Episodene ligger på iTunes og kfl.no

Kommentar

• reka
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Aug 2005
                              • 13278

Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                              Mener å huske at noen her tok kontakt med en eller annen journalist for noen pr siden om akkurat dette. Ble skrevet et langt og godt innlegg her der personen viste til fakta skjerven mot andre dommere.
                              Noen dom husker hvem og når? Kan det ha vært etter at dorsin puttet på overtid av overtiden i offside?
                              Jeg gjorde en statistisk analyse av resultater under Skjerven versus andre dommere. Det var ingen tvil om at vi kom vesentlig dårligere ut i kamper dømt av Skjerven og at forskjellen ikke var tilfeldig.

Kommentar

• Uwes disippel
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2006
                                • 6039

Opprinnelig skrevet av reka
                                Jeg gjorde en statistisk analyse av resultater under Skjerven versus andre dommere. Det var ingen tvil om at vi kom vesentlig dårligere ut i kamper dømt av Skjerven og at forskjellen ikke var tilfeldig.
                                Klarer du å finne igjen det og legge til kampene fra da til nå?

Kommentar

• reka
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Aug 2005
                                  • 13278

Helt sikkert, men det gidder jeg ikke. Statistisk gjør det ingen forskjell om jeg legger til 1000 kamper, har allerede vist at dette ikke er tilfeldig.

Kommentar

• Yellow-not-jella
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2009
                                    • 1606

Akkurat. Jo flere kamper som legges til, desto sterkere blir hypotesen.

Uansett, vinnersjansen er der på mandag.

edit. Det som menes er altså at jo flere enkeltfakta vi har i bånn, jo mer statistikk vi har, jo lettere er det å nærme seg en "konklusjon". F.eks hypotesen/påstanden om at en viss dommer har noe imot vår klubb.

Dette gjelder jo flere dommere, vi har jo Øvrebø-diskusjonen. Så har vi sånne oppslag, som egentlig ikke sier noenting: http://www.nrk.no/trondelag/hauge-er...-rbk-1.1258994
                                    Last edited by Yellow-not-jella; 08.06.2014, 11:11.

Kommentar

• reka
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Aug 2005
                                      • 13278

Kamptråd: Rosenborg BK - Lillestrøm SK 2.pinsedag kl. 19:00

Statistikk brukes for å predikere. Man kan ringe 5 mill nordmenn for å spørre hva de skal stemme ved er valg, eller man kan ringe er lite utvalg og bruke statistikk. Statistiske beregninger forteller deg da hvor mange du må ringe for å kunne predikere med en gitt grad av sikkerhet. Å legge til flere telefoner enn nødvendig er bortkastede penger og viser bare at du ikke forstår basale statistiske beregninger. På samme måte er det ikke noe poeng å legge til kamper, har allerede bevist at det er 95 % sannsynlig at Lsk tar færre poeng i kamper dømt av skjerven. Hypotesen om at vi tar like mange poeng med skjerven versus andre dommere kan dermed forkastes skjerven kan naturligvis bli LSK- supporter over natta og dette endres, men det kan ikke predikeres med statistikk At tallmaterialet gav såpass klare svar er dramatisk nok.
                                      Last edited by reka; 08.06.2014, 08:45. Begrunnelse: hypp

Kommentar

• Uwes disippel
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2006
                                        • 6039

Enig der, Reka. Men jeg tenkte å se om det hadde jevnet seg ut eller blitt verre. Jeg tror det siste.

Kommentar

• Yellow-not-jella
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Mar 2009
                                          • 1606

Det får ikke blitt verre siden han ikke dømmer oss lenger. Ingen kamper i serien 2011! Hj - b mot Odd 2012. Hva slags lag stilte vi med da? Og en kamp 2013, hj mot SIF. Vi får mål på overtid, hvor deres keeper mener seg klart bortdømt.

2010; b mot Viking, vi får rødt på dem og straffe på overtid. Arildo bommer. Hj mot Rbk får vår Ujah godkjent et soleklart offsidemål.

Det er ikke så svart-hvitt. Tenker heller med gru på han som dømte oss borte mot Hønsa , Johnsen... "Handsen" til Eriksen og to gule.

Synes faktisk at en profesjonell fra f.eks SSB burde vurdere utsagnet; "Det var ingen tvil om at vi kom vesentlig dårligere ut i kamper dømt av Skjerven og at forskjellen ikke var tilfeldig." Særlig det siste.

Kommentar

Working...