Poenget er at LSK har tapt poeng under Skjerven, dette basert på en så lang rekke med kamper at forskjellen beviselig ikke var basert på tilfeldigheter. Dermed er den saken inderlig grei for min del. At budskapet fremføres av en eller annen underbetalt byråkrat fra SSB gir da vel ikke dette større kredibilitet? Statistikken kan gjøres av hvem som helst, den er valid så lenge den ikke motbevises statistisk eller man kan påpeke feil i resonnement eller utregning. Tallene og formlene står jo svart på hvitt i flere poster her inne? Dette er pinlig enkelt å regne ut, spesielt om man har grunnleggende statistisk kompetanse.
Sist dette var oppe brukte jeg 5 innlegg på statistikken, og nær 50 på å forklare (i detalj) i hvordan dette skulle forstås og imøtegå argumenter om f.eks. "objektiv observasjon", som er like verdifullt som brukt dasspapir. Problemet med å legge frem statistiske bevis ligger hos publikum, tror hverken majoriteten her inne, i dommerstanden eller media har den nødvendige kunnskapen som skal til for å forstå dette.
Edit: Søkefunksjonen er inne er skutt til helvete og jeg finner ikke de opprinnelige postene.
Sist dette var oppe brukte jeg 5 innlegg på statistikken, og nær 50 på å forklare (i detalj) i hvordan dette skulle forstås og imøtegå argumenter om f.eks. "objektiv observasjon", som er like verdifullt som brukt dasspapir. Problemet med å legge frem statistiske bevis ligger hos publikum, tror hverken majoriteten her inne, i dommerstanden eller media har den nødvendige kunnskapen som skal til for å forstå dette.
Edit: Søkefunksjonen er inne er skutt til helvete og jeg finner ikke de opprinnelige postene.
Kommentar