Kamptråd: Rosenborg BK - Lillestrøm SK 2.pinsedag kl. 19:00

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • GIFKanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2009
    • 8243

Opprinnelig skrevet av OlaG
    Ellers er det massiv uflaks at Strandberg plutselig bestemmer seg for å ikke gidde å spille, og blir erstattet av en fyr som klarer å løpe opp Erling. Strandberg hadde stått og vifta på offside i flere situasjoner der, mens Skjelvik løper opp og takler.
    Det sier jo alt om manglene til Erling som spiller, når en venstreback kan steppe inn som nød-midtstopper å se ut som en million. Når Erling blir utligna på sin eneste store force har han ingenting å falle tilbake på. Og slikt satser vi altså på som vår målscorer, og har vi til og med forlenga kontrakten med i en økonomisk situasjon der egentlig alle bør vise hva de står for før nye avtaler spikres.

Fortjener vi bedre?

Kommentar

• 307
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Mar 2007
      • 358

Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
      Jeg frykter inngangen til godset-kampen. Dette kan bli meget stygt. Håper virkelig Johan er tilbake da.
      Ut med knudzon, PVM og Ohi. Inn med Høiland, Mjelde og Johan.
      Denne er også jeg enig med deg i

Kommentar

• 307
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Mar 2007
        • 358

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
        Det sier jo alt om manglene til Erling som spiller, når en venstreback kan steppe inn som nød-midtstopper å se ut som en million. Når Erling blir utligna på sin eneste store force har han ingenting å falle tilbake på. Og slikt satser vi altså på som vår målscorer, og har vi til og med forlenga kontrakten med i en økonomisk situasjon der egentlig alle bør vise hva de står for før nye avtaler spikres.

Fortjener vi bedre?
        Når inngangen til kampen er å vente ut Rbk og satse på kontringer er Erling mannen. I går viste det seg at dette kanskje ikke fungerte. Og en venstreback kan faktisk også spille midtstopper uten å måtte kritisere Erling for det. kanskje det hadde vært bedre å ha Strandberg der. Med Johan på laget hadde det kanskje fungert bedre med hans presise stikkere. Mulig Lundemo hadde fungert bedre også. Mye hvis her, men det får vi aldri vite.

Kommentar

• Kjell.T.Ring
          Poll St. Ring
          --==FORUMRUNKER==--
          • Dec 2005
          • 11796

Skjerven var overraskende bra i går. Ikke at jeg hadde skyhøye forventninger
          Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• Mynten
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Mar 2008
            • 484

Offensivt var dette svakt mot et for dagen dårlig og passivt Rosenborg. Jeg mener at Haglund er for defensiv og feig i sin inngang til kampen. Vi møter et Rosenborg-lag som har spilt dårlig i år med oppvaskmøter og mye tull. Likevel er kampplanen å legge oss bakpå, og "håpe det beste".

Defensivt gjør vi stort sett en bra kamp, spesielt i 1. omgang. Det glipper mer i 2. omgang, og SKM er per dags dato ikke i nærheten av å ta nivået i Tippeligaen.

Uten Johan er vi ikke i stand til å ta vare på ball når vi har den, og slår den vekk til motspiller urovekkende mange ganger. Vi klarer aldri å etablere noe eget spill, og manglende nærteknikk og pasningskvalitet må ta mye av skylden for det.

Nok en gang skuffet over prestasjonene til BHR, som har en forferdelig teknikk og ballbehandling. Hvorfor en akkurat friskmeldt BHR velges fremfor en Mjelde som har vist god form skjønner jeg ikke. BHR bidrar så godt som med nada offensivt.

Svært skuffende kamp.

Kommentar

• Børge
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2013
              • 2559

Opprinnelig skrevet av Mynten
              Nok en gang skuffet over prestasjonene til BHR, som har en forferdelig teknikk og ballbehandling. Hvorfor en akkurat friskmeldt BHR velges fremfor en Mjelde som har vist god form skjønner jeg ikke. BHR bidrar så godt som med nada offensivt.
              Jeg forventer mye av BHR. Han er en liten favoritt hos meg. Derfor er det nok ekstra skuffende når han leverer som han gjorde i går.... Skulle aldri startet kampen og Mjelde skulle fått plassen hans.

Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
              Skjerven var overraskende bra i går. Ikke at jeg hadde skyhøye forventninger
              Han hadde noe mot Ohi... Stakkars gutt kunne jo ikke sparke ballen unna for en rbk'er før Skjerven blåste i fløyta si som om han var en russ natt til 17 mai.... Frisparket i forkant av 1-0 er så feil, så feil!
              Sint og tverr på felt N

Kommentar

• MortenA
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2007
                • 3490

Som stolt forsvarer av Erling har jeg få argumenter i dag, bortsett fra at han fikk lite å jobbe med. Han slo pasningen til Fofana som var vår eneste sjanse før pause. Uansett er dette for lite og jeg forstår argumentene for å sette inn Høiland, uten at jeg ble imponert over hva han fikk til etter at han kom inn, men jeg er villig til å la han få sjansen fra start neste gang.

At PVM får så lite kritikk virker merkelig. Han kan sikkert herje mot Adecco-lag og Stabæk med ti mann, men mot kvalitetsmotstand gjør han ingenting. Her er det bare å finne benken igjen.

Ohi synes jeg klarte seg brukbart i spann med Lundemo, men sammen med Risse gikk det helt i stå. Han blir fort hengende lavt i banen, og slår altfor mye støttepasninger, men det er mulig at det er de instruksjoner han har fått.

Riise var merkelig tam i dag, og burde vært byttet ut til fordel for Mjelde. Feilpasningene virket å florere og han beviste vel en gang for alle at han ikke passer sentralt.

Ringstad og Kind Mikalsen klarte seg bra. SKM viser at han er nødt til å ta et steg, men hadde samtidig flere gode offensive involveringer som lover godt for fremtiden. Nå skjedde det mye på hans side mot slutten, men samtidig føler jeg Kippe ikke ga nok sikring i flere situasjoner. Ruben var brukbar, men ikke like involvert som han pleier, og Ødegård klarte seg greit.

Lundemo og Fofana gjør brukbare kamper, og det var gledelig å se Friday få et innhopp på slutten.
                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• GIFKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2009
                  • 8243

Nå gjenstår det å se om det er noen revansjelyst i dette laget. Nå skal man kanskje ikke grave seg for langt ned, men litt ærlighet og ydmykhet rundt gårsdagen hadde vært et godt signal, å gjøre det klart at prestasjonen var helt uakseptabel. Ikke noe forsiktig mumling om god fotball i 70 minutter, men en bekreftelse på at man på alle måter dreit seg ut på riksdekkende fjernsyn. Man var det dårligste av to lag som viste TL fra kanskje sin aller verste side kvalitetsmessig.

Kommentar

• reka
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Aug 2005
                    • 13278

Skjerven var overraskende bra i går.
                    Vi tapte kampen.

Kommentar

• ulfpulf
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2004
                      • 2509

Skjerven var overraskende bra i går.
                      Han hadde ikke like kampavgjørende avgjørelser som han har hatt før, men han ga to latterlige gule kort, som kan bety noe lenger ut i sesongen.
                      Lunan får kortet for å holde seg i keeper når han holder på å kollidere med ham - og samtidig får armen til Ørlund i fjeset.
                      Høiland sitt er like horribelt. Skjerven står fem meter unna, og ser rett på at Dorsin setter to stive armer i ryggen på Høiland og dytter ham inn i Gamst Pedersen. Skjerven mener det er stempling, men det er ikke noen annen måte å sette beina hvis du skal prøve å holde deg oppreist etter en sånn dytt.

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                        Poll St. Ring
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Dec 2005
                        • 11796

Opprinnelig skrevet av ulfpulf
                        Han hadde ikke like kampavgjørende avgjørelser som han har hatt før, men han ga to latterlige gule kort, som kan bety noe lenger ut i sesongen.
                        Lunan får kortet for å holde seg i keeper når han holder på å kollidere med ham - og samtidig får armen til Ørlund i fjeset.
                        Høiland sitt er like horribelt. Skjerven står fem meter unna, og ser rett på at Dorsin setter to stive armer i ryggen på Høiland og dytter ham inn i Gamst Pedersen. Skjerven mener det er stempling, men det er ikke noen annen måte å sette beina hvis du skal prøve å holde deg oppreist etter en sånn dytt.
                        Fortsatt over all forventning. Hadde nok vært annerledes uten de 2 måla i 2. omgang.
                        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• ulfpulf
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2004
                          • 2509

To høydepunkter i kampen i går for meg:
                          1. Kippes spissavslutning.
                          2. Gamst Pedersens mislykkede forsøk på å skaffe Gabrielsen gult kort. Lunan går mot ballen for å hindre et raskt frispark. Gamst Pedersen prøver å skyte i beina hans, men Lunan hopper unna, og ballen går rett til Riise. Kostelig.

Kommentar

Working...