Lillestrøm SK- Godset 12 juni kl 1900.

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • 307
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Mar 2007
    • 358

    Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
    Problemet til norske dommere er at de er altfor pirkete. De blåser for den minste ting og det gjelder begge veier. I to kamper har vi hatt god dommer, Rafiq mot Odd og han som dømte oss i cupen mot Moss.
    qnår dommeren i går pirker på godset for at ballen ligger 0,2 cm utenfor linja når godset skal ta corner, eller stopper et frispark for at det skal tas en halvmeter til siden på egen halvdel blir i mine øyne for dumt. Samtidig er de ikke konsekvense nok, samme dommer tolker reglene forskjellig i samme kamp, det er mildt sagt utfordrende. Frisparklinja er heller ikke konsekvent, noen ganger skulle man tro han dømte basket, mens andre ganger boksing. Går ikke spesielt for eller mot oss, men generelt har vi en til tider ræva dommerstanden i Norge, dessverre.

    Rafiq fortjener skryt, resten er helt på det gjevne.
    Det med pirking rundt cornerflagget syns jeg greit. Det er en grunn til at det er en halv ring der. Men samtlige legger den utenfor. Samme er det med frispark, innkast, offside. Samme hele tiden. Men problemet er at ikke alle dommere pirker på dette. Det som kan bli en greie med for mye pirking er at noen kan begynne å spekulere. Hvis laget leder så prøver man å jukse for man vet at dommer sier ifra og sekunder går. Så dette er ikke lett.
    En dommer vil ALTID gjøre feil uansett nivå. Dette gjelder i alle ligaer, men problemet kommer hvis feilene preger resultatet.

    Kommentar

    • 307
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Mar 2007
      • 358

      Sitat Opprinnelig skrevet av Uwes disippel Vis post

      Jeg frykter inngangen til godset-kampen. Dette kan bli meget stygt. Håper virkelig Johan er tilbake da.
      Ut med knudzon, PVM og Ohi. Inn med Høiland, Mjelde og Johan

      Gikk jo greit allikevel da

      Kommentar

      • Børge
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2013
        • 2558

        Opprinnelig skrevet av knut
        Er vi inne i ferietia nå? I såfall kan vg sine karakterer være satt av en ferievikar hvis eneste kvalifikasjon til å utføre jobben går på det at personen er utdanna journalist.
        Ferievikarene begynte før 1. april hos VG i år, om man skal dømme etter børsen dem setter.
        Sint og tverr på felt N

        Kommentar

        • Uwes disippel
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2006
          • 6039

          Opprinnelig skrevet av 307
          Sitat Opprinnelig skrevet av Uwes disippel Vis post

          Jeg frykter inngangen til godset-kampen. Dette kan bli meget stygt. Håper virkelig Johan er tilbake da.
          Ut med knudzon, PVM og Ohi. Inn med Høiland, Mjelde og Johan

          Gikk jo greit allikevel da
          Gjorde det gitt :-)

          Kommentar

          • nebbjævel
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Mar 2009
            • 511

            En taktisk seier. Fælt å høre Drillo på TV2 under hele kampen. Men han har rett i at det lave presset på ballfører når motstander nærmer seg vår 16-meter er farlige greier. Det er dette stoffet baklengsmål er lagd av. Dersom det ikke blir tatt regi på dette, vil det koste oss poeng etter ferien. Men deilig med seier igjen ! Når vi får redusert antall balltap og feilpasninger kommer vi til å bli helt jævlige å møte igjen.
            Last edited by nebbjævel; 13.06.2014, 08:53.

            Kommentar

            • reka
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Aug 2005
              • 13277

              I Drammensregionen er det tydeligvis vårflom i ballinnehavet, nå har ballinnehavet i følge siste David Nielsen-intervju steget til hele 100 %. Hvilket innebærer at de skåret tre selvmål.

              Kommentar

              • Kjell.T.Ring
                Poll St. Ring
                --==FORUMRUNKER==--
                • Dec 2005
                • 11796

                Lignende kamp som mot ræv. Hadde marginen i mot da...
                Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                Kommentar

                • _Jonern
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 4380

                  Morsomt at David Nielsen var strålende fornøyd med kampen etter at han mente Godset dominerte totalt. Jeg mener han ikke har noen spesielt grunn til å være så stolt. De første 10 minuttene kjørte vi fullstendig over dem og fikk en scoring. Så jevnet det seg ut før vi får en scoring til, og etter det legger vi oss veldig bevisst bakpå, kompakt og kontrollerer og satser på overganger. Det vil jo selvfølgelig si at Godset hadde ekstremt mye ball, noe som er helt greit for oss. Men hvor mye er det å være stolt av? Skapte de mer enn to sjanser? Hvis det å ha 63% ballinnhav er grunn nok alene til å være fornøyd så ler i hvertfall jeg. Strålende gjennomført kamp av oss!
                  ..................

                  Kommentar

                  • Uwes disippel
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2006
                    • 6039

                    Opprinnelig skrevet av _Jonern
                    Strålende gjennomført kamp av oss!
                    Strålende gjennomført, men jeg savner et mye større press på ballfører slik som det utviklet seg i andre omgang. Potte tett bakerst, men læll.

                    Kommentar

                    • mooph
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2005
                      • 1496

                      Åpningen ok, men jeg er misfornøyd totalt sett. Dette er Åråsen.

                      For dårlig når gutta blir liggende lavt defensivt, de må klare å løfte laget når de overtar ballen. Selv om de leder. Dette er hjemmebane. Vis muskler, det spilles ikke mot Barcelona akkurat.
                      Fugla mot nye høyder

                      Kommentar

                      • Kjell.T.Ring
                        Poll St. Ring
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Dec 2005
                        • 11796

                        Opprinnelig skrevet av mooph
                        Åpningen ok, men jeg er misfornøyd totalt sett. Dette er Åråsen.

                        For dårlig når gutta blir liggende lavt defensivt, de må klare å løfte laget når de overtar ballen. Selv om de leder. Dette er hjemmebane. Vis muskler, det spilles ikke mot Barcelona akkurat.
                        Har sett kampen i repreise og vi kunne tapt 0-1 med dårlige avslutninger som har preget oss lenge. Vi sliter i etablert angrep og ageissiviteten er for lav når vi er i forsvar.

                        Tenk hvis vi får til det Kun Molde herjer i år. Resten av plassene er "up for grabs". De som får flyt tar medlaje.
                        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                        Kommentar

                        • Holterkanari
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2009
                          • 580

                          En ting kan jeg være enig med Drillo i:
                          Man trenger ikke å ha ballen mest for å vinne, bare se Spania-Nederland
                          ________________________
                          TB

                          Kommentar

                          • Folke
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2008
                            • 5955

                            Opprinnelig skrevet av Holterkanari
                            En ting kan jeg være enig med Drillo i:
                            Man trenger ikke å ha ballen mest for å vinne, bare se Spania-Nederland
                            Blir spennende å se om trener til Spania gjør som trener til Godset etter kampen.. Hevder at de hadde full kontroll!

                            Kommentar

                            • Holterkanari
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Aug 2009
                              • 580

                              Opprinnelig skrevet av Folke
                              Blir spennende å se om trener til Spania gjør som trener til Godset etter kampen.. Hevder at de hadde full kontroll!
                              Priceless :-)
                              ________________________
                              TB

                              Kommentar

                              • andee
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2004
                                • 1191

                                Opprinnelig skrevet av knut
                                Er vi inne i ferietia nå? I såfall kan vg sine karakterer være satt av en ferievikar hvis eneste kvalifikasjon til å utføre jobben går på det at personen er utdanna journalist.
                                Var Svegaarden som satt VGs børs i går. Han fikk mye tyn på Twitter, som garantert vippa et par fugler ett hakk opp. Mente Martin Ødegård dirigerte spillet på Åråsen som han aldri hadde gjort annet (ikke misforstå, Ødegård var/er/blir bra, men han var, som godset, omtrent usynlig i første og det er neppe en styrke for en SMB å styre en match til 0-3).
                                TS05 - Felt C

                                Kommentar

                                • Folke
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2008
                                  • 5955



                                  RB treffer bra på sin børs. Men bommer på sjanse statistikken, mener det var 4-4 i målsjanser.. Selv vil jeg påstå at det var maks 2 tellende på Godset og minst 4 på LSK.

                                  Kommentar

                                  • DoubleHi5
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2011
                                    • 4072

                                    Opprinnelig skrevet av Folke
                                    Blir spennende å se om trener til Spania gjør som trener til Godset etter kampen.. Hevder at de hadde full kontroll!
                                    Irak hadde komiske Ali. Norsk fotball har fått komiske Nielsen!
                                    Elska þetta félag

                                    Kommentar

                                    • gilbert
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 3208

                                      Opprinnelig skrevet av Folke
                                      http://www.rb.no/lsk-magasinet/lsk-b...cle7416524.ece

                                      RB treffer bra på sin børs. Men bommer på sjanse statistikken, mener det var 4-4 i målsjanser.. Selv vil jeg påstå at det var maks 2 tellende på Godset og minst 4 på LSK.
                                      Kan ikke begripe hvordan noen som så hele kampen, eller bare høydepunktene på rb.no eller lsk.no, kan få mindre enn fem sjanser: De tre måla, Lundemo og Kind Mikalsen?

                                      gilbert

                                      Kommentar

                                      • tullebukk
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2006
                                        • 5446

                                        Osvold burde fått de siste minuttene i steden for Fred.

                                        Kommentar

                                        • Børge
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2013
                                          • 2558

                                          Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                          Osvold burde fått de siste minuttene i steden for Fred.
                                          Det kunne han sikkert, men han har karentene.
                                          Sint og tverr på felt N

                                          Kommentar

                                          Working...