Har lenge ment at han er for veik og lett i duellene. Igår viste han at jeg tok feil. Sammen med Ofkir en av de beste på banen. Faen vi får opp mye bra ungt for tida. Han her blir god
Jørgen Kolstad (var:Spillertråd Jørgen Kolstad )
Collapse
X
-
Min ene store skepsis til denne spilleren har hele tiden vært at det er for pent og pyntelig, og det jeg mener har vært godt eksempel på hva norsk fotball har mistet med kunstgressepidemien. Men i går så man trykk i spillet hans på alle måter, i tillegg på naturgress...................Kommentar
-
Jeg håper klubben har et opplegg for disse unge spillerne som legger til rette for at de kan studere ved siden av fotballen (hvis de ønsker det). Et skikkelig godt opplegg for dette tror jeg kan gjøre det enda mer attraktivt for unge og talentfulle spillere å velge Lillestrøm, og gjøre det enklere for spillere som Kolstad å velge å satse på fotball."Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)Kommentar
-
Godt poeng, Rune. Men her tror jeg klubben alt er godt på vei. Senest i dag signerte vi en spiller som flyttet tilbake primært for å kunne fortsette utdannelsen. At han da velger å droppe pensjonisttilværelsen for å spille i LSK, forteller meg at klubben allerede gjør en god jobb med å tilrettelegge for studier ved siden.Heia Lillestrøm......Kommentar
-
Spillervurdering: Jørgen Kolstad
Jørgen Kolstad er et strålende eksempel på en egenutvikla spiller, som viser at klubben har en langsiktig plan og mening, iallfall med rekrutteringa, der fart, teknikk og spilleforståelse har vært lagt vekt på helt siden A-laget selv spilte en litt annen slags fotball under Erlandsen.
Som det framgår av tidligere innlegg i denne tråden kom Jørgen Kolstad med en rekke gode egenskaper og ferdigheter fra egen juniorstall, og slo solid igjennom på A-laget i fjor, med tre skåringer og mye spilletid i flere roller, særlig på høyrekanten. Han har både fart, utholdenhet, teknikk og overblikk, gode pasninger og en god skuddfot, kanskje to. En liten bekymring flere av oss hadde i fjor, var om han ble for lett i duellene, men også der tok han store skritt og ble solid i forsvarsarbeidet når han var på kanten, og nesten en ballvinner når han spilte sentralt. Til forskjell fra Krogstad, som, i likhet med de fleste andre 19-20-åringer, begynte bra, men ikke holdt samme nivå en hel sesong, klarte Kolstad stort sett å opprettholde og dels videreutvikle et godt spill det meste av sesongen.
Selv om Runar mest brukte ham på kanten(e), har han på junior mest spilt sentral midtbane eller hengende spiss, og er et klart alternativ i begge de rollene. Dersom Lundemo skulle bli borte bør han vurderes som ett av alternativene i denne rollen, som er en klar nøkkel for at LSK skal kunne bygge opp et eget spill og bevare litt mer av "arven fra Haglund" enn vi har klart i det siste. Det forutsetter imidlertid at han igjen får spilletid og tillit også i midtbanerollen, som det var vært mindre av i år, foreløpig. Selv om Runar opplagt har ham høyt på blokka, og blant annet gir ham dødballansvar (etter Martin og Lundemo) når han er på banen, tror jeg det kunne være klokt å bruke ham noe mer, både på kant og sentralt, blant annet som alternativ til Martin. Jørgen har ikke Malo Martins erfaring, men er likevel et tryggere valg og bedre til å holde på ballen; framfor alt må vi ta vare på og videreutvikle et så opplagt talent med tanke på den aller nærmeste framtida.
gilbert
Neste gang: Bonke InnocentKommentar
-
Kunne ikke vært mer enig, og ser med bekymring på den manglende spilletiden så langt i år. Vil veldig, veldig gjerne se ham ved siden av Bonke fra start, kanskje mot antatt enklere motstand der det kan være smart å la Lundemo hvile litt mtp skadeproblemene. Lundemo har vel selv sagt at det blir kontraktsavklaring etter Sogndal, og om han ikke skriver under vil jeg rett og slett se dette byttet uniddelbart og permanent.Ni principe ni rey...
D10S!Kommentar
-
Sier selv han burde fått flere sjanser enn det han har fått denne sesongen, kanskje ikke så rart etter sesongen i fjor. Vil ikke åpenbart kritisere Runar. Men de fleste skjønner hvor han vil. Fullt forståelig. Men i kjent Runar-stil er han nok plassert på benken igjen mot 08.Kommentar
-
-
Burde være ett av de første navna på blokka. Leverer alltid solid innsats og er i tillegg målfarlig."Alltid blodsprengt"!
Fong/Macho
Even NordlienKommentar
Kommentar